Lehet nagy szerelem család mellett?

2010. június 02. 07:16 - Panni CsP

„Nem csaltam meg senkit, hiszen a feleségemmel már amúgy sem vagyunk együtt: csak éldegélünk, mint két albérlőtárs” – mindig azt hisszük, már mindent láttunk, mindent olvastunk, mindenen túlvagyunk és már senki sem tud egy látszólag egyszerű erkölcsi dilemmát egy másik oldalról megvilágítani. A következő történet új kategóriát nyit: a családos ember megismeri a neten álmai nőjét. Egy ideig picsipacsiznak, majd a férj visszatér a családhoz. De vajon végleg?

 

Sziasztok! Az egész nagyjából 10 éve kezdődött. Akkor ismertem meg a feleségemet. Főiskola, koli, albérlet, buli, nagy-nagy szerelem, szabadság. Összeillettünk... végül házasság lett belőle. Éltük az életünket, jött minden: 2 gyerek, 3 szoba, 4 kerék. Aztán valahogy elkezdtünk egymás mellett éldegélni. Ahogy az törvényszerű, ha az ember rohadt lusta tenni ellene, akkor az egész elkezd zápulni, hidegedni. Mondtam én, hogy nem jó, mondta ő, hogy nem jó, mondtam, hogy kéne, mondta, hogy nem megy... aztán a második gyerkőc születése után meg végképp azt mondta, hogy nem megy. Nekem voltak igényeim, neki kevésbé - ahogy ilyenkor szokás, nyomás a net. Az amúgy sem veszélyes, az csak játék, csak virtuális... aha, 5 hónapig az is volt.

Aztán jött ez a csoda-lány. Szakítás után, nyitva a világra, felszabadultan, gyönyörűen... pont úgy, és pont olyan, akire szükségem volt. A büdös életben nem csaltam meg senkit - gondoltam, ez sem az, hiszen a feleségemmel már amúgy sem vagyunk együtt, csak éldegélünk, mint két albérlőtárs, akiket a papír meg a gyerekek kötnek össze. Hát, találkoztunk... oltári volt. Minden tekintetben... ő gyönyörű, éhes a szeretetre és mindent, de mindent megadott. Pedig volt ám köztünk több, mint 200 km, de hát kicsi az ország. Gyönyörű fél év következett... hétvégi utazgatások, együtt töltött ünnepek, kirándulások, egyetlen hangos szó, vagy vita nélkül. Hol hosszabb, hol rövidebb találkozások. Úgy turbékoltunk, mint két tini... persze, hiszen mindketten pont arra voltunk kiéhezve, amit a másik nyújtott. Közös tervek az életre, mikor jönnek a közös gyerekek, mit építünk... hiszen minden örök és miénk a világ. A távolságon túl persze volt más bibi is: a szülők megölnek, elveszik a gyerekeket, mindenki öngyilkos lesz, az asszony is... Mindeközben én a hétköznapjaimat, persze genya módon, a "családdal" éltem, hiszen itt a hitel, törleszteni kell, nem telne albérletre, itt vannak a gyerekek, akiket imádok. Volt kifogás is, persze, akit érintett, az szenvedett. De ez az örök szerelem, nekem is rossz, hogy így van, de azért tűrni kell. Kerestem munkát, a messzeségben találtam is, és eljött a költözés napja.

Már reggel mocorgott bennem valami, felhívtam Őt, hogy bizonytalan vagyok... Mondta, Ő vár, nyugodjak meg, minden oké lesz... Mondom, jó, akkor veszem a cuccaimat, és megyek. Hazamentem. A kislányom megszorította a nyakamat és könnyes szemmel kért, hogy maradjak itt örökre... hát, maradtam. Sms-ben, utána telefonon beszélve szakítás. Meg kell próbálnom, hiszen fél éve egy esélyért könyörgött az asszonyka, amit én nem adtam meg. Megérdemli a család. Hős voltam a saját szememben, meg rohadt szerelmes és menni akartam, de mégis maradtam. Persze másnap már gyűlöltem magam. Szarul döntöttem, menni kellett volna, esélyt adni, megpróbálni, ha nem megy, még mindig vissza lehet fordulni. Könyörögtem Neki az esélyemért, rosszul voltam, utáltam magam, ideges voltam napokig, leőszültem, volt minden nyavalyám. Így telt el egy bizonytalan hónap. Közben felmerült, hogy mégis elmennék dolgozni a távoli városba, hogy járhatnánk még, ha nem is bízik bennem, így, meg úgy. Merthogy én szeretem és amúgy is minden olyan tökéletes volt köztünk. Meg hát, ha nem is találkozunk, az idő amúgy is megmutatja: ha hosszú ideig nem tudunk kapcsolatot kialakítani mással, akkor az tényleg nagy szerelem volt, akkor tényleg mély volt. Mondta Ő. De nem bízik bennem, mert ezek szerint részemről mégsem volt az, ha el tudtam lökni magamtól. Mondtam neki, hogy én szeretem, csak úgy éreztem, ez a hősies, jó döntés, meg erkölcsileg is helyes... aztán 3 hét után a megmaradt napi 1-2 sms-ből éreztem, hogy itt van valami. Rákérdeztem. Volt. A fene nagy örök szerelem után máris jött valaki, akivel minden teljes, minden szép és megvan a közös jövő reménye... hát, mondom, az igen. 1 hónapja még én voltam ez. Tudom, én szúrtam el az ő szempontjából, de hogy van akkor ezzel a mély, nagy szerelem dologgal, meg az örökkével? 7 hónapja még együtt az élettársával, közös jövőt tervezve, 6 hónapja már együtt velem, közös jövőt tervezve, 1 hete meg együtt valakivel, közös jövőt tervezve. Mert bennem már nem bízik. Na, mondom, fasza. Ha én szeretem és nem tudok túllépni ezen, akkor most hogy van ez az egész? Lehet, hogy én vagyok a hülye, de gondoltam, a bizalmat lehet akarni, de a szerelem az olyan történős-dolog. Akkor most válaszolt a saját nagy kérdésére? Nem haragudtam, nem haragszom, én szúrtam el, de attól még szeretem. Most meg vagyok, élem az életet, elkezdem megvalósítani az álmaimat és várom a következő nehézséget.

