6 év házasság után váltunk el

2012. január 17. 07:55 - csajokespasik

„Volt egy nagy veszekedésünk, és ő felvázolta, mi mindenről kell majd lemondanunk, ha jön a gyerek” – Levélírónkban lassan kialudt a gyerek iránti vágy, amit a férje képtelen volt elfogadni. Sajnos válással végződött az ügy, de végül szerencsésen sikerül egy olyan kapcsolatot beújítania, ahova már nem kell gyerek, mert van elég.

 

Sziasztok! Rég nem került elő a gyerek-téma a blogon, így arra gondoltam, megosztom Veletek az első házasságom történetét, hogy új megvilágításba helyezzem a dolgokat. Mindig csak olyan nőkről olvasok itt, akik bármi áron gyereket akarnak. Arról még nem szólt senki, mi van, ha nem akar a nő gyereket. A magam példájából tudom, hogy akkor biztosan egy olyan férfival köti össze első körben az életét, aki meg igen. 26 voltam, amikor megismerkedtem a későbbi (első) férjemmel. Két évvel volt idősebb nálam. A biológiai órám már ketyegett, alig másfél év után összeházasodtunk. Azonnal gyereket akartam, mondván, késésben vagyunk (15 éve történt, akkor még tényleg későnek számított 28 évesen szülni). A férjem időt kért kettőnk számára. Megadtam neki.

Pár hónap múlva sürgetni kezdtem, mert 30 alatt akartam az első gyereket. Azt mondta, korai. Volt egy nagy veszekedésünk, és ő felvázolta, mi mindenről kell majd lemondanunk, ha jön a gyerek. Főleg nekem, mert én leszek 24 órás szolgálatban. Megbékéltem, és elkezdtem élvezni azokat a dolgokat, amiket megtehetek, amíg még nincs poronty. Nem féktelen bulizásra gondolok, hanem olyan apróságokra, hogy egy nagy alvás délután, egy jó könyv, színház, meg ilyenek. Egy év múltán már azt éreztem, hogy egyre kevésbé érdekel a gyerek-téma. Szóltam a férjemnek, hogy most ez van, és nem hiszem, hogy változik majd a hozzáállásom, sőt. Ha akar gyereket, most még belefér, de később ne keseregjen, hogy márpedig neki kell. Nem zsarolásnak szántam, talán nem is vette annak, de furcsa mosollyal nyugtázta. Azt mondta, majd úgyis felülkerekednek bennem az anyai ösztönök. Nem így lett. 32 éves elmúltam, amikor a férjem rájött, hogy ő már elég érett, eléggé összecsiszolódtunk, eléggé jól állunk anyagilag, jöhet egy gyerek. Mit szólok hozzá? Mégis mit szóljak? Nekem már nem kell. Hogyhogy nem kell? Három éve még kellett! Igen, három éve még kellett, két éve meg szóltam, hogy kezdenek kialudni bennem a reprodukciós vágyak. Kiderült, hogy ő tényleg nem vette komolyan, amikor figyelmeztettem. Azt hitte, így akarom belerángatni a gyerekvállalásba. Nem kicsit koppant, amikor megmondtam neki, hogy nem akarok gyereket se most, se máskor. Nem tudom, miért alakult így, de tényleg nem vágytam gyerekre. Ha az utolsó pillanatban belevágunk, akkor sem biztos, hogy az jó lett volna. Csak azért gyereket vállalni, mert a másik akarja? Kinek jó? A gyereknek biztosan nem. Ha semmilyen késztetést nem érzek egy saját gyerekre, akkor a legtisztább az, ha megmondom a páromnak, és kész. A férjem sok mindennel próbálkozott, hogy meggondoljam magam. Bevallom, szerettem volna, ha visszatér a régi késztetés, hogy anya legyek, mert szerettem őt, és láttam, hogy el fog hagyni, ha nem megyek bele. 6 év házasság után váltunk el, úgy, hogy én még mindig szerettem őt, és azt hiszem, ő is engem. De nem tudtam tiszta lelkiismerettel vállalni, amit kért tőlem. Amennyire tudom, nemsokára újranősült, családot alapított.

Két évbe került kiheverni. Megszenvedtem, de nem bántam meg. Neki is jobb így, nekem is. Gyerekre azóta se vágyom, és a jelenlegi férjemnek szerencsére három is van az előző házasságából, nem kell neki több. Nekem is pont elegendő havonta egy hétvégén ellátni, szórakoztatni, nevelni a három nagy kamaszt (20, 18, 17 évesek). Néha napokig tart kipihenni őket! Tudom, ez az eset ritkább, mint amikor a férfi nem akar gyereket, de nem egyedülálló. Egyre több fiatal (30+) ismerősömtől hallom, hogy a gyerek csak nyűg, és ha a férfi hordaná ki és gondozná, akkor vállalnák, egyébként inkább vesznek kutyát vagy macskát. Mostanában egyértelműen a szaporodási ösztön csökkenését (elnyomását?) tapasztalom a harmincas nők körében. Persze megértem őket, de ez aggasztó. Eddig is inkább csak a nők akartak családot, a férfiak nagy kegyesen rábólintottak vagy tovább álltak. Most már a nők se akarnak.

