A lányom egy nála jóval idősebb férfival lóg

2022. július 12. 07:29 - csajokespasik

       

               „Azt is mondja, hogy a hapsija nagyon kedves... Én meg úgy tudom, hogy ilyen helyzetben minden pasi kedves, hiszen akar valamit” – Egy aggódó anyuka írt nekünk, mivel sehogy sem tudja elfogadni lánya udvarlóját, aki nála 20 évvel idősebb, de még annál is többnek látszik, amennyinek mondja magát. Segíthet az ellentétek elsimításában egy közös kerti sütögetés?        

 
       

               Fedezd fel és használd!  Ha lazán ismerkednél, barátkoznál, de nyitott vagy egy kis extra kényeztetésre is, akkor a Barátság Extrákkal kapcsolat passzol hozzád. Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

 

Sziasztok,

nem az a tipikus levél lesz, ugyanis egy anya vagyok, akinek a 17 éves lánya egy nála 20 évvel idősebb pasival lóg. Azt mondja, ne szóljak bele, de mivel a lányom, bele fogok szólni. A hogyanja még mindig rendszeres napi kérdés nálam. Sok minden zavar, kezdve azzal, hogy nem árulja el azt sem, honnan szerezte egyáltalán ezt a hapsit. Én ennyi idősen inkább azzal voltam elfoglalva, hogy megtaláljam önmagam és egy személyiséget alakítsak ki magamnak, hogy a világban a helyemet saccolgassam, vagy egyáltalán, hogy tájékozódjak benne.        

       

               Javasolta, hogy grillezünk a kertben egyik hétvégén és majd áthívja, hogy jobban megismerjem. Eddig csak egyszer találkoztunk. Nem hiszem, hogy változtatna a véleményemen, az első benyomásom az volt róla, hogy idősebbnek látszik annál is, mint amennyinek mondja magát.

Nem értem, mit eszik rajta. Abba, hogy nem bírom őt, az előítélet is bejátszhat, mert egy anya egy ilyen helyzetben sehogy nem tud előnyösnek látni egy hapsit.

Azt mondja a lányom, hogy de hát azonos a csillagjegyük... Szerintem egész biztosan találna vele egykorút, akivel szintén azonos. Ez semmire se indok.

Ehhez a helyzethez nem lehet elég felvilágosult anyának lenni, nem mondom, hogy „kislányom, tégy belátásod szerint és majd lesz valami”. Engem is számtalan hülyeségtől rángatott vissza az én anyám, ami miatt a mai napig hálás vagyok érte, miközben akkor átkozódtam és lázadtam, mert nem láttam be, hogy igaza van. Tanultam belőle.

Azt is mondja, hogy a hapsija nagyon kedves... Én meg úgy tudom, hogy ilyen helyzetben minden pasi kedves, hiszen akar valamit. Egyes embereknél a kedvesség többnyire álca és célszerszám, ő meg persze, hogy kedvesnek látja, mivel csak ezt az arcát akarja látni.

Tehát mit tudok tenni? Várjak, és majd lesz valami?          

 

 

50 komment
Címkék: pánik anyuka

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr5617880919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

body_andras 2022.07.12. 08:26:08

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát! :)

Amúgy a lányod azért érdeklődik érettebb pasik iránt mert a korosztálya, a 17 éves kiscsávók, olyan mihaszna, elférfiatlanodott generáció, ami nem csodálom ha a női hormonokra egy kicsit SE tud hatni.

Real_Time 2022.07.12. 09:54:54

@body_andras: Ennek nem ez a fő oka, hanem az SVM görbék találkozása (szexpiaci érték/életkor, férfiak és nők esetében), illetve az idősebb férfiak egzisztenciája. Ennyi.

Lorrh 2022.07.12. 10:01:26

Nekem ez nagyon átlátszó, hogy a napokban kommenteltek páran az ezo spirituális csajokról és hipp-hopp születik is erről egy poszt.

moonshadow 2022.07.12. 13:57:43

Mivel az apjáról nem esett szó, nyilvánvaló, hogy egyedül nevelted és egy pótapát keresett magának.
Pár év múlva már a pótpapi mellől megy majd pasizni a kiscsaj, mert ahogy Csernus doki mondná, ez a pótapák sorsa.

