Romantikaromboló a házassági szerződés?

2023. július 06. 07:57 - csajokespasik

       

                „Az, ha válás esetén kisemmiznének, nekem egy elég nagy sokk lenne, engem ilyennek neveltek, hogy mindig fontoljak meg pénzügyi döntéseket” – Levélírónk eddig mindössze egyszer került házasság közelébe, de amikor azt tapasztalta, hogy a nő gyereke nem kedveli, az anyja pedig képtelen spórolni, tovább állt. Amikor felhívod párod figyelmét a takarékoskodás előnyeire, és ő azzal vág vissza, hogy az a nyugdíjasok sportja, jobb a házasságot nem erőltetni.        

 
       

                Fedezd fel és használd! Érezted már igazán felszabadultnak magad társkeresés közben? Lépj be a Csajok és Pasik közösségébe, hogy az ismerkedés igazán könnyed legyen! Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

Sziasztok! Nem annyira aktuális nálam a dolog, csak elméletileg érdekelne. Meg azért is, mert pár ismerősöm nem jól jött ki váláskor. Mert amíg dúl a szerelem, addig mindent feláldoz az ember és mindenre rábólint, de ki tudja milyen lesz a viszony 5 év után. Mert pár hónap után nyilván úgy érzi az ember, hogy örökké együtt leszünk boldogságban.
De ha van valakinek olyan vagyona, amiért a szülei egy életen át dolgoztak, ha van egy olyan alap, ami az övé, azzal kapcsolatban körültekintően és elővigyázatosan tervez. Úgy tudom, ha valaki a házasság előtti ingatlanát eladja, és abból vesz egy másikat, már a házasság alatt, közös lakhatásra, akkor az a válás után is az övé marad, hisz nem közös vagyon, hanem hozottnak számít. És csak az együtt spórolt pénz, vagy közösen szerzett dolgok feleződnek váláskor. A házasság előtt szerzett vagyonhoz se férhet később hozzá a másik, legyen akárhány éves a házasság, kivéve talán, ha összedobják a felek, amijük van – az már később tisztázhatatlan.        

       

               Házassági szerződésben gondolkodni ? Az anyagiaskodás valahol megmérgezi a kapcsolatot, de jobb így, mint utólag bánni, hogy mit kellett volna tenni. Ha nagyobb anyagi különbségek vannak, szerintem jobb tisztázni ezt, lehetőleg hivatalos papíron, bár még azt is meg tudja később támadni egy ügyes ügyvéd, így nem jelent feltétlen biztonságot.

Én nem anyagi alapon ismerkedek, félre ne értsetek, csak az lenne a jó, ha a másik valahol velem egy szinten lenne - ami nem a milliomos szint, még csak nem is a tehetős, hanem egy normál polgári lét. Az, ha válás esetén kisemmiznének, nekem egy elég nagy sokk lenne, engem ilyennek neveltek, hogy mindig fontoljak meg pénzügyi döntéseket.
Mindössze egy ilyen eset volt, amikor házasság közelébe kerültem volna, hogy a hölgy abban akart megegyezni velem, hogy ideiglenesen támogassam a panellakásának bérlését, mert gyereke volt. Mindezt addig, míg el nem veszem. De nem voltak olyan helyzetben, hogy az utcára kerültek volna. Abból a kapcsolatból végül én léptem ki, mert a gyerek élből utált, és ez vitte el az egészet, mert az anya megkövetelte tőlem, hogy a gyereke így is legyen része az életemnek... azért se mentem bele ebbe, mert a nő nem tudott spórolni, sok fölösleges kacatot megvásárolt, amiket büszkén mutogatott nekem, hogy milyen jó vétel volt... félévenként új mobil kellett neki, noha a réginek semmi baja nem volt... És ha mondtam neki, hogy milyen jó az, ha van némi tartalék, mert vész esetén, vagy valami váratlan esetén, tudna mihez nyúlni, azt mondta, a nagyszülei gondolkodtak így... Egyértelmű, hogy ott én jártam jobban a szakítással. Ő nem nőtt fel, hiába volt anya, 38 évesen sem tudott előre gondolni.          

