Most látom csak, mekkora hiba volt a házasságom

2011. november 07. 07:38 - csajokespasik

„Aztán egy nap elém állt, diadalmas arccal, hogy ő készen áll az apaságra, csináljunk gyereket. Azt hiszem, abban a pillanatban világosodtam meg” – a lusta és végtelenül gyermeteg férj egy szép napon bejelenti, hogy gyereket akar. A feleségnek viszont bőven elég az a teher, hogy egyedül kell vinnie a háztartást, míg a férje tévézik vagy játszik a gépen. Amikor a feleség panaszkodni kezd, a férfi azt állítja, hogy a házimunka nem is nehéz. 1 hétre szerepet cserélnek.

 

Sziasztok! Egy korábbi poszt másik oldalát szeretném megvilágítani. A pasi azon kesergett, hogy a felesége 34 évesen már nem akar gyereket vállalni. Ugyanez történt meg velem is pár éve, csak én voltam a feleség. Az exférjemmel összesen hat évig tartott a kapcsolatom. Ebből az utolsó három évet házasságban éltük le. Amikor megkérte a kezem, még korainak tartotta a gyerekvállalást. Amikor elváltunk, én már későinek. Valójában semmi nagy dráma nem történt, csak annyi, hogy nem akartam még egy gyereket bevállalni a férjem mellé. Ő ugyanis meglehetősen gyerekes lelkületű.

Reggel én ébresztettem. Készítettem reggelit, bevetettem az ágyat, megetettem a macskát, kitettem a szemetet. Ő meg kitámolygott a fürdőből: "Mit vegyek feeeel?" Megnéztem az időjárás előrejelzést, és elmondtam, mit kéne felvennie. Munkába indulás előtt elmosogattam, ebédet csomagoltam mindkettőnknek. Este, amikor hazaértem, egyik nap mostam, másnap takarítottam, harmadnap... nem tudom, akármit, mielőtt elkészítettem a vacsorát. Ő hazajött, leült a számítógép elé és játszott, amíg én ezeket elvégeztem. Utána megvacsoráztunk, elmosogattam, és jöhetett a mozi/színház/barátok/klub. Ami éppen akadt, vagy egyszerűen csak bebújtunk a takaró alá TV-zni. Csakhogy én sokszor fáradt voltam, ő meg nyafogott, hogy még nem álmos, ne aludjunk még. Aztán egy nap elém állt, diadalmas arccal, hogy ő készen áll az apaságra, csináljunk gyereket. Azt hiszem, abban a pillanatban világosodtam meg. Addig arra vártam, hogy ezt bejelentse végre, és nekikezdhessünk a családalapításnak. De amint ezek a szavak elhagyták a száját, nem éreztem mást, csak kétségbeesést. Egy gyerek? Alig bírok a házimunkával. Így is mindig fáradt vagyok! Egy gyerek? Ahhoz segítség kell, és nekem nincs. Pár percig levegőt se kaptam, aztán leültünk megbeszélni. Elmondtam, hogy egy gyerek sok gonddal jár, és neki sokat kell majd segítenie a ház körül. Kifakadt, hogy mit nyavalygok, alig csinálok itthon valamit, ez egy kicsi lakás, nincs is vele sok munka. Nincs. Neki. Egyenként felsoroltam, mit szoktam csinálni, ő pedig mindegyikre rávágta: "Mosni? Az nem fárasztó! Csak beteszed a gépbe. Mi azon olyan kimerítő?" Ugyanígy a kiterítéssel, a portörléssel, a porszívózással, a mosogatással, a főzéssel, mindennel. Türelmesen végighallgattam, majd közöltem vele, hogy igen, ezek egyenként nem fárasztóak, de nekem a legtöbbjét egy nap alatt kell elvégezni, bizonyos változókkal. Végül arra a gyerekes megoldásra jutottunk, hogy cseréljünk egy hétre szerepet. Ugye nem kell ecsetelnem, mi lett a vége? "Jaaaj, nemáááár, segíthetnél egy kicsit! Ez olyan nagy kérés? Csak ülsz a TV előtt egész nap!" Hát igen. Ettől függetlenül később mindent ugyanúgy elvárt tőlem, ahogy a szerepcserés hét előtt. Hónapokig veszekedtünk. Aztán elváltunk. Az ok: nem akartam tőle gyereket. Eltelt egy év, találkoztam valakivel. És most látom csak, mekkora hiba volt a házasságom. Nem, nem az exférjem a hibás. Én voltam az, aki kérés nélkül mindent a segge alá tett. Aztán csodálkoztam, hogy hozzászokott, és alapkövetelménynek gondolta, én meg szégyelltem segítséget kérni. A mostani páromtól gyakran hallom: "Miért akarsz mindig mindent egyedül megoldani? Itt vagyok, segítek!". És tényleg. Kiveszi a kezemből a mosott ruhát, hogy ne kelljen a szárítóig cipelnem. Elmosogat vacsora után, sőt, segít megfőzni. És még sorolhatnám. Olyan apróságok ezek, amik hiányoztak az életemből, csak nem tudtam róla. Így már bele mernék vágni a gyerekvállalásba. Talán a korábbi poszt szerzője is azt hiszi, minden rendben a kapcsolatával, és nem veszi észre, hogy a felesége mennyit vállal. Talán ha erről is beszélnének, nem csak a korukról meg az anyagi helyzetükről, előrébb jutnának. Üdv! R.