Nem bánok semmit. Életem legszebb fél éve volt, rengeteg gyönyörűséggel, élménnyel. Nem hiszem, hogy van bármiféle tanulság, talán csak annyi, hogy ha baj van, akkor arról érdemes először megpróbálni beszélni, mert tisztázás nélkül nem lesz jó a döntés. Hülye voltam, megérdemeltem minden jót, minden rosszat is, ami történt az elmúlt fél évben és az egy hónapban. Így jártam. Élek.

 

 
234 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr402049831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barry Kent 2010.06.02. 12:33:39

@sebnyalogato:
hehe, a posztolás kétélű fegyver :D

sebnyalogato 2010.06.02. 12:35:15

@Barry Kent: igaz, a kommentelés nem az, ott elég csak szidni a posztolót :).

Barry Kent 2010.06.02. 12:39:34

@sebnyalogato:
Kommentelőként kisebb az esély hogy felismernek, bár Velveten ha jól emlékszem ilyen is előfordult :)

Barry Kent 2010.06.02. 12:44:16

@sebnyalogato:
Amúgy meg posztolót szidni jó, megértésre ott vannak a barátok :)

sebnyalogato 2010.06.02. 12:45:09

@Barry Kent: nem baj, ha néha a barátok is szidnak :)

2010.06.02. 12:50:04

@Barry Kent:
Cia, Apjuk!:))

Igen, ebben a stádiumban hajlamosak vagyunk azt gondolni általában, hogy még érdekli az exet a hasfájásunk és az igazságunk.
Csak azt kell látni, hogy ha valóban érdekelné, akkor nem alakult volna ki ez a helyzet.

tuli _ 2010.06.02. 12:50:52

@sebnyalogato: meg ugye hős :)

dolgoztok a felségeddel mindketten ezerrel a házasságotokon? tanult ő is belőle, hogy hol rontotta el? remélem, nem csak áldozatként látja magát. amellett, hogy azé' a hunyó te voltál.

@Barry Kent: hehe :))

sebnyalogato 2010.06.02. 12:54:21

@tuli _: dehogy áldozat. Nyilván ha minden olyan jó lett volna, senki nem lenne hunyó :).

Barry Kent 2010.06.02. 12:55:15

@Traktorka:
Szevasz Anyjuk! :)
Van pár új bélyegem, jössz? :)))

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 12:58:47

@Father Justice: hihihi.:-) Tényleg a pulcsis, jáááj! D:D:D

2010.06.02. 13:01:15

@sebnyalogato:

Egyébként eléggé faramuci helyzet volt úgy, hogy neked MINDENT fel kellett (volna) adnod, neki meg semmit.
Így nem nehéz nagyot koppanni.
Viszont: a jövőre nézve jó lecke, hogy a kislányod mindig azt fogja akarni, hogy maradj vele. És azt ki kell bírni, hogy szeretlek kislányom, de nem lehet.

dr. gernika 2010.06.02. 13:02:28

@Tamarian: Áruld el, mennyit fizetett neked a posztíró ezért a kommentért. :)))

sebnyalogato 2010.06.02. 13:06:57

@Drága IV gernika: semmit nem fizetett, ő a feleségem :P. Na jó, nem :D.