Almandin 2022.07.13. 00:49:53

@moonshadow: Nem biztos. Nekem mindig jóval idősebb párjaim voltak, de nem apát kerestem bennük. Sok fiatal lány vonzódik a középkorú férfiakhoz. Szerintem nem kell kétségbeesni.
Csernusnak meg újból gratulálok, hogy azt feltételezi, hogy ebből csak hűtlenség lehet.

Almandin 2022.07.13. 01:13:29

Az még eszembe jutott, hogy az azért aggasztó, hogy nem derül ki, hol ismerkedtek meg. Mivel a lány még fiatalkorú, a szülőnek joga van tudni ezt, hiszen akár egy bűnöző is lehet. A 18. születésnapjáig az anya felel érte. Ha pl. egy lánykereskedő strici, aki így hálózza be az áldozatát, akkor az anya is felelősségre vonható, hogy nem ellenőrizte le a pasas hátterét. Néhány hónap múlva már más lesz a helyzet, mert egy nagykorú nem köteles erről a szülőjének beszámolni, de ez azért feltűnt a történetben. Mire fel a nagy titkolózás? Ha tisztességes körülmények közt ismerkedtek meg, akkor nincs mit titkolni. Még az se zárható ki, hogy a fiatal lány akár prostitúcióval keres zsebpénzt és kuncsaftként ismerte meg a férfit. Sokan árulják pl. a neten magukat, középiskolás lányok is. Utóbbiak idősebbnek adják ki magukat és így a rendszer nem szűri ki őket.

aefzuj 2022.07.13. 02:33:16

Jajj, most mi lesz? Hát az lesz, hogy az édes pici lyányod jól ki lesz kormolva te meg savanyú pofával merenghetsz az emlékeid után kutatva, hogy téged mikor is kormolt ki bárki utoljára......

belekotty 2022.07.13. 07:25:26

Nekem volt 23 évvel fiatalabb barátnőm. Az elején nagyon klassz volt, de aztán előjött a korkülönbség. Minden nőt óvnék attól hogy nála tíz évvel idősebb pasival kösse össze az életét! A férfit elvarázsolja a nő fiatalsága, a szex, de ahogy ez elmúlik, felszínre kerül a korkülönbség miatti óhatatlan életritmus eltérés. A franc se akar már 40 körül bulizni és másik gyereket csinálni.

body_andras 2022.07.13. 08:24:30

@aefzuj: szerintem arra vár hogy legyen végre egy nagyvonalú felajánlás stepmom kormolásra és úgy érzi már illetlenül régóta vár erre

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 08:47:54

Poster!

MI a párommal hasonlóan jöttünk össze, anno 17L/33F-ként... Idén vagyunk 25 éve együtt... erről ennyit.

#szájbergyerek# 2022.07.13. 09:08:16

A kerti sütögetés alkalmával anyukának el lehet magyarázni az alapfogalmakat: sugar daddy, sugar baby.

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 09:24:02

"Engem is számtalan hülyeségtől rángatott vissza az én anyám, ami miatt a mai napig hálás vagyok érte, miközben akkor átkozódtam és lázadtam, mert nem láttam be, hogy igaza van. Tanultam belőle." - ja, ebbe a csapdába az én anyám is belesétált anno... hát, finoman szólva nem jött be a számítása, 30 évig szóba sem álltam vele "hálából", mert rám akarta erőszakolni a saját gondolkodását és értékrendjét, amitől már 16 éves koromban is ugyanúgy hánytam, mint most 58 évesen...
Úgyhogy nem javaslom, hogy erre bazirozz...
Szóval én azt javaslom, hogy próbáld megismerni a párját, és ne akarj beleszólni a kapcsolatukba... azzal járhatsz a legjobban...

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 09:25:13

@#szájbergyerek#: Ócska közhely... nálunk simán a párom keres jobban évek óta...

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 09:30:25

@belekotty: "A franc se akar már 40 körül bulizni és másik gyereket csinálni." - hát, nálam pl. az anyatípusúnak mondott nő eleve kizárt - a saját anyám jutna eszembe a maga visszataszító dolgaival - bulizni meg nekem több késztetésem lenne 58 évesen, mint a páromnak 42 évesen... szóval valójában ebben sincs általános szabály...

