Bezzeg a te apád!

2010. május 25. 07:13 - Panni CsP

„Ugye, ismerősek ezek a szikrázó odaszólások: "bezzeg a Te apád!” ... Na és a te anyád? Hiába igyekeztünk egymást meggyőzni, közben lassacskán rá kellett jönnöm, ha így folytatjuk, hamarosan ádáz ellenfelei leszünk egymásnak, holott nem erre esküdtünk meg!” – a pénteken elkezdett kirohanás kegyetlenül őszinte és realista folytatása következik. A parázs vita folytatódhat.

 

Kutakodjunk egy kicsit mélyebbre a válást megelőző házas éveinkben, s rá kell jönnünk - ha igazi férfiből faragtak, akkor: „- Mi legalább annyira hibásak voltunk, mint a nőnk...” Hát akkor vágjunk bele, talán ne a közepébe, mert akkor hamar elveszünk a történések tengerében. Inkább araszolgassunk kellő óvatossággal, a már tőlünk elvárható megfontoltsággal... A Gyökereinkről: akarva, vagy akaratlanul is magunkkal hozzuk az ún. családmodellt a szülői házból, persze hogy milyet (?) na, ez itt az első bökkenő, ami szinte a házasságunk első napjától fogva már "átsüt" a fejünk fölött. Ezért nem érezzük még igazán annak hatóerejét, de később egyre inkább ránk nehezedik eme "jótékonykodó" sugárnak káros mellékhatása, sőt újdonsült kicsi feleségünk is kezdi érezni, hogy az a bizonyos nem egészen úgy "süt", MINT Ő MEGSZOKTA ANNO ÉS/VAGY SZERETNÉ...

Nevezetesen: én egy igen szigorú ún. patriarchában nevelkedtem, ahol az apa-központú családi modell volt az egyetlen alternatíva. Szerintem nem kell részleteznem, elég legyen annyi, hogy döntési kompetenciával kizárólagosan megboldogult Édes apukám rendelkezett. Ez a hagyományos családmodell azonban teljesen ellentétes volt azzal, amiben volt feleségem nőtt fel. Az ő családjában a matriarchális szerepkör dominált Édes anyukája képében.

Persze akkor, amikor az ember szinte vak a szerelemtől, s friss nászutasként átélik közösen életük talán egyik legszebb boldogságát, ki a fene foglalkozna ezzel? Bezzeg később egyre több időt "szakítottunk" erre! Tehát az a felismerés, hogy alapból létezett egy ellentét, ütközési felület, kellő időben és mértékben elkezdte "kikezdeni" a mézeshetek utáni szürke hétköznapjainkat.

Ugye, ismerősek ezek a szikrázó odaszólások: "bezzeg a Te apád!” ... Na és a te anyád? Hiába igyekeztünk egymást meggyőzni, közben lassacskán rá kellett jönnöm, ha így folytatjuk, hamarosan ádáz ellenfelei leszünk egymásnak, holott nem erre esküdtünk meg! Amikor megszülettek a gyerekek, még inkább felerősödtek ezek az igen "téma-gazdag" szóváltások, holott igyekeztem megérteni a másikat, de vesztemre, hiszen akkor kaptam a saját szüleimtől, hogy milyen papucs lett belőlem!? (Nem mindig, de esetenként ráhagytam a dolgot nejemre, mert szerintem az egész nem ért annyit, hogy kardot rántsak én is...) S itt ennél a mondatnál egy kicsit hosszabban elidőznék! De miért is? Azért, kedves olvasó, mert rendkívül fontosnak tartom, hogy megosszam veled a következőket: (ez itt egy kissé tudományoskodó lesz, de ne rettenj el) Őseinktől átörököltünk egy ún. mandula alakú képződményt, amit a gerincünk és a tarkónk között "viselünk", s ezzel a csúnya magyar szóval illetnek a tudományban, hogy AMYGDALA! Ez az érzelmi központunk, ami eredetileg a veszélyérzetre volt rendeltetve: vadállat, vihar, tűz stb. jelzésére, de ez még nem elég, hiszen napjainkban is működtetjük, többnyire azáltal, hogy pl. az első 2-3 másodpercben eldöntjük arról a valakiről, hogy szimpatikus-e, vagy sem, holott még nem is ismerjük. Hiszen ez a képződmény összeköttetésben áll az agyunk munkamemóriájával, amit szintén gyönyörűséges magyar szóval illetnek: PREFRONTÁLIS LEBENY! E kettő között képzelj el egy olyan ideghálót, amin csak úgy röpködnek oda-vissza a neuronjaink, mint hírvivők, s az dönti el, hogy mit és hogyan cselekszünk, amelyik erőfölénybe kerül? Érzelmi, avagy értelmi alapon döntünk-e?!

Visszaterelve írásomat a medrébe, folytatom azzal, hogy az előbbiek tudatában is elég nehéz az említett párbeszédnek, vitákba torkolló kardozások megelőzése, hiszen ahhoz mindkét fél empatikus képessége szükséges. Ne feledd, én soha nem voltam, vagyok, s leszek az egyoldalú kommunikáció híve! Ugye te sem?