 

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr1218160932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rubasov nertárs 2023.07.06. 14:52:06

A házassági szerződéssel nem az a baj, hogy aromantikus, hanem az, hogy teljesen felesleges. A vagyonvesztés szempontjából ugyanis nem a házasság a kulcskérdés, hanem a jövendőbelid anyagi helyzete és gyermek(ek) megléte. Ha van legalább egy bizonyítottan -élettárs esetén apasági nyilatkozattal elismert- közös gyermek és az anya teljesen ruppótlan, akkor egy be nem jegyzett élettársi kapcsolat esetén bukod pecót, hiába van 100%-ban a te neveden. Sőt mondok jobbat: ha elővigyázatosságból egy jó, megbízható haver, vagy családtag nevére iratod a kéglit, az sem segít, ugyanis nem lesz olyan bíróság aki egy édesanyát a gyermekével (gyermekeivel) az utcára tenne.
Ha ettől félsz (jogosan) akkor a következővekkel redukálhatod gyakorlatilag 0-ra az anyagi kockázatokat:
1. Csak tehermentes, legalább 50 nm kecóval rendelkező nővel tervezel gyermeket
2. Te költözöl a nőhöz, miközben a saját lakásod kiadod.
Szívesen.

Lorrh 2023.07.06. 17:21:34

@Rubasov et.: bizony! Ha az anya és a gyerekek lakcíme a pasi lakása, akkor hiába a pasi tulajdona, onnan senki nem fogja kirakni a nőt a gyerekekkel ha a csaj destruktívan áll hozzá.
Aztán amikor még el is mérgesedik a szitu akkor egy bosszúszomjas nő tombolásának semmi nem állhat az útjába.
Haverom most jelentette hogy válni akar és a neje elmegy mindenhova ami a pasi életének fontos színhelye és botrányt csinál ott.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.07.07. 14:54:53

Igen, a házassági szerződés romantikaromboló, de ettől még indokolt. Hogy milyen garanciákat jelent egy jövőbeli válás utánra, azt a szerződés megtervezésekor kell végiggondolni. Az az igazság, hogy ma már ahhoz is egy szabályosan letanúzott beleegyező nyilatkozatot lennénk kénytelenek alíratni egy frissiben talált kiscsajjal, mielőtt ölelgetni kezdjük, mert harminc év múlva még előállhat azzal, hogy mi szexuálisan bántalmaztuk.

Vén motoros 2023.07.07. 16:54:41

@Balogh Zsolt: érdekes kérdés. Az életemben mindig csak férjes asszonyok (egyben gyermekes anyák) voltak. De egyáltalán nem rövid epizódok... Mint az Amazonas, olyan hosszúak is akadtak.
A házassági szerződéssel akkor van baj, ha az össz vagyonod egy akármilyen szép és értékes lakás vagy ingatlan. Akkor, ha van gyereked, onnan az asszonyt a gyerekkel nincs olyan bíróság, aki kiteszi az utcára, és ezen felül még a tartásdíjat sem úszod meg. A házassági szerződés akkor elengedhetetlen, a neked (esetleg az asszonynak is) valami rendesebb vállalkozása van (nem egyszemélyes önfoglalkoztatásra gondolok), hanem olyan vállalkozásra, amelynek van üzleti értéke, alkalmazottai, telephelye, gépei-berendezései, gépkocsijai, munkagépei, stb. Nos, ilyen esetben lényegében öngyilkosság NEM kötni igen részletes házassági szerződést, és egyben kib@szás az alkalmazottaiddal meg az esetleges társtulajdonosaiddal szemben is. Ebbe majdnem belefutottam abban a vállalkozásban, amelyben 1/3 tőkerészem volt...
Viszont: ami a romantikát illeti, hát, annak bizony megárt a házassági szerződés. Ha valaki azért akar ilyet kötni, mert bár nem Jeff Brezos, csak nem bízik meg teljesen a leendő házastársában, azzal TILOS összeházasodni! Ha nem bízol meg benne 100%-ig, akkor inkább menekülj, vagy dugd addig, amíg engedi.

luis5 2023.07.07. 19:14:20

Fordítsuk meg:Ha 2 ember szereti egymast a kapcsolatnak el kell viselni egy szerződést

Vén motoros 2023.07.07. 19:52:22

@luis5: A csoda tudja, mit bír ki egy kapcsolat. Én pl. éjszakai bagoly vagyok, nálam éjjel fél kettőkor van lámpaoltás. (Ennek ellenére 6h30-kor kelek. Annyit alszom, min Napóleon.) Volt olyan partnerem, aki fél 11-kor már aludt. Nem bírtuk sokáig. Vagy más: az egyik barátosném bugyi nélkül aludt. Ez még nem lenne baj, de télen is, és félig nyitott ablaknál! Én fázós vagyok, flanell pizsamában alszom, és nemhogy csukott ablaknál, de éjszaka is fűtök. Ez sem bizonyult szerencsés párosításnak.