Mivel magyarázható? Nyomasztó gazdasági helyzet? Karrierizmus? Önmegvalósítás? Nem hiszem... Üdv: C.

 

 
685 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr433569324

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Családtervezgetés 2012.01.18. 01:48:50

A fiam érkezését több évnyi gondolkodás előzte meg. Rengeteg töprengés azon, hogy legyen-e nekünk egyáltalán gyerekünk, és ha igen, akkor mikor, hogy az mindenkinek jó legyen -  a gyereknek is, meg nekünk kettőnknek is, a kapcsolatunknak, amely ig...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elemózsia 2012.01.17. 22:41:02

@hetykusz: azért azt ne felejtsük el, hogy
-nem mindig tudtak minden gyereknek enni adni
-nem voltak ilyen széles körben elterjedt fogamzásgátlók
-ja, és nem volt tévé mint esti szórakozás :-)

hetykusz 2012.01.17. 22:43:13

@Muha: Ahol Téged kereszteltek... :) Attól még, hogy nem tudsz filozófiai művek alapján tájékozódni (már bocsánat a filozófia szóért az egyházaktól) attól még nem kell tróger módon reagálni. Ha lenne annyi sütnivalód, a hozzád hasonló ókori egyszerű népekkel csak tanmeséken keresztül tudták megértetni, hogy mit miért kell betartani, hogy a közösség békében élhessen. A 10 parancsolat egy olyan törvény volt, amit azért írtak, hogy az emberek ne öljék halomra egymást, ne keféljenek orrba szájba, ezzel kerülendő a betegségeket, és az abból eredő féltékenységi dolgokat, verekedéseket... kis csoportokról volt szó, akik ismerték egymást. Anno csak úgy tudták megvédeni, oltalmazni a csoportot, ha nem volt belviszály... manapság ezeket a törvényeket leszarják, és mindenki felsőbbrendűbb embertársainál. Te is okos vagy, és más meg faszságokat ír, mert nem látod át, hogy miről szól.

Szóval hallgass, és ülj le mert 1-es!!

Elemózsia 2012.01.17. 22:43:32

@Almandin: Hű, akkor én nagy király vagyok, mert minden évben eljutottam a tótokhoz, egyszer Erdélybe is na meg Bécsbe...

Hurri Kán 2012.01.17. 22:46:51

Nahát... Ma csupa tanár kommentel ide...

Muha 2012.01.17. 22:47:22

@hetykusz: még mindig azt gondolom, hogy butaságokat írsz.
A mondataid között sincs összefüggés.

Muha 2012.01.17. 22:50:08

@hetykusz: szerintem te ilyen krisnás térítős perifáriás kis faszesgyházas lehetsz, akik megkérdik:
-Muha hiszel az Istenben?
és azt válaszolom:
-Aha Allahban, akinek épp most jön el az ideje. Hallod ahogy ketyeg az óra?

Edrik 2012.01.17. 22:51:47

@Muha: hagyd, aki a tízparancsolattal jön, arra kár szót vesztegetni.

Almandin 2012.01.17. 22:52:16

@Elemózsia: Bizony, ezt is meg kell becsülni. Ma már a belföldi utazgatás is egyre drágább. Pl. 200 km vonattal, busszal oda-vissza kb. 6000 Ft. Gyakori, hogy rokonlátogatásra nem tudnak évente pénzt szánni sokan. Én szerencsés vagyok, elég sokfele jártam Európában életemben, de manapság nekem is egyre kevesebb jut utazásra.
Na, pont ezt nem tudják a hetykusz-félék megérteni. Azt, hogy nemcsak azért élünk, hogy vegetáljunk. A jó élethez hozzátartozik, hogy költünk kultúrára, utazásra, cukrászdára, csinos ruhákra, fodrászra, stb. Egy alsó középosztálybeli életszínvonalon ennek természetesnek kellene lennie. De ma a középosztály felszámolása, tudatos elszegényítése folyik. Aki megszokta, hogy nem csak vegetál, az nem szeret lecsúszni. Amúgy a régi szegényparaszti családokban sem jókedvből vállalták a sok gyereket, hanem azért, mert más választásuk nem volt.

hetykusz 2012.01.17. 22:52:30

@Muha: Értelmezési problémák esetén keresse fel irodalom tanárát! :)

Elemózsia 2012.01.17. 22:53:32

@hetykusz: Te vagy az iskolaigazgató
@gyvy: Na, ma voltam angolon, majdnem elaludtam a közepén. :-) Nem eccerű munka után nyelvtanozni... De szerencsére nem kaptam egyest.

Hurri Kán 2012.01.17. 22:53:37

Aki másnak Ermitázs, maga esik bele.

Muha 2012.01.17. 22:54:47

@hetykusz: Ön pedig a nyelvtanárát és logikai oktatóját keresse fel pótórára. A csúsztatások ilyen egyszerű szintje szinte kibassza a monitoromat.