S itt jön elő egy másik fontos dolog: az okos hallgatás megtanulása és gyakorlati alkalmazása. Én soha a büdös életben nem fogom megérteni azokat az embereket, akik egyrészt úgy beszélnek a másikhoz, hogy közben nincs szemkontaktus, ráadásul a másikra szinte oda sem figyelnek, nemhogy megpróbálnák meghallgatni azt... a megértés már ezeknek túl nagy falat lenne...

Voltak próbálkozásaim ilyen téren, (a volt nejemmel) mert állandóan közbevágott, s ez nekem bőven elég volt: abszolút nem érdekli, nem kíváncsi arra, mit is gondolok, mondok! Na, ezért sokkal fontosabb a ma oly divatos IQ (értelmi intelligencia hányados) helyett számomra az ún. EQ (érzelmi intelligencia hányados) Ez utóbbi tanulható egész életünk végéig, míg az első kb. 6-8 éves korunkra kialakul az embernél és tovább nem fejleszthető! Azzal a jelenséggel pedig a mai napig nem tudok mit kezdeni, amikor anno képesek voltunk egymás gondolataira ráhangolódni, s ez valamiért teljesen pólust váltott... az értetlenség olyan magas szintjére hágott, hogy szinte már fuldokoltunk benne mindketten. Persze most joggal mondhatnád, hogy időnként még maga a nő sem tudja, mit is akar! Na és mi férfiak biztosan tudjuk, rendre? Ez sem igaz ebben a formában...

Az eddigi párkapcsolati tapasztalataim alapján arra a következtetésre jutottam, hogy általában igaz az, hogy a nőnek soha nem az jó, ami éppen van! Miért? A válasz: csak. Illetve, nem tudom... stb. Lehet abban valami, hogy a tök őszintézés helyett inkább egy kissé belegázolunk a lelkivilágába, s tesszük ezt azért, hogy ismét felemeljük magunkhoz? Talán abban is lehet valami, hogy a szerepkörök egyenrangúságát ne nagyon hangsúlyozzuk, inkább a domináns hím szerepének álarcát vegyük magunkra, mert a nő szeret felnézni arra a férfira, nemde? El lehetne ezen is órákig vitázni, de helyette vegyük a saját példámat: mindig is hangoztattam, s igyekeztem úgy is tenni, hogy egyenrangúak legyünk, szinte mindenben, ám ez nem igazán működött, mert vagy fölém, vagy alám került az adott szituációban (értsd átvitt értelemben).

Jól tudom, most idecibálhatnám azt a jelenkori tendenciát, ami azt biflázza férfiúi kobakunkba, hogy lassacskán kezdenek felcserélődni/eltolódni a nemi erőviszonyok a nők javára, s mi állítólag nőiesebbek lettünk, bezzeg ők férfiasabb vonásokkal gazdagították fegyver arzenáljukat... Nem tisztem ezt eldönteni, holott a válások tömkelege és a nemházasodók száma ezt igazolhatja...!

A végére tartogattam egy ún. költői kérdést:

Mit gondolsz? Mi a helyesebb magatartás? A napi munka után (mint tudjuk mennyire stresszel telített) megosszuk egymással gondjainkat... értelmesen, illetve figyelmesen meghallgatva a másikat, vagy inkább ne vigyük haza a problémáinkat? Le tudjuk-e tenni az aktatáskánkkal együtt az előszobában?

 

 
66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr522029201

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pszichológus válaszol: Ha tudunk együtt élni papír nélkül, a gyerekhez miért kell összeházasodni? 2011.03.28. 15:53:16

Kedves KarolinaÖn nőként jobban értheti barátnőmet, én legalábbis lassan feladom. Én egy szabadelvű, nyitott gondolkodású lánnyal jöttem össze, akit nem érdekelnek a formaságok. Öt éve élünk együtt, eddig jó volt neki házasság nélkül. Mostanában szóba ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamarian 2010.05.25. 07:58:07

Jó reggelt mindenkinek :)
Kedves posztoló, így reggel ez nekem nagyon túlcifrázott volt, de nem kizárt, hogy felpörögve délelőtt élvezettel társalognék hasonló stílusban. Most azonban mogorvulás ellen muszáj summáznom;
Szerinted a házasságod alapvetően azért ment félre, mert más mintákat hoztatok, és ebből fakadt az, hogy később már meg sem hallgattátok egymást. A végén mondjuk ehhez képest váratlan számomra a munka után stresszeljünk otthon vagy se dilemma, de hát tudjuk; K.L. elhunyt mély fájdalmunkra, ugyanott varrógép eladó...
Hsz: Valóban fontos, hogy otthon cseperedés közben mi ivódik belénk. DE. Mielőtt összekötöm valakivel az életemet, azért praktikus arra tudatosan figyelni, milyen szellemben tudunk egymással kommunikálni, a problémás dolgok megoldására kinek milyen megoldókészlete van. Az általad emlegetett IQ és EQ itt jócskán megvillan(hat). Azt hiszem, hogyha nem az az alapvető hozzáállásunk mindkettőnknek, hogy vitáinknak úgyis van megoldása, és a lényeg, hogy EGYÜTT megoldjuk, akkor jönnek ezek az alvó reflexek, amiket otthonról cipelünk. A "Bezzeg Apád/Anyád" típusú hozzászólások lássuk be nem mozdítják elő a dolgok rendeződését, csak verek egyet a másikon, hadd legyen neki jó sz@r. Ez még nem EQ ;-)
A vitakultúráról aranyosan értekezel, de hiába írod le, hogy szemkontaktus, ilyesmi, ha ugyanabban a cikkben szerepel a "ráhagyom a béke kedvéért", "szüleim szerint papucs", és hasonló - bocs - hülységek.
Na még a végére a meló -otthoni feszkó témához annyita, hogyha a prioritásokat a helyén tudod kezelni, vagyis egyértelmű, hogy HAZAértél, és a párod, családod a fő csapás az életedben, akkor tudod/tudjátok kezelni azt is, ha gorombább napod volt. Szóval tudod; IQ és EQ :)
(Kávéval reggel ennyire veszélyes vagyok; betű-ömlés :S)