 
564 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr163360153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 15:56:37

@Frigyesur: Igen a menő bmx bringámhoz rózsaszín sisakot és rózsaszín védőket vettek:(
Hogy lehettem volna így menő????
Mondjuk én így is menő voltam:D:D:D

cyd 2011.11.07. 15:56:51

@Frigyesur: Ennyire, viszont cserébe csak az egyik, a másik érintetlen, sértelen, dönölű.
Az ortopéd doki mikor meglátta a rtg-t rámnéz és a felvétel felé int: - Maga EZEN jött ide?
Mondom mivel más nincs, ja :)
Azt ne feledd, hogy a térdprotkó max 15 év és csak egyszer cserélhető, szóval izgi lesz.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 15:57:22

@cyd:

Dehogyis, engem szoktak verni, de nagyon szeret! :)

dr. gernika 2011.11.07. 15:58:09

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Nekem egyedül kellett teniszeznem egy szivacslabdával egy tollaspályán:( *hmpf*

@Kata1987: Hajrá. :)

cyd 2011.11.07. 16:00:12

@Frigyesur: Ja hogy volt BMX-e?! Akkor pofa súlyba. Arany gyerekkora volt. Punktum.
Szerintem túl jó körülmények között tartod, azért éli meg sanyarú sorsként a gyerekkort. Vonjál meg tőle dolgokat :)

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:03:43

@cyd: Ja volt...
Aztán megkaptam a védőket. Csak azokkal mehettem, de mivel azokat nem vettem fől nem mehettem...
Ezért el kellett ajándékoznom az unokatesómnak, aki tönkretette:S
Persze neki nem kellett védőt hordania, mondjuk rendőr is lett belőle:D:D:D:D:D

dr. gernika 2011.11.07. 16:03:44

@michaela77: Az egy dolog, hogy kifogás, de a cicádra kenni külön genyaság. :D
Enyém is szabotálta időnként, direkt akkor jött dörgölőzni, meg alám feküdni, mikor a lábamat kellett emelgetni, de megtanulta, hogy hiába.
Tegnap aszonta... értem...
:)
@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Nagymuter konyhásnéni az alföldön? :D

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:04:13

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: :DDDD Nekem meg fiusra vagtak a hajam. Igy belegondolva ez sokmindent megmagyaraz :x :DDD

@cyd: Addigra szerintem mar siman fejlodik a biomechanika, lesz jobb protezis is.
:) Miert, nem latta mivel mentel? :))

@A Jó Meglepően Izmos Hercege: Jajajaja, azert ver, mint az koztudott :))

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:04:32

@gernika: Nem csak nekem mindig romlottat ad...
Kicsit utál:D

michaela77 2011.11.07. 16:04:58

@gernika: hát izé... Nardnak sajnos tökéletesen igaza volt:)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 16:05:42

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...:

Gyanús. :) És berzenkedsz a kézmosástól? :) Felettébb gyanús! :)

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:05:52

@cyd: Hat igen, most is aranysora van. Tegnap is nekiadtam a marcipankenyerem. Hat nem vagyok csodalatos baratno??! Devagyok. :))))

cyd 2011.11.07. 16:06:54

@gernika: "Tegnap aszonta... értem..."
Legyél optimista! A cuccaiért ment.

michaela77 2011.11.07. 16:07:00

@gernika: hát abban amit mondott, eheh.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:07:40

@gernika: nem is:)
@A Jó Meglepően Izmos Hercege: Micsoda??? Saját kézfertőtlenítőm van:D
@Frigyesur: Ami igaz az igaz...
Tényleg megkaptam a marcipán kenyeret:D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 16:08:03

@michaela77:

Igen, gyűlölöm is magam emiatt, mindig igazam van. gernika soha nem látja be, de csak azért mert csökönyös és makacs. Ami nem baj, mert én is. :)

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:08:19

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Engem vedtelen csecsemokent kitettek a hoba-fagyba a farkasordito hidegbe, a jegesmeckok koze. A bolcsodeben paradicsomlevel ittattak, az ovonenik pedig pikkeltek ra es lenyultak a nyuszimat. A batyamat meg ismered :))))

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:08:50

@A Jó Meglepően Izmos Hercege: Érdekes nálunk is van valaki aki azt hiszi mindig igaza van:)

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:10:19

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Naugye. Es a rohamosztagoshoz adott kulcstartot is megkaphattad volna, ha nem adod a rohamosztagosnak.

A kezfertotlenitot azota se ertem. Mi a csapda?
Amugy mikor mesz, josz haza?

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:10:49

@Frigyesur: Engem meg nem keltettek fel a csendes pihenő végén...
Arra keltem fel hogy csukják össze az ágyakat, ha nem ébredek fel engem is elraktak volna:(

dr. gernika 2011.11.07. 16:11:08

@cyd: Nem úgy tűnik.
@michaela77: Szarakszik a chat, nem tudtam megkérdezni, most olvashattam vissza a levelezéseteket. Hát legyen már eszed.

