A tisztelet varázsa

2025. február 14. 07:55 - csajokespasik

       

               Gyakran hallani, hogy csak add önmagad és szeretni fognak, de ez nem mindenkinél működik. Mint ahogy inni se kell a bunkózáshoz, valakinél megy az magától is. De ha a tisztelet már régóta szabadságra ment valakiből, attól még minden magánvélemény odabent tartható.
Boldog Valentin napot!        

 
       

               Fedezd fel és használd! Érezted már igazán felszabadultnak magad társkeresés közben? Lépj be a Csajok és Pasik közösségébe, hogy az ismerkedés igazán könnyed legyen! Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

Sziasztok! Néha nem értem a velem egykorú nőket. Én 21 éves vagyok, és van néhány ismerősöm, akik nem veszik észre, ha a párjuk lenézi őket, vagy gusztustalanul beszél velük mások előtt. Eltűrik az ordibálást, a követelőzést is.
Egyszer együtt ültünk egy helyen többen, nem kocsma volt, és nem is ittunk, és van egy barátnőm, akinek volt egy pár hetes kapcsolata. Beszéltünk az ideálokról, mire a pasija egyszer csak rámutat, majd hangosan közli: „nekem ez jutott”. Valószínűleg viccesnek szánta, de én ezen fennakadtam, a barátnőjével ellentétben, akit nem zavart.        

       

               Az meg velem esett meg, hogy mindössze pár hete ismertem egy férfit, kezdeti szakaszban voltunk még, és szóba került a hit, a vallás és isten. Mondtam, hogy hívő vagyok, bár a magam módján, nem tartozom semmilyen felekezethez. Ő meg beleröhögött az arcomba, hogy ez milyen naiv dolog, az értelmes ember full ateista, és ennek annyi értelme van, mint mesékben hinni... Én meg csak annyival érveltem, hogy valahol minden ember érzi azt, hogy a létezés mögött, ami körülveszi, valamilyen intelligencia áll, nevezzük bárminek. És nem isten miatt olyan a világ amilyen, ha ezzel a résszel van baja. Nem győztem meg. Nem is lett a dologból semmi.

Egy másik illető meg teljes meggyőződéssel állította, hogy az online barátok is barátok, még ha soha nem is találkoztak. Hát ő meg ebben hitt, nem vitatkoztam vele (végül is, engem is így ismert meg)… Abba se kötöttem bele, hogy zömében lányokról volt szó.

Arra akarok mindezzel kilyukadni, hogy ha én - vagy bárki más - megadom valakinek a tiszteletet, akkor lehetne viszonozni azt, valamennyire legalább.
M.          

 

 

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr6018795792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real_Time_2 2025.02.14. 08:10:05

Ha már tisztelet:
"Szia, nagyon csinos vagy!
Takarodj már a gecibe..."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.14. 11:42:25

Tisztelet és tolerancia nem választhatók el egymástól.

_Amatőr_ 2025.02.14. 11:50:05

Miért mindig péntekre esnek az ilyen sz@r semmitmondó posztok?!

God Harald 2025.02.14. 12:20:39

@_Amatőr_: ma nem sima péntek van, hanem szerelmetes Bálint nap!
Bese tiszteletes ünnepi üzenete: Szerénység, tisztelet, elfogadás…báránykáim!

Sztravinszka 2025.02.14. 16:08:10

Ah, még van idő elengedni az idealizmust, elvárásokat a járókelőktől, és rájönni, hogy egyre tahóbb a közeg, a többség.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.02.14. 16:43:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Így van, de azért megpróbálják. Fából is próbálnak vaskarikát csinálni, meg kutyából szalonnát. A sikerességben vannak még javítani valók, he hátha...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.02.14. 16:47:03

@God Harald: Basszus, elfelejtettem. Ez az egyetlen nap az évben, amikor direkt nem próbálok a nejem kedvében járni, és most tessék. Véletlenül segítettem neki leszedni ebédkor az asztalt. Most legalább tudom, hogy mi volt az a kaján vigyor az orcáján. Na majd jövőre. Valahová fel kell írnom, mert a végén még viszek neki egy szelet csokit.

Sadist 2025.02.14. 21:55:49

"Mondtam, hogy hívő vagyok, bár a magam módján, nem tartozom semmilyen felekezethez."

Nyilván nem, hiszen úgy számonkérhetőek lennének rajtad az adott felekezet erkölcsi szabályai, az meg már nem annyira buli :)

God Harald 2025.02.14. 23:09:19

@Sadist: ezt szeretjük benned, ezt a széleslátókörű, humanista filozófust! Az eredendő női bűn kérlelhetetlen üldözőjét.:)))

God Harald 2025.02.14. 23:40:14

@F.M.J.: hát ezt elk…tad! Bevéste a házasságotok szelemenjébe azt, hogy: vége van kicsi!:)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.02.15. 07:01:54

@Sadist:
"számonkérhetőek lennének rajtad az adott felekezet erkölcsi szabályai"
- Ez elég vékony jég. Ismerek több hívőt, akik azért nem kötelezik el magukat egyetlen felekezet mellett sem, mert nem az erkölcsi szabályokról szól a felekezet, hanem a rituálék közötti különbségekről. Sajnos ez a prioritás, és a végén már alig érdekel valakit az erkölcsi tanítás.