@Traktorka: én mondtam, hogy feladok mindent :). A jövőre nézve nem mondok semmit :).

dr. gernika 2010.06.02. 13:11:07

@sebnyalogato: Látom, már a párterapeuta is megvolt, akkor nem nagyon tudok újat mondani. Csak beszélgettetek, vagy jártok is hozzá az asszonnyal?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.06.02. 13:11:39

@Rebelde:

A hősök azok az ostobák, akik valahogy túlélték. :)

tuli _ 2010.06.02. 13:13:24

@Traktorka: itt a barátnő koppant nagyot. sebnyalogatónak csak a hiúsága sérült, hogy miután visszalépett, nem könyörgött neki a hölgyemény, hanem lépett tovább.
ezt én nehezen nevezném koppanásnak. :)

Tamarian 2010.06.02. 13:15:16

@Drága IV gernika: :D Úgy látom ez a mai nap már örökre az én testi hibám marad.
@sebnyalogato: Ha az én férjem lettél volna, akció és gyerek előtt, de elképzelhető, hogy esküvő előtt már kiraklak. HA mégsem -mert van benned kurázsi- te engem az életben nem csalsz meg ;))

Barry Kent 2010.06.02. 13:18:16

@Tamarian:
Honnan tudtad volna esküvő előtt, hogy ez lesz? :)

sebnyalogato 2010.06.02. 13:20:11

@Barry Kent: ez bennem is felmerült mondjuk :)

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 13:27:24

@sebnyalogato: hiszek neked, ezért megkérdezem, de most már kicsit szájbarágósan, nehogy esélyed legyen kikérni magadnak, hogy nincsiskétnőd meg az ágyrólsevótszó:D: Feltűnt-e, hogy az egyik nőd lelépett, a másik meg évek óta nem hajlandó dugni veled? Merhogy rá kellene jönni, hogy miért van ez így, akkor talán lehet javítani. Az kevés lesz, hogy most már jófiú leszek örökéletembe'. (A feleséged azért nem dobott ki, mert hülye lenne egyedül nevelni a közös gyereket.)

Tamarian 2010.06.02. 13:29:30

@Barry Kent: @sebnyalogato: Tudjátok, az a heppem, hogy ha az ember _nagyon_ figyel, hogy ki(k) az(ok) az ember(ek), aki(ke)t olyan közel engedek, hogy akár bánthat(ná)nak is, megbízom bennük, akkor nem érik túl gyakran meglepetések. És én nagyon tudok figyelni ;-) Elvégre a bőrömről van szó. A szándékaimtól, érzelmeimtől függetlenül az Embert figyelem (mondjuk erről már esszéztem két héten belül :D), hogy zsigerből mit fut, nem azért, mert bármiféle elvárásnak meg kell felelnie. Na most az, aki hajlamos megalkudni, őszintétlen, gyáva, konfliktuskerülő, saját maga fontosabb az ideálisnál ;), az eleve passzos. A család, nopláne a gyerek pedig olyan vállalás, ami nem csak róla meg rólam szól, hanem a világra-nem-kéredzkedő felé olyan felelősség és igéret, hogy tiszta erőmből és azon is túl olyan közeget biztosítok számára, amelyből egy egészséges, boldog életet tud élni.
HAzugságban, boldogtalanságban pedig ezt nem lehet. Tehát mge kell lelni a Partnert ehhez. :)

sebnyalogato 2010.06.02. 13:30:28

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P: te, ezt az évek ótát honnan veszed? tudom, hogy miért ment neki nehezen, nehezebben mint nekem...most meg nem miatta nincs...

Barry Kent 2010.06.02. 13:37:41

@Tamarian:
Oké, nem volt teljesen komoly a kérdés. :)
Viszont akármilyen éber vagy, nem tudod kiszürni az esetleges későbbi csalódást. Illetve egyféleképp igen: ha senkit nem engedsz közel magadhoz, de úgy meg mindent kizársz, nem csak a rosszat.

sebnyalogato 2010.06.02. 13:39:43

@Tamarian: ha 10 éve tudom, hogy ez történik, akkor páros lábbal rúgom ki magam :).

Tamarian 2010.06.02. 13:46:35

@Barry Kent: Tuti módszer naná, hogy nincs. Akkor azt mondja az ember: evvan. Mit csináltam nem jól. Én nem hiszek abban, hogy valaki csalódást okoz, abban hiszek, hogy a saját illúzióim áldozata lettem; a fentebb leírtak miatt. Ezért aztán olyankor van min gondolkozni, harag nélkül.
Általában igaz az, hogyha _értem_, mi miért történik (akár emberi reakciók is, levezetve a szubjektum adottságaiból), akkor könnyen megbékélek. Ami nem azt jelenti, hogy tanulságokat nem vonok le. Írtam már ki embert az életemből így, okosan, belátva, harag nélkül :)
Amúgy a közelengedés az sztem két dolgot mos össze: az egyik az, hogy kiben bízom meg, engedem egészen a belső körbe (hm.. most azon gondolkozom, hogy ha kronológiailag sorrendben két ember volt, akkor az egyszerre egy, vagy summa kettő? :D), mert ebből nekem nincs sok. Lásd zárójel. A másik része, hogy kinek-hány embernek "engedem meg", hogy annyira szeressem úgy, ahogy van. Ahhoz is kell bátorság, meg figyelem, de ha őt magát látom, ismerem, nem a saját ideáimat aggatom rá, azzal is érdemes próbálkozni. Abból is van egy kevés. Szóval nem panaszkodom. :)

Tamarian 2010.06.02. 13:47:39

@sebnyalogato: :D mondjuk jobban hangzana, hogy akkor tudom, hogy mire figyeltem volna jobban...

sebnyalogato 2010.06.02. 13:53:19

@Tamarian: én most csak a fél évvel ezelőtti lépésemről beszéltek :). Amúgy pedig igazad van.