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:11:18

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Mert igaza is van. Mert annyira okos. En is elismerem, hogy te sokkal szebb vagy :D

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.11.07. 16:12:09

@Frigyesur: Most őszintén...
Ki mer nemet mondani egy rohamosztagosnak?:D
@A Jó Meglepően Izmos Hercege: Hehe:)

Frigyesur (törölt) 2011.11.07. 16:12:28

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Alltal volna te a huto mellett, ezen nem akadnal ki.

dr. gernika 2011.11.07. 16:12:30

@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Ja, hát aki olyan nyomi, hogy alszik oviban...

michaela77 2011.11.07. 16:13:40

@gernika: jójó, majd legközelebb jobban figyelek, most már csak útban hazafelé jutott eszembe nard intelme:DD Bár mondjuk még így sem bántam meg, eheh.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 16:15:17

@michaela77:

Nard sokat tud az ilyesmiről, kibukott játékos vagyok :)

dr. gernika 2011.11.07. 16:16:56

@Frigyesur: :D
@Ne gyűlöljetek a szépségemért...: Van, aki sosem hibázik. :)))
@michaela77: Ez a hintapalinta lényege, egyszer hopp, máskor pofára kopp... azt hiszed, nyeregben vagy, aztán majd vered a fejed a falba utólag, mikor rájössz, hogy faszt, és mennyivel jobban jártál volna, ha következetesebb vagy.

cyd 2011.11.07. 16:17:40

@gernika: Látom. Ezért sem vagyok általában optimista.

michaela77 2011.11.07. 16:20:14

@A Jó Meglepően Izmos Hercege: meghajolok előtted:)

@gernika: igazából következetes vagyok, mert egyébként semmi nem változott, hiába célozgat meg kérlel. A nyeregben levés meg jólesik.

cyd 2011.11.07. 16:20:59

@michaela77: Én sose vagyok. Most is azt látom, hogy valakinek újra van megélhetése, másnak meg látszatöröme.

michaela77 2011.11.07. 16:21:36

@cyd: hát ezt rosszul látod, nincs ilyenről szó.

dr. gernika 2011.11.07. 16:23:21

@michaela77: Aha... jó, hát van az a pont, ahol az észérvek már nem segítenek.
@cyd: Fölösleges. Majd ha sír, már igazunk lesz.

cyd 2011.11.07. 16:27:28

@michaela77: Ja már látom, csak kurva tetű lassú ez a browser, épp akartam írni, hogy stornó mert kevés az infóm :)

cyd 2011.11.07. 16:29:46

@gernika: btw nekem mindig igazam van, ha Nard rendes hónapban születik, talán az ikrem is lehetne :)

michaela77 2011.11.07. 16:34:33

Ez azért milyen már?
Másfél hónapja bekötötték a netet meg a tévét, de még nem kaptam számlát. Felhívom őket, aszongya mondjak MT azonosítót meg jelszót. Mondom nem tudok, telefonon rendeltem meg a szolgáltatást, egy darab papírom nincs még róla.
Akkor ő nem tudja megnézni. Mondom nem tud címre rákeresni, hogy milyen szolgáltatásom van és miért nem számlázzák (a legjobb, hogy sokkal több csatornát látok mint amit megrendeltem és félek, hogy kiszámlázzák)? Hát nem.
Kérdezem mi van akkor, ha fél évig nem kapok számlát, és fél év múlva sem tudom az mt azonosítómat és a jelszavamat? Fáradjak be egy ügyélszolgálatra...
Fáradjak be egy ügyfélszolgálatra, mert ÖNÖK nem küldenek számlát és ÖNÖK nem tudnak a rendszerben rákeresni a szolgáltatásomra?
Igen.
Mondtam, hogy nagyon-nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Rohaggyanak meg amúgy.

dr. gernika 2011.11.07. 16:36:57

@michaela77: Hát szard már le, ingyen kapod a netet, tévét. Ha számlát küldenek, panaszkodj, hogy hiszen még szerződésed sincs. :D

michaela77 2011.11.07. 16:38:58

@gernika: az a baj, hogy a bekötési jegyzőkönyvet aláírtam.
Állítólag jelszót nekem kellett mondanom mikor telefonon megrendeltem (5 számjegy, amit sehol máshol nem használok, mer van pár jelszóm, de az 6 vagy 8 jegyű). Vajon megjegyzek ilyen hülyeségeket, amire úgy gondolom, hogy soha többé nem lehet szükségem? Elkezdhettem volna találgatni, de a hölgy nem volt túl készséges.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 16:54:17

@michaela77:

Nem küldtek szerződést? SMSben sem kaptál semmit?