Hurri Kán 2012.01.17. 22:56:31

@Elemózsia:
Ne dolgozz. Vagy munka előtt angolozz. Mindent meg lehet oldani. :)))

Elemózsia 2012.01.17. 23:01:27

@Almandin: No meg tanulásra is...
Bár meg kell mondjam, könyvre nem költöttem az utóbbi időben (kivétel nyelvkönyv) és szinházban sem voltam már évek óta, és azért mikor elvégeztem az iskoláimat, biztos voltam benne, hogy telik majd rá, de nem igy történt. Azért fejben van egy listám a könyvekről meg a szindarabokról, amit mindenképpen...
De egy dolog azért megvan: kalandvágyból van CHF hitelem. :-DDD

Almandin 2012.01.17. 23:07:56

@Elemózsia: Meg orvosra, gyógyszerekre, karácsonyi ajándékokra, stb... Az életnek ma sok olyan járulékos költsége van, ami nem elemi létszükséglet, de normális életet nem lehet élni nélküle. Ráadásul ez sok jobb módú embernek fel se tűnik, csak akkor, ha váratlanul megszorul.

hetykusz 2012.01.17. 23:08:54

@Almandin: Én megértem, hogy szükség van rá! :) Kár, hogy Te nem érted miről szól a dolog... Te utazgatsz, addig azok akik a nyakadon élősködnek kirámolják a lakásodat, öregkorodban meg agyon vernek, mert nincsen aki rád nyissa az ajtó... :) Érted már?? De tudod mit? Utazgass, mert megérdemled! Azt is, hogy mikor mások a gyermekeiktől kapnak segítséget öreg napjaikban Te csak ácsingózva nézd...
Az pedig, hogy most elvonják a pénzt... volt 20 év habzsi dőzsi, amíg nem tették. Amikor a Bokros elkezdte a liberálisok, meg a többi fax azt mondta, hogy ezt ne már!!!
7év bőség, 7 év szűk esztendő! Nem sírni kell, hanem termelni, hogy későbbre legyen... értsd ez alatt értéket létrehozni, és az nem az utazás... :) Mondjuk termelj valamit, amit külföldre el tudsz adni... mert miért kevés most a pénz?? Miért van válság?? Mert az emberek 20 éve utazgatnak, szórják a pénzt, ami sosem elég, a bevételek meg nem növekednek hozzá. Miért van államadósság? Az EU-ból behozott termékek értéke kivándorol. Te tulajdonképpen azért melózol, hogy a német, francia, marokkói, holland parasztot eltartsd, mert onnan hozzák neked a tecsóba az olcsó árut. A többit viszik az angolok ki mint haszon, nálunk befizetnek minimális adót, és hopsz... külföld jól él, itt meg üres zseb... miért? Mondjatok nekem 1 olyan terméket amit külföldön el lehet adni és nem mezőgazdasági termék!!! Ikarus?? kinyírták.. Videoton?? már mikor meghalt... Vasmű?? Külföldre termel... Azt tudjátok, hogy amit a flexes niggerek összeszednek eldaják az olaszonak bagóért? Nincsen semmi, amit mi külföldon olyan mértékben értékesíteni tudnánk, hogy azzal fedeznénk a kiadásokat. Mindenki ügyvéd, bíró, orvos, közgazdász, manager, és aktakukac... Ez nem kell a külföldnek. Áruld el ki építette fel a középosztályt?? :) Te? Nem! A politika! Az a réteg, aki most lebontja... És nem politikusok, hanem olyan emberek, akik szintén belőletek élnek... rabszolgatartó társadalmak vannak, csak betömik a pofáját a népnek, amíg van mivel. Most, hogy átcsoportosítottak egy rahedli lóvét az országból, így elfogyott a jatt... marad a meló... meg az éhbér...

pretty kitty 2012.01.17. 23:10:42

@hetykusz: "Tulajdonképpen Istent [...] az emberek elfelejtették, és nem szolgálják."

En nem felejtettem el Iszteeeeeeeent!!!! Azel mel akivel meg szosze talalkosztal asz nem isz tudod elfelejteni. Hihihihiiiiii!!!! :))))

hetykusz 2012.01.17. 23:16:15

@Muha: Ki kellene kapcsolni a monitort! ;)

hetykusz 2012.01.17. 23:17:10

@Kiszlanyocka: :) fogadjunk LMP szivárvány... :)

Muha 2012.01.17. 23:19:03

@hetykusz: egyszerű ember egyszerű megoldása.
ezt már támogatom. hozzád méltó.

pretty kitty 2012.01.17. 23:20:21

@hetykusz: Nem tudom mile gondolc, de nem vadok LMP cimpatizansz, annyi jeccel tuti...

hetykusz 2012.01.17. 23:23:11

@Muha: Tudod én meghallgatom a véleményed... :) És nem mocskolódok, mert a Tied más. :) Egyszerű ember nem fikázza a másikat, hanem ellenérvet hoz fel... Eddig az volt az érved, hogy faszságokat írok, meg egyszerű vagyok, meg ilyenek. Ezek hatalmas érvek! :) Gratulálok! fogadjunk van diplomád! :)

Hurri Kán 2012.01.17. 23:25:57

Aki második kommentjében ex catedra kijelenti, ülj le, egyes, az milyen érv?

hetykusz 2012.01.17. 23:26:27

@Kiszlanyocka: :) Van egy jó mondás... boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyekországa... :) Le tudod fordítani, mit takar a szöveg? :) de bocs! esélyegyenlőség van! :S Elnézést!