Tamarian 2010.06.02. 13:56:46

@sebnyalogato: De hát pont te írtad le, hogy mi vezetett ahhoz a hiányérzethez, amit te vadul akartál pótolni. Erre írtam, hogy ha tudod előre, nyilván mindent megteszel, hogy ne csak 10 évvel ezelőttig, hanem 5, vagy 8 év, sőt tegnapig is turbékolni tudjatok ;-)

sebnyalogato 2010.06.02. 13:58:12

@Tamarian: így van. Egyről beszélünk. :)

2010.06.02. 14:00:02

@Tamarian:

Mondjuk jelen esetben (ÉS szigorúan magamból kiindulva:) azért a 20-as éveink elején még eléggé csukott szemünk van éberség tekintetében.
De szerencsére elkezdeni sosem késő, viszont kifejezetten kötelező, akármilyen is az éppen aktuális élethelyzet.:)

sebnyalogato 2010.06.02. 14:04:16

@Traktorka: jaja, főleg, ha 10 évvel ezelőtt még 20 sincs az ember :D.

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 14:09:04

@sebnyalogato: pardon, konkrétan csak egy évet írtál.:-) Mindegy, nyilván tudod az okát, most pedig te nem akarod, majd rendbe jön, csak akarni kell.:-)

sebnyalogato 2010.06.02. 14:09:22

@Barry Kent: nem ér rájönni, hogy ki vagyok :D.

Amúgy 10 évvel ezelőtt én 18, feleségem +3 :). De ez semmitől sem mentesít :D.

sebnyalogato 2010.06.02. 14:12:14

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P: 10 hónap kb. :D. Addig csak alig volt, azóta asszonnyal semmi, mert azóta meg én nem akartam vele. Most meg dolgozni kell érte, hogy akarjam és menjen :D.

Tamarian 2010.06.02. 14:12:26

@Traktorka: :D Tudod, az pont az az éra, amikor az ember eleget kaphat a pofájára (ez egyéni, hogy kinek mennyi az elég), hogy sürgősen nekiálljon szemet nyitogatni, meg stratégiákat kidolgozni túlélésre.
És szerintem sosem késő felismerni valami fontosságos "szabályt", amúgy is általában a saját kárán tanul mindenki, olyan meg ritkán van, hogy egy másik ember véletlenül van mellette a szituban - lásd ellaposodott házasságok, mikor _egyik_sem_ tesz érte, aminek aztán vannak/lehetnek következményei... Pardon, kivéve a gyerekek. NA ők nem tehetnek róla. Értük morcosabb is vagyok :S

Barry Kent 2010.06.02. 14:15:27

@sebnyalogato:
Akkor ez valahol borítékolható volt.

Nyugi Béla, nem ismertelek fel :D

dr. gernika 2010.06.02. 14:18:53

@Traktorka: "Viszont: a jövőre nézve jó lecke, hogy a kislányod mindig azt fogja akarni, hogy maradj vele"
Baromira nem fogja mindig azt akarni. 10 év múlva már az "Apu szakadj már le rólam" lesz az aktuális.
Csak ami a barátokhoz való viszonyulást illeti, 9 éves kora körül egyre fontosabbak lesznek, tinikorban meg jönnek a fiúk.
Úgyhogy igencsak ki kell használni még azt a pár évet, amíg apu a nacceji és a szuperhős.

2010.06.02. 14:23:22

@sebnyalogato:
mennyire hiszel benne, hogy az asszonnyal még helyre tudjátok hozni? lehet hogy írtad már, de lemaradtam.
most jártok terápiára?
kiheverted a bartánéd? mit érzel, most ha rágondolsz?

2010.06.02. 14:30:30

@Drága IV gernika:
Én ezt értem, csak az a kérdés, hogy
A: apu velünk él, de tulképp mit is látok belőle? szarul van, szenved, anyámhoz nem is ér hozzá, meg cívóddnak, nincs ÖRÖM az életünkben.
vagy
B: apu már nem él velünk, de: boldog, kiegyensúlyozott, tök szeretni az újcsajt, és anyuval is normális, fú micsoda férfi az én apukám, én is ilyet akarok majd, és milyen klassz az a kis idő, amit együtt vagyunk.

Szóval én mintaadás szempontjából közelítem meg a dolgot.
Az, ha szerelmes másba, mégis marad=finoman cizellált pokol MINDENKINEK.
Ha elmegy és lesz belőle boldog férfi = szuper minta a gyereknek+boldog férfi.

Igaz, hogy az egy nagy trauma, ha apu lelép egyszercsak, de attól még szeretheti, találkozhat vele, lehet az apja.