jó_lesszez 2010.05.25. 08:03:24

Ez itten jó eséllyel fake lehet, azaz provokáció, mert annyira sablonos. Ráadásul tutira nő írta, mert az ilyen "alfahímes", "MAJDNEM mindenben egyenrangúvá TETTEM magammal" a feleségemet - dumára az érintett nőt MAGÁHOZ emelő pali rá sem lát, kölönben talán nem csinálná. Azért tanulságos volt: mit lehet összegereblyézni közhely-szinten 2010-ben kis hazánkban.

Ha ellenben valódi a történet, akkor azt javaslom a posztolónak, ne védekezzen a ködösítő jópofival, mert nem leplezi el a zavarodottságát, amúgy is izzadságszagú, és recseg-ropog a szöveg a rejtegetett kétségbeeséstől. Az általa fölvonultatott közhelytár azt mutatja, nem gondolkodik el a helyzetén, kapaszkodik a kész fogalmakba. Álljon szóba inkább a saját amygdalájával és frontális lebenyével előbb (a mű leggyengébb pontja a lesajnálós ismeretterjesztés, amit szerintem még a Júlia magazintól is visszadobnának), aztán hátha észreveszi, ki van mellette, mert nekem úgy tűnik, a feleségében is csak sztereotípia-halmazt lát. Nem is irigylem a feleségét...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 08:29:25

Annyira KIBASZOTT mód UTÁLOM mikor egy ilyen tudálékos PÖCS így HANGSÚLYOZ! Nem patriarchában (mert akkor az apjában nevelkedett volna), hanem patriarchátusban nevelkedett. Az ilyen jellegű férfinak nevezett pöcs, inkább haljon meg egyedül a saját EXCREMENTUMÁBAN fetrengve, mert hogy teljesen alkalmatlan párkapcsolatra. Igen, elbaszott családja volt, ami a mai napig hatással van rá, ugyanis inkább az ő véleményük számít, nem a saját döntése. (Miva' papucs letté'? - kezdetű mondatok). Ha férfi lenne, úgy fosná telibe, hogy apuci mit mond, ahogy kell. Általában ez úgy 13-14 éves kora környékén alakul ki minden egészséges hímnemű gyerekben.

Nicole drága 2010.05.25. 08:51:22

Ezt az irritáló, okoskodó, tudományoskodó íráskát fel lehetne tenni egy az egyben a modoros blogra. Közhelytár. Annak is zagyva. Mondjuk Pengéskedő Macho címen.

A hozzászólások klasszisokkal több humort , gondolatot és nívót tartalmaztak (az előttem szólók:))) Csatlakozom.

"Excrementumában fetrengve" Nard, Te nagyon ..... vagy!

bagolybagoly 2010.05.25. 09:12:11

Mit hablatyol ez a gyökér az EQ hiányáról, ha még azt sem bírja eldönteni, hogy megossza-e valakivel a munkahelyi problémáját. Mondod... figyelsz ... felfogod, hogy a másikat érdekli-e egyáltalán, ha nem érdekli, nem terheled. EZ ÉRTHETŐ? Ebben áll többek között az EQ nem macho ápolásban.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 09:17:07

@bagolybagoly:

Meg bisztos a nagyobb mellű nőt JOBBAN érdekli az ő munkahelyi problémája.

bagolybagoly 2010.05.25. 09:27:52

@Kedves Nard: Gondolom, MÉLY benyomást tehet rá.

S0und 2010.05.25. 09:32:43

@Kedves Nard: áruld el, ez hogy működik. Felnő az ember XY körülmény között, majd felvillan a szeme előtt a varázslatos "férfi" szó, majd mindent elfelejt abból a 20+ évből amit a szüleivel töltött? Férfi vagy baszod, kit érdekel az a 20+ év ami nagyban hozzájárult a személyiséged alakulásához. Szinte lényegtelen.

vendriner aladár 2010.05.25. 09:44:18

Valami okosat akartam írni, de rájöttem, hogy egy ilyen után semmi nem jön össze...
Tudományosan kevés, de a stílusa is mesterkélt, nekem erőltetett és sablonos. Mondanivalója nincs, illetve elveszik a lényeg benne, egy gyenge közepesre értékelném. Írtam már jónéhány fogalmazást, de ez biza gyengécske lett. Nekem üres maradt a lényeg rész, sy posztíró.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 09:45:15