"Bevéste a házasságotok szelemenjébe azt, hogy: vége van kicsi!"
- Jó kérdés. Az benne a jó, hogy a szelemen elvileg elég magasan van, hogy ki tudjam olvasni, és nem kell tapogatni, de ha nem találom, majd megkérdem. Hátha időközben mégis tűl közel lett a szelemen. :)

VOGAben 2025.02.15. 07:11:06

Ez a tisztelet és a szakértelem, mint két ősrégi cimbora, mindig egymásra találnak. Ha kellően nagy a baj, máris ugrásra készen állnak. De! Ezeket ki kell vívni, nem jönnek olcsón, vagy kellene tanulni hozzá... az sem megy egyszerűen, vagy örökölni ezt és ebben a szellemben nevelkedni indíttatás jelleggel. Azután jön még az ezernyi változót elénk hányó élet, ami vagy a jót, vagy a rosszt hozza ki belőlünk és a másikból. Nálam ez az automatikus tisztelet már bőven kiveszett. Valami' módon ki kell ezt érdemelni. A hit kérdése viszont böcsülendő. Mondjuk jobb, ha már idejekorán felismerni a sötét állatot. Most majdnem elkezdtem sajnálkozni azon, hogy mennyi vadf@sszal kell viaskodniuk a lányoknak amire találnak egy érdemes barom balekot... Csapatni kell! A virtuális térben jó eséllyel selejtekbe botlunk, az igazi vizsga maga az élet. Építő, alkotó, eleve produktív ember mellett kicsi a csalódás lehetősége. (Nézzél ki jobban, mint egy Salgó sparhelt... ez mondjuk alap.)

Lorrh 2025.02.15. 08:48:45

@F.M.J.: akkor megkérdezném, hogy a pedofil papok, akik felesküdtek a vallásra, ők ugye betartják azokat a rituálékat amiket a kollega átlagjenőkön kér számon. Eszemazuzáját a szadistának.

Andy73 2025.02.15. 08:54:54

Ne add alább az igényességed! Még fiatal vagy, van időd, hogy megtaláld az igazit. Fontos, hogy hasonló világnézete, értékrendje legyen egy párnak, a hit és a vallás is ilyen, nehéz összeegyeztetni, ha teljesen eltérőek a téren. A tisztelet és a tolerancia pedig alapvető, nemcsak a párunkkal, hanem mások felé is.

Andy73 2025.02.15. 08:58:32

@God Harald: már régen kirúgták, de azért persze egy ideig még lehet rágódni rajta.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.02.15. 10:00:31

@Lorrh: Anélkül, hogy védeni akarnám a pedofil papok jelenségét, mert még ide lehetne sorolni a qrvázós pápákat, meg a többi abszurditást, vannak iszákos imámok is, és ez még csak a vallási terület. Szerintem semmivel sem mond többet az egyházak általános erkölcsi értékéről, mint ahogy nem itéljül el a biológia tudományát kutatókat sem, csak mert van egy csomó hadigenderészeti tudóskodó agyhalott. Bármilyen társatalmi csoportosulásban találhatóak degenerált állatok. Olyan ez, mintha elítélnénk a család intézményét, csak mert sokan félrekamatyolnak, meg utcáradobják a gyerekeiket. Ennyi erővel bármit elítélhetnénk, ahol feltűnt már néhány barom.

Lorrh 2025.02.15. 15:46:08

@F.M.J.: a tévedésed ott áll, hogy azok akik papnak állnak azok nem arra esküdtek hogy pedofilok legyenek. Maradtak volna sima orrbaszájbabaszós ácslegények.
Rájuk szigorúbb erkölcs vonatkozik.
Pont mint az orvosra aki gyógyszer helyett mérget ad a betegnek.
Ő egy bizalmi pozicióban van amivel visszaél.
Az nagyon nem ugyanaz, mint egy hétköznapi ember.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.15. 16:54:06

@Lorrh:

Az orrbaszájbabaszós ácslegény a legtöbb hétköznapi emberhez hasonlóan szintén bizalmi pozícióban van. Bizalmi pozícióban van továbbá a kőműves, a villany-, víz- és gázszerelő, az autóbusz- vagy villamosvezető csakúgy, mint az általad is említett orvos. És minden olyan ember, aki befolyással lehet a fizikai vagy anyagi biztonságodra.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.02.15. 17:01:10

@Lorrh: Szeretnék leszögezni két dolgot. Az egyik, hogy a pedofília az én értékrendemben lányosan romantikus megközelítésben is megérdemli az élve nyúzást kerékbetörés előtt, szóval egyáltalán nem mellette érvelek.
Másik, hogy nem vagyok egyetlen hívő felekezet tagja sem, nincs hitbéli preferenciám, ezért nem vagyok elfogult sem egyik egyházi szervezet felé sem.

