A falba verném a fejem, amiért eltököltem a dolgot

2011. október 28. 07:37 - csajokespasik

„Most ott tartunk, hogy én már nagyon szeretnék gyermeket, ő pedig már nagyon nem. Egy hónapja könyörgök neki, de hajthatatlan” – a dolgok nagyon hamar totálisan megfordulhatnak. Eredetileg az asszony nyüstöli a férjet, hogy szeretne végre áldott állapotba kerülni, de akkor jegelik a témát. Amikor később előkerül a dolog, már a férj lobbizna a gyerekért, ám az asszony nem akar 50 évesen egy 15 éves kamasszal harcolni.

 

Sziasztok! Lehet, hogy pasirinyának tűnik, de valóban segítség kéne. Mindenki csak vonogatja a vállát és lehülyéz (itt legalább a vállvonogatást megspórolhatjátok). Adott életem nője. Szeretem. Három éve házasodtunk össze, és minden tökéletes volt, egészen a múlt hónapig. Elkezdem az elejéről. A házasság után pár hónappal felmerült a feleségemben a gyermek utáni igény. Akkor volt 31, én 34. Azt mondtam neki, várjunk még. Anyagiak és egyéb okok miatt. Igen, pontosan: nem éreztem magam érettnek a feladathoz. Ő megértő volt, majdnem másfél évig jegelte a témát, de tavaly ilyenkor rákérdezett.

Ugyanazt mondtam neki, mint a házasságunk legelején, mert ugyanazt éreztem. Azt felelte, fogy az idő, nem leszünk fiatalabbak, gondoljam át még egyszer. Átgondoltam, megbeszéltük, elnapoltuk. Megértett. Tényleg megértett, mert soha egy rossz szót nem hallottam tőle ezzel kapcsolatban. Sőt! Az egyre követelőzőbb családjainkat is ő szerelte le minden alkalommal, amikor erről faggattak. És talán itt kezdődött a baj. Addig mondogatta mindenkinek, hogy ő engem szeret, és nem a jövőbeni utódláson gondolkozik, hogy a végére elhitte. Most ott tartunk, hogy én már nagyon szeretnék gyermeket, ő pedig már nagyon nem. Egy hónapja könyörgök neki, de hajthatatlan. Az indokai érthetők. Kiszámolta, hogy ha szerencsések vagyunk és fél év alatt összejön a baba, akkor mire megszületik, ő bőven 35 lesz, én meg... hű, sok! Az azt jelenti, hogy 50+ évesen a 15 éves kamasszal harcolhatunk majd. És ez csak a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy úgy érzi, jó nekünk kettesben, nem kell bonyolítani az életünket. Ha gyermeket vállalunk, akkor költözni kell, kiesik a munkahelyéről, nem lesz időnk egymásra, stb, stb, stb. Csupa olyan indok, amiket a harmincas pasik szoktak felhozni halogatás céljából. Csak ő nem halogatni akarja. Azt kívánom, bárcsak igent mondtam volna a babára, amikor még ő is akarta! A legszörnyűbb a dologban az, hogy tudom, mennyire jó anya lenne. Ért a gyermekek nyelvén. Van egy tündéri unokahúgom, alig két éves. A keresztlányunk. Imádja a feleségemet, aki szintén odavan a piciért. Ha együtt látom őket, legszívesebben a fejem a falba verném, amiért eltököltem a dolgot. Pedig ő megmondta, még évekkel ezelőtt: "Addig halasztgatod, hogy majd nem lehet, vagy már nem is akarjuk!" Ha akkor kicsit erőszakosabb... Nem tudom... Szerintetek van rá esély, hogy meggyőzzem a gyermekvállalásról? Valahogy sikerülhet? Minden kis kapaszkodóért hálás lennék. G.

 
621 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr933335493

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neki mentem és ököllel ütöttem 2011.10.28. 09:21:13

Egy 28 éves párkapcsolatban élő nő vagyok. Vőlegenyemmel 14 éve ismerjük egymás és lassan 6 éve alkotunk egy párt. Általában nagyon jól kijövünk és szinte mindent megtudunk beszélni. Tegnap azonban összevitatkoztunk egy semmiségen, aminek az lett a vég...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szokecsaj12 2011.10.29. 06:22:36

Kedves posztoló!

Megkérdeznéd a feleséged, hogy öreg vagyok-e?

31 évesen szültem. Amikor a feleséged teherbe szeretett volna esni. Amikor 50 leszek, a fiam 19 éves lesz. Jó esetben egyetemre jár majd. Rossz esetben mellé. Nem hinném, hogy kevesebb baj lesz vele, mint egy 15 éves kamasszal. Sőt, talán több, mert már felnőtt lesz, és nem keverhetek le neki egy maflást, amikor megérdemli. És "drága" is lesz, ha pártunk és kormányunk fizetőssé teszi a felsőoktatást. Ha meg szakmát akar tanulni, akkor épp ott lesz, hogy el kellene kezdeni valahol dolgozni, megteremteni az életét. Ha nem sikerül kapacitálnom az önállóságra, vehetek majd neki lakást, kocsit, stb. Ha mázlim van, talál egy rendes lányt, aki megfogja, 25 évesen szül nekem unokát (:D) és akkor még az unokám diplomaosztójára is elmehetek.

Egyszóval öreg vagyok???? :D

Annak idején nagyon akartam őt. Most meg a legnagyobb örömöm az életben. Pedig nem volt egyszerű az elmúlt 5 év, veszélyeztetett terhesség, császárral, utána semmi segítség az apjától, szerelmi háromszög-négyszög-ötszög, válás, hercehurca gyerektartásért, stb. 2,5 éve egyedül vagyunk, mint a kisujjam. Pontosabban születése óta, ha hozzászámolom a sz.r házasságot is. De megérte. Szívesen vesződöm majd vele 50 évesen is.

Esti fürdetés? Az enyém apja egyetlenegyszer sem fürdette meg a gyerekét. Ő a tipikus "szuperapuka". Akinek látványelem a gyerek. Ha látta a külvilág, család, barátok, ismerősök, akkor édeskisfiam, egyébként meg neszeanyjafogjad. De legalább nem kellett a fürdetésből balhét csapnom. :D

fátum 2011.10.29. 06:28:21

Nőket általában érzelmi alapon lehet rávenni valamire. Pusztán érvekkel, meggyőzéssel, könyörgéssel nem hiszem, hogy sikerül. Valahogy fel kellene ébreszteni benne az anyai ösztönt.

Kísérletinyúl 2011.10.29. 06:38:31

biztosan én vagyok a hátdemilyen,de sosem értettem ezt a dolgot..
mégis mi a bánatnak házasodik össze két harmincas ember,ha nem családot akar és mégis mi a tökömre várnak még????
valahogy nekem az jön le,hogy csak a flanc meg a buli érdekes az egészben,amúgy meg semmi sem érdekli őket saját magukon kívül
mekkora fos szöveg már ez az anyagiak,te jó ég
az én véleményem szerint éppenhogy a gyerek a motiváló erő,hogy kimássz a szarból
mert egyedül ugye könnyű,meg a híd alatt is elalszol,ha muszáj

bucbuc 2011.10.28. 23:03:47
teljesen egyetértek veled

Kísérletinyúl 2011.10.29. 06:45:21

Vajjj 2011.10.29. 02:08:00

ezt szépen megfogalmaztad és tökéletesen igazad is van
ezen már én is sokat gondolkodtam és ugyanerre jutottam

klacus 2011.10.29. 07:17:52

A fő probléma az életvitelen van. Ha az anyagiak a fontosak, akkor a gyerekvállalás valóban nyűgnek tűnik. Sok nagyon önző ember van, és a jól kialakult én képbe nem fér bele a család.

A pénz azonban nem boldogít, csak nagyon nehéz nélküle. El kell azonban dönteni, hogy mit akar az ember. A gyerekeim annyira megváltoztatták az életemet, hogy már hidegen hagy a nagyvilágban zajló trendi. Gyermek nélkűl pedig a család az nem család.