#szájbergyerek# 2022.07.13. 09:38:41

@semmi hatalmat senkinek:
Aha jah, egy 17 éves lány biztos jobban keres, mint egy 35+ éves férfi. Mesélj még kérlek! Persze lehet nálatok így volt. :)

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 10:21:32

@#szájbergyerek#: Nem tudom, hogy feltűnt-e neked, de azóta eltelt az idő, ma 42N/58F vagyunk... és kb 35 éves kora óta keres jobban, mint én... tudod, közben szerzett 3 db diplomát, meg ilyesmi... de mindenkor a tök átlag jövedelmi tartományban éltünk... egyikünk sem volt soha burzsuj...

#szájbergyerek# 2022.07.13. 10:42:05

@semmi hatalmat senkinek:
Őszintén örülök, ha nálatok lángoló szerelem volt de az nem biztos, hogy a posztban lévő szereplőkre is igaz.

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 10:51:49

@#szájbergyerek#: Ez nyilvánvaló... a pudding próbája a megevés... mindenkor.
(egyébként nem kerülöm ki a felvetésedet, amikor megismerkedtünk pont EGYENLŐEN kerestünk, a párom ugye gimis volt, én meg éppen munkanélküli, aki a járda mellől szedte a dekket, hogy rá tudjon gyújtani:)
Szóval szerintem nem kellene azt a közhelyet erősíteni, hogy csak a xar gazdagoknak jut normális párkapcsolat... messze nem minden nő undormány hypergám...

belekotty 2022.07.13. 10:52:15

@semmi hatalmat senkinek:,,Aha jah, egy 17 éves lány biztos jobban keres, mint egy 35+ éves férfi.''

Szakmától függ. :-D

body_andras 2022.07.13. 11:22:47

@belekotty: onlyFansesn még milliárdos is lehet és még csak meg sem b*ták

Almandin 2022.07.13. 12:05:51

@belekotty: Nem mindenki nagy bulizós fiatalon se, másrészt bulizni 50 évesen is lehet. A gyerekcsinálásról annyit, hogy a családomban több férfinak született többedik gyereke 40, sőt 50 felett is. Két olyan házasság is volt-van rokoni körben, ahol az egyikben a nő 12, a másikban 17 évvel volt fiatalabb a férjénél. Utóbbi esetben sírig tartott a házasság (és nem az esküvő után rövid idővel halt meg a férfi). 10 év korkülönbség amúgy még nem is sok. Pl. egy 20 és egy 30 éves ember is fiatal még. Vannak működő kapcsolatok 20-30 éves korkülönbségekkel is.

Almandin 2022.07.13. 12:15:49

@semmi hatalmat senkinek: Ezzel egyetértek. Eltiltani egy ilyen korú lányt már nem szabad a szerelmétől, mert életre szóló lelki sérülés lehet belőle. Ha a lány mondjuk csak 13-14 éves lenne, akkor más lenne a helyzet, mert akkor még valóban túl fiatal, pláne egy 20 évvel idősebb férfihoz, de itt egy majdnem nagykorú lányról van szó.
Mindenesetre én addig, amíg nem tölti be a lány a 18-at, az anya helyében megvizsgálnám a férfi hátterét és azt, hogyan jöttek össze. Az anya még jogilag felelős a lányért és nem ritkán emberkereskedő bandák hálózzák be a gyanútlan fiatal lányokat. Még az is lehet, hogy a lány webkamerás vetkőzéssel keres pluszpénzt magának titokban és így ismerte meg a párját is. Elnézést a posztolótól, fájhat neki, ha ilyet olvas, de ezzel a lehetőséggel is számolni kell. Ha pl. egy kávézóban, utcán, baráti társaságban, stb. ismerte meg a lányt a férfi, akkor mit kell titkolni a megismerkedésük körülményein? Nekem itt nem tiszta valami.

belekotty 2022.07.13. 13:35:48

@Almandin: Gyereket csinálni 40 felett már necces, 50 felett már ciki. Elaggott aggastyánként mész a diplomaátadójára és nyugdíjból fizeted az egyetemét?

