A túlféltés hátrányai

2021. november 09. 07:32 - csajokespasik

„Más férfiakkal jóformán szóba se állhatok. És itt súlyos a dolog, ugyanis így nem a társam, nem a szövetségesem, hanem a testőröm” - Ez a kapcsolat simán mehetne jól, ha a pasi megbízna a barátnőjében, legalább egy kicsit, és több levegőt hagyna neki.

 

Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal, ez itt a hozzá kapcsolódó párkapcsolati blog, nem csak a társkeresők történeteivel. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

 

Sziasztok! Arra volnék kíváncsi, hogy ez másoknál is így megy-e?

Most lényegtelen, mióta vagyunk együtt, de még nem két éve. Elvárja tőlem, hogy engedélyt kérjek: mindenért. Szerintem benne van egy nagy adag bizonytalanság, mert sosem adtam okot neki arra, hogy ennyire féltsen. Mindig be kell jelentkeznem, ha elmarad, akkor kérdőre von. Esküszöm, ha ezek nem lennének, azt mondhatnám, tökéletes vele. Ő azt mondja, hogy nem egyoldalú a dolog, és ő automatikusan beszámol nekem bármiről.

Gondoltam, mondom neki, hogy pár napot ne találkozzunk, ne is beszéljünk, és megnézzük, mi lesz. De tudom, hogy ezt nem fogadná el. Utána ő már nem akarna semmit, talán még beszélni sem, annyira megsértődne. Mert biztos valami titkom van.

Mindig is szerettem volna valakinek az élete részévé válni, de nem ilyen szorosan. Ő olyan típus, aki sokat görcsöl dolgokon, és lehet, hogy ez a korlátozásmánia egyfajta túlféltés. De hiába mondom neki, hogy nekem ez nem esik jól. Más férfiakkal jóformán szóba se állhatok. És itt súlyos a dolog, ugyanis így nem a társam, nem a szövetségesem, hanem a testőröm. Úgy érzem néha, hogy van egy idegen oldala, amit el kell fogadni, és azzal együtt mindent, amit mond. De sosem adtam okot rá, egészen kicsit se, hogy ne bízzon bennem.

 
26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr2916750084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeme közé, laposan! 2021.11.09. 21:51:48

Nem is értem, miért akarnál más férfiakkal szóba állni? A tiéd már megvan, ennyi, ezzel kell boldognak lenned.

arandanos 2021.11.09. 21:55:51

@szeme közé, laposan!: Lehet, hogy meglep, de két ellenkező nemű ember nem csak kúrási céllal állhat szóba egymással.

Almandin 2021.11.09. 22:51:35

Ez nem féltés, ez zsarnokság! Tulajdonképpen kiskorúként kezel téged. Kérdés, miért tűröd ezt? Én a helyedben kirúgnám. Viszont lehet, hogy a szakítás hírére agresszív lesz, nem árt óvatosnak lenni.

Örömhernyó 2021.11.10. 05:10:45

@arandanos: A férfi mindig kúrási céllal közelít a nő felé. Nincs kivétel. Esetleg a nő eljátssza, hogy erről ő nem is tudott. Rebegő szempillákkal kérdezi, hogy ő ugyan honnan is tudhatta volna, hogy a másik férfi be akarja neki vágni a lompost.

@Almandin:
Kérdés, hogy mit adhatna a posztolónak a másik férfi, amit a párja nem adhat meg... Mert valamit keres a nő másokban, nem elég neki a párja, nem tartja teljes értéű partnernek, szexuálisan, szellemileg, lelkileg, közös célok tekintetében. Ezt érzi a férfi.
Olyan nővel nem nagyon lehet hosszabb távra tervezi, aki még mindig a húspiacra hordja az áruját, keresi a lehetséges jobb jelölteket. Nyilvánvaló, hogy a férfi addig nem tud megbízni a nőben, amíg az nem tud mellette szexuálisan és lelkileg is megállapodni.
Fordítva is igaz ez, amelyik férfi a párja mellett más nőket hajt, az még nem kész a megállapodott életre. Ha a férfi folyton más nőkkel lóg, miközben van párja, akkor az annak a jele, hogy vagy nem szereti a párját, vagy nem is tiszteli, vagy más nőktől olyat kap, amit a párjától nem (nem csak szexre kell gondolni).

