Mire garancia egy házassági szerződés ?

2024. június 06. 07:55 - csajokespasik

       

               … mert hosszú, együtt töltött évekre biztosan nem. Vannak típusok, akik a szakítást is olyan lazán élik meg, mint egy elvesztett focimeccset, amiből bármikor lehet rendezni még egyet. De egy házasság már más, így Posztolónk azokat az embereket nem érti, akik már több váláson is keresztül mentek, és még mindig optimisták.        

 
       

               Fedezd fel és használd! Érezted már igazán felszabadultnak magad társkeresés közben? Lépj be a Csajok és Pasik közösségébe, hogy az ismerkedés igazán könnyed legyen! Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

Elméleti kérdés, amit nem is szeretnék a nemek csatája irányába elvinni, ezért igyekszem ennek megfelelően is fogalmazni.
Váláson és szakításon átment emberekkel beszélgettem, és azt mondták, hogy az egész világuk széthullott – a közös megegyezéssel szakítottakra nyilván ez nem vonatkozik. De a többséget váratlanul érte, és megreccsentette őket, mivel teljesen átadták magukat a másiknak - ami szerintem egy normális kapcsolat alapja, végtére is nem egy egyoldalú dologról van szó.        

       

               Mondhatnánk erre azt, hogy minden kapcsolatban benne van a szakítás lehetősége, és nem biztosak az együtt töltött nyugdíjas évek. Ez oké, de akkor mi az, ami garantálja azt? Miért van az, hogy 2-3 év múlva vége, hiszen a felek annyi idő alatt már túl vannak a másik teljes megismerésén. Vagy pont ez a gond? Hogy megismerte és már semmi izgalmasat nem lát benne? És akkor erre a szakítás a válasz? De hát előbb-utóbb minden kapcsolat ide jut. Ezt egy penészgomba intelligenciájával megáldott akárki is beláthatja.

Mennyire éri meg manapság teljesen átadni magad a másiknak és maximálisan megbízni benne? Mennyire lelombozó és romantikagyilkos mondjuk egy házassági szerződés? Mi a titka annak, hogy egy kapcsolat hosszú távú, testi, lelki és anyagi „szövetségként” működjön?
Én csak azt nem értem, hogy egy jól működő párkapcsolatnak, ami teljes odaadással, bizalommal indult, miért van vége idő előtt? Azt is megértem, hogy csalódás után mindenki óvatosabb, de az új ember már egy másik valaki, és ha a múlt szemüvegén méricskéli valaki, meg fogja ismételni a hibákat.

Vannak típusok, akik a szakítást is olyan lazán élik meg, mint egy elvesztett focimeccset, amiből bármikor lehet rendezni még egyet és még egyet, isznak rá és előre néznek. De egy házasság már más, így azokat én nem értem, akik akár több váláson is keresztül mentek már, és még mindig optimisták, hogy mi hajtja őket?          

 

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr6618422433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2024.06.06. 13:25:38

A titok? Az elhatározás, kitartás, akarat. Ennyi. (A többi sem lesz jobb, csak az elején izgalmasabb.)

Capillarissa69 2024.06.06. 14:37:20

Noha a kérdésekre a válaszok napjainkban többnyire ismertek, csupán nem jutnak el hozzánk, és szinte mindannyian újra meg újra feltesszük. Ha meg el is jutnának, akkor a téves hiedelmeink - mint egyfajta szentírás - mentálisan akadályoznak abban, hogy átértékeljük tudásunkat az emberi létről.

Több mint 50 évünk volt arra, hogy a manipulálásunknak látszó - ám feltehetőleg spontán módon lezajló - kísérletből levonjuk a tanulságokat, de még mindig a a hirhedt forradalom zászlajára tűzött érveket szajkózzuk. A válaszokat feltehetőleg már csak egy következő generáció érti csak meg, visszatekintve azon a szakadékon át, amely az előzőektől elválasztja őket.