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 14:48:11

@belekotty: Én nem látok benne cikit... nem egy ex iskolatársamnak született már gyereke az 50 éves kora után, van ilyen... én úgy vagyok vele, hogy ők tudják, az ő döntésük...

Zoltán Hausknecht 2022.07.13. 14:49:01

@Almandin: te egy paranoid balfasz lehetsz

Zoltán Hausknecht 2022.07.13. 14:50:53

@Almandin: takarodj már a hülyeségeddel a csajt egy tapasztalt férfi rendesen megdugta, el tudja vinni ide oda nem úgy mint a korosztályában a kis csicska gyerekek

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 14:54:25

@Almandin: "Eltiltani egy ilyen korú lányt már nem szabad a szerelmétől," - és nem utolsó sorban nem is lehet... mondjuk nekünk szerencsénk volt ebben a tekintetben is, mert nem is akart senki komolyabban a kapcsolatunkba kavarni... nem véletlen, hogy most is kiváló a kapcsolat a párom anyukájával, és az apukájával is az volt, amíg élt...

Millerdraft 2022.07.13. 16:17:34

Összefoglalva.
Az idősebb pasi végre megtudja rendesen dugni.
Van pénze és nem a Mekiben kell a kólát szürcsölgetni
Van autója, elfelejtheti a villamost
A hasonlókorú srácok éppen a FIFA-t meg a LOL-t nyomják a csaj meg jobban szereti a valóságot
stb stb
Megint egy felesleges kamu poszt, ugorjunk!

bordon 2022.07.13. 16:32:40

@Almandin: Neked ez az emberkereskedős mese a mániád. Ha vannak is stricik, azok intézetis vagy már elzüllött lányokat vesznek szárnyaik alá. Nem egy 37 éves, anyukának bemutatott fószertől kell félteni a kiscsajt.
Ez a legjobb, ami egy 17 éves lánnyal történhet. Nem egy korabeli, pattanásos, büdösszájú gyerek fogja megujjazni, hanem egy érett férfi vezeti be a szexualitás rejtelmeibe. A lányok 17-21 éves koruk közt vannak a csúcson. A férfiak meg 35 éves koruk körül (ha úgy éltek, hogy nem amortizálták le magukat addigra).
Én is dugtam 16 éves lányt hármasban a pasijával, a pasija akkor 35 körüli volt. Nagyon szép pár voltak, igaz szerelem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.07.13. 18:59:41

@Almandin: "Eltiltani egy ilyen korú lányt már nem szabad a szerelmétől, mert életre szóló lelki sérülés lehet belőle."

Na ez itt a tévedések magva. Az életre szóló lelki sérülésről szólsz úgy, mint ha ennél nagyobb baj nem is történhetne vele. Pedig bizony történhet, az egyszerűség kedvéért mindjárt egy sarkított példával kezdjük a lánykereskedelemmel, kényszerített prostitúcióval. Ha az anya, a gondos és kiegyensúlyozott életismeretű anya megakadályozza, hogy a lánya pár év múlva drogos prostiként pusztuljon el valami négerföldön, akkor az életre szóló lelki sérülés egy ajándék tőle, cserébe az életéért.

Kevésbé sarkított példák is konstruálhatók, de a lényeg az, hogy egy lelki sérülés nem a non plus ultra, ne gondolkodjunk már ilyen gyerekes liberáns módon. A mai serdülő korosztály azért is tart ott a nevelésre való fogadókészségben, azért is olyan siralmas a helyzet a szülők nevelési tanácstalanságában, mert húsz éve szélsőséges reformpszichológusok elkezdték azt harsogni, hogy a gyereket MINDEN sérüléstől kötelező megóvni. Akkor sem adhatok neki egy francos nagy pofont, ha az életét mentem meg ezzel, mert mi lesz a traumatizált gyermek édes kis lelkével. Baromság.

semmi hatalmat senkinek 2022.07.13. 19:20:25

@Androsz: "Az életre szóló lelki sérülésről szólsz úgy, mint ha ennél nagyobb baj nem is történhetne vele." - talán, met VALÓBAN nem történhet nagyobb baj vele... amit utána felsoroltál, az sem egyéb...
Mint említettem, az én anyám is erre cseszett rá.... azzal, hogy rám akarta erőszakolni a saját értékrendjét és elveit sikeresen elérte, hogy 30 évig rá sem nyitottam az ajtót, és amikor beállított elzavartam... ugyanis ahogy te a liberalizmust szidod, nálam meg a rendpárti-konzervatív agybajra nincs bűnbocsánat...