Az agresszió neked mániád, szerinted mindenki agresszív, főleg ha férfi.

Dorottya Hrabovszky 2021.11.10. 07:31:32

Azt írod, "nem adtam okot rá". Az ok nem benned van, hanem az ő fejében. Menekülj! Ez egy nárcisztikus pasi, ne kövesd el azt a hibát, amit sokan mások, akik évekig szenvedtek egy ilyen kapcsolatban. Nem lesz egyetlen ismerősöd sem, nem hogy baráti társaságod, ha ezzel a beteg alakkal maradsz. Az én férjem mindenki szerint a legjobb férj volt, mindent haza hozott nekem, még a ruháimat, a bugyikat is ő vásárolta, csak hogy még annyi kapcsolatom se legyen másokkal, hogy bemegyek egy boltba. De akkor még nem volt közismert, hogy mi a nárcisztikus személyiség. Szerencsére, ha nem is idejében, de megszabadultam. Ha gyereket szülsz, ellenség leszel, mert hogy mertél valakit ő elé helyezni! Hidd el, nem viccelek, ez halálosan komoly.

Medgar 2021.11.10. 08:38:50

@Dorottya Hrabovszky: Azért meghallgatnám a másik oldalt is, simán lehet hogy csak érzi az ordas nagy ribancot a nőben de nincs ereje kibaszni.

sakkosfx 2021.11.10. 09:12:59

Hajsd el. ha csak nem a pofonok utján akarod megismerni a csillagrendszerünket!

Almandin 2021.11.10. 12:51:18

@Örömhernyó: Azt kell, hogy mondjam, hogy te azért hiszed azt, hogy nem lehet szexmentes kapcsolódás férfi és nő között, mert szexmániás vagy. Fontos a szex az életben, de neked folyton csak a "töcskölésen" jár az eszed, hogy a szóhasználatodat idézzem. Ez szerintem már nem normális. Ráadásul nem igényed a mélyebb beszélgetés egy nővel, mert szerintem te csak szexre meg kiszolgálásra, szülésre valónak tartod őket.

Almandin 2021.11.10. 13:07:25

@Dorottya Hrabovszky: Ez így van. Amúgy döbbenetes, hogy egy ilyen személyiség még azt is el akarta kerülni, hogy boltba menj. Nekem egyébként már udvarlási fázisban feltűnik az ilyen és kapcsolatba se kerülök vele. Egy ilyen díszpéldány, amikor gyorsan, határozottam leépítettem még az első randi előtt(!), néhány telefonbeszélgetés után, képes volt olyan SMS-t írni, hogy szeretetre vágyik és nem visszautasításra. Tehát volt pofája azért az áldozatot játszani, mert nem óhajtottam tovább ismerkedni vele. Ott is az volt zavaró, hogy már érezhetően kontrollálni akart két órával a megismerkedésünk után. Én szabadsághoz vagyok szokva, senkitől nem tűröm el, hogy így bánjon velem. Amúgy mézesmázos volt, és azonnali szerelembombázásba kezdett úgy, hogy még nem is ismert. A legócskább csöpögős szappanopera-szövegeket írogatta, azt hitte, majd beveszem.
Valóban, ezek a beteg alakok törekednek a párjuk elszigetelésére. Elmarják a barátokat, összeveszejtik a másikat a családjukkal, a cél az, hogy minden figyelmet maguknak szerezzenek meg. Olyanok, mint egy feneketlen zsák, amit nem lehet figyelemmel, szeretettel megtölteni.
Szerintem nem véletlen, hogy gyakoribb, hogy a nő lesz egy nárcisztikus partner áldozata, mint fordítva. Ugyanis a magyar társadalom nagy részében még ma is úgy nevelik a nőket, hogy rendelődjenek alá egy férfinak. Tehát normalizálják a férfi korlátozó viselkedését. Pedig nem normális az, ha valaki félóránként felhívja a másikat, hogy hol van, elmarja a barátait, megszabja, hogy hova mehet és meddig maradhat távol, stb. Felnőtt ember legalábbis, egészséges esetben érzi, hogy ez már túlmegy az egészséges kapcsolattartás határain.