Baráti körben van aki 50 közelében látta be, hogy márpedig mégiscsak kell a gyerek, mert igaziból tök üres az életük. Nna az nem volt egyszerű. Mákjuk volt összejött, és született egy gyönyörű ikerpár, de beletelt két évbe, pár millióba, és rohadt sok idegeskedésbe a dolog. Ő akkor nem öreg? 51 évesen szülni? Igaziból, persze az, de most végre igazán boldogok, és ez számít.

klacus 2011.10.29. 07:29:47

@Picicsibe: +1

Mindhárom gyerekemet csak én fürdettem, a feleségem azt se tudta hogy kell. Ez így volt rendjén.

Az a baj sok férfitársammal, hogy azt hiszik, hogy a Gyengédség az gyengeség!

Márpedig ez nagyon nem így van, A normálisabb haverok is megértik, hogy a kolléga az ivós bulizós esték 99% -rúl már hiányzik, mert Szerdán és Pénteken és Szombaton a családdal van elfoglalva.

De ettől még a kapcsolatokat lehet tartani, nyilván az intenzitás csökken, amíg a haveri körből valaki más is be nem lép ebbe a körbe. Utána már nem a kocsmában találkozunk, hanem a gyerek edzésén, játszótéren, szülinapokon...stb. Ez csak annak jelent frusztráltságot, aki nem látja saját magát a gyerekében.

Leonce 2011.10.29. 07:39:35

Ad1: akkor verd. (falba a fejed.)
Ad2: ugyanez van, én vok a nő. Már nem akarom.Így is lehet boldog kapcsolat, de tudom, hogy egy olyannal, aki nem látja azt hiányosnak. Magyarul: ha nem fogadod el, feleséged is kereshet mást, olyat, aki gyerek nélkül is tud boldog lenni. Én itt tartok. Unom a nyüstölést.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 08:47:29

@[megmondoember]: Látod? De hát nem látod! :))
Nemtom melyik kommentemet olvastad, és miért jutottál erre a következtetésre, de érdekelne! :D

Van férjem, és két kisfiam! ;)

grani 2011.10.29. 08:48:31

Én most vagyok 51. A fiaim 27,11, a lányaim 22 és 6 évesek. Semmi gond nincs. Nem kell sokat okoskodni, hanem belevágni. Az egész cirkusz amiért vagyunk, végül is a kölkök miatt van.
Te vagy a férfi, neked kell határozottnak lenned. Meg fel kellene nőnöd. Az anyagiak nem számitanak, a gyerekek felnőnek. Amikor azt hallom, hogy valaki az anyagiakkal magyarázza, miért nem vállal gyereket, rögtön világos, hogy gyáva és éretlen.

zsbe 2011.10.29. 08:56:48

Hm, szerintem is verd. A fejed a falba, vagy ahová jól esik.
Másik oldal: mi 7 évig voltunk házasok. Nagyon szerettem volna gyereket, évekig. De mindig volt kifogás, hogy nem állunk úgy anyagilag, hogy befejezi az iskolát, a lakást, anyámtyúkja, stb. Ok, megértem, én is szépen képviseltem a rokonság előtt. Aztán elszaródott a dolog, én is megkaptam face to face, hogy lehettem volna erőszakosabb... (Ez a mondat, amire egyszerűen úgy lehet reagálni, hogy: ANYÁD!) ...és hogy ő már nagyon akar gyereket. Én is, de tőle már nem. Szóval megkértem, hogy váljunk el. (Ja, én most vagyok 32.)

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 08:56:58

@grani: Ja, a "legjobb" kifogás: "most nem alkalmas, mert..."

A gyerekre soha nincs jó alkalom. Valami mindig van! Meló, lakáshitel, házépítés, blablabla...
Ez mind az élet része, ahogy a gyerek is.
Arra várni, amíg minden csudijó lesz... Olyan nincs is! :)

Blog.hu-s nickname 2011.10.29. 09:01:18

A kommenteket nem olvastam. Alapjában véve marha vagy!
.
Úgy gondolom, hogy hosszabbtávon hány gyermeket szeretnél, az főként közös megegyezés, a férfinak is komoly súlya kell, hogy legyen benne!
.
Viszont abban, hogy mikor - mivel a gyermek kihordásában, megszülésében és az első években vitathatatlanul sokkal többet áldoz az anya - azt hagy döntse el ő.
.
Pláne, hogy 31 évesen esküdtetek? Mit akartál? 40 évesen szüljön első gyereket? Tudod mennyivel nő a kockázat?
.
Rossz, hogy te látod rajta, hogy milyen gyerekszerető. És ő látja rajtad, érzi, hogy te mennyire vagy az? Vagy a gyerek csak egy a sorban: ház, autó, gyerek??
Nézd, ha egy férfi nem egy tárgyat(gyerek) szeretne, hanem tényleg gyereket, az asszony is akarni fogja. (A többit grani leírta előttem.)
.
Én csak egyet kérdeznék tőled: miért akarsz gyereket??
(Attól tartok, neked az csak egy újabb 'trófea', a plazma-tv mellé. És ezt tudja a nejed is.)

grani 2011.10.29. 09:05:15

@Picicsibe: Négy :) És ha minden igaz, akkor talán már a nagypapaságba is belekóstolok. Igaz, én tartom vissza a menyemet, mert még fiatal és be kellene fejeznie az egyetemet. De jövőre már minden akadály elhárul!

bohuš 2011.10.29. 09:23:26

Járjatok össze többet olyan családokkal, ahol cuki gyerekek vannak, lehetőleg kerülve azokat, akikből a káosz sugárzik, ami megerősítené azt az érzését, hogy a gyerekekkel csak gond van. Hátha újra kedvet kap. Menjetek el például az unokahúggal meg a szüleivel több napra együtt valahová, nyugis programokat szervezve (kivenni egy házat és kirándulás, főzögetés, társasjáték, bármi). Mi társasággal sokat csinálunk ilyet, a gyerekek aranyosak, a lányok meg mindig kedvet kapnak egy sajáthoz a végére :-)

Blog.hu-s nickname 2011.10.29. 09:24:07

Kedves kommentelő!

Ha a nő azt érzi rajtad, hogy te tényleg gyereket szeretnél, annyit szül neked, amennyit csak akarsz! (A gyerek eleinte nála is fegyver, hogy megfogja a férfit, de később ez változik.)

Ha azt fogja rajtad érezni, hogy te is gyereket akarsz, nem fogod egyekül hagyni, amikor nevelni kell, akkor lesz gyereked! Akármennyi!

A kifogások meg hülyeségek! Igen, teljesen megváltozik az életetek a gyerekkel, nem fogtok (vagy ritkán) kettesben elutazni. De miért is akarnál, hisz egy gyerek nagy élmény! Nagy kaland!

Azért akar kettesben maradni, mert nem akar egyedül gyereket nevelni. A te leveledből pedig süt, hogy te _nem_ akarsz gyereket magadnak.

niklex 2011.10.29. 09:32:06

1. 15 éves gyerekkel harcolni: hülyeség,illetve az aki így áll hozzá,lehet,hogy tényleg harcolni fog.Éni,te is voltunk 15 évesek. Ha beleéled magad,nem kell harc.
2. füdetésnél vigyázba állni az apukának(hozzászóló): dettó hülyeség. Az az apuka,aki nem akar fürdetni nem való apukának, mert lekileg éretlen rá.Ez nem nyűgös feladat,hanem öröm- és hosszútávú kapcsolatforrás.
3. a párnak az a fele,aki folymatosan azt hallja, hogy vele nem akar gyereket csinálni a másik (értsd: önmagukat közösen reproduláni) az valószínűleg előbb utóbb kiszeret a párjából
4. tényleg nincs olyan, hogy minden együtt áll a gyerekhez.El kell dönteni, hogy mi a fontosabb.Ha egy kocsi,lakás,előlépés fontosabb, mint a gének továbbadása,és az ebbe beépített boldogságfaktor,akkor nem lesz gyerek.
(sajnos a túlzásbavitel is bőven létezik, gyerek minden évben, aztán majd a társadalom eltartja őket)

Phátyol Ferenc 2011.10.29. 09:55:59

az alapvető probléma nem a purdé, hanem hogy a posztoló öreg nővel kezdett. a nő legyen 10-15 évvel fiatalabb, mer akkor mire a férfiú kiélte kaland- és függetlenségvágyát addigra a nőstény is eljut odáig, hogy fészket rakna.

fakof 2011.10.29. 09:58:16

nem értem ezt a fürdetés mizériát. hát mér nem jó az koszosan?

klacus 2011.10.29. 10:06:50

@Picicsibe: "Arra várni, amíg minden csudijó lesz... Olyan nincs is! :) "

SZVSZ.de van, amikor megszületik az első.

is 2011.10.29. 10:37:25

@bucbuc: "Nem baj majd a cigányok megteszik helyettetek.
Bazmeg van amelyiknek 15 gyereke van, de a 8 teljesen általános."