dr. gernika 2011.11.07. 16:56:19

@michaela77: Hát akkor hallgassák vissza a sokat promózott rögzített beszélgetést. Egyszer mikor telefonon csomagot váltottam, hónapokig mégis változatlan számla jött, erre hivatkoztam. Érdekes módon nem találták, csak próbálták bizonygatni, hogy telefonon nem lehet csomagot váltani. Aztán egyszer csak elismerték és akkor pár hónapig 0 ft-os számlát küldtek a túlfizetés miatt.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 16:56:50

@michaela77:

Hívjad fel, hogy küldesz egy mailt a Hírközlési Hivatalnak, majd ők eldöntik kinek mit hova és mikor kéne küldeni, meg csinálni :) A NHH-tól összefossák magukat, még a nagyok is. UPC főleg. :)

michaela77 2011.11.07. 17:00:44

@gernika: @A Jó Meglepően Izmos Hercege: szerintem a szerelő nem hagyott semmit. Dehát éppen költözésben voltam, franc se tudja már. Mindenesetre megnéztem mindent, és nem találtam semmilyen papírt, csak a modem dobozát.
Ez t-home.

Buci-Bigyo (törölt) 2011.11.07. 17:01:15

OFF
Gernika, mi az a "cicimix" ami ennyire jó?
Köszi! :)

dr. gernika 2011.11.07. 17:10:33

@Buci-Bigyo: Belinkeltem, keresd vissza.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 17:10:52

@michaela77:

A szerelő más cég. A t-home-nak küldenie kellett egy borítékot, benne a szerződéssel. A szerelő max megadta a kódokat amikkel belépsz :)

dr. gernika 2011.11.07. 17:17:09

@michaela77: Én a helyedben nem szólnék egy szót sem.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.11.07. 17:21:14

@gernika:

Ja, ha pampognak, akkor meg NHH-nak levél.

Kytia 2011.11.07. 17:32:50

@michaela77: Engem felhívtak, hogy két hónapja tartozásban vagyok. De mondom, egy darab számla nem jött, sem csekk, semmi, akkor hogy tudnám kifizetni? Háizé, megmondja az azonosítómat, fizessem ki a neten. Kifizettem, de izgatottan várom a következő havi számlát (mármint, hogy megkapom-e).:)))

@Frigyesur: De izé. De elmagyarázták nekem, hogy a lónak ez a "munkája" és ezért kapja a "fizetését". Úgyhogy megnyugodtam.:)))
A törés gáz volt, de túl lehetett élni.:)
Miért nem tudtál felülni?

tőzegmalac 2011.11.07. 18:51:07

mi ez a baszatlanság itt? ehh :D

boss888 2011.11.07. 19:02:09

Ha mind a ketten dolgoztok és nem bírod, akkor miért nem vettetek fel takarító nőt! Pár forintot megér...

JOKKA21 2011.11.07. 20:11:52

A házasság mindig hiba!

Virgo1975 2011.11.07. 20:23:31

az én exem is ilyen volt. totál gyerek, vele is fel kellett kelni, elkísérni ide-oda (mikor az én városomba költöztünk, de nem csak az elején, hanem hónapok múlva is. először én költöztem az ő városába, nekem vadidegen helyre, én vettem egy térképet, és mentem. az enyémben őt folyton kísérgetni kellett. pedig jóval kisebb város.) örökösen ki kellett szolgálni, de szüljek neki gyereket. mert ha terhes leszek, majd megváltozik. az, hogyne.

Virgo1975 2011.11.07. 20:25:27

@SciNuBob -I hear you, mon!-: azért nehogy már egy felnőtt férfinak ne jusson eszébe, hogy esetleg segíthetne, ha fáradt a felesége! jó, tudom, soknak nem jut eszébe, de igenis juthatna. gondolom, téged is kiszolgálnak otthon, hogy ilyeneket írsz.

Virgo1975 2011.11.07. 20:29:45

@michaela77: és honnan tudod,hogy ezeket megtette? egyáltalán, hányszor kell csöpögő vízcsapot megjavítani egy évben? és mosogatni, takarítani, porszívózni, stb? nem, egyáltalán nincs igaza. anyuci is dolgozott, elfáradt a munkahelyén, nem otthon tévézett egész nap, hogy utána még nekiállhasson kiszolgálni a férjét.

Virgo1975 2011.11.07. 20:36:03

@michaela77: esetleg mert nem úgy szokás? hanem, míg megy a gép, addig kitakarítasz/vasalod a többit (bár ezt én se szoktam), elmész a boltba, kaját kezdesz el készíteni, stb. stb.

Virgo1975 2011.11.07. 20:40:48

@Picicsibe: én csak saját magamra mosok, mégis tovább tart a teregetés, mint három perc. és nem azért, mert lassan csinálom, hanem mert szépen kihúzkodom őket (hogy ne kelljen vasalni.)

Virgo1975 2011.11.07. 20:46:25

@Picicsibe: egyetértek. mi anno azért nem tudtunk soha anyánkkal beszélgetni (nem figyelt oda), valamint nem mentünk soha sehova, merthogy "nem érek rá, mosni/vasalni/takarítani/mosogatni/akármit" kell. úgyhogy én is csak azt csinálom, ami szükséges, kupi ne legyen, meg nagy kosz se, de nem vagyok hajlandó lemondani mondjuk egy kirándulásról, csak mert most fel kell mosni...