Teljesen igazad van, a papi lét egy bizalmi hivatás. Ennek az sem mond ellent, hogy egyes beteges elemek kihasználják ezt a társadalmi bizalmat, és ezzel visszaélve azért mennek papnak, hogy gyerekeket molesztálhassanak. Erre próbáltam utalni. Remélem, hogy az esetleges félreértés ezzel tisztázódott is.

Szeretnék visszautalni csupán a helyes megközelítés kedvéért a család intézményére, mit más dimenziójú példára. Volna-e értelme annak, hogy a családot, mint társadalomszerveződési alapértéket elítéljük azért, mert vannak félrekamatyoló házastársak, anya-, és apagyilkosok, gyereküket elhagyó szülők, és hasonló debilitások?
A család is egy bizalmi szövetség. A házastársak biznak egymás hűségében és lojalitásában, a gyerekek bíznak a szüleik feltétlen szeretetében és támogatásában. Rengeteg példa van ennek az ellenkezőjére, de erről a család mint bizalmi szerkezet tehet, vagy az a néhány debil, akik visszaélnek vele?

Andy73 2025.02.15. 19:32:59

@Lorrh: a pedofília súlyos bűn, bárki követi el. Sokan ülnek most is börtönben emiatt, és túlnyomó többségük soha nem volt pap, csak róluk nem szólnak a hírek.
A poszt egyébként nem erről szól, a poszter nem is vallásos.

God Harald 2025.02.15. 19:54:23

@Andy73: nem azért rágódunk rajta, mert egy tök átlagos, kis névtelen vidéki plébánosnak kikandikált a kakaskája a pöndöléből. Hanem azért, mert a népnemzethy keresztyény kurmányunk sztárpapja volt, igazi véresszájú propagandista. Kurva nagy ziccer volt, ő volt a klerikális Szájer.

Andy73 2025.02.15. 23:15:49

@God Harald: ez igaz, de a botránya előtt nem sokan hallottak róla, ahogy a kegyelmi botrány előtt a pedofil igazgatóról sem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.16. 00:40:23

@Andy73:

Ettől még a Fidesz sztárpapja volt, aki politikailag is erősen exponálta magát. Tisztában kellett lennie azzal, hogy ebbéli minőségében támadhatatlannak kell lennie.

Real_Time_2 2025.02.16. 09:59:13

@God Harald: Ez egy neten keringő mém, amit a blogrendszer 1997-es mesterséges intelligenciája nem engedett belinkelni :) Az címe hogy "miért nem udvarolnak manapság a férfiak".

Lorrh 2025.02.16. 10:22:15

@F.M.J.: jaja így egyetértek veled.
@Kovacs Nocraft Jozsefne: ácslegény a tető elkészitésében van bizalmi helyzetben nem pedig a lelki érzelmi élet tekintetében. Hogy létezik, hogy te nem érted ezt a különbséget, vagy szándékosan kötekedsz. Mert kötekedni jó.

Real_Time_2 2025.02.16. 10:28:32

@God Harald: Az ilyesmi igazából csak az ilyen nőket zavarja mint te például, aki magát fasziként kiadva a médiában ugrik a nőkritikára mint légy a szarra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.16. 10:46:35

@Lorrh:

Nagyon sokféle bizalmi helyzet létezik, a lelki-érzelmi élet egy a rengeteg sok közül. Azt sem merném állítani, hogy ez vmi kitüntetett helyzet. Egy érzelmi csalódás 99+%-ban túlélhető. Az már kevésbé, ha rád szakad a tető. Ahogy az sem, ha a villanyszerelő a fali dugalj védőföldelés érintkezőjére köti a fázist. Monygyjuk újabb épületekben már túlélhető, mert ma már kötelező az életvédelmi (Fi) relé beépítése.

God Harald 2025.02.16. 10:59:37

@Real_Time_2: mentálisan sérült balfasz létedre szeretsz nagyokat mondani:)

bz249 2025.02.16. 12:03:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ok csakhogy ez nem fugg ossze a villanyszerelo szexualis devianciaval. Vagy legalabbis nagyon indirekt modon. Tehat a pedofil villanyszerelo nem kozvetlen veszelyforras amikor villanyt szerel.

Ezzel osszevetve a pedofil pap, uttorotaborvezeto, uszoedzo meg az, mert ugye gyerekkel foglalkozik.

Ezzel

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.16. 15:28:32

@bz249:

"Tehat a pedofil villanyszerelo nem kozvetlen veszelyforras amikor villanyt szerel."

Ahogy a fázist a földre kötő pap sem közvetlen veszélyforrás, amikor hittanórát tart a gyerekeknek.

Lorrh 2025.02.17. 07:39:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: be kellene látnod, hogy rossz sarokba szorultál. Hülyeségeket hozol fel érvek helyett. Engedd el ezt a gumicsontodat.
Mertkülönben fázisra kötlek a mestergerendán :-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2025.02.17. 19:26:54

@Lorrh:

"Hülyeségeket hozol fel érvek helyett."

Ez is egy vélemény.
süti beállítások módosítása