MsIreneAdler 2021.11.10. 13:10:25

@Örömhernyó: ez egy roppant érdekes eszmefuttatás, hogy tulajdonképpen a nő a hibás azért, mert a pasija féltékeny. Ez már csak egy lépésre van attól, hogy a nő majd jól megérdemli, a büntit, amiért nem lehet benne megbízni. Hiszen az természetes, hogy azért mindig a másik fél a hibás, ha egy önbizalom hiányos, lelkileg 10 éves szinten megrekedt hülyegyerek az ember. Illetve tegyük hozzá, csak akkor , ha az a bizonyos másik fél egy nő. Amennyiben egy nő ilyen idióta, hogy folyton elszámoltatja a pasiját, ott fel sem merülne gondolom benned, hogy szeeegény csak nem érzi eléggé biztosan magát a kapcsolatban, nincs eléggé szeretve.... Agyrém :D
Tehát a lényeg: aki ilyen mértékben féltékeny az egy idióta. Aki ennyire nem bízik a társában, az szakítson, de ne gyötörje őt. Ha férfi, ha nő.

Almandin 2021.11.10. 13:13:40

@Medgar: Erre a viselkedésre semmi nem ad mentséget. Szakítani lehet valakivel, de így kontrollálni nem oké. Ha hűtlenségre gyanakszik, akkor zárja le a kapcsolatot a nővel. Te hogy vennéd, ha a párod így kontrollálna? Eltűrnéd tőle? Gyanítom, hogy nem. Az a döbbenetes, hogy ha egy nővel viselkedik így valaki, azt helyesnek gondolod, mert azt hiszed valószínűleg, hogy egy nőt el kell számoltatni minden percével, uralkodni kell rajta.

MsIreneAdler 2021.11.10. 13:23:30

@Medgar: nincs ereje :D?? Ezt kifejtenéd nekem? Arra van ereje, hogy folyton rettegjen, hogy megcsalják, hogy töviről hegyire kikérdezze a másikat, de arra már nem marad, hogy annyit mondjon, hess ribanc?
(de amúgy köszi, nagyon jót nevettem :)

Almandin 2021.11.10. 13:30:01

@MsIreneAdler: Tipikus áldozathibáztató szöveg. Másrészt hernyó csak a szexet tudja elképzelni a férfi-nő kapcsolódásban. Ő is elég féltékeny fajta lehet. Már csak azért is, mert elég poligám típus, a poligámok gyakran vetítik ki a saját tulajdonságaikat másokra (azért féltékenyek, mert nekik nem megy a hűség, vagy csak nagyon nehezen, magukból indulnak ki).

Almandin 2021.11.10. 13:30:44

@MsIreneAdler: Ez inkább siralmas, nem nevetséges. Medgar is hasonló karakter lehet.

MsIreneAdler 2021.11.10. 14:08:52

@Almandin: én nem szeretem találgatni, ki milyen lehet. Nem ismerjük egymást, persze nyilván kialakul egy kép az írásai alapján a másikról, de ezt igyekszem félretenni és mindig inkább csak az aktuális témákra reagálni.
Engem roppant mód szórakoztat, mikor ilyen izomszag van, ahogy próbálják védeni a védhetetlent. Az űrből is látszik, hogy itt és most a pasi az idióta a sztoriban, de neeem, addig csűrik, csavarják, míg ha ezer sebből vérezve is, de kihozzák, hogy a büdös ribanca biztos okot adott arra, hogy még a széklet mintáját se őrizhesse meg privát dologként :). Komolyan néha azt kívánom, bár én tudnék ilyen vakon, minden tényt figyelmen kívül hagyva kiállni a nőtársaimért. De sajnos nekem ez nem megy, ha a nő a seggfej egy-egy történetben, valamiért azt is látom.