Elemózsia 2012.01.17. 23:27:19

@hetykusz: "volt 20 év habzsi dőzsi..." őőő...én ebből kimaradtam... Francba!
"Miért van válság?? Mert az emberek 20 éve utazgatnak, szórják a pénzt, ami sosem elég..." Na azért itt álljunk meg egy pillanatra. Nem a túlzásokra gondoltunk Almandinnal, és a vegetálás és a minőségi(bb) élet között tettünk különbséget, nem az ész nélküli pénzszórásról szólt ez.
A szüleim minden hónapban vettek pár könyvet, házhoz járt a könyvügynök (mi gyerekek Könyves Kálmánnak hivtuk, fogalmam sincs, mi volt a valódi neve.) :-)
Ja, falun nőttem fel.

hetykusz 2012.01.17. 23:27:37

@gyvy: Neked azt írom, hogy ne írj faszságot, hogy reagálsz? :)

Muha 2012.01.17. 23:27:47

@hetykusz:
"Ha lenne annyi sütnivalód, a hozzád hasonló ókori egyszerű népekkel"

van egy viccem. két diplomás beszélget....

:D

Muha 2012.01.17. 23:29:03

@hetykusz: kigugliztál egy olyan mondatot, ami évszázadok óta vitát szül a legbölcsebb tudósok között is.
Menj már.

hetykusz 2012.01.17. 23:29:28

@Muha: Igazad van... Néha elragadtatom magam! :S

Hurri Kán 2012.01.17. 23:29:35

@hetykusz:
Ki a faszom vagy te macskajancsi, hogy eldöntsed, mi a faszság?

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2012.01.17. 23:29:48

@hetykusz: Na volt értelme ma itt írnod! Eszembe juttattad a 10 parancsolatot. Istennő vagyok, és nincs olyanom! Holnapra kreálok, mert a híveimnek irányt kell mutassak! Köszönöm, h emlékeztettél erre!

hetykusz 2012.01.17. 23:32:53

@gyvy: ekem ugyan ez volt a reakcióm, mikor nekem írták ezt a szót... :) Az előbbi mondat amit linkeltél az előző hozzászólásban, azt megelőzte egy hasonló megjegyzés... fura, hogy az kimaradt az olvasatadból. :)

Muha 2012.01.17. 23:32:53

@hetykusz: Mindenkivel megesik, ha érzelmileg túlfűtött állapotba kerül.

Elemózsia 2012.01.17. 23:35:30

Na, én is jókor jöttem ide. Parázs vita, juhé!

Hurri Kán 2012.01.17. 23:35:41

@hetykusz:
Az 1-esézsre továbbra sem kaptam választ.

hetykusz 2012.01.17. 23:35:51

@Muha: gondolom hasznod neked sincsen abból, hogy egymást sértegettük... :S értelme sem sok.

hetykusz 2012.01.17. 23:36:44

@gyvy: Akkor lesz egy dolog ami örökre furdalni fogja az oldaladat... :)

Elemózsia 2012.01.17. 23:36:47

@Muha: Ja, néha még velem is... :-DDD

Hurri Kán 2012.01.17. 23:37:41

@hetykusz:
Ez ám az általad annyira hiányolt vitakultúra... Jesszzzz... Nem baj, ennyire fussa, akkor nem várok többet.

_Ω_ 2012.01.17. 23:39:05

@Picicsibe a szexistennő: Éljen, éljen! Pillanat, felveszem a papi palástomat... Papír van... Hol a toll? - Oké, most már diktálhatod! :)

hetykusz 2012.01.17. 23:39:06

Te is kezded?? :S Ajjaj! Miért kell egyből a másiknak esni, ha valamit nem mond el?? Bele fogsz halni? Vannak kérdések amire nem kell választ kapni, mert mondjuk rád nem tartozik kotnyeleske! :)

Muha 2012.01.17. 23:40:24

@hetykusz: Megnéztem a pénztárcám. Nincs benne több.
Úgyhogy az ágyamba fektetek. Állítólag az jó.

hetykusz 2012.01.17. 23:42:02

@Muha: :D általában jó befektetés... :)

Elemózsia 2012.01.17. 23:43:10

@gyvy: Ez az egyesezés - én úgy vettem észre - általános vagy középiskolai csökevény lehet, még mindig nem heverték ki szegények, és ha valami ilyesmi helyen lehetőségük van rá, ilyet irnak másoknak, mert a tanárnak már nincs lehetőség visszavágni.
Mondjuk én soha nem kaptam ilyen mondatot, lehet, hogy ezért nincs bennem késztetés, hogy ismeretleneknek ilyesmit irjak.
Ez az én elméletem. Még nem bizonyitott, de gyanús.

hetykusz 2012.01.17. 23:46:21

@Elemózsia: És Te hogy reagálsz, ha lefaxoznak? :)