Lorrh 2023.07.07. 20:06:57

@luis5: így van, te mondod jól! Ez a romantikus "bizni kell a másikban" ez teljes infantilizmus. pár év alatt full megváltozhat bárki. Pont az ellenkezőjére tudnak változni embere.

látjátok feleim szümtükkel 2023.07.08. 09:50:21

Miért pont a házassági szerződés rombolja csak le a romatikát? A házasság nem romantika romboló?

Vén motoros 2023.07.09. 00:00:27

@látjátok feleim szümtükkel: Nincs valami olyan mondás, hogy a házasság egy eszköz olyan problémák megoldására, amelyek házasság nélkül nem is léteznének?

fkv.119 2023.07.09. 11:31:41

@Vén motoros: "ha van gyereked, onnan az asszonyt a gyerekkel nincs olyan bíróság, aki kiteszi az utcára"

Erre vagy te, hogy kirakd. Ha már birtokon kívülre került, semmi joga visszamászni, nem az övé.

fkv.119 2023.07.09. 11:34:48

@Rubasov et.: "nem lesz olyan bíróság aki egy édesanyát a gyermekével (gyermekeivel) az utcára tenne"

Felbérelhetsz cigányokat is, az asszony mellé lakótársnak. Majd elköltözik elég gyorsan.

Lorrh 2023.07.09. 19:40:02

@fkv.119: ezek ilyen fotelből kiszart mondatok. A valós életben meg nem tudsz ilyen nagylegény lenni.
Abban a pillanatban hogy ki akarod rakni az asszonyt vagy akár egy albérlőt aki oda van bejelentve és rádhívják a rendőrt, akkor máris te leszel a bűnös az erőszak miatt. Még azt sem csinálhatod meg hogy a rosszhiszemű bennlakó bérlődnél kikapcsoltatod a villanyt amit nem hajlandó fizetni. Kb semmi jogod nincsen, majd ha a bíróság sok év után végrehajtást ír elő és a végrehajtó ki is tudja tenni a lakót. Amire nem sok esélyed van, mert elképesztő rafináltan ki lehet játszani ezeket.

látjátok feleim szümtükkel 2023.07.10. 09:59:14

@Lorrh:

Azért kell olyan bérleti szerződést kötni, ami bírósági per nélkül is végrehajtható. Kissé lemaradtál a jogszabályok olvasásával?:D

Abban meg egyezzünk meg, hogy a politika szempotnjából a legfontosabb kérdés a gyermek lakhatásának biztosytása, még akkor is, ha az ingatlan csak a férj tulajdona. A családba fogadáskor ( már ha nem a férj a gyerek apja ) a férj tudomásul vette, hogy egy számára idegent is beenged a tulajdonába, vállalva annak közös nevelését is. A válás pedig nem a befogadott gyerekkel, hanem a feleséggel zajlik, annak hatásai a gyerekre nem feltétlenül kell, hogy kihassanak.

Lorrh 2023.07.10. 10:35:23

@látjátok feleim szümtükkel: lemaradtam én már mindenről, jól mondod.

látjátok feleim szümtükkel 2023.07.12. 21:43:58

@Vén motoros:

Sok mondást ismerek, de ezt még nem hallottam, és nem is olvastam ilyet.
De az én szüleim nem voltak házasok, és 30 évet tudtak együttélni. Akkor sajnos apám meghalt. A szomszédaink, de szerintem sok rokon sem tudták, hogy nem házasok. Igaz nem is kérdezték. Én is akkor tudtam meg, mikor a tesóm ment a suliba, és átírták a családnevét anyáméról az apáméra.
Azért ugyan úgy tudtak veszekedni, mintha házasok lettek volna, csak éppen válni nem akartak soha.:D

fkv.119 2023.07.14. 20:46:51

@Lorrh: Milyen erőszak? Az én lakásom, azt hívok vendégségbe akit akarok. Hogy ez nem tetszik a jogalap nélkül ott élősködő nőnek? Ez az ő magánügye. Ha nem tetszik, lehet költözni. Különben meg marad a mulatós dajdajozás reggel 6ig.

fkv.119 2023.07.14. 20:47:43

@látjátok feleim szümtükkel: A gyerek marad nálam, majd én biztosítom neki a lakhatást. Az asszony meg keres magának amilyet akar.

látjátok feleim szümtükkel 2023.07.15. 14:52:06

@fkv.119:

Nem jogalap nélküli, te fogadtad be, és gyerketek is lett. Jogalap nélküli akkor lenne, ha nem fogadod be. Így jártál.;Đ
süti beállítások módosítása