A magyarországi cigányoknak átlagban 3 gyereke van. Ez a statisztikai adat, számokkal alátámasztva. Aki nem hiszi, az majd terjeszt helyette sötétséget, hülyeséget. Ami árad belőle.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.29. 10:44:40

@klacus: Szerintem sincs ilyen. Egy gyerek sok gonddal, éjszakázással, szórakozásról való lemondással jár. Ezt látjuk a TV-ből és a filmekből. Azt nem, hogy mennyi szeretetet jelent.

Hülyeség várni! Elrohan mellettünk az élet, miközben azt hajtogatjuk, hogy még szeretnénk élni. Egyre nehezebben jön össze a baba, egyre nő a genetikai problémák valószínűsége. És akkor ismét elsuttyan 5-10 év, amíg az orvosokat járjuk körbe. Szerintem az az igazi öröm, amikor jövök haza és a lányom fut felém az úton és azt kiálltja, hogy "APA!". Szerintem ennél nincs szebb!

@Phátyol Ferenc: Ez butaság! A nő legyen öregebb! A pasi úgyis hamarabb meghal.

Grofesz 2011.10.29. 11:03:06

A kor kérdéshez annyit, hogy keresztapám 60 év fölött vállalt gyereket, felesége pedig 40 volt, ha jól tudom.
Persze sokan beszóltak, hogy "hogy fogja így felnevelni, stb.", de jól sikerült a lány, ő mondta az egyik beszédet keresztapám 85. szülinapján nemrég. Persze ehhez szerencse is kell, de azért 35 évesen még nem kell mindent feladni...

viktor134 2011.10.29. 11:07:27

hát bazdmeg. hagyd ott kúrj meg egy tinit gumi nélkül, és lesz gyerek. :)

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 11:09:40

@Phátyol Ferenc: Miért gondolod, h minden nő a nála 10-15 évvel idősebb faszikra bukik? Egy 25 éves nő mi a faszért akarna egy 40 éves pacákot? Ne legyél már ilyen izé!

/És ezzel nem azt mondom, h nincs ilyen. És azt se h a 40 éves már öreg. Csak na! Érted! ;)/

ecilammin 2011.10.29. 11:17:55

Ha nehéz adöntés,kérdezzétek meg Orbánt és Matolcsyt.Ők eldöntik.

terii 2011.10.29. 12:00:22

Úgy látom mindenki csak a saját, felnőtt fejével gondolkodik. 1.Arra nem gondoltok, hogy avval a gyerekkel fára kell mászni, focizni, szám háborúzni is kell? Én aránylag 24 évesen szültem az első lányomat, a másodikat 28 évesen, közben még egy kisfiú is jött. Amikor 6-8 évesek voltak, természetes volt, hogy a fiammal órákig focizom, vagy számháború közben a sárban hasalok. Most 44 éves vagyok, és, ha nem lenne élet- halál kérdése, nem szeretném megtenni. A szervezetem sem olyan rugalmas, mint fiatalon, sokkal könnyebben fáradok.
2. A nagyobbik lányom gimnáziumi osztálytársainak a szülei mind idősek voltak, 50 körül jártak.Rengetegszer hallottam tőlük, h mennyire gáz, hogy öregek a szüleik, bárcsak fiatalabbak lennének, több közös élményben lennének benne./ jó párszor hitték azt, h a nagyszüleik / Én nem féltettem annyira a gyerekeimet, ők állandóan paráztak.Egy más generáció,teljesen más felfogással. 18 éves a fiam, és rendszeresen mondja, de jó, hogy ilyen fiatal vagyok, a barátainak mennyi konfliktusa van a szüleikkel. És ez valószínűleg generációs különbség.
3. azt írta valamelyikötök, hogy mi van, ha 60 évesen meghal az apuka? Az egyik barátom késői gyerek volt, és végig rettegte a kamaszkorát, hogy mikor hal meg az apukája. Ezekre a kérdésekre nem gondoltok, csak, hogy bármikor lehet gyereket csinálni. Persze, lehet. De kiegyensúlyozott felnőttet nevelni, azt nem mindig lehet.

Kytia 2011.10.29. 12:06:29

@Joe69: Sorold kérlek, mik azok a dolgok, amelyeket TE, mint férfi szívesen áldoznál a család és főleg a gyereknevelés oltárán. Lehet, hogy valójában egyensúly van a te fejedben is, csak kurvára nem jön át. Szóval?

Egyébként a fürdetéshez egyik kimondottan női testrészre sincs szükség, uniszex tevékenység, csak szólok.:))

terii 2011.10.29. 12:08:20

@Kytia:
Én abba is belemegyek, h ne fürdessen, de minden nap vigye el valahova két órára, hogy pihenjek :)

becsoccsent 2011.10.29. 12:29:37

@grani: Amikor azt hallom, hogy valaki az anyagiakkal magyarázza, miért nem vállal gyereket, rögtön világos, hogy gyáva és éretlen.

pedig ebbol az kovetkezik, hogy megfeleloen bator, hogy vegiggondoljon egy ilyen kuldetest, es megfeleloen bator, hogy ne vagjon bele.

Grofesz 2011.10.29. 12:45:19

"A nagyobbik lányom gimnáziumi osztálytársainak a szülei mind idősek voltak, 50 körül jártak.Rengetegszer hallottam tőlük, h mennyire gáz, hogy öregek a szüleik, bárcsak fiatalabbak lennének"

Azt az egyet hagyod ki a számításból, hogy ha nem lennének ilyen "öreg" szüleik, akkor ők meg sem születtek volna, nem lenne alkalmuk ezen siránkozni. :-)

Father Justice (törölt) 2011.10.29. 12:57:18

@becsoccsent: Bizony, a norvégok sem hivatkoznak a mocskos anyagiakra, ha szaporodásról van szó. Bárcsak olyan bátor és érett lenne mindenki, mint ők!

@Kytia: Szerintem a fürdetés itt csak a jéghegy csúcsa. Ha valójában arról megy a vita, melyik félnek mennyit kell(ene) áldoznia az idejéből és az energiájából a gyermeknevelés oltárán az első 1-2 évben, akkor egy apró tényező mintha kimaradt volna a rendszerből: ki dolgozik továbbra is és ki marad otthon? Magyarországon tipikusan a nő marad a gyerekkel, legalábbis amíg az ilyen kicsi, általában így szokott lenni. A férfi pedig nemhogy tovább dolgozik, de sokszor jóval többet kell dolgoznia, mert egy darabig nem két ember fog eltartani kettőt, hanem egy ember hármat. (A különféle támogatások, amelyeket a nő az államtól kap, kb. a vicc kategóriájába tartoznak, tehát ne is menjünk bele mélyebben.)

Magyarul a páros-páratlan napok szerinti feladatleosztásról akkor beszélhetnénk, ha a szülés után 24 órával már ismét a munka frontján lenne a nő is. A jól megfizetett dada nappal ellátja a gyereket, páros estéken az asszony fürdet, páratlanokon pedig a férj. Életszagú felállás? Talán, Nyugaton, a legfölsőbb szinteken az. Errefelé viszont nem sűrűn lehetséges.

terii 2011.10.29. 13:02:39

@Grofesz:
az igaz.:)
de akkor is kimaradnak a közös élményekből. pl. a múlt év végig Megasztárról szólt, a kisebbik lányomat kellett kísérgetnem a koncertekre,ill. a klub koncertekre.Nem volt egy élmény, de kibírtam. Pár évvel idősebben nem biztos, h tudnám tolerálni.
Kb. 30 éves korukra érne össze a korfa:), de azt a demográfiai kimutatásokat megnézve nem biztos, hogy nagy számban megérik.