Hurri Kán 2012.01.17. 23:48:08

@Elemózsia:
Az nagy baj, aki ilyen rövid idő alatt ilyen sommás véleményt alkot, ritkán tudja indokolni, miért tette. Ha ugyanis valaki visszakérdez, akkor arra oly módon reagálni, hogy leír 4-5 összetett mondatot, nem igazán megy, lévén eltérne a betanult és addig pufogtatott mantráktól.
Ettől függetlenül igazad lehet, hogy a kapott pofon másnak történő visszaadásával állunk szemben. :)

Elemózsia 2012.01.17. 23:49:34

@hetykusz: ööö... nem tudom. Még nem fordult elő.
Illetve de, volt egy exem, aki igy adta ki magából a frusztrációit, megkövültem, és nem jutott eszembe semmi sem...

hetykusz 2012.01.17. 23:54:20

:) Hát van olyan ember, aki képes megállni, hogy ne üssön vissza.... képletesen... és van aki nem állja meg...

Elemózsia 2012.01.17. 23:55:14

@hetykusz: Ez az "ülj le fijam, egyes..." szöveg, mikor először olvastam, tök frappánsnak tűnt, de ma már annyian elcsépelték, hogy egyre többször veszem észre olyanoktól, akiknek én magam sem adnék igazán magas osztályzatot (és itt most nem rólad van szó, hanem általában).
Merthátugye erre soha nem volt mit válaszolni, ha a tanár valakinek ilyet mondott annak idején...

Elemózsia 2012.01.17. 23:57:52

@hetykusz: Na épp ez az, hogy EZ nem visszaütés, hanem csak egy elcsépelt (jópofának gondolt) szöveg.

hetykusz 2012.01.18. 00:01:24

@Elemózsia: Talán pont ez lenne a lényege! Hogy megkérem kussoljon, ha csak ilyen stílusban tud beszélni. Egy helyzetben mondta csak a tanár, ha valaki nem felelt meg a követelménynek. Után tényleg kuss volt. Én úgy érzem nem szabad senkinek a gondolatait le faszságozni. Ha Te írsz valamit, ha nem is értek veled egyet, akkor írok hozzá egy saját gondolatsort, de ha azt írom, hogy faszság, ezzel az írót is leminősítem. Elméletileg intelligencia kérdése, hogy valaki tud-e sértegetés nélkül vitázni. A vita szerintem sosem állhat sértegetésből, anyázásból, meg tettlegességből. Az ősemberek értéke l céljukat dorongokkal. Érvek, ellenérvek.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2012.01.18. 00:02:15

@_Ω_:
1. Maszturbálj.
2. Napjaidat aranyozd be tisztátalan gondolatokkal.
3. Szexelj sokat.
4. Olvass szextörténeteket.
5. Beszélj nyiltan a szexről, tabuk nélkül.
6. Ne ítélkezz senki felett szexuális beállítottsága miatt.
7. Bármit megtehetsz a szexben, de csak ha a másik is beleegyezik.
8. Ne feledkezz meg az előjátékról.
9. Készíts néha házi videót.
10. Mindig védekezz a nem kívánt terhesség és a nemi úton terjedő betegségek ellen!

Ha nem tartod be a 10 parancsolatot, elsorvad a gerinced, és kiszikkad az agyad!

hetykusz 2012.01.18. 00:03:19

@Elemózsia: viszont nem azt írtam "fogd be a pofád!" vagy példul "kuss". Elvileg lehet ilyen stílusban is... finomabb szavak. Van különbség a szar, és a fekália kifejezés közt is.

Hurri Kán 2012.01.18. 00:05:14

@Picicsibe a szexistennő:
Bizonyos jelekből ítélve nem sokan tartják be ezeket a parancsokat. :DDD

Elemózsia 2012.01.18. 00:05:23

Na, sziasztok, jó éjt mindenkinek, én elteszem magam holnapra, mert holnap még munka előtt angolozni is kell :-)

Elemózsia 2012.01.18. 00:08:22

@hetykusz: de az "ülj le fiam egyes" se nem érv, se nem ellenérv.
Milzen érvekről irsz, ha azt akarod, hogz "kussoljon"? Most komolyan nem értelek.

Hurri Kán 2012.01.18. 00:09:51

@Elemózsia:
Ne törődj vele. Saját magát sem érti. :)

Elemózsia 2012.01.18. 00:13:06

@hetykusz: Na most akkor először is neked kell eldöntened, hogy tényleg vitázni akarsz, vagy azt hogy fogja be? Ha valaki nekem ilyet irna, vagy válaszra sem méltatnám (asszem, volt egyszer egy ilyen, nem volt kedvem irni mar neki, mert fölöslegesnek tartottam) vagy megkérném, hogy fejtse ki bővebben, miért is lenne az faszság? Ennyire egyszerű.

Elemózsia 2012.01.18. 00:15:31

@Elemózsia: ...aztán ha megirja, akár már normális vitát is kezdhetünk...

hetykusz 2012.01.18. 00:16:16

@Elemózsia: Vitázni szeretnék, de értelmes módon! Ebben igazad van! Lehet hagyni kellett volna válasz nélkül.

bigthereal 2012.01.18. 00:16:24

a válasz a posztra: önzőség!