@S0und:

Persze, attól is függ, mennyire vagy erős személyiség, itt jelen esetben a postíró egy kemény apával volt "megáldva" aki ellen vagy fellázad, vagy behódol. Nem felejti el az elmúlt 20 évet, csak éppen úgy tesz, ahogy ő akarja és leszarja hogy a szülők mit mondanak, vagy épp figyelmen kívül hagyja a véleményüket, elvégre ő felnőtt és férfi, akinek saját döntései vannak, nem pedig apuci mondja meg, hogy mit és hogyan kéne csinálnia. Hasznosítsa vagy épp kerülje el a 20 évben tapasztaltakat. Hogy szerinte, mi a legjobb. Jelen esetben a kisfiú behódolt apucinak és most is azt hiszi, hogy otthon van, és ha nem azt csinálja amit apu mond akkor nem kap zsebpénzt. Valószínűsítem, hogy apu intelligens, ámde rendkívül uralkodó típus, a fia meg egy puhány, mert meg sem próbál az apja árnyékából kitörni. A tapasztalat szerint a nagy embereknek (pl uralkodóknak) gyenge utódaik vannak. Itt próbálja apukát majmolni a kisfiú, eljátszani a megmondó machot, de szánalmasan szarul megy neki. Nincs saját személyisége. Jellemtelen. Egy rakás szar.

S0und 2010.05.25. 09:58:31

@Kedves Nard:

"Jelen esetben a kisfiú behódolt apucinak és most is azt hiszi, hogy otthon van, és ha nem azt csinálja amit apu mond akkor nem kap zsebpénzt."

"hiszen akkor kaptam a saját szüleimtől, hogy milyen papucs lett belőlem!?"

A te kijelentésed, és a csávó szövege szerintem nagyon, nagyon távol esik egymástól. Nincs itt szó semmilyen behódolásról, egyszerűen arról, hogy adott egy szent és sérthetetlen nagypapi/apu, akinek az ilyen beszólásai igen is nyomot hagy az emberben. És ezt a csoki szóvá tette pont.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 10:08:37

@S0und:

Nem esik távol, épp hogy egybeesik. Aki megkérdőjelezi a saját döntéseit, választását a szülei faszkodása miatt, az nem férfi.

S0und 2010.05.25. 10:14:50

@Kedves Nard: Feladom b+. Olvasd el a story-t és értelmezd. Viselkedés minősítésről volt szó, nem pedig a befolyásolásáról. Persze beleképzelhetsz bármit, de ezt a fantáziádra bízom.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 10:26:37

@S0und:

Viselkedésében apukát akarja majmolni, hogy megmutassa hogy ő az úr. De nem megy, mert töketlen.

2010.05.25. 10:34:59

"Mit gondolsz? Mi a helyesebb magatartás? A napi munka után (mint tudjuk mennyire stresszel telített) megosszuk egymással gondjainkat... értelmesen, illetve figyelmesen meghallgatva a másikat, vagy inkább ne vigyük haza a problémáinkat? Le tudjuk-e tenni az aktatáskánkkal együtt az előszobában?"

Ennyi konklúziót sikerült összeszedni a házasság/komoly kapcsolat témakörben?:))
Akkor még csak gyakorolj és tapasztalj egy kicsit, aztán majd utána beszélgessünk.:)
nagyjából így tudnám jellemezni az írásodat:egy tudattalan férfi szenvelgései, akinek fogalma sincs, hogyan működnek a kapcsolatok.
Kein problem, mert nekem sem volt sokáig. De erre vannak a szakemberek, és a szakirodalom, hogy amit apu/anyu nem volt képes megtanítani, vagy jó mintát adni, azt mégis ki tudd magadnak mazsolázni. Igényed úgy tűnik van rá, mert legalább gondolkodsz róla.
A sokat emlegetett "Pár-bajok és békés megoldásokkal" kezdeném azt hiszem a masszív önismeret mellett.:) Sok sikert és erőt, ha belevágsz!:))

2010.05.25. 10:40:30

@Kedves Nard:
Hát el kell dönteni, hogy mik akarunk lenni a kapcsolatban, innen indul a történet.
Miután tökös nőt választott, úgy sejtem, ha apuka volt is a döntéshozó, a nadrágot otthon mégiscsak anyuka hordhatta. Senki nem választ olyan nőt (egyszerűen nem rezeg rá), aki tök ellentétes az nőképével (=anyuka 30 évvel fiatalabb kiadásával). Más kérdés, hogy a nej eszköztára a problémamegoldásra a jelek szerint meglehetősen szegényes volt, de úgy sejem férjúrral is akadnak problémák. De mindenképpen jó irány, hogy már gondolkodik rajta, hogy mit rondott el.

S0und 2010.05.25. 11:01:29

@Kedves Nard: Nem. Hogy miért? Mert a leírtak alapján, nem ezt mutatja.