Almandin 2021.11.10. 15:41:25

@MsIreneAdler: Sok a férfisoviniszta sajnos. Az ilyen blogokra pedig úgy repülnek, mint a rovarok a lámpafényre.

Örömhernyó 2021.11.10. 15:47:47

@MsIreneAdler: Szerintem te direkt félre akarod magyarázni, amit írtam. Arra mertem célozni, hogy itt most az egyik fél érveit olvastuk. De lehet, hogy a férfi oldalán is vannak érvek, tapasztalatok, esetleg valami múltbeli oka van, hogy ilyen lett.
Ha a hölgy nem veszi komolyan a kapcsolatot, még kivár az elköteleződéssel, nyitva hagyja a lehetőséget, hogy ha egy jobb jelölt betoppan, akkor ne legyen lekötve, akkor érthető, hogy a férfi nyugtalan. A megoldás persze az lenne, ha kidobná a nőt, nem kell kínozni egymást.
Ha a férfi nem elég a nőnek, más férfiakat tart közel magához valamilyen céllal, akkor váljanak el útjaik. Nem kell együtt lenni és szenvedni.

Örömhernyó 2021.11.10. 16:03:46

@Almandin: Mikor voltam én poligám? Volt az életemben egy időszak, amikor pár hétig az ex és aktuális barátnőt is kúrogattam. Tudtak egymásról és hajtottak rám. Ettől a pár héttől eltekintve sose volt poligám életem. Akkor se, amikor többesszexben vettem részt. Én akkor monogám voltam, nem volt kapcsolatom.
Első barátnőmmel én is voltam féltékeny, mert kisfiú voltam, ezen mindenki átesik. Semmi korlátozás vagy hiszti nem volt amúgy. Aztán felnőttem, megtanultam, hogy mennyit érek, nem kell kaparni a nők után.

Nem férfisovinizmus, nincs izomszag, nem védem a férfit, pont azt írtam, hogy ha nem illenek össze, akkor szakítsanak. Ha a nőnek nem elég a pasija, akkor szakítson. Mert a pasi nem fog! Mert a pasi azt hiszi, hogy lehet korlátozni a nőt, ha az másokkal akar lenni. Nem lehet. Ez sehova nem vezet. A férfi szerelmes és lelki beteg. Nem egészséges ez, de pont emiatt ő nem fogja belátni, hogy ennek vége, mert összességében a posztoló szerint is jó a kapcsolat, a leírt problémát eltekintve.
Ezt a problémát (korlátozás) csak a posztoló látja problémának, a férfi meg azt látja problémának, hogy a nő más férfiakkal lógna. Már abban se tudnak egyetérteni, hogy mi a problémájuk az amúgy elmondás alapján jó kapcsolatban. Teljesen különböznek. A férfi nem fog szakítani, mert azt hiszi megváltoztathatja a nőt. A nő nem akar változni, nem is kell neki, de ő tudna szakítani. Tessék ezt meglépni!
Szakítson!
Azt fenntartom, hogy férfi nővel simán barátkozhat, de a háttérben mindig ott van, hogy lehet belőle szex. Nők persze ezt nem akarjak elhinni, mert nem férfi aggyal és hormonrendszerrel élnek. Erről kár vitázni. Maradjunk annyibany hogy az ide kommentező nőknek vannak férfi barátaik, akiktől ők (a nők) nem akarnak semmit. Azt, hogy a férfiak miben reménykednek, azt ők se tudhatják!