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2012.01.18. 00:17:06

@gyvy: Hajj, me' sok konkurenciám van... De dolgozom az ügyön! ;))

_Ω_ 2012.01.18. 00:17:59

@Picicsibe a szexistennő: Feljegyezve a tanításaidat tartalmazó könyv végébe. Ha elég sok idő telik el, az emberek úgy fogják hívni: Csiblia. ;)

hetykusz 2012.01.18. 00:19:16

@bigthereal: Te egy szóval kifejezted, amire nekem egy egész regény kellett... :)

Hurri Kán 2012.01.18. 00:22:24

@Picicsibe a szexistennő:
Én nem. Megtanultam már, akarata ellenére senkit nem lehet boldoggá tenni. ;-)

Bandibacsi34 2012.01.18. 00:26:33

Beleolvasgattam a dolgokba. Hat nem tudom mit kell problemazni a 30+eves gyerekcsinalasban. Manapsag mar 50+ evesen is szulnek nok, valami indiai foszer meg allitolag 90 evesen csinalt gyereket az 50 eves felesegenek.
Ez a gyerek tema unalmas. Olyan mint a jogositvany: jobb elobb, mint kesobb, de jobb ha van, mintha nincs. Igaz ki is lehet tenni a vitrinbe ha nincs autod...

_Ω_ 2012.01.18. 00:45:45

@Picicsibe a szexistennő: Holnap elintézzük a konkurenciát!
Addig is jó éjt, szép álmokat!

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2012.01.18. 01:31:45

@_Ω_: Lekéstem az elköszönést! :(
Neked is szép álmokat!

"Csiblia"

Lájk! :DDD

pretty kitty 2012.01.18. 03:31:01

@Picicsibe a szexistennő: Naon cupci palancolatooooooooook!!!!!! Biglajk!!! :DDDD

Huba szaki (törölt) 2012.01.18. 05:41:36

Jellemző, hogy egy 20 éves embert kamasznak nevezünk. Öregapám 20 éves korában őrmester volt az Isonzónál. Amikor én voltam 20 éves, saját jövedelmem volt, a menyasszonyommal a családalapitást terveztük és kikértem magamnak, ha a trafikos letegezett.

ácsi gitár 2012.01.18. 08:26:20

20 18 17 éves kamasz!!! Gondolom, mit kell kipihenned a hétvége után mert ebben a körben ez a divat.
A nagyját az apja az apraját meg a nagyja csinálja.
Elvált, mert az anyjuk börtönbe van kiskorú megrontásáért és kéjelgésért. No meg így több családi pótlékot kap meg segíjjkít.

Kuruttya 2012.01.18. 08:29:54

Kibaszott hülye picsa. Fasznak olvasom én ezt már megint.

DIldiko 2012.01.18. 09:08:07

@Almandin: illetve azért, hogy legyen aki a földeken dolgozik. Már a 6-8 éves gyerekek is dolgoztak egész nap, azt csinálták amit tudtak - gyomlálás, étel és víz hordása a felnőtteknek, stb.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.18. 09:14:58

@_Ω_: túléltem, az éjszaka rettenetes volt, de a nap sugarai új reménységgel ajándékoztak meg. vagy valami ilyesmi

KovA 2012.01.18. 09:23:51

@Almandin: Persze, hogy nem (tűnik el a génállománya teljesen, s különben ha - eltűnik is akkor mi van?).

Nagyon érdekes dolog ez egyébként - egyrészt természetes úton senkinek a génállománya nem megy tovább, csak kb.-fele-fele alapon - két utod után kb 1 egésznyi belőle az is generációk előrehaladtával egyre inkább szanaszét negyedekbe 8-adokba stb.
Sűrűsödhet, ha bővített reprodukciót folytat és ritkul, ha rájár a rúd.
A háttében bár a génstaféta van - de senkit nem a tudomány ösztönöz - hanem érzelmek és ösztönök....
Azért a dolog természetes szervezésének megvannak a matematikai alapjai: változatokat leghatékonyabban úgy lehet generálni, hogy ketté veszünk két egészet és felét-felét egybekeverjük - kissé hasonlóan ahogy a kártyás kettéveszi és egybekeveri a csomagot (de tudom nem egészen - a kártyásná csak sorrend, a szaporodásnál a tartalom keveredik - viszont a felezés és egybekeverés módszerének matematikai alapja van).

No és minden - célszerűen eköré vagyon szervezve, ösztönök, vágyak és örömök.

Az öröklés ráadásul oly rafinált, hogy továbbad ha fogyatkozva is kudarcos jellemzőket - más körülmények közt a faj mentőhajója lehet - ha bizonyos körülmények közt a nagyétkű erős a győztes - más körülmények közt az igénytelen és szívós - azért ha csupa erős van is- azér tmindig visznek magukkal a csomagjukban pici "fonnyadtkákat" - valamelyest ritkulnak idővel, - de ha jégkorszak tarol az a néhány az ki átmenti génjeiben a jégkorszakon a bőségben sikereseket... érvényes ez sokféle mentalitástulajdonságra - ki bizonyos körülmények közt híres hadvezér - ma ugyanazon tulajdonságai okán lehet csak kocsmatöltelékségig viszi - majd más korban nemzetet menthet mégis ugyanaz a génstaféta...