Fater nagy g. volt - CHECK
Ebből kifolyólag a gyerek egy puhapöcs - POSSIBLE

Igen, a csávó lehet hogy puhapöcs, mert ő végre a saját önálló életében egy valamit szeretne, amit mindig is szeretett volna. A problémákat közösen, élete párjával megoldani. Mit hozott otthonról? Tudjuk, fater megmondta mi a dörgés azt csókolom. Egy ilyen háttérből kikerülni úgy az életbe, hogy "mindenki" (társadalom egésze) elvárja tőled, hogy domináns legyél a döntések terén, elég nehéz. Főleg azért, mert te k.ra nem erre vágysz, hanem arra, hogy normális kommunikáció legyen a két szülő között, és közös konszenzus alapján döntsenek. A csávó pontosan ezt mondja el, ő erre törekszik. Nem vágyik arra a dominanciára, amit fater otthon nyomott. Sőt ahogy mondtad, lehet nem is tudja ezt nyomni, hiszen nincs motiváltság, de az okát már elmondtam.

Mindezek után, puhapöcs? Az. Mert atya-gatya, nem követi az egyetemes férfi jellemformát. Sajna az értékrendünk szerint élünk, ezzel nincs mit kezdeni. Ha pedig ez nem tetszik valakinek, akkor ki nem sz*rja le?

dr. gernika 2010.05.25. 11:07:33

Az utolsó kérdésnek mi köze az eddigi litániához?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 11:21:55

@S0und:

Az a baj, hogy nincs értékrendje, másét próbálja felvenni, sikertelenül. Persze nem ismeri be, mert ugyebár apu sem ismerte el egy hibáját se. Mindig mások a hibások, a japók, az anyja, az anyós. Ő hibátlan, ő sohasem hibázik. Persze, a nagyarcú apuka is hibázott, ott hogy ráerőltette magát mindenkire. Persze soha nem fogja bevallani magának se a hibáit. A család meg alig várja majd, hogy beadja a kulcsot apuka. (Persze, ezt ők sem vallják be nyilvánosan,de erre vágynak). Persze az ilyen rühellt személyek meglepő módon sokáig élnek. Mint pl a nagymuterom, akit mindenki rühell. Alig várom hogy a temetésén röhögjek és igyam le magam örömömben! :)

dr. gernika 2010.05.25. 11:30:36

@Kedves Nard: Azt várhatod. Szerintem a gyűlölet tartja életben. :)

Dreedl 2010.05.25. 11:31:10

Remélem lesz HARMADIK része ennek az agymenésnek, és többet ide se nézek.. Az írónak: homályosan, dagályosan, unalmasan fogalmazol,KERTELSZ... Az egész rohadt írás összefoglalható annyiban, hogy apád egy barom volt, nejed anyja is egy despota, te meg próbálod a SAJÁT szarodat rájuk, és mindenre/mindenkire hárítani, miközben fényezed magad EZERREL. OSTOBA!

Makuta 2010.05.25. 11:45:48

Unalmas töltelék poszt:(

S0und 2010.05.25. 12:03:13

@Kedves Nard: Ácsi. A nincs értékrendje, meg a 'nem egyezik az értékrendje a tiéddel' c. story között azért elég nagy különbség van. Ami magával vonja azt a feltételezést, hogy valaki azt hiszi magáról, hogy az ő világszemlélete szent és sérthetetlen, ha valaki nem ezt követi az egy rakás szar. Az ilyen ember nyakába lehet varrni a korlátolt jelzőt, nemde? :D De azért szeretünk.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 12:13:03

@S0und:

Nem az én értékrendemet mondtam el, hanem azt, hogy neki nincs sajátja. Van nekem is persze, de ahhoz kinek mi köze? :) Ebből a szempontból nézve, te is korlátolt vagy, és mindenki korlátolt, ugyanis mindenkinek vannak korlátai.

tarquin - védőháló nélkül 2010.05.25. 12:17:04

"Le tudjuk-e tenni az aktatáskánkkal együtt az előszobában?" Ez attól függ, hogy ki mennyit szeret szabadidejében nyafogni.

Tamarian 2010.05.25. 12:39:15

@S0und: Bocs, ha a közepébe, de az én fülem Nard finom kritikájából azt hallja, hogy a csávó qra elméleteket gyárt, mindezt olyan stílusban, mint a műnépzene - kihull a hajam tőle, és pattogzik a bőröm -, de abból, amit leír, az áll össze, hogy képtelen volt hm.. nem is kinőni apuka árnyékából, hanem elég éretté válni ahhoz, hogy a szülői puttonyt megfelelően értékelve a felesleges szrt ne vigye be a saját életébe. Meg egyáltalán, hogy a saját életét a saját kezébe vegye, a rohadtul idegesítő elméletgyártás helyett, és bár saját intellektuális magasságai láthatóan le is kötik, szórakoztatják, de bszhatja, mert az élet közben huss. És ha jól látom, Nard a Taigetosz - elmélet híve :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.05.25. 12:43:37

@Tamarian:

Jól látod. Nagyjából igen, zanzásítottad a mondanivalómat. :)

Tamarian 2010.05.25. 13:20:49

@Kedves Nard: Tudod, ahogy már mondtam, sokszor van deja-vu élményem, mikor megnyilvánulsz ;-) Roppantul szórakoztat ;D (amúgy néha nekem nem ártana, ha zanzásítana valaki. Grafomán vagyok :) )

Tamarian 2010.05.25. 13:46:02

Most télleg nem írhatok Gernikának? Miért nem?!?!?!

boss888 2010.05.25. 13:46:03

De utálom az ilyen okoskodásokat! Most a leírtakat, úgy értelmezzem, hogy a yang gyökerei a yinben vannak a yin gyökerei a yangban. yin nélkül yang nem éled, yang nélkül yin nem születik. Vagy hogy?