Kytia 2011.10.29. 13:06:35

@Father Justice: A férj általában ugyanannyit dolgozik, mint előtte. Egyesek vállalnak pluszmunkát, de én úgy tudom, ez nem annyira általános. A nő otthon van ugyan, de a tapasztaltak azt mondják, 5 perc szabadideje sincs, tehát elég sokat dolgozik ő is. Ebben egyensúly van, de én egyébként azt mondom, hogy addig nincs gáz, amíg érezhetően mindkettő kiveszi a részét a dolgokból. Ahogy te is mondod, a jéghegy csúcsa, ha már azon kell összeveszni, hogy ki mennyit áldoz ebbe. Jó esetben mindketten nagyon sokat.:)
Csakhát elég ritka a jó eset.:(

Grofesz 2011.10.29. 13:10:18

Igen, egyetértek, hogy fiatalon szerencsésebb gyereket vállalni, de ha a választási lehetőség az, hogy 35 évesen vállaljanak, vagy egyáltalán ne, akkor ezt az életkort még nem érzem olyan súlyos tényezőnek, ha amúgy mindketten ezt szeretnék.

terii 2011.10.29. 13:12:04

@Father Justice:
és szerinted az anyuka otthon olvasgat, körmöt reszel???????
kimossa az apuka ruháját, kivasalja.Bevásárol, megfőzi a kaját, elmosogat, kitakarít, stb. Ezt mind az apuka helyett is teszi. Tudod mennyit kér egy bejárónő? 1000 ft óránként. Az anyuka napi 3 órát áldoz ezekre a tevékenységekre az apuka részére, tehát napi 3000 ezer ft- ot keres. plusz a családi pótlék, gyes. szóval, 25 munkanapot számolva , tehát nettó 80 ezret keres. Egy átlagos apuka fizetése kb 120 ezer ft. Tehát részarányosan kiveheti az apuka a gyereknevelésből .De valszeg hétvégén is az anyuka végzi a fenti teendőket, hozzávetőlegesen ugyanannyit keresnek :)

Kytia 2011.10.29. 13:21:53

@terii: Igazából itt csak az van döntési helyzetben, aki még fiatal. Ha 24 vagy, eldöntheted, hogy inkább 34 évesen akarsz szülni, de fordítva ugye nem. A posztolónak sem az a kérdés, hogy most legyen-e gyerek, vagy 10 évvel ezelőtt.:) Hanem az, hogy legyen-e egyáltalán. Akkor én már a legyenre szavaznék. Legfeljebb aztán majd duzzog a gyerek, hogy apu túl öreg, nem hajlandó vele fára mászni. Ez a része szerintem túlélhető.

terii 2011.10.29. 13:34:23

@Kytia:
hát ebben tökéletes igazad van. :) Csak én arra akadok ki, amikor sok fiatal avval érvel, hogy 35 körül is lehet gyereket szülni, meg a pasik érvei, hogy élni akarnak még 30 év után is. Gyerek mellett nem lehet? Úgy látom, a legtöbb ember önző.A barátnőm is mindig azt mondták, még élni akarnak. Most negyven felett meg siránkoznak, hogy nincs gyerekük, nincs családjuk.

Father Justice (törölt) 2011.10.29. 13:35:56

@Kytia: @terii: Semmi kétség affelől, hogy az anyukának a gyermek mellett is van elég teendője, pláne, ha otthon végezhető munkát is bevállal, mondjuk napi négy órában. Fontos az állandó árbevétel biztosítása, a házimunka és a gyerek ellátása egyaránt. Szerintem ebben nem volt köztünk semmiféle félreértés.

Csak hát nem ez volt a kérdés.

A kérdés az volt, miként hasonlítható össze az az idő, amit az anyuka és az apuka KÖZVETLENÜL a gyermekre fordít (lásd: fürdetés). Ha az anya napközben is vele van, az apa meg kb. esténként 10-20 percre látja ébren a gyereket, nagyjából sehogy. Az ő feladata, szerepköre az első 1-2 évben más: elsősorban a megfelelő anyagi háttér megteremtése a kiscsalád számára.

Olyat viszont nem írhatunk, hogy a nő az "apuka részére IS elvégzett tevékenységekkel" (miért, magának nem főz, vásárol meg takarít egyébként?!) X Forintot keres, mert ez egyszerűen nem igaz. Fontos feladatokat lát el ő is, de keresetről kizárólag akkor beszélhetünk, ha végül ropogós bankjegyek tucatjai kerülnek az ember markába. Sajnos.

JOKKA21 2011.10.29. 13:49:33

Hülyék a nők, nem szabad nekik gyereket csinálni, főleg fiatalon, mert aki fiatalon lesz apa az rábaszott.Hülye picsák tudnak zsarolni a gyerekkel(láthatással).Mindenkinek azt tanácsolom, hogy vigyázzon a nőkkel.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 13:53:27

@becsoccsent: És akkor majd kihal az emberiség...

Régen amikor az ember csak azért dolgozott, h éhen ne haljon, és minden nap krumplit evett... Bezony azé' szaporodott. Így lettél te is... Vagy a te őseid királyok, grófok voltak? :)

Jó, persze két munkanélküli ne...

terii 2011.10.29. 13:57:06

@Father Justice:
A fürdetés kérdése az én szempontomból tök mindegy, mert a gyereknek teljesen mindegy ki fürdeti. De az igazán nem mindegy, hogy az apukák avval a felkiáltással kihúzzák magukat a gyereknevelésből, hogy neki pénzt kell keresnie. És hogy úgyis pici az a gyerek. Annak a kicsinek ugyanolyan fontos az apuka,mint az anyuka. Hogy fürdet-e, vagy mesél, oly mindegy.

DE ! Válás esetén igenis így vezetik le az anya által elvégzett munkát forintosítva, ahogy én leírtam.Én megcsináltam a gyerekeimmel szemben is, meg nem rég a pasimmal szemben, hogy sztrájkoltam,és nem csináltam semmit, mert szerintük ezek semmik.Amikor nem volt tiszta ruhájuk, tiszta pohár, kaja itthon, rájöttek, hogy ez ugyanolyan munka, mint a hegesztés, pl.:)

fumerin 2011.10.29. 13:58:51

@JOKKA21: Megértem, hogy nő nélkül feszült a férfi, de ennyire? :D

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 14:00:47

@Father Justice: "jól megfizetett dada nappal ellátja a gyereket, páros estéken az asszony fürdet, páratlanokon pedig a férj. Életszagú felállás? Talán, Nyugaton, a legfölsőbb szinteken az. Errefelé viszont nem sűrűn lehetséges."

Hála égnek! Utálom, h itt nyugaton (ahol élek) mindenki leszarja a gyerekét. Meló, szórakozás... A gyerek a dadával. Este meg valaki megfürdeti? WTF? Mi a fasznak az ilyennek gyerek?
Luxemburgban 6 hétig maradhatsz otthon a gyerekkel. Utána vissza kell menned dolgozni! 6 hét!
Tudod néha jó, h Mo. még nem tart ott ahol... Ebben az esetben pl nagyon jó.
A gyereknek nem egy 20 éves diáklányra van szüksége, hanem az anyjára, meg az apjára!
Faszom a fürdetésbe! :D

fumerin 2011.10.29. 14:03:22

@terii: Én nem használok érzelmi terrort(hagyom a lakást futni), inkább megneveltem a gyerkőceimet, hogy mindennek van helye, hogyan kell bekapcsolni a porszívót, tárgyaikat hogy kell rendbe tartaniuk, mosogatni sem nehéz, a szemetet is kiviheti más...és nálam totális rend van, csak az aktuális játékok vannak előpakolva. :)
Nem volt könnyű feladat, de mára nagyon szuperül működik, levéve a vállamról rengeteg terhet.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 14:04:47

@Kytia: Ja, valahogy így.
Csak sok faszi azt hiszi, kurva könnyű otthon a gyerekkel. Nem számít, pl h nem alszol éjjel se, mert a gyerek se alszik...
Hallod a férjem még soha egy teljes napot nem töltött egyedül a gyerekkel (már gyerekekkel), csak pár órát. Mondta, inkább dolgozik, de ezt ő nem! :DDD

grani 2011.10.29. 14:06:46

@becsoccsent:
Mióta bátorság nem vállalni gyereket? Mi a francnak élsz egyáltalán? Téged bevállaltak a szüleid, de te gyáva vagy hozzá?

grani 2011.10.29. 14:07:59

@Picicsibe: Na ja, A grófoknak is 1O-15 gyerekük volt.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 14:09:06

@JOKKA21: "Mindenkinek azt tanácsolom, hogy vigyázzon a nőkkel."