Nutshell 2011.11.07. 20:51:25

Mire ideértem, gondolom mindent túltárgyaltatok. De mintha lett volna már ilyen poszt korábban is.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.07. 20:52:07

@Virgo1975: Egyszer egy barátosném nagypapája azt mondta nekem: "Nem mi vagyunk a lakásért, hanem a lakás van értünk!"

Igaza van! :))

Virgo1975 2011.11.07. 20:52:28

@Dr. Jula Watson: eh, én azt mondanám neki, hogy hajrá, tied a terep. le tudom én magam foglalni házimunka nélkül is, nem zavar, ha valaki megcsinálja. lehet miattam akármilyen nemű, férfi, nő, transzvesztita.

Virgo1975 2011.11.07. 20:54:55

@Kytia: hehe, ez tiszta anyám. neki a mosogatás a mániája,állandóan arról beszél, hogy mennyit mosogat. emlékszem, volt, hogy este 11kor ettem valamit, elmosogattam magam után. senki nem volt már ébren. (szóval, nem is tett bele semmit utána). reggel lemegyek, anyám a konyhában azzal fogad, hogy "már reggel hat óta mosogatok". MIT???? nem főzött, hogy az lett volna, és mint mondtam, este üresen volt a mosogató. csak imád mártírkodni.

Virgo1975 2011.11.07. 21:01:43

@gernika: az enyém dettó. sőt, még anno, mikor tanultam, és elegem volt belőle, mindig azzal jött,hogy pihenésképp foglalkozhatnék házimunkával. a fenét. bezzeg, mikor elkezdett intenzív nyelvtanfolyamra járni,és délutánra annyi leckét adtak fel neki, mint ahány órát délelőtt eltöltött a tanfolyamon, akkor valahogy neki se volt kedve "pihenésképp" házimunkával foglalkozni. aztán elfelejtett, és megint ezzel szónokolt.

JOKKA21 2011.11.07. 21:03:00

@Virgo1975: Nem szabad gyereket csinálni nőnek és elvenni feleségül!

Virgo1975 2011.11.07. 21:10:21

@JOKKA21: te szokás szerint nem vágod a lényeget. @Picicsibe: igen, egyetértek vele.

Dr. Jula Watson 2011.11.07. 21:16:17

@Virgo1975: hát, ha jól tudom ő is megkapta az illetékestől, hogy amikor beleszeretett, akkor ő adott mértékben volt tisztaságmániás, úgyhogy ezt fogadja el a továbbiakban is. Ha meg nem tetszik, meg lehet csinálni:)

cyd 2011.11.07. 21:37:52

@JOKKA21: Ó ha ezt már atyád is tudta volna...

[c] 2011.11.07. 21:43:44

@michaela77: "Akkor tartanám felháborítónak, ha közben a pasi nem cserélte ki az elromlott konnektort, nem javította meg a csöpögő csapot, nem cserélt kereket a kocsin stb.."

Konnektort cserélni, csapot szerelni hány naponta kell?
Nem a házimunka fizikai nehézsége a döntő, szvsz, hanem az, hogy mennyi _időt_ kell elcseszni rá. Senki nem gondolja, hogy mosogatni nehéz, de nem szórakozás. Szerintem nem fair, ha a házimunkák által igényelt időn nem osztoznak a felek, azaz az egyik szinte minden este csinál valamit, míg a másik közben szórakozik (online pókerezik, filmet néz vagy mittomén). Egy átlagos városi háztartásban azért házimunka (mosás, főzés, takarítás etc.) több akad, mint keményebb fizikai munka (pl. faaprítás), amelyet általában férfimunkának szoktak tartani.
Na de, nem vagyunk egyformák. A lényeg az, hogy a pár egyetértsen, s egyikük se érezze hátrányban magát.

[c] 2011.11.07. 21:48:25

@Dövan: "Ehető vacsorát meg össze lehet ütni 20 perc alatt, tök fölösleges átlagos hétköznap pl naranccsal töltött kacsát sütni.

Szerintem főzni is tök fölösleges minden nap, este egészségesebb friss, nyers dolgot enni, a dógozók többsége pedig menzán eszik vagy hozatja az ebédjét a futárral - vagy, ha viszi a kis éthordójában, amit főztek otthon, akkor se áll meg a világ forogni, ha esetleg két napon át ugyanazt eszi.

michaela77 2011.11.07. 22:07:05

@tea fan:
Igen, alapvető különbségek vannak a véleményünkben.
Én úgy gondolom, hogy a nőkben alapból, gének szintjén lennie kellene valamiféle gondoskodási ösztönnek. Régen volt is. Most meg annyira emancipálódtak, hogy csak azt nézik, ha ők házimunkát végeznek cserébe mit kapnak, a másik mit csinál, mi hogy igazságos, ki hány percet tölt mivel.