Sajnos a "végleg eltörölt" múltból - néhány rossz gyakorlat kivételével - sokat vissza kell majd sírnunk, de minimum az egyik, több ezer éves tévhiten kell majd elgondolkodnunk, hogyan is dőlhettünk be neki újra meg újra. Ez pedig az a feltételezés, hogy "attól leszünk boldogok, ha kényelemmel, és élvezetekkel vesszük magunkat körül". A valóság kibukott: a rövid távú hatást követően éppen hogy fokozatosan boldogtalanabbakká leszünk ezektől. Hormonális(!) mechanizmus által ugyanis egyre inkább az önzőség jelenik meg cselekedeteinkben, és mind érzékenyebbé válunk a legkisebb rosszra is. Ismételten javaslom (ha eddig nem tettem volna meg) elolvasni Dr. Anna Lembke magyarul is megjelent könyvét, a "Dopaminorszak"-ot. A tapasztalt addiktológus nő nem kímél meg minket benne olyan megrázó részletektől sem, melyek itt a CsP-ben is bizarrnak tűnnének.

Mindez a tévhit a párkapcsolatra is igaz, melyet ha csupán élvezeti cikként kezelünk (50 éve van ez), akkor nincs csodálkozni való, hogy idővel megunjuk, eldobjuk, hiába van akár szerződés is. A fogyasztói társadalomban az embereket is tárgyaknak látjuk, és ez a kapitalizmus működési módja is. Még munkánk, erőfeszítéseink sem önértékelést növelők, hanem pénzt kapunk helyette, amelyet felszított vágyak kielégítésére költünk. S amely - bár élvezetet nyújt - önértékelést csökkent, s így garantált a boldogtalanság, és újabb hajsza a boldogság reményében.

S ha korláttalanul, a társunkat halmozzuk el mindezen jóval, számára mi leszünk az a drog, amelyet megun, és mást, jobbat, többet kíván.

Csak ha elválaszthatatlanul, egy emberként vagyunk együtt, akkor tudjuk úgy megbecsülni a másikat, ahogyan önmagunkat. Ez egy szétszakíthatatlan kapcsolat, mint ahogyan az agyunkat sem tudjuk kettéválasztani jobbra és balra. A posztban feltett kérdések pedig fel sem merülnének.

Lorrh 2024.06.06. 17:48:22

@Capillarissa69: "S ha korláttalanul, a társunkat halmozzuk el mindezen jóval, számára mi leszünk az a drog, amelyet megun, és mást, jobbat, többet kíván."
Mostanában, hogy divattá vált a férfit elnyomó nárcisztikus pszichopataként diagnosztizálni, ez a mondatod teljesen hamissá vált.
Minden nő, ha elég hosszú időt tölt el házasságban akkor kitalálja hogy neki pszichopata férje van.
Korszellem.
Kurvára nagy tévedésben vagy, amikor azt vizionálod, hogy a párok elhalmozzák egymást kedveskedéssel és szeretettel.
Te melyik világban élsz????

Sztravinszka 2024.06.06. 18:18:12

@Capillarissa69:

"Még munkánk, erőfeszítéseink sem önértékelést növelők, hanem pénzt kapunk helyette, amelyet felszított vágyak kielégítésére költünk."

Ezzel azért óvatosan. Nincs itthon olyan polgári jólét, hogy bőven jut egy átlagkeresetből felszított vágyakra. Inkább túlélés van, és az, ami mindig is volt. Arra költünk, amit kapni lehet, meg ami kompenzálja a szellemi, lelki nyomort. Máshogy lett volna ez régen? Valamit idealizálsz, visszasírsz, de nem tudok rájönni, melyik korszakot, melyik volt annyira teljes, hogy érdemes megismételni. Belegondolok milyen munkahelyek, állások voltak itthon 50 éve, na igen, az erősítette az önértékelést :))) fogyasztani meg nem volt mit.