Jó, majd vigyázok! :DDD
Te kis te...

grani 2011.10.29. 14:14:38

Nem értem a vita tárgyát.
Fürdetés ? Legelőször én fürdettem, mert a húgomat is én fürdettem. A feleségem meg egyke volt. Sőt én tanitottam pelenkázni is.
3 hónap után visszament dolgozni. A nagynéném volt a gyerekkel, aztán meg dadák. Nekem is volt dadám. Takaritani meg az elején, mikor szegények voltunk, én takaritottam és én jártam piacra is. Most takaritónő van. Piacra a feleségem jár, mert megtanult vezetni és szerinte én "nem értek hozzá". Főzni hol én hol ő főz. Mosni a mosógép. Ő berakja én meg este kiteregetem. Már ha a takaritőnő nem mos ki. A kislányom apás, a fiam meg anyás. A nagyokkal meg... hát mindkettő apás. Pedig ritkán voltam velük, mikor kicsik voltak.
Aki az ilyen dolgokkal jön, hogy ki fürdet meg ki megy le a gyerekkel a játszótérre... Ott nagy bajok vannak, válás lesz a vége...

terii 2011.10.29. 14:21:23

@fumerin:
ez nem érzelmi terror. megkértem őket valamire. egyszer, kétszer, harmadszorra. Utána úgy döntöttem, nem csak nekem vannak kötelességei,. De ez hatott. Azóta, pedig volt vagy tíz éve, csak emlékeztetem őket, mindenki tudja a kötelességét.:)A pasim a másik fele. Panaszkodik, hogy nemér rá semmire. De focizni hetente kétszer el tud menni, meg tipp mixelni a barátaival.Mert, hogy jogai vannak. De itthon nem tud semmit megcsinálni, mert 5- ig dolgozik.Semmi gond.Nekem is jogom van nem kimosni a ruháját, neki nem főzni, nem csomagolni kaját. aztán, amikor két hét után nem volt tiszta ruha, vacsora, tusfürdő,borotvahab, akkor rájött, hogy azokat nem a bejárónő intézi.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 14:27:50

@grani: Á, a fürdetés nem ezért téma. Az apák többségében kb másfél, 2 éves korig nem igen tudnak mit kezdeni a gyerekkel. A apás fürdetést szerintem amerikában valami okos pszichológus kitalálta, mint jó alkalom egy kis közös apa-baba együttlétre. Oszt ez elterjedt. Azt mondom, lehet valahol ez beválik, mert annak van egy megtanulható menete. Van bőrkontaktus, meghitt tud lenni. De van akinél meg nem jön be. Nálunk pl nem. A férjem ezt nem akarta, de volt más.
Az a gáz csak ezzel, h ez divat lett, aztán pár, szülés után a hormonok hatására megzavarodott anyuka besértődhet ezen! :D
A lényeg az, h az apa is legyen ott. Legyen jelen a kezdetektől valamilyen formában a gyerek életében.
De asszem mi egyetértünk... Csak a füdés miatt írram neked. :)

grani 2011.10.29. 15:03:12

@Picicsibe:
A nők gyávák. Régen ott volt a nagy család, anya, nagvymama stb. A férfiak nem is tudnak mit kezdeni öt éves koig a gyerekkel. Ez genetikus rögződés és a természeti népeknél ez máig igy van. A nő dolga biológilag a csecsemő gondotása. Pityereg a kicsi éjszaka, a nő hallja, a férfi nem. Nem azért mert nem akarja, egyszerúen igy alakult. Ha rááll, persze hallhja. Volt idő, mikor a feleségem éjszakai ügyeletben volt és én voltam éjszaka a lányommal. Felébredtem. Apás is a lányom :))
A gond ott kezdődik, mikor ebből egyes nők elvi kérdést csinálnak. Beteg dolog, ha egy férfira akarnak bizni egy csecsemőt. Egy beteg társadalom agymenete...

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 15:13:19

@grani: Ebbe is egyetértünk.
Bár a nők gyávák... Általánosítás. Azt nem szeretem. :)

De ja, jön ez az új divat nyugatról... Apák maradjanak otthon a kicsivel. Mi van?
Komolyan nem tudom már hova tart a világ. Programozott szülés, lehet választani, h rendes, vagy császar. Jobb a tápszer, mint az anyatej. Bébiszitter... Blablabla. A lényeg, h minden a "szülők" kényelmét szolgálja. Elég elkeserítő.

grani 2011.10.29. 15:58:39

@Picicsibe:
Na jó, általánositás. A feleségem egyke volt, én meg a legidősebb testvér. Köztem és a legkisebb testvérem között 15 év van. Én nem féltem a kicsiktől, ő igen.
Bébiszitter mindig volt. Csak régen dada volt a neve, vagy nagymama. Akár parsazt, akár polgár, akár nemesi család volt, a nő nem eshetett ki a család menedzserének szerepépől.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 16:22:04

@grani: Szerintem más az, amikor a nagymama néha besegít... Az anya meg ha kapálni megy, a hátára köti a gyereket... A lényeg: a család foglalkozik a gyerekkel!

És más az, amikor egy nemesi családban van szoptatós dajka, meg nevelőnő. Az anyuka és apuka jelenléte ritka, inkább kivételes alkalom.

A mai bébiszitterek szerepe inkább az utóbbi. És nekem ez nem tetszik. De persze ez az én véleményem. A társadalom nagyon is inkább ezt a családi modellt támogatja.

becsoccsent 2011.10.29. 16:34:12

@Picicsibe: nem. en ugy lettem, hogy a szuleim a szocializmusban eltek, fogalmuk sem volt rola, hogy generaciokra eladositjak oket, meg tudtak elni, es el tudtak menni evente ketszer nyaralni - meg ha "csak" a balatonra is. nyaranta hetvegenkent strandra jartunk, volt, hogy het kozben is. havonta egyszer es unnepekkor etteremben ettunk.

most mondd el, hogy a te kornyezetedben levo emberek hany szazaleka kepest ezt megtenni.

@grani: attol, hogy szemelyeskedni akarsz, meg nincs igazad. ha az altalam fentebb leirtakat atgondoltad volna, mielott irsz, nem egetted volna le magad.

grani 2011.10.29. 17:03:53

@becsoccsent: Személyeskedtem volna ? Elnézést, de akinek nem inge, ne vegye magára... Általánosságban beszéltem. Szóval, nem én, hanem te égeted magad.
Ami pedig a szocializmus beli jólétet illeti... Mi ott nagyon szegények voltunk, lévén osztályidegenek. Én még emlékszem, hogy az ebéd iskola után az volt, hogy kaptam egy zsiros kenyeret és mehettem a kertbe legelni (zöldséget enni). Nyaralni meg? Azt hiszem egyetemista voltam, mikor először láttam a Balatont. A nyaralásról volt elképzelésem, mert voltak a nagyszüleimnek fotói arról, amikor ők üdültek a Balatonon vagy Abbáziában.
Én most bármikor el tudok menni nyaralni a gyerekeimmel oda, ahova akarok, akár minden nap étteremben ehetnénk. Az más kérdés, hogy nem tesszük. A szocializmus megtanitotta, egyszer fent, máskor lent. Sokaknak ezt most kell megtanulni. De még mindig nem értem, mi köze annak, hogy lesz-e gyerek vagy sem ahoz, milyen az anyagi helyzet?

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 17:16:11

@becsoccsent: Akkor neked jogod van élni! :)
Nekem nincs! Mert az én szüleimnek még a szocializmusban sem ment így. Ők már akkor is napról napra éltek, és válogatták a csekkeket, melyik a kevésbé fontos. A zaciba mindig meghosszabították az intervallumot, nem egy ékszer ott is maradt.
Nyaralni a Balatonra nem évente 2x mentünk, hanem egész gyerekkoromban csak 2x sikerült...
Akkor most a bátyámnak és nekem nem kéne élnünk? Buták voltak és gyávák, h megszültek? Hát lehet...

Értem mit akarsz! Olyan körülményeket, amivel egy jó életet tudsz biztosítani! De ezt nem tudhatod előre.
Lehet most jól keresel (nem pont te, csak írom), jó munkád van. Itt a lehetőség a gyerekre... Megszületik a gyerek. Egy év múlva rákos leszel, elüt egy autó, leég a házatok. Vagy ne legyen ennyire drasztikus... Csak elveszíted a munkádat.
Adott pillanat lehet épp alkalmas, de semmi nem állandó. Erre alapozni... Sose lesz gyereked!