Én most egy olyan helyen ülök, ahol a drága szüleim együttmaradtak miattunk. Kell-e mondanom, hogy milyen kapcsolat mintám van? Mikor elkezdtem magamon dolgozni, ki kellett dobni a kukába az egészet (kvázi az egész múltamat) és sokszor még most is vért pisilek, hogy ne hagyjam magam belecsúszni a régi rossz mintákba.

Tamarian 2010.06.02. 14:32:00

@sebnyalogato: Jézusom, akkor ti ehhez az egészhez csecsemők vagytok... Komolyan, 30 körül azt éreztétek, hogy ha megvan a vasúti sín, akkor már csak pöfögni kell rajta? Ilyen típusú gondot úgy 40 és 50 közé képzelnék, de ha mingyá' gondolkozom egy sort, gyorsan majd rájövök, hogy ez nem korfüggő. Sőt. Nem rég erről is írogattunk. Csak ez most akkor is, nagyon meglepő.. :)

sebnyalogato 2010.06.02. 14:35:18

@Traktorka: Most lehetne nagy kamukat írni, meg így meg úgy jó leszek...de a minta nálam ugyanez volt.

Apu velünk él, anyuval nem civódik, nincs veszekedés, van család, apu és anyu nagyon jól megvannak és dolgoznak, hogy így is maradjon. Apu hisz benne, hogy helyre tudják hozni, apu és anyu valamikor nagyon szerették egymást. Apu a barátnét még nem heverte ki, ha rá gondol sajnálja és szereti még, de nem vágyódik el.

sebnyalogato 2010.06.02. 14:37:04

@Tamarian: így van ez :D. Persze, hogy nem korfüggő, ezért mondtam, hogy semmi alól nem mentesít. (Apró adalék ebben csak, hogy a szívszerelmem ugyanebben a korban kötelezte el magát :)).

2010.06.02. 14:43:11

@sebnyalogato:

"jó leszek"???:))
szerinted rossz voltál?

Tamarian 2010.06.02. 14:48:39

@sebnyalogato: Na itt igazolódik sokadszorra az elméletem; aki nem tud jól figyelni alapból, az ne hamarkodja el a dolgot, mert ugye. Tessék kinőni a pelenkát, és aztán elköteleződni :)))

sebnyalogato 2010.06.02. 14:48:48

tarquin kérdésére próbáltam reflektálni. Amúgy persze, egy rakat dolog volt, amit én is rosszul csináltam.

sebnyalogato 2010.06.02. 14:49:50

@Tamarian: nem korfüggő :). Mikor nőjük ki a pelenkát? Amikor azt gondoljuk, hogy kinőttük, vagy amikor rájövünk, hogy még nem nőttük ki? :D

dr. gernika 2010.06.02. 14:53:54

@Traktorka: Egyetértek veled, csakhogy B azok egy felnőtt gondolatai. Egy gyerek inkább megszokja a szart, minthogy a szülei szét menjenek, mert az új, mert az ismeretlen, mert úgyis magát fogja okolni érte, biztos rossz volt, biztos őt nem szereti apa.
Minél nagyobb a gyerek, annál inkább belátja amit te is írtál, bár nekem van olyan ismerősöm, aki huszonévesen sem akarta elfogadni, hogy válnak a szülei, pedig azok is hosszú évek óta éltek nagyon szar házasságban.
Az új néni meg aztán végképp feketebárány marad, már ha csak arra visszagondolok, hogy milyen szemmel néztem gyerekként a Szomszédokban Mágenheim doki medikus megkísértését. Az a csaj nekem akkor maga volt az antikrisztus, gyűlöltem, ha feltűnt a képernyőn.
Most meg az ismétléseknél azt látom, hogy mindketten zavarban vannak, a lány is próbálja a dokit kerülni, elfutni az érzései elől, de láthatóan odavan érte. Elég jól eljátszották szerintem azt a vívódást, amit csak egy felnőtt érthet meg. És nem tudom egyiküket sem elítélni, gyerekként még könnyen ment.

Én nem mondom, hogy csak a gyerek miatt együtt kell maradni, vagy hogy ne lehetne ezt vele idővel megértetni, de komoly munka, és nagyon meg kell gondolni a váltást.
Ha már gyerek van, tényleg csak akkor szétmenni, ha nincs esély megmenteni a kapcsolatot.