Sztravinszka 2024.06.06. 18:19:35

@Lorrh:
Elvált pasik is sírnak mint a fürdős kurva, hogy nárcisztikus volt az asszony. Többször hallottam a rinyát saját füllel. Egyik se volt normális.

Capillarissa69 2024.06.06. 18:44:57

@Lorrh:
Részletezni azt, hogy a valóságban hogy zajlik le mindaz, ami egyébként a posztban is szerepel, itt nagyon hosszú lenne, és senkit sem érdekelne. Egyébként is az említett könyv ismerete, és az azokban leírtak elfogadása kellene hozzá.

Amit pedig megjegyzel még, azok tényleg valós tények, és súlyos állapotok. A nárcisztikusság vélelme egy felkapott téma, és a legtöbb esetben nem igaz. Az ember képes olyanokat is észlelni, amelyek nem valós tények (pl. részegség esetén, hogy forog körülötte a világ). A részegség sem betegség, és az az állapot sem, amelyben ilyenkor az a nő van (ide is a könyv kellene).

Olyan világban élek, amelyben az emberek többsége - egyszerű okoknál fogva - nem észleli jól a realitást, ám ebben se nem hibásak, se nem betegek. Ténylegesen mindenki normális, ahogyan azt Dr. Máté Gábor helyesen bizonygatja a "Normális vagy" (nemrég megjelent) könyvében. Ez alól én sem vagyok kivétel. Én is tapasztalom, és kritikusan kezelem az irrealitás érzeteimet.
Megjegyzem még, hogy az efféle kérdésen én csak mosolygok: "Te melyik világban élsz????", ugyanakkor az említett nők ezt súlyos bántalmazásnak élik meg, és az egyént pszichopatának vagy nárcisztikusnak titulálják, a kérdést pedig "gázlángozásnak". Ezzel azonban én nem értek egyet. E mögött nincsen egyik sem, csupán a "korszellem" tréfálkozik velünk. Nem kellene mindent elhinnünk, s mindenre gyanakodnunk. Ki kellene józanodnunk, és a kijózanodásra Dr. Anna Lembke nyomán a YouTube-on már megszámlálhatatlan videó van, angol nyelven, dopamin-detox néven. Ha nem sikerül a többségnek, akkor jön a globális, és akár katasztrófával végződő, ám a történelemben jól bevált megoldás. Napjainkban ez a fő téma, bár nem értjük, hogy kerül a csizma az asztalra.

Lorrh 2024.06.06. 19:27:44

@Capillarissa69: hogy mindenki "normális" - ezzel csak szómagyarázatokba fulladunk, hogy mi is a normális szó jelentése. Nem, egyáltalán nem normális mindenki.
Ezek az önjelölt próféták, mint Máté Gábor vagy Feldmár hajlamosak szenzációhajhász kijelentéseket tenni, mert ők már ráfüggtek a sikerre, a közönségre, a médiára, a közönségükben ülő nők párás rajongó tekintetére. Na ez a dopaminfüggőség tökéletes példája.

Amúgy a gázlángozás valódi jelenség - nézd meg a korabeli filmet - ha már elfelejtetted volna.
Inkább ma már divatos ráfogni bármire is ezt a dolgot.
De hogy nincsen narcizmus, se gázlángozás - ez megint egy szélsőséges kijelentésed.

Lorrh 2024.06.06. 19:30:43

@Sztravinszka: mármint az a pasi nem volt normális aki narcisztikusnak mondta a feleségét?
Hmmm, ez a te tapasztalatod, nyilván te így látod a világot.
Az én anyám betegesen narcisztikus, egész életében dicsérgetni kellett minden szarért és soha nem elég neki ez, nem tud betelni vele. Feneketlen kútba dobálod a dicséreteket. Ez meg az én konkrét valóságom.