Elveszett a nőkből a nőiesség, a báj, a gondoskodás.
Kevés nő van, aki egyszerűen azért végzi el a házimunkát, mert gondoskodni akar, meleg, tiszta otthont teremteni. Ellenben ezek a nők nagyon csodálkoznak, ha a párjuk nem tekinti őket nőnek, nem udvarol, nem kedves, nem gyengéd.
Egyenrangúak akarnak lenni, de azért csak egy szintig, azért az ajtón engedd őket előre, meg kényeztesd ajándékokkal, olyankor nem számít az egyenlőség.
És természetesen évente egyszer sem fognak szenet lapátolni, meg csapot szerelni. Nekem ez így sántít.

Szerintem a nő gondoskodó, a férfi meg a biztos támasz. Ha a férfi úgy érzi, a nő nem gondoskodik, rohadtul nem akar a biztos támasza lenni.
Manapság pedig mivel tudsz gondoskodni? Nem viheted negyven fokban az ebédet a mezőre a kaszásoknak, ritkán kell ellátnod a háziállatokat amíg a férj keményen dolgozik. Maradt az, hogy nyugodt otthonnal várod. De akinek ez teher, meg mit adtam mit kapok kérdése, az tényleg inkább ne csinálja.

De ahogy írtad, mindenki más. Ez csak az én véleményem, és ahogy látom egyedül is vagyok ezzel, úgyhogy ne is törődj vele:)

Αphelion 2011.11.07. 22:11:24

@michaela77: "Elveszett a nőkből a nőiesség, a báj, a gondoskodás."

A noiesseg es a baj szerintem abszolut nem veszett el beloluk, a gondoskodasert meg nem kar. En emancipalt ferfi vagyok, tudok magamrol is gondoskodni.

[c] 2011.11.07. 22:57:13

@michaela77: "Kevés nő van, aki egyszerűen azért végzi el a házimunkát, mert gondoskodni akar, meleg, tiszta otthont teremteni."

Hát, ilyen régen se nagyon volt, szerintem. A házi- és házkörüli munkák többsége egyszerűen a túlélésért (jobb esetben: a jólétért) folytatott harc napi szintű gyakorlata. Létezik otthonteremtő képesség és vágy, de ha csak azt élné ki az ember lánya, akkor maximum főzne valami finomat, vagy kicsinosítaná a lakást néhány szép textíliával, de mosogatni nem mosogatna, az tuti. Na jó, azon néhány ezreléknyi perverz kivételével, aki éppen mosogatni szeret :) Persze túldramatizálni sem célom azért, de tény: a házimunka nagy része nemszeretem--muszáj-munka, nem az alkotási és gondoskodási vágy kielégítésének tere.

"Ellenben ezek a nők nagyon csodálkoznak, ha a párjuk nem tekinti őket nőnek, nem udvarol, nem kedves, nem gyengéd."

Azt hiszem, ezen a téren is rendkívül nagy a változatosság - értsd: hogy ki miben látja nő(ies)sége értékelésének, érzései figyelembe vételének bizonyítékát.
Hogyan lehet gyengéd egy férfi? Én az irántam való alapvető emberi tisztelet, érdeklődést várom el és igyekszem adni, nem azt, hogy a tenyerén hordozzon; nem igazán tudom a gyengédség fogalmát nemfüggően értelmezni.
Hogy a gyakorlatban a gyengédség miben nyilvánul meg, abban persze lehetnek nemfüggő különbségek.

Kérlek, ne vedd támadásnak a hozzászólásomat, kevés dologban értünk egyet, de azért beszélgethetünk, vitatkozhatunk :)
Te láthatóan megkönnyebbülsz attól, hogy nem kell a tipikus férfimunkákat elvégezned, én meg épp fordítva vagyok ezzel, ezeket a munkákat jobban kedvelem, mert sokkal inkább megadják a jól végzett munka örömét, mint a nőiséggel társított feladatok. Gondolom, a párod hozzád hasonlóan gondolkodik, és ennek megfelelően osztjátok be a házi- illetve házkörüli munkát. Végül is ez a cél, hogy annak a két embernek, aki benne él, megfeleljen.

Virgo1975 2011.11.07. 23:05:21

@michaela77: nem, régen egy csomóan háztartásbeliek voltak. pl. a nagymamám is tökéletes háziasszony volt, gondoskodott, csakhogy nem járt dolgozni. anyám szintén kiszolgálta a mostohaapámat, na az ő példáját eszemben sincs követni. tudod, mit jelentett? anyám elment dolgozni, utána bevásárolni, hazacuccolt busszal, mert ő nem vezet, aztán nekiállt vacsorát főzni, utána mosogatni, plusz a többi (nagy ház, kert, telek). 11kor hullafáradtan ágyba, reggel hatkor kelni. (sőt, egy időben hatra járt dolgozni). a mostohaapám meg beült a kocsiba, elment dolgozni, igaz, hogy 16 órákat naponta, de mikor szabadnapos volt, akkor reggel felkelt, befeküdt a tévé elé, és várta, hogy kiszolgálják. mert ő elfáradt, ő dolgozott. ja, anyám meg nem. az, hogy esetleg kocsival menjenek vásárolni, hogy ne anyám cuccoljon? eszébe se jutott. de volt, hogy szüksége volt egy darab tollra, kocsiba vágta magát, átment a gyalog öt percre lévő boltba, és vett magának egy darab tollat. az nem jutott eszébe, hogy esetleg nincs-e szüksége némi kajára, háztartási eszközre, stb. igen, megcsinált sok dolgot a lakásban. csak anyám meg folyamatosan kiszolgálta, mint egy kiskirályt. akinek cselédlány kell, az fogadjon azt. esetleg tartsa el a feleségét, akkor az majd tud róla gondoskodni jobban. nem fárad el a munkahelyen előtte.