(arról meg inkább ne is beszéljünk, hogy én milyen mintát kaptam. Apám az önzésével olyan férfi-szeretetéhséget hagyott bennem, hogy ember legyen a talpán, akinek ezt sikerül kitöltenie. mondjuk most szerencsére van ilyen)

Tamarian 2010.06.02. 15:03:12

@sebnyalogato: A pelenka akkor van kinőve, mikor már nem bizonyítgatni akarjuk, hogy mennyire felnőttek, életképesek vagyunk, nem MÁSNAK akarunk bármit is megmutatni, hanem _tudatosan_, megfontoltan, a felelősségek és hosszútávú következmények tudatában hozunk döntéseket. Vagy... egyáltalán tudomásul vesszük, hogy _vannak_ hossztávú következmények :) ÉS innen még van bőven felfele, mert dönteni bármikor-bárhol lehet rosszul, hibásan, elhamarkodottan. Azaz élünk. :-)
Az kifejezetten biztató jele a koponya táji csontosodásnak, hogyha felmerül, mint lehetőség: leht, hogy _még_nem_ vagyok _kész_???? :D

2010.06.02. 15:03:34

@Drága IV gernika:

szerintem nagyon ragaszkodunk még most is egy olyan családmodellhez, ami gyakorlatilag láthatóan nem működik őszintén (!!!!!) az esetek 95%-ában.

a gyerekek pedig nem hülyék, csak gyerekek. szerintem sokkal nagyobb munka eljátszani minden nap, hogy evritingizfájn, mint minden(!!!) segítséget (és még annál is többet) megadni a gyereknek a váláskor, hogy ne érezze magát egy darab kakának.

Tamarian 2010.06.02. 15:07:01

Mindenkinek további szép okoskodást. Estefelé tudok legközelebb tanulni bárkitől is :)))

FlybyWire 2010.06.02. 15:16:49

190 komment... ehe.
Nagy röviden annyi a véleményem, hogy a csajok képesek bárkibe 1-2 hét alatt halálosan beleszeretni, ha az kedves hozzájuk, valamint jó nagy farka van és rendesen kielégíti őket.
Ezek esetleg kompenzálhatóak magas jövedelemmel/vagyonnal.
Mély tisztelet az utóbbi alóli kevés kivételnek.

Azaz: tök hihető, hogy egy nő 7 hónapja az ex-szel, 6 hónapja és 1 hónapja veled, ma meg egy harmadikkal tényleg halál komolyan el tudja képzelni az életet. Persze nem minden nő ilyen szerencsére, de sok.

Te meg túl korán nősültél, kár volt.

summerstorm 2010.06.02. 15:21:17

@Traktorka:

Nekem ugyan nem saját szülői példából, de azért van a közelben olyan modell, ahol a nagyon hamar megismerkedés, hosszú ideig együttlevés, házasság, gyerekek dolognak válás lett a vége... 30egynéhány évesen.
Ingelligens emberek módjára megoldották...
Nagy jó viszonyban vannak ma is, és ami még nagyobb szerencse, hogy anyu és apu új párját is egészen egészen jól elfogadták sőt szeretik a gyerekek... De ehhez kellett az az érzelmi intelligencia szint is, ami mindkettőjüknek megvan.
Ez nyilván nem könnyű...
De így is meg lehet oldani... És előttem ők azért olyan példaként állnak, hogy OK, hogy végül együtt nem működött, de ennek ellenére végül szépen, normálisan meg tudták oldani... tovább tudtak lépni...

FlybyWire 2010.06.02. 15:26:03

Egyébként pedig nem ismerek olyan házasságot (a máig együtt boldog szüleimét is beleértve), ahol ne lett volna harmadik fél a képben, néhol negyedik, sőt ötödik is.
A különbség ott van, hogy van, akik ezt fel tudták dolgozni, és meg tudták oldani anélkül, hogy szétmentek volna.

dr. gernika 2010.06.02. 15:37:51

@Traktorka: Hát h minden nap el KÉNE játszanom, akkor inkább a válást választanám.
@FlybyWire: Most őszintén utánagondoltam, és bizony volt olyan pasi aki minden kritériumodnak megfelelt, mégse szerettem bele.

nicknek (törölt) 2010.06.02. 15:38:08

@FlybyWire: Szerintem is mindent meg lehet oldani, ha mindkét fél akarja, persze nem hinném, hogy söpörjük a szönyeg alá a szemetet, ahogy ezt a szüleink családmodellje ezt sugallja helyenként

summerstorm 2010.06.02. 15:38:32

@FlybyWire:

Viszont észre kell tudni venni azt is,ha vége van, és nem megoldható... és nem minden áron megjavítani azt is, ami már rég nincs...

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 15:45:06

@FlybyWire: na, azért az az érzés fényévekre van a szerelemtől, de a világért ki nem ábrándítanálak.:-)))

Barry Kent 2010.06.02. 15:47:01

"Nagy röviden annyi a véleményem, hogy a csajok képesek bárkibe 1-2 hét alatt halálosan beleszeretni, ha az kedves hozzájuk, valamint jó nagy farka van és rendesen kielégíti őket.
Ezek esetleg kompenzálhatóak magas jövedelemmel/vagyonnal."