2010.05.25. 13:49:44

@boss888:

te már megint szívtál?:D

boss888 2010.05.25. 13:51:33

De utálom az ilyen okoskodásokat! Most ezt úgy értelmezzem, hogy
a yang gyökerei a yinben vannak, a yin gyökerei a yangban.Yin nélkül yang nem éled, yang nélkül yin nem születik.

boss888 2010.05.25. 13:56:03

eltűnt a kommentem, most meg ott van duplán... dejó!:S

@Traktorka: Nem. De ezt a sok okosságot amit összehordott az ember. Mért kellene valakinek a szüleire hasonlítani? Ha valakinek pl az apja verte a családot, akkor a gyerek, ha nagy lesz automatikusan veri majd a családját?

Tamarian 2010.05.25. 14:16:53

@boss888: Nem. De előfordulhat, hogy mivel nincs előtte példa a szeretetteljes megnyilvánulásokra, hogy bizonyos problémák megoldásához a fizikai bántalmazás vésődött be, ezért automatikusan rossz válaszokat ad szélsőséges helyzetekben.
Azonban ha ezt valaki képes felismerni, elkezdhet rajta dolgozni tudatosan. Ami nem egyenlő a szájtépéssel a csinálás helyett...

Rebelde 2010.05.25. 14:20:34

@boss888:

ha nem jár utána a dolgoknak, valakit ütni fognak, lehet továbbra is őt:)

Barry Kent 2010.05.25. 14:29:13

Na jó, a harmadik mondatig bírtam.
Ez a múltkori barom 2. levele a blogbeliekhez?

boss888 2010.05.25. 14:36:20

@Tamarian: @Rebelde: Van két barátom, akinek az apja verte a családot. Az egyik az megszüntette az apjával a kapcsolatot. A másik megverte az apját, miután hazaérve az anyján egy monokli volt (az apja soha többet nem bántott senkit, és az alkoholról is leszokott). Egyik sem agresszív a párjával, családjával.

Rebelde 2010.05.25. 14:44:16

@boss888:

mindkettő remek módja a konfliktus kezelésnek:)
félre ne érts, nem kritika,ez az ő történetük...
nyilván mindenki jó valamire, ha másra nem elrettentő példának, ők pedig valahogy túlléptek a dolgokon, de ezek a dolgok nem múlnak el nyomtalanul

2010.05.25. 14:46:52

@boss888:
hát nem KELL hasonlítani a szülőkre egyáltanán, de sajnos kódolva vagyon a dolog. Szóval nem olyan magától értetődő, hogy nem lesz olyan az ember, mint az anyukája/apukája, sőt.
Az én apám sem verte az anyámat, pedig nem ezt látta otthon. Cserébe volt millió egyéb hülyeség, amit pontosan ugyanúgy nyomott, mint az apja. Szóval megint kihegyeződtünk a szélesőségekre.

Tamarian 2010.05.25. 15:29:59

@boss888: De hát pont ez az, hogy hoztak egy döntést az átéltek/tapasztaltak alapján, és a maguk módján _tettek_ azért, hogy az ő életükben másképp nézzen ki a dolog. Mind a kettő teljesen rendben van olyan szempontból, hogy ki-ki milyen értékrenddel, mentalitással rendelkezik. Aztán majd elmolyolnak ők a saját és az apjuk kapcsolatán.

@Rebelde: konfliktuskezelés... Pedig éppen hogy remek példája :) Ha ilyen meghatározó, szülő-gyerek viszonyról van szó, akkor ritkán várható el egy jó kis steril, in vitro akció-reakció. Konfliktuskezelésről szerintem akkor beszélhetünk, ha agyból tudjuk kezelni a problémát. De egy érzelmi konfliktus esetén hááááááááááát... Kiből mi jön. Van abban agy, szív, lélek, és a többi. Az arányok mások.
Egyébként egyetértünk, csak ez olyan mű, mesterséges, csinált szónak tetszett egy mélyen érzelmi, indulati szituációban.
Ja, és az is fontos, hogy mindennek következménye van. Sokszor mi magunk vagyunk, mi képviseljük. Ha apa ennyit bírt a családból kihozni - nincs kapcsolat, akkor bizony valamiért ennyi jár, amiből okulnia kell. Hiszek benne, hogy ezek a következmények személyreszabottak :-)

boss888 2010.05.25. 15:38:04

Akkor sem értem, hogy mi volt a lényege a mai posztnak és a múlthetinek?!

tarquin - védőháló nélkül 2010.05.25. 15:43:46

@Barry Kent: :D Ilyen laza kinyilatkoztatásformán súgták neki a hangok.:-) (Kíváncsi vagyok, jelenései mikor lesznek.:D)

Tamarian 2010.05.25. 15:45:01

@boss888: Régóta mondogatom, amit úgy tűnik, a bloggazda nem vall/hisz/lát: A Semmi helyett _nem_jobb_ a Rossz.
Szerintem lényege nem volt egyiknk se, illetve tanulság; van, sőt sok ilyen példány rohangál az utcán, akinek a feje tele van hülyeséggel, és önkritikája a zérushoz tart, mert még nyilvánosan is tetszelegni akar észosztással. Ennyi.