Ez is már csak a mai ember luxusa. Dönthet arról, mikor legyen gyereke! Sajnos a legtöbb ember túl sokat is gondolkodik ezen! :)

Father Justice (törölt) 2011.10.29. 17:24:33

@becsoccsent: Szerintem hagyd. Aki csak a saját példájából tud kiindulni (NEKEM régen szar volt, NEKEM most jó), az persze hogy idiótának fog nézni mindenki mást, akinek régen szar volt, most meg még szarabb. Úgysem tudja felfogni, hogy a szocializmusban szerényen ugyan, de mindenki tudott akár 4-5 gyereket is nevelni, azaz volt egy szánalmas, de legalább tervezhető jövőkép előtte. Ma ebben az országban az emberek egyre nagyobb hányada számára egyszerűen nincs már jövőkép. Semmilyen.

Fasza dolog, hogy ő bármikor el tudna menni a gyerekeivel bárhova, de azt úgysem tudod megmagyarázni neki, hogy ezt nem lehet közvetlenül, mindenkire érvényes alapigazságként levezetni abból, hogy a régi rendszerben "megtanult spórolni". Ennek megfelelően azt sem, hogy mi köze a gyerekvállalási kedvnek az anyagi helyzethez.

Csak segíteni akartam a felesleges körök elkerülésében.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 17:31:44

@Father Justice: " Ma ebben az országban az emberek egyre nagyobb hányada számára egyszerűen nincs már jövőkép. Semmilyen."

Ez igaz! De nem az országban kell gondolkozni, hanem Európában! ;)
Vagy kihalnak a magyarok...

becsoccsent 2011.10.29. 17:51:02

@grani: nem hiszem, hogy aki a feleseget harom honappal a szules utan dolgozni kuldi, es dadara bizza a gyereket ( mert neki is az volt! ), az megfelelo vitapartner lesz nekem.

nem sertesbol, csupan annyira tavol all egymastol a vilagkepunk, hogy nem erdemes bele sem kezdenunk.

@Picicsibe: nem tudhatod elore.

lehet, hogy rakos vagy, elutott egy auto, leegett a hazad. vagy ne legyen ennyire drasztikus... csak nincs munkad.
mondd, hogy mernel igy gyereket vallalni?

@Father Justice: koszonom :)

egyebkent felesleges a vita, mert nyilvanvaloan igazam van. ha nekik lenne igazuk, akkor nem veszesen fogyo gyerekszam jellemezne az orszagot, hanem bovulo kozeposztaly.

itt tehat a vitat le is zarom :)

Чапаев 2011.10.29. 17:53:06

@Picicsibe: Európa "egységesen" beteg, és "jövőképtelen", még akkor is, ha mi épp nem látunk túl a saját nyomorunkon. Az, hogy egyes régiókban átmeneti jólét van, nem biztos, hogy tartós állapot marad.

Чапаев 2011.10.29. 17:53:51

@Father Justice: Jövőképünk akkor lesz, ha teremtünk magunknak, szeretett vezetőnktől vagy a sleppjétől felesleges ezt várni. Pont olyan felesleges, mint amilyen felesleges volt az előző bandától is. Kérdés, hogy az elmúlt 10 évben felnőtt, média-agymosott generációnak mondana egyáltalán a "jövőkép" szó bármit is?

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 18:08:41

@becsoccsent: Öhm, ez egy költői kérdés?
Mert nekem van két kisfiam, szóval...

De hagylak. Mert lezártad a vitat. Akkor nem pazarlom rád az időmet. Szép napokat...

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 18:12:19

@Чапаев: Már bocsi, de ezzel most mit akarsz mondani? Befellegzett az emberiségnek? Mindenki köttesse el magát?
Szerintem még mindig jobb a helyezet mint a középkorban!

Чапаев 2011.10.29. 18:19:42

@Picicsibe: Azt, hogy a sült galambok vonulási útvonala messze elkerüli Ájrópát mostanában, ahogy még eszik, az a frigóból vagy a spájzból kerül az asztalra! ;)

Father Justice (törölt) 2011.10.29. 18:23:37

@Picicsibe: Nagyságrendekkel szarabb. A túlnépesedés fogalma mond valamit?

@Чапаев: Fejben bármilyen jövőképet teremthetsz magadnak, de azt, hogy a valós, létező világban milyen lesz a jövő, nem lehet a vezetéstől elvonatkoztatni. ("I am the politician, and I decide your fate.") Bár el lehetne, egyből nem lenne kérdés a gyerekkérdés sem.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 18:40:11

@Father Justice: Erre csak uazt tudom kérdezni, mint Csapajevtől:

"Befellegzett az emberiségnek? Mindenki köttesse el magát?"

Volt ennél már sokkal szarabb is az élet (pl az említett középkor). A magyarokkal az a baj, h kibaszott pesszimista és depressziós nép. Mindig a múltba néz, és oda vágyik vissza. Az élet kurva nehéz, tele problémákkal. De élünk, kefélünk, szaporodunk. Kihozzuk a legtöbbet magunkból, egymásból, a helyzetből. Reméljük, h a gyerekeinknek majd jobb lesz. A mi szüleink is ezt csinálták.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 18:47:14

@Чапаев: Ajj, de jólesik, amikor tök hülyének néznek! :/
Igen, értettem, h ezt jelenti. Azt nem értem, mit tesz ez hozzá a vitához. Nem jó Mo-on, nem jó Európában, gondolom az egész világon szar... Igen, és akkor...

"Ne szülj rabot, te szűz! anya. Ne szoptass csecsemőt!..."

Father Justice (törölt) 2011.10.29. 18:56:58

@Picicsibe: Ha nem is mindenki, de jó lenne, ha a bolygó népessége lassan visszállna az egészséges módszerekkel fenntartható optimális maximum (~2 milliárd fő) környékére. Namármost mi a tökömre legyen optimista egy olyan nemzet, amely ezer éven át folyamatosan szopóágon volt? Tippelhetek? Te külföldről, egy vélhetően hatvanszor jobban prosperáló országból mondod meg a hazaiaknak a tutit? Mert ott hangyafasznyival jobb lehet élni, kefélni és szaporodni is, mint itt. Valóban..

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.29. 19:11:52

@Father Justice: "jó lenne, ha a bolygó népessége lassan visszállna az egészséges módszerekkel fenntartható optimális maximum (~2 milliárd fő) környékére"

Aham. Gondolom így nézne ki: "Ti szaporodhattok. Nem, sajnálom, ti nem. Nem, ti sem. Ööö, ti pedig (5 milliárd ember) sajnos meg kell most halnotok!"

Vagy úgy mint Kínában? Egy párnak csak egy gyerek...

"mi a tökömre legyen optimista egy olyan nemzet, amely ezer éven át folyamatosan szopóágon volt? "

Na pont erről beszéltem. Ez olyan, mint Woody: "Nem vagyok paranoiás! Engem üldöznek!"

"Te külföldről....mondod meg a hazaiaknak a tutit"

Mivel ezt jómagam is leírtam, nem volt nehéz kitalálni.
De a gyereket még otthon vállaltuk. Terhes voltam, amikor egy bőrönddel kijöttünk ide. Nem volt semmink... De ez kurvára nem tartozik ide! 
És nem mondom meg a tutit. Csak leírom a véleményem egy nyamvadt blogon. Pont úgy, ahogy te is!

grani 2011.10.29. 19:48:46

@becsoccsent: Igazad van. Nem érdemes vitatkozni. Aki szerint egy nőt dolgozni kell küldeni... Nem lehetett visszatartani. De ez neked magas, te még mindig abban élsz, hogy a nőt dolgozni kell küldeni.
Vita lezárva, más világban élünk.

Joe69 2011.10.29. 21:39:22

@Kytia:
"Sorold kérlek, mik azok a dolgok, amelyeket TE, mint férfi szívesen áldoznál a család és főleg a gyereknevelés oltárán. Lehet, hogy valójában egyensúly van a te fejedben is, csak kurvára nem jön át. Szóval?"