No de messze visz ez - a lányka ki történetét előadta - egy a sokak közül - megtestesít valamit ő is amire rácsodálkozik.
Hát így vagyunk sokmindenre rácsodálozunk és áltatjuk magunkat midőn érteni véljük...

aszekelyek 2012.01.18. 09:26:21

@bigthereal: a lustaság az egyik fő bűn. Ellustult, elkényelmesedett. Csak ő számít. Meg az, hogy ma milyen marha jó. Szerintem ez a hölgy egyke volt. Rájuk a leginkább jellemző ez a magatartás. A hormonjai meg elmentek nyilván egy másik bolygóra. A tudatalattijával együtt. Az a rossz hírem van , hogy egy besavanyodott vén , undok banya lesz. A fiatalok társasága ugyanis fiatalon tart. Nincs jobb társaság , mint a 20, 17, 18 évesek. Mi már csak ilyen gürizős , reproduktív család vagyunk. Minden hülye felnőtt a terhemre van de fiatalok és gyerek, soha. ja, már unokán is van , a 31 éves fiamtól. erről a szavakkal leírhatatlan élményről pedig lemaradt a néni. Heverésszen csak. Az ő baja. hiába is beszélne neki bárki arról, miről marad le, a saját gyerek nem vállalásával. érzelmileg. Személyiségfejlődésben. Akinek nincsenek erről saját élményei és tapasztalatai, az majd csak azt látja, hogy de az fárasztóóóóó.... . Nem kell , nem hozok áldozatot. Nem ajándékozom meg magamat gyerekkel. Mit nyűglődik ez itt ? Egyáltalán mit akar? megveregessük a vállát? Feküdj vissza, pihennyé... más valaki, megszülte, ellátta, ekkorára felnevelte. te meg csak haldokoljál, mert egyszer egy hónapban véletlenül csinálnod is kéne valamit. Ami családanyaság utánzat.A szaporodási ösztön a második legerősebb. A létfenntartás, evés ivás mellett. Mindjárt. Tényleg ne szüljön. Aki nem akart gyereket vállal , az nem is fogja szeretni és nem is adja meg a gyerekének, ami feltétlenül szükséges lenne. Írt ide egy nyavalygást. Minek? Ő nyilván nem alkalmas. A szempontjai alapján ez 9o %-osan kijelenthető. Az ösztönei torzak. Pont.
A vége felé, felbukkant bennem a sejtelem , hogy nem is egy valós személyről van szó. Hanem egy sanda kutatásról. Hogyan viszonyulnak az emberek, a neten járók , a közvélemény , ahhoz a magatartáshoz , amit itt leírnak. Nyilván létező személy esettanulmánya az alapja. Sztem szociálpszichológus kutató műve ez. :)

el333t 2012.01.18. 09:34:12

@hetykusz: Hát nemtom, mindenki folyton erről osztja, hogy jajj de szar a magyaroknak meg egyebek nos ez nem így van és erről főleg a párom interjúja jut eszembe, amikor a diplomaosztó előtti héten egy fapados repülőjegyet kaptunk ajándékba a szüleitől svédországba. Sajnos nem voltam jelen az esetnél ámde mindkét fél elmeséléséből kihámozható, hogy a dolog a következőképp zajlott: - Nos mit szólna egy 3000 eurós fizetéshez? - Hátööö... - Rendben, legyen 3500. Azóta nem értik a szomszédok, miért parkol egy saab a sikló utcai ház előtt, holott a fatert nemrég kirúgták a királyi tévétől.

Vagy említhetném a fannit is, aki közepes külalakkal pultozik egy III. kategóriás bárban franciában, és a legutóbb közölte mikor odarepültünk, hogy nagyjából jó döntésnek bizonyult otthagyni a posztszoci kisvárosi teszkót, mert ennyi pénzt ott akkor sem keresne, ha munkaidő után kamatoztatná legendás nyelvtudását, amiből bár itt is a franciát kell villantania, de szerencsére csak munkaidő alatt és csak felöltözve. Mondjuk azt az arcot be lehetett volna küldeni a world pressre, amit az anyja vágott, mikor először látta meg az ótépé számlán a kislánya által abban a hónapban el-nem-herdált 300 eurót, ami az ország felelős pénzügyi politikájának köszönhetően a 75.000 helyett már 95.000-et ér forintban, és asszem az volt a pont, ahol az 52 éves terike néni úgy döntött, hogy feláll a félműszakos szalagtól és másnak hagyja az dvd-lejátszó gyártás termelői munkáját.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2012.01.18. 10:01:17

Kedves C!

Te egy otromba barom vagy.
Első férjed csak nyert azzal, hogy elvált tőled.
Második férjed meg rábaszott, hogy elvett téged.
Nem baj. Egy idő után rájön a hibájára és majd elhagy.