GandalftheGrey 2010.05.25. 15:49:31

Konfliktust kezelni kell. Megbeszélni, nem ráhagyni. Ez csak úgy megy, ha a másik is meg akarja oldani a problémát. A munkahelyi dolgokat meg ha nem az asszonnyal, akkor valakivel muszáj kitárgyalni. Tanulni kéne egy kis problémamegoldást.

A legdühítőbb az egész tudományoskodó szarságban, hogy valóban tudományoskodó. Az illető ugyanis nem tudja, hogy az agyban mi mit csinál. Az amygdala ugyanis nem önmagában irányítja az érzelmeket, hanem a limbikus rendszer része, ami a primer érzelmi központ. Az amygdala az érzelmi alapú tanulásban fontos szerepet játszik, és kapcsolatban is van a munkamemóriával, ám az nem csak a prefrontális kéregben reprezentálódik. Az meg, hogy az IQ gyerekkor után nem változik, bődületes baromság. Legközelebbre tessék jobban felkészülni a pszichológia vizsgára. Egyes. Leülhet.

2010.05.25. 15:55:44

@GandalftheGrey:
:))
nekem is volt egy ilyen sejtésem, hogy az IQ is fejleszthető, csak nem mertem kimondani.:))

egyébként pedig tipikus pélája az "agyból megmagyarázom az érzelmi dolgaim" sztorinak. eleve paradoxon.:))

2010.05.25. 15:56:46

@Tamarian:

az ÁSÉS blogon simán hónapokat is várunk egy új posztra, nincs vele probléma, amik jönnek, azok viszont NAGYON jók.:))

csillag× 2010.05.25. 15:59:25

@boss888: csak nézd meg, hogy milyen családi modellben nevelgettél és most te milyet teremtesz. Na? kis hasonlóságot azért vélhetsz felfedezni a kettő közt :)

GandalftheGrey 2010.05.25. 16:02:22

@Traktorka:

Pedig az érzelmi működés is az agyunkban megy végbe, persze a tudomány szerint. Csak nem szabad elfelejteni átélni azokat, nem szabad idegpályákká redukálni.

Tamarian 2010.05.25. 16:05:53

@Drága IV gernika: Konfliktáltam a blogmotorral ;D Barátkozás, érdeklődés, ilyesmi, de beradirozódtak a fekete lukba :)

boss888 2010.05.25. 16:07:55

@csillag×: Mind két szülőm sikeres vállalkozó, én nem... Apunak van medencéje, nekem nincs. Mi itt a hasonlóság? Én levágom apám házánál a füvet, a fiam nem vágja le az enyémnél... :P:)

Tamarian 2010.05.25. 16:09:11

@Traktorka: :) NAGYON jót itt már régen láttam.. De nem is baj, elvacakolni kissé jóval is lehet. Csak a pénteki.. na az például annyira frusztrált, hogy ceruzát sem volt kedvem hegyezni a kedvéért. A main meg három hozzászólással túl van az ember, ÉS????
Amúgy belestem a blogra, és kuncogtam nagyokat ;-)

csillag× 2010.05.25. 16:44:45

@boss888: aham ..igen, énis pont ezekre gondoltam... :D :P

Banyek48 2010.05.25. 19:29:48

Hát, ahogy olvasgatom a hozzászólásokat, eléggé osztják egymást az emberkék. A házasság elején még lehet kompromisszumot kötni, de csak akkor működik, ha mindkét fél leállítja a családját. Nehéz.. A szülői család meghatározó. Mi van a közös gyerekekkel?
Hogy viselek? Remélem, arra mind a ketten figyelnek, hogy ne játsszák ki egymás ellen a gyerekeket. Ebben a harcban ők a legsérülékenyebbek. Válasz a költői kérdésre: van amikor nem tudod a munkahelyi gondokat az ajtó előtt letenni. Szükséged van egy megértő társra. Ha nem tudod vele megbeszélni, akkor baj van..

Joe69 2010.05.25. 20:08:21

Eléggé megdöbbentő a pár nagyarc itt felettem. Miért gond, ha egy szerencsétlen faszi legalább jó későn el kezd lelkizni, legalább megteszi azt, amit ti soha nem tennétek, legfeljebb szétinnátok azt a szuperpozitronagyatokat helyette..gondoljatok arra, hogy nős férfiként a szeretőiteket pont a csajok apakomplexusának köszönhetitek többek között, mert a szegény kislány először a faterjába volt szerelmes, de útban volt az anyja, és ezért szokta meg, hogy number two szegényke..úgyhogy éljenek az igazi apák ! Részleteket Freud mesternél !