Sztravinszka 2024.06.06. 20:39:33

@Lorrh:
Igen, a pasi nem volt normális. Szerintem ő volt nárci. 2 napos programon senkit sem hagyott szóhoz jutni, ledominálta a csoportvezetőt, nekem bődületes baromságokat mondott egy felvetett témámra, erőszakosan, leuralóan. És a paraszt melegítőben volt. De főként amiket magáról, a feleségéről mesélt. Durva élmény volt, irritáló, elviselhetetlen figura. Utálom az ilyeneket. Semmi önreflexió, és súlyosan megterhelő a környezetére.

Szóval vannak fokozatok. Ha anyukád amúgy nem bántott, akkor az még enyhébb változat.

Sztravinszka 2024.06.06. 20:45:03

@Lorrh:
Máté Gábor a saját traumájára függött rá.

Motorogre 2024.06.06. 21:36:56

Mire? Lelövöm a poént: semmire. De nem az a kérdés hogy kössünk vagy ne kössünk házsártostársi szerződést, hanem hogy miért ment tönkre a házasság mint intézmény?
Talán mert az elmúlt évek, a beígért és részben teljesült jólét, a korlátlannak mondott lehetőségek miatt a reális ön-értékelés kihalt az emberekből. Habzsoljuk a fogyasztási cikkeket (igen, néha nőt vagy a férfit - kinek kinek ízlése szerint), ami elromlik nem javítjuk/javíttatjuk meg, nincs értéke a bevált réginek stb. Ehhez a szellemi romláshoz sok társadalmi tényező is hozzájárult, pl. az oktatás: egyre csökken a követelmény, a felsőoktatás szinvonala erodál , a mai diploma annyit "ér" mint 70 éve az érettségi: nem analfabéta a muksó (persze mindig van 5-10 % kiváló tudású is minden szakmában). Megbukott a kislány Római jogból : csak a vállát rángatja: nem gond, majd jövő héten levizsgázom ! De eszébe se jut leülni tanulni .
A házasság is így van: ha nem sikerül, vállrándítás, jöhet a következő. De tegyük hozzá, a válás egyből remek alkalom is a másik anyagi kifosztására: ehhez még a jog is asszisztál a nőknek. Ne higyük hogy a nők elnyomottak : ma már igencsak harciasak ha pénzről van szó, tettlegességtől se riadnak vissza.
A szerződés előnye: nem sarkallja egyik felet sem a válásra anyagi előnyök miatt !!

Az egész téma NAGY HÁTRÁNYA: a gyerekek érdekeiről szó sem esik ! Ők mindig vesztenek !

Motorogre 2024.06.06. 21:42:03

@Lorrh: igen, kitalálja a zakkant férjet - és ez jól is hangzik majd a tárgyalásokon. Egy példa (egyedi, de jelentőségében, azaz jelentéktelenségében sajnos jellemző): a nőnek szólt a férje, hogy a finomacél kést ne használja a porcelán tányéron mert tönkremegy , ezért vannak az étkészletbeli kések. A nő ez mentális erőszaknak fogta fel és beadta a válókeresetet. Lehet hogy utolsó szikra volt, de mutatja hogy az alkalmazkodás mint olyan már elpárolgott - mindenki "önmegvalósít".
Nyilván a férfiak agymenéseire is van bőven példa. Zsák a foltját!

VOGAben 2024.06.06. 22:54:51

Házassági vagyonjogi szerződés. Számos szakmai oldal taglalja, rá kell keresni. Nem garancia, hanem inkább biztosíték a baj esetére. Azért egy válópernél soha nem árt egy rámenős, profi ügyvéd, mert a bíró (főleg ha bírónő) pillanatnyi hangulata a szerződés megléte esetén is komoly kockázat!!

God Harald 2024.06.06. 22:56:52

@Motorogre: ó a drága jó kis római jog!:)

fkv.119 2024.06.06. 23:14:02

"Mennyire éri meg manapság teljesen átadni magad a másiknak és maximálisan megbízni benne?"

Semennyire.

"Mennyire lelombozó és romantikagyilkos mondjuk egy házassági szerződés?"