Almandin 2022.07.13. 20:10:05

@belekotty: Nem magamról beszéltem. Másrészt én nem is tudnék gyereket csinálni 50 felett, ha akarnék se, mert nőnemű lévén 45 éves korom körül lezárul a szaporodás lehetősége. Másrészt miért lenne baj a nagyobb korkülönbség a szülő és gyermeke között, a férfiak olyan szerencsések, hogy idős korukig képesek gyermeket nemzeni. Fiatalon is nem kevesen halnak meg, tehát lehet, hogy elárvul valaki fiatalon úgy is, hogy a szülei fiatalon vállalták.

Almandin 2022.07.13. 20:18:28

@Zoltán Hausknecht: Nos, lehet, hogy kissé paranoid vagyok, de elég sok rossz tapasztalat ért még kedvesnek tűnő ismerősök részéről is. Másrészt a lány anyjának a felelőssége lellenőrizni a férfi hátterét, amíg a lány kiskorú. 18 éves kor után már csak abban lehet reménykedni, hogy lesz annyi esze, hogy nem vállal felesleges kockázatot. Természetesen lehet, hogy semmi probléma nincs a férfival, de a nagy titkolózás sokszor gyanús lehet.
Mindenkinek óvatosan kell ismerkednie, mert sok az aljas bűnöző. Pl. a következő történet főszereplője se gondolta volna, hogy az ártatlannak tűnő randiból mi kerekedik ki:
www.origo.hu/itthon/20200116-egy-magyar-not-elraboltak-es-szexrabszolgakent-tartottak-svajcban.html

semmi hatalmat senkinek 2022.07.14. 02:38:55

@Almandin: Nézd, én sem ellenőrizgetnék nagyon alapos ok nélkül senkit, mert eleve megalázónak tartom az ellenőrizgetést. Tehát sem a gyerekemet, sem annak a társát, sem a páromat. Ez pont olyan, hogy sokan bocsánatos apróságnak tartják a párjuk/gyerekük levelezésének, mobiljának csekkolását, szerintem pedig "főben járó" ügy...
És hát ja, léteznek a világban bűncselekmények, meg balesetek is, de a mai kor egyik nagy hátránya, hogy real time a nyakadba kapod a világ összes mocskát, ami csak arra alkalmas, hogy aláássa az emberek biztonság-érzetét, és emelje a szorongás szintjét. Mert valóban, van ilyen is, mint a cikkedben leírt, csak éppen a valószínűsége az átal populációban alacsonyabb a lottó ötösnél, ha reálisan nézed. Tehát messze nem az a kategória, hogy kb 1 millió embert/kapcsolatot ellenőrzéssel vegzáljanak azért, hogy kiszűrjék azt az egyet, akinek esetleg ilyen tervei vannak... vannak reális lehetőségek, amivel az ilyen esetek kiszűrhetők, amiket az ember ugye még 17 éves kora előtt megtanít a gyerekének, pl. hogy először csak nyilvános helyen találkozzon ismeretlenekkel, pohárban hagyott majd őrizetlenül maradt italt ne igyon meg, stb... És ne olvasson Origót főleg, vagy ha mégis megteszi, alkalmazzon legalább százas osztót az ott leírtakkal :)

Real_Time 2022.07.14. 06:02:46

@Almandin: Nyilván biztosan ilyesmiről van szó :D Bírom ezeket a feministákat, a férfi csak egy bűnöző köcsög lehet, persze :D Fordított esetben mikor egy ilyen korú nő szed össze magának egy 17 éves srácot akkor gondolom azzal semmi probléma nincsen.

Almandin 2022.07.14. 09:18:51

@semmi hatalmat senkinek: Ha a lány egy-két évvel idősebb lenne, már más lenne a helyzet. Itt a lány kiskorú mivolta miatt a szülőre nagyobb felelősség nehezedik.