Na, azt a castingot megnézném :D

Barry Kent 2010.06.02. 15:48:34

@Barry Kent:
Persze nem a pornográf jeleneteket, hanem ahogy a jelentkezők állnak letolt gatyával, jövedelemigazolással és vagyonbevallással szépen, sorban :)

Barry Kent 2010.06.02. 15:59:52

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P:
Na, csináljunk egy ilyen versenyt "CS&P Nagy Ő" néven. Valakit beházasítunk innen :))

"na, azért az az érzés fényévekre van a szerelemtől"
Őőő, ja, ők lehetnek azok a bizonyos lelki szegények :)

sebnyalogato 2010.06.02. 16:06:41

@Barry Kent: na nehogy már...nekik jut a mennyország???

Barry Kent 2010.06.02. 16:09:10

@sebnyalogato:
Ezt a kis örömöt is sajnálod tölük? :P

Father Justice (törölt) 2010.06.02. 16:15:27

@Traktorka: "Az, ha szerelmes másba, mégis marad=finoman cizellált pokol MINDENKINEK.
Ha elmegy és lesz belőle boldog férfi = szuper minta a gyereknek+boldog férfi."

Az első mondattal egyetértek. A másodikat a következőképp módosítanám: "Ha elmegy és lesz belőle boldog férfi: LESÚJTÓ minta a gyereknek + boldog férfi." Ugyanis mitől szuper minta a lánygyermeknek, ha a fater lelép egy másik nővel? Készüljön már jóelőre arra, hogy vele is szükségszerűen ugyanezt fogja megjátszani az MPG, aki egyszer a férje lesz?

Én a harmadik megoldásra szavazok: "Apu marad, és boldogan él azzal a nővel, akibe egykor szerelmes volt. Akivel nem bohóckodnak, hanem komolyan gondolják a jóban-rosszbant, és akit most is szeret, tisztel. Ha nehézségek merülnek fel a házasságukban, közösen munkálkodnak azok megoldásán." Csak vicc volt, ne ijedj meg! Egy Andersen-kötetben olvastam, hogy ilyen variáció is van. :)

summerstorm 2010.06.02. 16:23:53

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P: @Barry Kent:

én is én is :)
ezt a castingot én is szeretném nézni :)))...
de csak valami tribünről... :D

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 16:24:21

@Barry Kent: :D:D Támogatom, én zsűri szeretnék lenni, jó?:D:D

sebnyalogato 2010.06.02. 16:26:24

Ez eddig ok, de ki lesz az érintett?

Barry Kent 2010.06.02. 16:29:08

@mooon:): Megoldjuk :)

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P:
Zsűri? Nem is rossz ötlet, nehogymá a menyasszony válogasson.

Más jelentkezők? :))
Esetleg akar valaki versenyző, netán boldog Ara lenni?

2010.06.02. 16:37:35

@Father Justice:

szerintem abban az esetben, ha a gyerek előtt "udvariaskodunk" (=együtt maradunk, nehogy lesújtódjon), akkor azt "hazudjuk" neki, hogy az élet habostorta. akkor meg azért fog koppanni később.
nem hinném, hogy lehet úgy élni, hogy ne sérüljön a gyerek semmilyen módon. a kérdés csak az, hogy milyen módon és milyen mélyen fog sérülni általunk.

2010.06.02. 16:46:22

@Barry Kent:

ja, de belegyütté apjuk ebbe a házasításba!:))

2010.06.02. 16:48:14

@Barry Kent:

leszek én, hogy haladjunk!:D
(vagy nem adsz?:))))

Barry Kent 2010.06.02. 16:49:03

@Traktorka: :))
Dehogy adlak, én már lestipistopiztalak :)))

2010.06.02. 16:51:37

@Barry Kent:

de dupla stipistopival?:))

2010.06.02. 16:55:06

@Barry Kent:

hát jóvan.:))
akkor mostmá nincs mese.
nem te meg én van, hanem MI.:)))

tarquin - védőháló nélkül 2010.06.02. 16:56:23

@Barry Kent: boldog arának jelentkeztem, erre elrontod a játékomat, baszki, idesejelentkezektöbbet:-((:D

Barry Kent 2010.06.02. 17:01:38

@tarquin - menő, de nem árulkodós:P:
Jaj már, ne húzd fel az orrod, te leszel az egyszemélyes zsűri és ara, jó? :) Már csak versenyzők jelentkezését várjuk, Uraim, csak tessék, csak tessék :)

@Traktorka:
Kemény dolog ez a házasság, minden nap újra le kell stipistopizzalak hogy el ne kóborolj :)))

sebnyalogato 2010.06.02. 17:05:56

@Barry Kent: jaja, azért dolgozni kell :D:D:D

2010.06.02. 17:07:48

@Barry Kent:

nemtom, neked van olyan mintád, hogy a házasság habostorta?:)))
mer' nekem nincs.:)))) nyomom akaratlanul, hogy kurva nagy munka.:)))

Barry Kent 2010.06.02. 17:10:13

@Traktorka:
Hát majd mi leszünk a minta ;)

2010.06.02. 17:12:00

@Barry Kent:
jóvan apjuk.:))
hiszek neked.:))

Barry Kent 2010.06.02. 17:22:58

@Traktorka:
Na azért :)