Virgo1975 2011.11.07. 23:11:38

@michaela77: nehogy már azért tekintsen nőnek, mert mosok, mosogatok, meg takarítok. amúgy, mit fog csinálni a kedves férfi, ha egyedül marad? a nő esetleg kórházba kerül, beteg lesz, meghal, vagy csak szimplán elhagyja...akkor a férfi tehetetlen? nehogy már az legyen a férfias, hogy ő soha nem mosogat, mert az férfiatlan. szánalmas inkább. egy csecsemőt, a fenének se kell.
és ugyanez fordítva, a támasszal kapcsolatban. és ha a nő, aki folyton támaszkodott a férfira, egyedül marad, mit csinál? nehogy már erre kelljen hivatkozni, akkor ezek szerint mindenkinek gyorsan, mindenáron szereznie kéne maga mellé párt (tökmindegy, hogy kit,meg hogy vonzódik-e hozzá, hogy van-e egymáshoz közük), hogy legyen aki gondoskodik róla/támaszkodhasson rá. a francnak se kell függőség. ja, a szomszéd férfiról is azt mondták, hogy anno azért házasodott meg (a felesége mondta), mert utálta már egyedül mosni a gatyáit. olyan is volt a házasság.

"Maradt az, hogy nyugodt otthonnal várod. "

ezzel megint csak van egy óriási gond. mint írtam fent: Nem vagyok otthon napközben! sőt, urambocsá, mi van,ha nekem tovább tart a munkaidőm, mint neki? akkor hogy várjam? max. ha nem dolgozom, mondom.

michaela77 2011.11.07. 23:20:55

@Virgo1975: lehet, hogy oka van annak, hogy az előző hozzászólásaidra sem reagáltam, nemdebár?

[c] 2011.11.07. 23:29:51

@michaela77: A gyengédségről még megjegyzem: szerintem sok emberek - főleg férfinak - vannak tévképzetei arról, hogy miben áll a gyengédség, egyes, "elvárt" gesztusokkal azonosítják, pedig a mögöttük lévő szándékkal kellene. Vagyis, azt hiszik, a gyengédség az, hogy évente kétszer vesznek az asszonynak egy szál gazt. Holott a gyengédség az, hogy figyelembe vesszük a másik érzéseit, mondjuk, a "gyakorlatban": megkérdezzük, milyen napja volt, és tényleg _érdekel_ is a válasz; hogy nem erőltetünk rá valamit, ami rosszul esne neki, vagyis hogy általában odafigyelünk arra, hogy neki jó legyen, bármi is az a jó. És igen, ennek _egyik_ megjelenési formája lehet egy szál virág, ha azt szereti, vagy egy hátmasszázs, ha megveszed a kedvenc csokiját a boltban etc., de ezek nem a gyengédség lényegét alkotják.
Ezért gondolom azt, hogy nincs férfigyengédség és női gyengédség, csak gyengédség van alapvetően, amely kölcsönös odafigyelést jelent.

JOKKA21 2011.11.08. 05:37:03

@cyd: Ő nem tudta, de én már tudom.:)

@Virgo1975: Az a lényeg, hogy hálátlanok a nők.

JOKKA21 2011.11.08. 05:39:41

@Virgo1975: Mert nő nélkül szerinted nem tud élni a férfi?Én is megvoltam nő nélkül, rendeltem pizzát és nem haltam éhen, amíg egyedül voltam itthon.:D

Köldökszösz (csodalampa) 2011.11.08. 07:52:14

@michaela77: Nem, nem vagy egyedül. Csak ehhez az is kell, hogy melletted egy férfi legyen. Az meg a fenti kommentekből érezhetően keveseknek adatott meg.
Azt képzelik, hogy te egy láncon lógva robotolsz 0-24-ben és utána beesel az ágyba hogy betakargathasd az imádott herét.
Pedig nem. Csak egy nő attól is nő, hogy nőként viselkedik. Ebben én is konzervatív állásponton vagyok.
Arról nem beszélve, hogy a gépesített hadosztályok világában mennyire túldimenzionálják ezt a házimunka kérdést. Bármilyen étel elkészítése több idő, mint a mosógépbe ki-be pakolás + teregetés. Felmosni, porszívózni nem kell minden nap.
Főzni meg én is tudok, megkockáztatom, jobban, mint a mai "nők" 95 %-a. Ráadásul a főzés pont az, amit ketten is lehet élvezetesen csinálni.

Mindegy, meddő vita ez. Azért örülök, hogy vannak még nők a világban! :*

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.08. 07:53:03

@michaela77: "Szerintem a nő gondoskodó, a férfi meg a biztos támasz. Ha a férfi úgy érzi, a nő nem gondoskodik, rohadtul nem akar a biztos támasza lenni."