Almandin 2022.07.14. 09:28:29

@Real_Time: Sehol se írtam, hogy az illető biztos bűnöző. Csupán az még természetes, ha valakinek a lánya kiskorú, akkor még nem engedi teljesen szabadjára, megnézi, ki sündörög körülötte. Az, hogy bűnöző-e valaki, rövid ismeretség után még nem derül ki. Ez teljesen független a nemtől, ne keverd bele a feminista témát.
Itt azt látom, teljesen figyelmen kívül hagyják a hozzászólók, hogy egy kiskorú lányról van szó. Igaz, hogy már nem sokáig az, de még nincs 18 éves. 18 felettiek esetében én is elítélem, ha a szülő bármilyen módon beavatkozik a gyereke magánéletébe.
Sokan amúgy még pedofíliának is tartanák, ha valaki 37 évesen egy 17 évessel kezd. Én már mondjuk nem tartom annak, de ha a lány pl. 14 éves lenne, akkor a magyar törvények szerint legális volna nemi kapcsolatot létesíteni vele, de abban az esetben nem tartanám egészségesnek a 20 év korkülönbséget. Manapság sokakat elmeszeltek ilyen 17-37 pároson (az idősebb felet persze), főleg Amerikában.

bordon 2022.07.14. 09:32:30

@Androsz: "mai serdülő korosztály azért is tart ott a nevelésre való fogadókészségben" - Ez a mai fiatalok kezdetű ajvékolás mire jó? Amikor én voltam tini, nekünk is mondták, hogy ez a mostani tinédzser korosztály a legrosszabb, legelzüllöttebb, semmirekellő, elkallódott, tiszteletlen stb. Aztán anyám elmesélte, hogy azok a tanárok, akik most ezzel jönnek, hogy züllöttek, amikor fiatalok voltak. Mert ismerte egy részüket fiatalkorában.

" az egyszerűség kedvéért mindjárt egy sarkított példával kezdjük a lánykereskedelemmel, kényszerített prostitúcióval" - nem az egyszerűség kedvéért jössz te a legmeredekebb, legperverzebb példáddal. Hanem mert neked ezen zakatol az agyad.

"Ha az anya, a gondos és kiegyensúlyozott életismeretű anya megakadályozza, hogy a lánya pár év múlva drogos prostiként pusztuljon el valami négerföldön" - Te feltételezed, hogy azért, mert valaki vilagra fosott egy kölyköt, rögtön lelkiismeretes, tapasztalattal felvértezett ember válik belőle. Ki kell hogy ábrandítsalak, a hulladék emberek nagyobb valószínűséggel szaporodnak. Én ismertem olyan roma csajt, aki alföldi putriból indult és a tanulatlan, fogatlan szüleit támogatta a Svájcban megkeresett millióiból. És neki is jutott Louis Vuitton táskára...

De persze a posztban ilyesmiről szó sincs, ezt csak ti perverzek látjátok bele, négerföldeztek itt habzó szájjal. Eddig egy mérsékelten izgalmas kerti sütögetés összehozása a legmeredekebb dolog a szereplők életében. Az a legviccesebb, hogy ha egy 18 éves, túrósfaszú, kefehajú fiú akarná megujjazni a csajt egy fesztiválon, akkor senkinek nem lenne ellene kifogása, mert egy korosztály... Elzülleni csak 37 éves, dolgozó, elmondások alapján kedves faszi mellett fog a csaj. Egy dologra kell figyelni (nem a lánykereskedelemre!), hogy a továbbtanulásában a lányt ne akadályozza a kapcsolat. De hát erre tizenéves fiúval való üzekedés esetén is figyelni kell.

bordon 2022.07.14. 09:43:59

@Almandin: Bűnözőnek nem lehet párkapcsolata? Vagy csak fehérgalléros bűnözőnek lehet? Sőt egy nagyban utazó, közpénzeltüntető mágus, bármit lepapírozó ügyvédbűnöző még kívánatos is a nők szemében. Tehát bűnöző lehet, csak ne alantas fajta illetve legyen annyi esze, hogy nem kapják el.

semmi hatalmat senkinek 2022.07.14. 16:01:39

@Almandin: Mint irtam, mi is 17L/33F-ként kezdtük... tehát ismerem a szitut...

Lorrh 2022.07.14. 17:45:00

@Almandin: tegnap lett 18 éves éppen.