Sorolnám, csak előtte megkérdezném, te mit áldoztál fel érte. A válasz valszeg az lenne, hogy te aztán MINDENT, azok a pondró pasik meg semmit nem hajlandók. Arról nem tehetek, hogy nőnek születtél, esküszöm , ha biológiailag lehetséges lenne, én is szívesen megoldanám a szaporodást magam, ahelyett, hogy hozzád hasonló totálisan meghasonlott nőkkel kínlódjak. (Udvariasan fogalmaztam, egyébként a többség már ilyen.)

Igen, azt hiszem, sokmindent feláldoznék, de az a gáz, hogy itt nem áldozathozatalról, hanem pasi-férj-papucsfaragásról van szó. Nem véletlen, hogy erről a röhejes fürdetés-ügyről megy a vita. Ugyanis a magazinokon nevelkedett emancipunci öntudat-anyukáknál az a férj-teszt, hogy ott áll-e este x órakor a kád mellett, otthagyva esetleg egy fontos értekezletet, akármit. Amin esetleg az múlik, mennyit fog keresni, hogy emancipunci öntudat-anyukának legyen panorámás lapostévé otthon, hiszen szegénynek úgyis otthon kell lenni a gyerekkel, ne unatkozzon, gyes-gyed-szindróma, ugye. Engem megdöbbent, amikor fiatal kollégák totál idegbajosak lesznek ilyenkor - a feleségük lelki terrorja miatt. És amúgy dolgoznak, mint az állatok, hogy a családnak minden meglegyen, és így is szarba kerülhet a család egy állásvesztés, hiteltörlesztés miatt, és akkor még foshat az emancipunci gyerekeanyja miatt is, hogy nem segít be eleget otthon..

Én jelzem, kocsit mosni is utálok, gyereket méginkább. Úgyhogy már csak ezért se lesz gyerekem, mármintha ez a reprezentatív női vonal.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.10.29. 22:12:23

@Чапаев:
na de afrikai vagy európai sült galambok?

Közhely-gyűjteményünk ékes darabjával kívánok szép estét:
Ideje van a sírásnak és ideje a nevetésnek.
Aki többé-kevésbé nem érzi a 'mikor't, az folyton csak futni fog a jövője elől és a múltja után - hát ez van :)

Чапаев 2011.10.29. 22:16:50

@Zsit (nyau és rémizé): Azt nem tudom, de garantáltan töketlenek! ;)

2011.10.30. 11:05:10

@Vincenzo90: "A gyereknek szeretet kell, nem pénz"
Amennyien a gyerek fogalom az 5 éves korban megáll, akkor igazad van. Amint a "társadalom" karmaiba kaparintja a gyereket az óvoda/iskola/egyetem vonalon ott már durván sok pénz is kell hozzá. ÉS a gyerek növése nem áll meg 5 éves korban, hanem kb 25 éves koráig neked kell eltartanod durván sok pénzből, amit meg kell keress egy olyan munkaerő piacon ahol az idősebbeknek rohamosan csökkennek az egzisztenciális lehetőségei.

kiraaaaa 2011.10.30. 17:58:19

@Kulics: a házi 5 évesem sem olcsó mulatság.szóval nem a méret, kor a lényeg:)

kiraaaaa 2011.10.30. 18:07:34

@terii: nem értek ezzel egyet. sztem idegbeteg gyereket nagyobb eséllyel lehet nevelni 20 éves szülőként.
Idősebb szülők valahogy nyugisabbak.
De ez is,mint minden, ami a gyerekkel kapcsolatos, normális hozzáállás a lényeg.

Kytia 2011.10.30. 23:41:42

@terii: Ja, ez érthető. És ebben igazad van, persze. De amit már nem tettek meg a múltban, azt legfeljebb a jövőben pótolhatják.:) Meg hát az ember kitalálja, hogy lenne jó, aztán vagy megbánja, vagy nem. Olyat is ismerek, aki bánja, hogy korán szült.

@Father Justice: Most jöttünk haza családlátogatásból. Fiatal pár, két kicsi gyerek. Apa egy ponton aszongya: "Azért nem bánom, hogy a gyerek körüli teendők nehezebbik felét nem nekem kell csinálni, mert ez baromi nehéz meló." Mondja ezt úgy, hogy azért látható volt, hogy ott segít, ahol tud. Ő csinált nekünk vacsorát estére, ő törölgette a gyerek orrát és pelenkázta, amikor gáz volt.:) Jó, mondjuk anyuka meg közben a kisebbik gyerekkel volt elfoglalva, szóval ő sem unatkozott, de a lényeg, hogy én úgy látom, csak az nem tudja, hogy mennyi meló van a gyerekkel, aki a saját gyerekével is csak hébe-hóba foglalkozik. Mi csak vendégként voltunk ott pár órát, de picsafáradtan értünk haza, pedig csak a nagyobbik gyerek akaszkodott ránk, ráadásul tökre kezelhető, meg szófogadó volt. Szóval kurvára nehéz ez és szerintem két ember akkor vállaljon gyereket, ha az egyik apa, a másik meg anya szeretne lenni utána, nem pedig két szingli, akiknek született egy gyereke.

@Picicsibe: Na, erről beszélek.:)))

@Joe69: Azért szívem szerint nem áldoznék fel mindent, ha lehet. Szemét férfiakról én nem beszélek, te beszéltél szemét nőkről.:))) A fürdetés konkrét sztori kapcsán került szóba, nyilván nincs sehol megírva, hogy pont akkor kell minden férfinak jelen lennie. Máshogy is ki tudja venni a részét a dologból és nem, most nem a pénzkeresésre gondolok.
Azért az brutális, hogy a gyerekfürdetést a kocsimosáshoz hasonlítod.:DDD

"itt nem áldozathozatalról, hanem pasi-férj-papucsfaragásról van szó"

Azaz? A másik szabadságának elvételéről? Vagy miről? Ha megbeszéljük, hogy ilyen és ilyen módon kiveszi a részét a gyereknevelésből és én ezt számon kérem rajta, mert sokadszorra mulasztotta el, akkor az már papucsférj-faragás? Egyébként meg igenis legyen minden férj papucsférj. Én is papucsfeleség leszek és papucsbarátnő vagyok addig is. Amennyiben a fogalom főként azt jelenti, hogy igyekszem olyan dolgokat csinálni, amiknek a másik örül, nemcsak folyton a szabadságharcomat vívom, mert nehogy már kielégítsem a másik fél igényeit, hát milyen megalázó már az.

Ibrahim a tevehajcsár 2011.10.31. 08:10:14

@Kulics: Csak részben van igazad. Abban, hogy nyilván a gyereknek (de nem csak a gyereknek, hanem a felnőttnek is) vannak, lesznek, kell, hogy legyenek olyan igényei, amelyeknek "financiális" vonzata van, és természetes, hogy egy gyerek esetében ezt a szülők teremtik elő. Az persze nem mindegy ebben a tekintetben sem, hogy hogyan nevelik a gyereket. Ismerek olyan fiatal házaspárt, akik már a gyermek megszületése előtt büszkén újságolták, hogy már több, mint százezret költöttek a még meg sem született gyerekre, és ez a "trend" később sem változott. De ismerek "korosodó" házaspárt, akiknek később született gyermekük (a nő alig volt 40 alatt, a férj pedig alig 40 felett, mikor a gyermek született), és elmondásuk szerint nagyon jó, hogy nem huszoniksz évesen lettek szülők, mert egészen más hozzáállással nevelték a gyermeket. Nem tartották cikinek 45-50 évesen fára kell mászni vele, viszont egyrészt a gyereknek "kötélből vannak az idegei" és fát lehet vágni a hátán, másrészt pedig nemcsak öt éves koráig, de azt követően sem költöttek feleslegesen és erőn felül a gyerekre (pedig történetesen futotta volna nekik). A gyerek most 14-15 éves (a kettő között van), változatlanul sok "használt" ruhája van, amiket jó állapotban kap az ismerősöktől, akiknek gyermekei kinőtték, ötéves koráig szinte egyáltalán nem kapott új ruhát, csak fehérneműt meg cipőt, viszont szeretetet és törődést annál többet. Nyolc éves koráig az anyja egyáltalán nem fürdethette (ha megpróbálta a gyerek hevesen tiltakozott - lányról van szó), mert olyankor beszélte meg az apjával az élet "nagy dolgait" a fürdőszobában). Most fizetős magániskolába jár (már 8. éve), mellette 6 éve küzdősportot űz, hangszeren játszik (ez tananyag az iskolában), és több, mint 10 országban megfordult már, közte egzotikus távol-keleti országokban is. Ja, és imádja a szüleit, akiket aligha cserélne le fiatalabbakra. De van egy szomszédom (fiatal pár, a harmincas éveinek az elején), akiknek szintén iskolás korú gyermekeik vannak, tehát nagyon fiatalon lettek szülők, és bár egészen másképp nevelték a gyermekeiket, mint az előbb említett házaspár, előfordult, hogy este tízkor még javában folyt náluk a buli, pedig a gyerekek már nagyon nyűgösek voltak a fáradtságtól, viszont nagyon rendes, kedves, jópofa, és jól nevelt gyerekek ennek ellenére is: mindkettő sportol, a lány versenyszerűen úszik, a fiút pontosan nem tudom mit csinál és jól tanulnak az iskolában. Szóval (és ez most már a posztolónak szól): a lényeg nem az, hogy ki milyen idős korban lesz szülő, hanem, hogy amikor az lesz, akkor hogyan áll a gyermek neveléshez. "Röviden" ennyi. Búcsúzóul egy idézet Bruce Willistől a "Bérgyilkos a szomszédom" c. filmből: "nem az a lényeg, hogy hány embert öltél meg, hanem az, hogy akik még életben vannak azokkal hogyan jössz ki".