Biztos támasz? Mire gondolsz? Ő dolgozik, te meg otthon vagy, és serénykedsz, amíg elvan, h aztán otthon együtt pihenjetek és szeretgessétek egymást? Nekem úgy tűnt abból a pár kommentból, amit valaha olvastam tőled, h te is dolgozol... Tehát az anyagi biztonságot ketten teremtitek meg.
Vagy lelki támaszra gondolsz? Mert a nő a ffinek nem az?
Vagy az asztal lábára gondolsz? Me' azt biztos támasz. :)

Gondoskodni sokféle képpen lehet, nem csak úgy, h délután, kora este rohangálsz a lakásban.

Aztán ha lesz gyereked azt is hozzácsapod a listádhoz?

Régen ez működött, amikor a nőnek nem kellett ugyanúgy dolgoznia, mint a ffiaknak.

De vannak olyan ffiak, akik maguktól besegítenek anyunak a munka után, mert van halvány fogalmuk arról, h gyerekekkel otthon (azért mert jó) szintén fárasztó, és frusztráló.

Tudom, tudom... Nekem se fogsz válaszolni. Nem is kell. Olvastam a véleményed. :)

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.08. 07:58:57

@Köldökszösz (csodalampa): Mert h vagy te a biztos támasz otthon Szösz? A te asszonyodnak nem kell dolgoznia? Eltartod őt? Nem ketten keresitek meg a betevőt?

Most mondjam azt, h sajnos kihaltak a ffiak, mert már nem teremtik meg egyedül az anyagi hátteret? Ne' má?

Meddig tart felpórszívóznod, amíg a nőd a másik szobában portalanít, h aztán együtt legyetek... :)

michaela77 2011.11.08. 07:59:49

@Köldökszösz (csodalampa): jajj de jól esett ez, köszönöm:) Ezek szerint mégis van ebben a világban is egy halvány remény még..:D

@Picicsibe: szerintem régen a nőknek sokkal többet kellett dolgozniuk. Kevés háztartásbelit ismertem, de azoknak meg volt otthon háziállat, háztáji föld, ahol egész nap robotolhattak. A többség meg dolgozott, mint most, és utána végezte a házimunkát, ami tízszer ennyi ideig tartott.
A támaszról inkább nem nyitnék vitát. Lásd köldökszösz kommentjét, kb. úgy gondolom.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.08. 08:25:09

@michaela77: Régen több generáció élt együtt. A nők segítették egymás munkáját a szegény családokban. A gazdagoknak meg ott volt a cselédség.
De mindegy. Az tuti, h sok pasi gondolkozik úgy, mint te, elvárja a "gondoskodást". Szóval amiatt nem maradsz egyedül, h így vélekedsz. :))

Virgo1975 2011.11.08. 19:11:21

@JOKKA21: szövegértelmezés bukta.@Picicsibe: továbbra is egyetértek. egyrészt nekem ugyan nem támasz egy olyan férfi, aki arra nem lenne képes, hogy elmosogasson, ha egyedül él...vagy bármilyen okból egyedül marad. eltartani még egyik sem tartott el, sőt, volt, hogy én tartottam el őt, mikor nem volt munkája...másrészt, nehogy már a cselédség jelentse a gondoskodást. odafigyelek, ha baja van, és is abban számítok rá támaszra, hogy a problémáimmal hozzáfordulhatok, nehogy már az legyen a "számíthatok rá", hogy megszereli évente egyszer a csapot. vagy még ritkábban...azért nem jellemző, hogy annyira elromolgatnának. a másik meg, hogy és akkor mondjuk egy kétbalkezes professzor nem ér semmit? mert nem tudná mondjuk megszerelni a csapot? és akkor többet ér nála egy bunkó, de ügyes? na ne.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.08. 19:27:30

@Virgo1975: Jaj, tényleg! A professzorok! Szegénykék... :D

Virgo1975 2011.11.08. 19:39:46

ja, és még valami. igen, régen sokkal többet dolgoztak otthon a nők. de ez a lényeg: hogy otthon. mármint az, hogy nem kellett időre elmenni egy munkahelyre, és ott eltölteni az egész napot, otthon volt, megcsinálta a házimunkát. értelemszerűen ma, mikor munkahelyen tölti a napot az emberek többsége, már lecsökken az az idő, amit egyáltalán tudsz a házimunkával naponta foglalkozni. az meg hadd ne legyen már élvezet, hogy az ember mondjuk ötkor végez, aztán elmegy bevásárolni, hazamegy, beesik jó esetben hatkor (vagy még később),és akkor még álljon neki főzni, utána mosogatni, stb. a franc se.

férfi escort · http://www.ferfiescortvippartner.hu/ 2011.11.09. 10:35:09

@Virgo1975: Egyetértek. Sem a férfinek, sem a nőnek nem kel, nem szabad magát föláldoznia. Boldog kapcsolat csak ellazult, boldog emberek között létezik...
süti beállítások módosítása