Kevésbé mint kisemmizve lenni.

"Mi a titka annak, hogy egy kapcsolat hosszú távú, testi, lelki és anyagi „szövetségként” működjön?"

Tevéért kell venni a nőt, ott még nincs beleszólása az ilyesmibe.

"azokat én nem értem, akik akár több váláson is keresztül mentek már, és még mindig optimisták, hogy mi hajtja őket?"

Ha te vagy a szegényebb, nagy bajod nem lehet.

God Harald 2024.06.06. 23:22:18

Egyedül kell megdögleni és akkor a túlvilágon sem kell osztozkodni a vagyonkán!

Lorrh 2024.06.07. 08:10:18

@VOGAben: A házassági szerződés hogy véd attól hogy ha a nő marad a két gyerekkel akkor nekik valahol élniük kell. Vagy az utcára akarja kirakni a férj őket? Az ilyne házassági szerződést simán kukikáz egy bíró (nő)

bz249 2024.06.07. 08:19:09

A hazassagi szerzodes arrol a vagyonrol szol, amit nem viszel be a hazassagba (a Havanna lakotelepi panel es a szinte ujszeru G Astra nem vagyon). De meg itt is van egy kiskapu, merthat mit ert volna el Jeff Bezos, ha nem tamogatja ot mindenben az ex-felesege.

VOGAben 2024.06.07. 08:39:56

@Lorrh: Arról szól, sok más mellett, hogy a külön vagyonából és vagy üzletrészéből senkit ne lehessen kiforgatni. Senki ne a híd alatt kössön ki, ha már szülők is lettek időközben. Így is veszít mindenki, főleg a gyerek(ek) de a lényeg, hogy ne kerüljenek lehetetlen helyzetbe! Hitelügyek, stb...stb... végtelen pontot érinthet a szerződés.

Motorogre 2024.06.07. 08:56:43

@God Harald: Igen, de lehetne helyette Markov-lánc vagy reakció-kinetika, netán óalnémet moralisták. A lényeg: a hanyag nemtörődömség. Minden azt mondja, pumpálja mantrázza: Te Különleges Vagy! Vedd meg .. mert TE Megérdemled ! Valósítsd meg Önmagad ! de már kb . senki nem mondja, hogy ezekhez szorgos tanulás, kitartó elszántság és kemény munka kell. Ez a hiba tükröződik a házsártostársi viszonyokban is.

Lorrh 2024.06.07. 09:39:16

@VOGAben: a házassági szerződés annak kell aki már azelőtt is milliárdos hogy megházasodna. De a közös időben szerzett vagyont bizony eloszthatja a bíróság.
Az emberek millióinak viszont egy lakása van plusz hitel. Nem yach meg üzletrész meg dél afriaki bányakoncesszió. Azt az egy lakást meg az kapja aki a gyerekkel marad. És akkor hajadra kenheted a házassági szerződést

VOGAben 2024.06.07. 18:03:18

Nincs két egyforma eset. De azért csak a szélsőségeket észrevenni mindig...

Reactor 2024.06.14. 21:40:01

Egy bizonyítottan narc férfi/nő valóban istencsapása lehet - nemcsak az élettársának/házastársának, de a környezetének is. Gyakorlatilag a megalománia előszobája. Viszont amióta nincs OPNI, és az összes igazoltan elmebeteg szabadon flangálhat & tehet amit akar, nyilván nem lesz változás. Ha az ön- és közveszélyes pszichotikus betegekkel nem törődik senki, a kezdődő megalománokkal még kevésbé fognak. Így azok vidáman keseríthetik a normálisak életét.
A kérdéseidre a válaszok pedig:
- Semennyire. A naivitás kimaxolása.
- Az első házasság a szerelem diadala a józan ész fölött. A második házasság a remény diadala a tapasztalat fölött. A harmadik+ házasság a hülyeség diadala mindenek fölött.
süti beállítások módosítása