W. A. Lucky 2010.06.02. 18:06:27

Sosincs új a nap alatt. A szerelmek jönnek-mennek, és a butuska, csalódott, kiéhezett stb stb stb főhősök mindig úgy érzik, na eeez az igaziiii! :) Aztán majd jön a következő és az lesz az. És persze az elsővel mindjárt össze is házasodnak, hiszen "ez az élet rendje" - vallják a 'nagyok' :)
De azt soha nem értettem, hogy ha valami nem működik, ahhoz minek ragaszkodni. Mindkét, vagy mondjuk úgy: bármelyik részről is. Nem hiszem, hogy a feleségnek jó kifelé a tökéletes családanyát és társat, valamint családképet mutogatni, úgy, hogy otthon, belül rohad az egész. Se neki nem jó, se a posztírónak, de még a gyerekeknek sem, akik nem hülyék, és látják mi a szitu... Még a csonka, de szerető család is jobb, mint a kihűlt, feszült légkör. És ha mindkét helyen szeretetet, törődést és odafigyelést kapnak a szétválás után, akkor az nekik jó, mert csak erre vágynak. Kisebb fájdalom az, amit a szétköltözés okoz, és múlandóbb... És nem tanulják el a szüleiktől azt, amit nem kéne: egy nem működő kapcsolatban felőrlődni, avagy hogyan legyünk boldogtalanok egy kihalt házasságban, amit másokra való hivatkozással nem merünk felbontani... Szar ügy.

lackó 2010.06.02. 22:25:00

@W. A. Lucky: szar, szar, de néha kommenteket is jó olvasni :).

2010.06.02. 23:48:24

@FlybyWire:

En azert ovatos lennek rossz kapcsolatok alapjan ilyen altalanos kepet kialakitani a vilagrol... A sajat jovodet keserited meg vele.

2010.06.02. 23:50:05

@Barry Kent:

A muszerre akasztva a tablat, amin fel vannak tuntetve a vagyonadatok ? Ha nem tartja meg, megbukott a castingon :D

T#

FlybyWire 2010.06.03. 13:51:36

@Drága IV gernika: én csak az első pár hétről beszéltem... utána már tényleg több kell :)
Nem a megszerzés, hanem a megtartás ami nehéz.
@tarquin - menő, de nem árulkodós:P: lásd fentebb... :)
Indításnak mindenesetre elegendő... ha meg nem csak színjáték (a kedvesség), akkor alapnak is.
@Budapesti Brigaderos: ugyan, én örök naiv és idealista maradok, de ha éppen nem vagyok az, akkor képes vagyok tárgyilagosan is meglátni a jellemző folyamatokat :D

FlybyWire 2010.06.03. 13:53:23

@nicknek: természetes, hogy mindenképpen meg kell beszélni, akár megoldható, akár nem.
@mooon:): ez is igaz. Szerencsére szüleim esetében megoldható volt, ez abból is látszik, hogy kiválóan megvannak, törődnek egymással, szeretik egymást mégis :)

sebnyalogato 2010.06.06. 09:44:28

Ja, és a válasz, Panni címadására:

nem, nem lehet család mellett nagy szerelem. Előtte, vagy utána igen :).

huss 2010.06.07. 23:51:43

Azt nem értettem sosem:
1. Szerelmes lesz, elveszi az asszonyt
2. Jönnek a hétköznapok, gyerekek
3. Elszürkül a kapcsolat, beleun.
4. Szerelmes lesz.

És mit tervez??? Na mit??? Házasságot, gyerekeket. Probléma nélkül előadná ugyanezt, még egyszer. Ezt képtelen vagyok felfogni.
Ha tényleg akkora lenne a feleséggel a szakadék (mert persze ilyen is van) már nem tudnának együtt sem élni. Persze az új kapcsolat meló nélkül hoz néhány varázsos évet, de én akkor is sajnálom a gyerekeket, és nem értem mi a jó abban, ha valaki mindig csak ismétli magát. A gyerekek meg csak potyognak ide oda és már az előtt elhagyják őket, mielőtt választottak volna valakit.... Szerintem ez szomorú.
Ne értsétek félre van olyan, hogy két ember valamiért képtelen tovább együtt élni. De ott általában 1. tényleg képtelenek együtt élni 2. Jól körvonalazható indok van, nem csak annyi, hogy hát "elszürkült". Ezt a gyerekek is jobban képesek tolerálni.

morninggirl 2010.06.23. 15:59:54

Sajna,hasonló cípőben járok:( Pasim nős,2 gyerekkel.
Az utolsó pillanatban gondolta meg magát, a gyerekei miatt (óó:) ). De nem bírta sokáig nélkülem,visszakönyörögte magát. A bizalmam viszont nekem is odalett,bár én nem kerestem helyette mást, mert szeretem... Hülye vagyok?! Naná!!
A csajszinak igaza van, hogy tovább lépett!

lackó 2010.12.22. 17:46:39

@morninggirl: aha, tényleg az vagy. Te választottad, vasrúd jár :D
süti beállítások módosítása