Almandin 2022.07.14. 22:32:29

@semmi hatalmat senkinek: Jó, de ne ess abba a logikai hibába, hogy egy esetből, a tiédből akard levezetni az összes hasonló korkülönbségű kapcsolat jellegzetességeit. Ahány ember, annyiféle párkapcsolat. Ha egy 17 éves és egy 37 éves összejön, abból sok minden lehet, életre szóló nagy szerelmi házasságtól kezdve a futó kalandig, vagy bántalmazó kapcsolatig. A hasonló korú pároknál ugyanígy.

semmi hatalmat senkinek 2022.07.14. 23:25:58

@Almandin: "Ha egy 17 éves és egy 37 éves összejön, abból sok minden lehet, életre szóló nagy szerelmi házasságtól kezdve a futó kalandig, vagy bántalmazó kapcsolatig. A hasonló korú pároknál ugyanígy." - ez pontosan így van, egyetértek. Csak ennek nincs köze ahhoz, hogy egy 16-17 éves fiatal mennyire tűrje el a "csak a legjobbat akaró" szülőjétől az ellenőrizgetést, beleszólást... erre mondom ugye én azt, hogy csak különösen alapos indokkal, rutinszerűen semmiképp.

Almandin 2022.07.15. 12:09:57

@semmi hatalmat senkinek: Én se tartom jónak a zsarnok szülői magatartást, sőt, nagyon el is ítélem. De amíg valaki kiskorú, addig nincs teljes szabadsága. Nem tartanám aggasztónak a helyzetet, ha nem lenne homályos az, hogy hogyan jöttek össze. Ha tudott lenne, hogyan került képbe a férfi és nem lenének homályos pontok, én se szólnék bele semmibe az anya helyében.
A gond inkább akkor van, ha a 18 feletti "gyerek" esetében is bele akar szólni a szülő a párkapcsolatba. Olvastam olyan beszélgetést, ahol arról volt szó, hogy egy 19 éves fiú összejöhet-e egy harmincas nővel. Megszólalt egy apa, aki megdöbbentő véleményt közölt: neki van egy 19 éves KISfia, ha egy 30 körüli "néni" kikezdene vele, hogy megrontsa (így fogta fel az apuka a helyzetet), akkor ő MEGVERNÉ a nőt. Teljesen úgy állt a helyzethez, mintha a fia nem lenne felnőtt, egy 13 éves gyerek lenne. Megdöbbentő volt, milyen szülők léteznek.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2022.07.16. 10:21:24

Minden kapcsolat és ember egyedi, pontosan. Ismerek olyan 16 éves csajt, aki nagyon komoly, lényegesen értelmesebb, mint a szülei, és szisztematikusan építi fel az életét. És igen, ismerek olyan késő harmincast, aki álomvilágban él, full idióta jampi. Ez mindig is és mindenhol így volt és lesz. Semmi nem történik pont 18 évesen, ami indokolná a 0 önállóság vs 100% önállóság különbségtételt.

Almandin 2022.07.16. 13:04:03

@Puerto Prince: Ne gondolkozz szélsőségekben. Nem azt írtam, hogy nulla önállósága legyen a történetben szereplő fiatal lánynak, hanem, hogy amíg kiskorú, addig a szülőnek azért valamennyire vigyáznia kell rá. Nem kell eltiltania a párjától, de ha gyanús a pasas, utána kell néznie, nem bűnöző-e. Sajnos ez nehéz lehet, mert a rendőrség úgy tudom, nem ad ki adatokat nyomós indok nélkül, magánéleti okokra hivatkozva. 18 éves kor után amúgy, ha valaki elköltözik a szülőjétől bejelentés nélkül és keresi a rendőrség, ha nincs baja, a rendőrség is annyit mondhat, hogy él, jól van, de nem árulhatja el az illető tartózkodási helyét a szülőnek, ha a másik fél ezt megtiltja.
Tény, hogy az emberek valóban nem azonos életkorban válnak szellemileg éretté. A jogszabály azért a betöltött 18. évben fogalmaz, mert nem vizsgálgathatja a hatóság egyenként a fiatalokat, hogy mennyire érettek, mikortól lehet felnőttként kezelni őket. Az önrendelkezési jog, büntethetőség, stb. így érvényesíthető. Ma ez már könnyű, mert az embereket anyakönyvezik, de a középkorban pl. ilyen nem volt, az emberek többsége csak saccolta a saját és mások életkorát ránézésre. Természeti népeknél pl. az ivarérettség után beavatási szertartásokat, próbákat kellett (vagy akár ma is kell) az embereknek teljesíteni és utána kerülnek a felnőttek társadalmába.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2022.07.16. 15:50:31