MsIreneAdler 2021.11.10. 18:05:16

@Örömhernyó: nem akarom direkt félremagyarázni, amit írtál, az szimplán félreérthető volt.
Most elolvastam még egyszer a posztot. Azt te honnan kerekítetted ki, hogy a nő más férfiak után járkál? Abból, hogy nem állhat szóba más férfiakkal, ez már azt jelenti? Én pl azért nem ismerkedési célzattal is szoktam férfiakkal beszélgetni, pl munka vagy vásárlás kapcsán. Mint ahogy gondolom te sem csak a potenciális dugó partnerekkel állsz szóba nap, mint nap. Ha mindenre engedélyt kell kérnie a nőnek, akkor azért el tudom képzelni, hogy az is gond, ha a férfi hentestől vesz tíz deka parizert.
Ellenben az valóban szerepel a posztban, hogy a féltékenykedéssel van a baj. Szóval nem kell találgatni, hogy vajon mi a problémája a nőnek, mert leírta. Ez viszont egy ördögi kör, amiből kevés eséllyel lehet kiszállni. Jobb az ilyet elkerülni. Ahogy Almandin is írta ki lehet őket szűrni, ők azok, akik irreálisan hamar "szerelmesek" lesznek és furán bizalmas üzenetekkel bombáznak már kb a nulladik perctől, esetleg ha nem válaszolsz rögtön, akár már az elején számon is kérnek. Ez a tünetegyüttes kb olyan intő jel kell, hogy legyen, mintha egy nő az első randira egy esküvői ruha katalógussal a hóna alatt érkezik :).
Nyilván meg van az oka, hogy a férfi miért viselkedik így, viszont az ok (régi sérelmek pl) még nem mentik fel az alól, hogy amit csinál iszonyú nagy seggfejség. Fordított esetben, ha nő viselkedne ilyen megalázóan a párjával, eszedbe sem jutna, hogy jaaj biztos meg van rá az oka, el lenne intézve annyival a történet, hogy ribanc, és szegény pasas. Egyébként ez is mulatságos számomra, hogy felhívhatom a figyelmedet a részrehajlásra és a kettősmércére :)

MsIreneAdler 2021.11.10. 18:12:54

@Almandin: had repüljenek, legalább zajlik az élet és nem unatkozunk :D

Almandin 2021.11.10. 23:36:52

Ezt is érdemes elolvasni:
femina.hu/kapcsolat/elnyomo-kapcsolat-jelei/
Nem normális, ha valaki az ilyen kapcsolatot egészségesnek tartja és mentegeti az elnyomó partnert. Az is igaz, hogy nem ritkán fizikai bántalmazásba is torkollik a dolog.

2021.11.11. 17:20:09

Poszter ez nem túlféltés, hanem bántalmazás és korlátozás.
Nagy különbség. Pattanj meg mielőtt késő lesz.

Medgar 2021.11.11. 21:04:42

@Almandin: Igen pont ilyen vagyok, ha ez megnyugtat. Macskák jól vannak?

fkv.115 2021.11.13. 07:09:23

@arandanos: Ez valóban meglepő. :)

fkv.115 2021.11.13. 07:10:27

Valószínűleg azért van rászólva a csajra, mert különben minden haver lekúrná, ahogy a múltban is mindenki kurvája volt. Különben nem kéne mondani neki hogy nem kell minden faszt megfognia.

pura.vida 2021.11.15. 12:30:50

Ez a típusú féltés/féltékenység már túlmutat minden határon. Szerintem még most szakíts vele, ez később csak rosszabb lesz. Nem hagy saját teret, a tulajdonaként kezel. Ebből lesz az, hogy ha összeházasodtok, dolgozni sem enged majd, mert hogy ő eltart. A végén ott állsz majd teljesen kiszolgáltatottként anyagilag, miközben leválasztott a barátaidtól/családodtól, akik reálisan látnák a helyzetet és tudnának segíteni. Nem biztos, hogy rossz ember, de olyan szintű kötődési zavarokkal és belső bizonytalansággal küzd, hogy először magán kéne dolgoznia, hogy kiegyensúlyozott párkapcsolatot tudjon fenntartani, de ugye általában ezek az emberek nem ismerik fel, hogy bennük van a hiba. Illetve bennem mindig megfordul az, hogy aki a legféltékenyebb típus, annak van valami vaj a füle mögött..
süti beállítások módosítása