Tamarian 2010.05.25. 20:45:38

@Joe69: Milyen szerencse, hogy hozzászólásoddal minősítetted a hsz-ek summa színvonalát. Merthogy Te rengeteget tudsz rólunk.
A posztolóval nem az a baj, hogy későn kezd el lelkizni, hanem hogy kizárólag azt csinálja, elméleteket gyárt, megideologizál olyasmit, ami ránézésre sem elméleti kérdés. Nem magyarázgatni kell sokszor a miérteket, hanem ha átgondolja, jut valamire, kussolni és változtatni (elcsépelt, de van az a férfi meg a szavai meg a tettei dolog...). De ő fogja magát, és kihozza nagy plénum elé -és tudod igen, ez errefelé azzal jár, hogy a leírtak alapján az érdeklődők véleményt alkotnak, sokszor indokolnak is, mert rendes társaság ez -, ahol osztja az észt, szinte látni, amint kényelmesen hátradől egy fotelban,és elmagyarázza az életet mindenkinek. Holott tele van ellentmondásokkal, elintézetlen konfliktusokkal. Vizet próbál szövegelni, de ez csak pocsolya, ugyanakkor bort iszik. Ez itt fel szokott tűnni, és bezony szóvá is teszik. (Segítek, ez mind abból derül ki, ahogyan tálalja a dolgait)
Ma még senki sem állította, hogy Istenkirály, és tudja a tutit. Most vagy Te vagy az első, vagy tévedsz, és olyan csajokat válogatsz, akik a leírtak alapján defektesek. De azért ne általánosíts. Félrevezethet.

Elveszett Angyal 2010.05.25. 23:41:35

Bruhaahha
vicces egy szösszenet volt ez, az amygdala belekeverése különösen nagyot ütött:-)
aki ennyit olvas, az már valami épeszűt is kisüthetne azon túl, hogy siránkozik az elveszett aranykor (patriarchátus) miatt.
posztoló apucinak tetszett a tüzes menyecske, oszt meglepődött, hogy a mézeshetek után sem vált asszonyka pitiző pumává... hogy mik vannak!

Snowmass 2010.05.26. 12:48:19

Az attól függ. Van amikor az a jobb, ha elmondjuk, van hogy inkább az előszobában hagyjuk.

Joe69 2010.05.27. 14:49:40

@Tamarian:
Hát ami azt illeti, én nem látom azt, hogy ez a kényelmes karosszékből történő észosztás lett volna, azonkívül nem értem a reakciód alapját sem. Ilyen alapon senki ne írjon blogot, abba posztot, és legkevésbé kommentet. Csinálja, cselekedje az életet helyette. Végül is jogos, a jó k..a anyukáját mindazoknak, akik feltalálták ezt az internetbanzájt ! Vagy legalábbis tartsuk fenn a csajoknak a rinyálás jogát, mi meg igyuk szét magunkat továbbra is.
Én is találkoztam hasonló reakciókkal a saját posztjaimra is: azért írok ezt-azt, mert kicsi a farkam, önbecsülésem, stb. Nőként természetesen megértő kommentek százai lennének.
Jót röhögve ezeken nagyjából 3 csoport van az ilyen beszólókban: a saját poénjaikat élvező egypercesek, aztán a dolgot nem értők, végül a legdurvábbak pedig azok, akiket nagyon is telibe talál a téma. Ilyenkor jön az a pszichológiai tény, hogy meg akarjuk semmisíteni azt, aki bűntudatot kelt bennünk, és ezt itt verbálisan megpróbálhatjuk.
Ezzel egyébként nem magát a posztot akarom védeni, mert az olyan zavaros, hogy nincs mit kommentelnem, itt a kommentek voltak érdekesek és sokatmondók..

Frucsasz 2010.05.28. 17:47:43

értem... de miről szól a poszt? Mert szerintem 50%-ban arról, amit a volt nejnek mondana el, de nem tud, mert amaz közbevág, 50%-ban meg arról, hogy a lexikális tudásával felvág a posztoló. Nem lehetne, hogy úgy írja meg, amit akar, hogy az szóljon is valamiről?

Frucsasz 2010.05.28. 17:51:26

És még két tapasztalati hsz: én akkor szoktam a másik szavába vágni (mert szoktam, ez bűnöm), ha
1. hosszan, nagyon hosszan, kibírhatatlanul hosszan dumál valamiről, amivel vagy homlokegyenest mást gondolok, vagy kifejezetten sértőnek tartok, vagy egyáltalán nem is érdekel a téma
2. annyira egy hullámhosszon vagyunk,hogy egymás mondatait fejezzük be, csöppet sem sértve a másikat a közbeszólással.
Szerintem a posztoló és neje közti közbeszólások nem a második csoportba tartoztak.
Összefoglalva: ha a nejeddel is ilyen unalmas eszmefuttatásokat folytattál, nem csodálom, hogy közbevágott.

Frucsasz 2010.05.28. 17:55:30

És végül, hogy az utolsó bekezdés kérdéseire is válaszoljak: én úgy gondolom, hogy jó megbeszélni otthon a napi eseményeket. Lehet, hogy kicsit hazaviszed a stresszt, de ha a párod tényleg a PÁROD, a társad, akkor segít leereszteni, akkor nem érzi tehernek, ha elmeséled a napodat, akkor lesznek konstruktív javaslatai, elcsitít és megnyugtat.
Én ennek vagyok lelkes híve és gyakorlója. Afféle szertartássá vált már, ami segít a gondok lepakolásában, a nyugodt, békés estében.
süti beállítások módosítása