@Almandin: szerintem ha egy nőnek 17.5 evesen ellenőrizni kell a pasija hátterét, akkor 18 évesen is kéne :)

Másrészt az élettől senkit sem lehet megvédeni. Ha 17.5 évesen itt tart, fél év alatt úgysem lehet korrigálni a nevelést, tehát tökmindegy. Véleményem szerint a sikeres nevelés a folyamatos elszakadásról szól. Miután kiválasztottál egy középsulit a kölyöknek, utána a társaságán nagyon kontrollálni már nincs mit. Én egy ilyen esetben max kotont adnék a lányomnak meg megnyugtatnám, hogy ha kellek neki, hívjon fel, illetve bármit is csinál, szeretni fogom.

Almandin 2022.07.16. 16:18:22

@Puerto Prince: Sajnálom, de amíg nem nagykorú a gyereked, addig büntetőjogi felelősséged is van, ha valami történik vele. Ugyanis a gondviselő jogilag felel, ha pl. olyan partnere lesz, aki elrabolja, bedrogozza, stb. Nem kell feltétlenül stricinek lennie, de pl. elég, ha olyan társaságba viszi szórakozni, ahol drogoznak, rászoktatja pl. a fűre, vagy akár keményebb drogokra, alkoholistát csinál belőle. Ha valaki nem vigyáz a kiskorú gyerekére, akár bíróság elé is kerülhet veszélyeztetésért, amit gondatlansággal is meg lehet valósítani.
Azzal egyetértek, hogy a sikeres nevelés a folyamatos elszakadásról szól, de mindig az életkornak megfelelően kell a gyereket nevelni. Egy 17 évest helytelen óvodásként kezelni, de az is hiba, ha valaki már teljesen felnőttként kezeli. Valóban nincs jelentős különbség egy 17 és 18 éves fiatal között. 18 felett már valóban helytelen beleszólni a párválasztásba, addigra meg kell tanítani, mire vigyázzon valaki. Én azt látom, alapjában véve a szülők két végletbe hajlamosak esni: az egyik a tiéd, miszerint egy középiskolást (akár 14 éveset is) kontrollálatlanul beleeresztenek az éjszakai életbe, a másik az, amikor még 25-30 évesen is túlféltik, gyerekként kezelik és nem engedik önállósulni. Nyilván nehéz egy szülőnek megtalálni az arany középutat, de meg kell próbálni. Viszont a gyereke 18 éves koráig még büntetőjogi felelőssége is van!
Ma egyébként a hatóságok inkább arra hajlanak, az a tendencia, hogy gyerekként kezelik a nagyobb kamaszokat is, egész 18 éves korig. Olvastam egy bizarr esetet, ami M.o.-n történt és szerintem a hatóságok túlkapást követtek el. Egy 17 éves lánynak a szülei pár napra elutaztak és egyedül hagyták a lányukat a lakásban, persze kellő mennyiségű élelemmel, pénzzel. A lány kihasználta az alkalmat és házibulit csapott. A fiatalok nagyon hangoskodtak, a szomszédok kihívták a rendőrséget csendháborítás miatt. A rendőrök, amikor azt tapasztalták, hogy a lány szülői felügyelet nélkül volt napokig, értesítették a gyermekvédelmet, akik elvitték intézetbe a lányt, a szülőket meg feljelentették, hogy egy kiskorút felügyelet nélkül hagytak. Ez elképesztő volt a számomra, mert ha a lány néhány hónappal idősebb lett volna, akár külföldre költözhetett volna szülői felügyelet nélkül. Néhány napot pedig egy nem fogyatékos 17 éves simán kihúz egyedül, ha van mit ennie. Akkor lett volna indokolt a rendőri magatartás, ha mondjuk 12 éves lett volna az illető és nem 17.
süti beállítások módosítása