Akkor majd 40000 évesen, egyedül ülsz az üres lakásodban, a kutya sem fogja rádnyitni az ajtót és majd akkor felismered, hogy mekkora barom voltál....és vagy még mindig.

harakiri 2012.01.18. 10:46:33

EMBERVAD !!!!!

EGY ROHADT MOCSKOS TETVES PATKÁNY VAGY!!! REMÉLEM MEGBASZ VALAKI!

Almandin 2012.01.18. 15:55:13

@hetykusz: Amit a gazdaság helyzetéről írsz, nagyrészt helytálló. Azért tart csőd felé az ország, mert kiárusították az elmúlt 20 évben. Termelés nélkül valóban csak a pénz megy kifelé az országból.Viszont azt is lehet látni, hogy sok tervezett gyerek is azért nem születik meg, mert létbizonytalanság van. Még a kiszámítható szegénység is jobb, mint a bizonytalanság.
Amúgy az utazgatásaim többsége gyerek-és fiatalkoromban történt, családostól. Akkor még nem volt luxus egy családnak az ilyesmi. Nem vagyok az a tudatosan gyermektelenségre törekvő típus, de ha nem lesz gyerekem, akkor se dől össze a világ. A magányos öregség hatásait meg ismerem, mert nagymamám barátnői közt volt vénkisasszony, meg férjétől 50 éve különélő, gyermektelen öregasszony is. Volt alkalmam bepillantani abba is. Mindenesetre egy középosztálybeli életnívóra vágyni szerintem nem beteges önzés. Valláskárosultak szokták dicsőíteni a szegénységet. Pedig abban semmi jó sincs (különösen a nyomorban). Az se jó, ha valaki elégedetlen, kapzsi, a jó sem elég neki, de a szegénységet szerintem csak az élvezi, akinek valami defektje van.

Almandin 2012.01.18. 15:59:46

@Huba szaki: Igazad van, ez nekem is feltűnt. Arról is hosszas szociológiai tanulmányokat lehetne írni, hogy miért érnek a mai fiatalok olyan későn lelkileg.

Almandin 2012.01.18. 16:15:07

@Almandin: A tegezésről meg nekem is jó sztorijaim vannak. Manapság pl. boltokban fiatalok közt a tegezés az alap, ezt nehezen szoktam meg, de megszoktam. A 35 évemmel is sokkal fiatalabbnak nézek ki, különösen, ha az őszülő hajamat befestem. Az irritál engem, ha pl. valami anyám korú eladó letegez. Ezt időnként szóvá is szoktam tenni, vagy visszategezem, vegye észre magát. A másik, amikor már olyan helyeken is tegeződnek, ahová ez nem való. Pl. volt rá példa, hogy állásinterjún az interjúztató se szó, se beszéd tegezni kezdett. Vagy ügyintézők. Túlzottan elburjánzik már ez, és nem jó. Viszont irigylem azokat a helyeket, ahol a nyelv nem különböztet meg tegezést és magázást, sok bonyodalomtól kímélik meg magukat vele.

JOKKA21 2012.01.18. 16:56:08

Ezért nem szabad nősülni!

hetykusz 2012.01.18. 23:07:32

@aszekelyek: Szerintem sok dologban igazad van. Emberi önzőség, és lustaság. Azért él, hogy éljen. Innentől végül is tök felesleges élnie, mert az élet célja nem lehet az élet...Az élet célja a megújulás, ami a gyermekben fog megtörténni. Aki ne reprodukálja önmagát az végül is felesleges élősködő. Elveszi az életteret, munkát, lehetőséget attól, aki mondjuk családdal rendelkezik. Egyébként bizonyos társadalmakban mindig a jobb fizetést a családosok kapták, és aki magányos volt, az annyit, hogy megéljen.

hetykusz 2012.01.18. 23:09:08

@el333t: Na igen! :) Meg tele van az utca BMW-vel, és új autókkal... Arra telik...

hetykusz 2012.01.18. 23:11:15

@Almandin: Mire öreg leszel addigra nem az lesz a gond, hogy magányos vagy, hanem nem lesz aki rád nyissa az ajtót, és ezt látni fogják a barnák utódai, akik az 1000 forintodért vágják el a torkodat... Igen! Azok napról napra szaporodnak, míg a barom magyar fogy.

dbeata 2012.01.26. 10:55:46

Ha nem motivál, hogy továbbadd az életet, amit te is kaptál, akkor nem tudom, mi tudna rábeszélni saját gyerekre.
Nagyon sok nyűg és fáradság, ráadásul visszafordíthatatlanul megváltoztatja az életedet egy gyerek. De amit cserébe kapsz (és itt most nem a társadalmi elvárásnak való megfelelésről beszélek, és nem arról, hogy másképp néznek rád), az maximálisan ellensúlyozza a sok fáradalmat.

Amúgy ez biztosan megérne egy pszichoterápiát. Nem csodálom, hogy az első férjeddel nem lett gyermeketek, mert nem passzoltatok össze (biológiai óra tekintetében).
süti beállítások módosítása