kiraaaaa 2011.10.31. 08:28:43

@Ibrahim a tevehajcsár: Ezzel most teljesen egyetértek. Kicsit hosszabban és szemléletes példákkal mutattál rá a lényegre.

Ibrahim a tevehajcsár 2011.10.31. 09:00:04

@kiraaaaa: Bocsi, rég jártam erre, mert szóval munka volt az elmúlt héten, és lehet, hogy kicsit bő lére eresztettem. Kérlek nézd el nekem így egy ilyen munkaszüneti nap reggelén!
:)

kiraaaaa 2011.10.31. 16:31:19

@Ibrahim a tevehajcsár: rendben, elnézem, de csak mert jót írtál.

becsoccsent 2011.10.31. 17:34:15

@grani: aki a 3 honapos gyereke mellett dolgozni akar, es nem a picurral tolteni minden percet, az nem normalis. ha ez eppen a te feleseged, akkor o. ez nem vitatema. a gyereknek az anyjara van szuksege, nem egy dadara. ha ezt nem tudod belatni ( mert ezek szerint neked is eleg volt a dadusod az anyukad helyett ), akkor nem tudom, miert vagy nagyra, hogy van negy gyereked. biztos boldogok, es nagyon szeretik a dadust.

@Picicsibe 2011.10.29. 18:08:41
@becsoccsent: Öhm, ez egy költői kérdés?
Mert nekem van két kisfiam, szóval...
De hagylak. Mert lezártad a vitat. Akkor nem pazarlom rád az időmet. Szép napokat...

es akkor hova szarjak? ez valami verseny? nekem meg van harom, na es akkor mi van, gyoztem? gondolkozz mar te is, ahelyett, hogy csak irsz: a lenyeg az, hogy ha munkanelkuli vagy, akkor hogy fogsz gyereket vallalni? mire? ha szerinted ez kovetendo pelda, akkor ugorj le borsodba vagy szabolcsba a ciganyokhoz, lehet nezelodni, milyen jol mukodik. ha bizonytalan a munkahelyed, ahogy ma minden az magyarorszagon ( ld. meg visszamenoleges torvenyalkotas, heti rendszeressegu alkotmanyozas, de irok konkret peldat, mert latom, az utalasokat nem erted: most mondhatjak azt, hogy a ferjecsked a netto jovedelme 98%-at fizesse vissza 5 evre visszamenoleg. mondd, mibol fogjatok megtenni? es ne mondd, hogy ilyen nincs, mert pontosan ez tortent nagyon sok emberrel ), mire vallalsz gyereket?

nyugodtan meg lehet probalni engem cafolni, ha titeket a tenyek nem zavarnak. ugyanis ti vagytok az a marginalis kisebbseg ( mar a masik kisebbseget, a ciganyokat leszamitva, ahol ugye 3 gyerek az atlag ), aki szerint barmikor lehet gyereket vallalni. akkor miert fogy a magyar? miert vagyunk _boven_ tiz millio fo alatt? miert nem gondolkodik szinte senki ugy, ahogy ti?

csak azert kerestem meg ujra a topikot, mert talaltam egy cikket, ami _talan_ segit megvilagitani nektek, hogy megsem az a mindenki a hulye, aki szembe jon veletek az autopalyan:

www.gepnarancs.hu/2011/10/joszex-es-kdnp/

" Meg a felelősség hiánya, a haza iránt érzett felelősségé természetesen. Mert az hiányzik. Ha lenne, akkor lenne elég magyar, tele lennének a megszüntetett bölcsődék, boldogságtól sugárzó arcú kis magyar porontyok rágnák a vizes kifli csücskét, és jobb és forrás híján játszanának magukkal az ovi udvarán, ülnének a fűtetlen iskolák termeiben, és hallgatnák a “felelős párkapcsolat” órákat, majd tanítás után végignéznék a kilakoltatást, a betonról felkaparnák halott anyjuk maradványait, hazarángatnák aput a kocsmából, aztán egy sikeres érettségi és a kötelező önkéntes munka után, a semmiből fizetnék a duplájára emelt tandíjat, hogy diplomás munkanélküliek lehessenek, és rátalálván az igazira, az boldogító igen kimondása után, rövid és fájdalmas előjátékot követően, az aktuális népszámlálási adatok figyelembe vételével újrakezdjék, amibe a muter belehalt, a fater belerokkant, a Semjén-klónok meg tanítottak. "

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.31. 17:49:19

@becsoccsent: Mit höbörögsz, he? Ki a fasz beszél a munkanélküliekről rajtad kívül? Mert pl én nem. Illetve annyit említettem, h nyilván az ne szüljön, aki munkanélküli. Me' baszod írtam ezt is! De úgy látszik ezt nem olvastad...
Hova szarj? Javaslom lehetőleg a WC-be!
Miért lenne verseny? Azért írtam amit, mert érzékeltetni akartam, h tőlem bármi lehet már velem, vagy a férjemmel, nincs visszaút, mert már van két gyerek!
Az én véleményem az ami. Nem ismétlem önmagam. Ha érdekel(ne, gondolom nem) olvashatod fentebb.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.10.31. 17:52:25

@becsoccsent: Amit graninak írtál, egyetértek. Én is így gondolom. Az szüljön, aki ráér anya lenni!

JOKKA21 2011.10.31. 21:00:28

@fumerin: Nővel feszültebbek a férfiak.:D
@Picicsibe: Jól teszed.:)

becsoccsent 2011.11.01. 08:21:10

@Picicsibe: igen, errol beszeltem azzal, hogy nem nagyon erted az utalasokat, de ugy latszik, ha leirom, azt sem. sebaj.

mellesleg ha tenyleg kulfoldrol osztod az eszt, akkor talan nem kellene olyan nagyon magyarkodni, szuljetekgyerekeketeskedni. persze, hogy fogalmad sincs, milyen itt elni, ha nem itt elsz.

arra pedig tovabbra is varom a valaszokat, hogy miert nektek van igazatok, es nem mindenki masnak ( ld. meg csokkento magyarsag ).

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.01. 09:12:34

@becsoccsent: Értem az utalásaidat "kedves". 
Te nem fogod fel, h lehet az úgy, h a 7 milliád emberből nem mindenki gondolkozik úgy mint te. Te így véled, és képzeld én meg pont úgy, ahogy már leírtam.

Felfogom, h arról gagyarászol még mindig, pedig már "lezártad" a vitát, h lehet ma van munkád, de mivel geciszar minden, lehet holnap nem lesz. És akkor így hogy vágjon az ember bele... Baszod, lehet hihetetlen, de már akkor felfogtam, amikor csak utalgattál. Erre írtam azt, pont neked, h az én életfelfogásom szerint ez ugyanaz a kategória, mint pl: ma nem vagy rákos, holnap mégis diagnosztizálják, vagy blablabla, blablabla (fentebb olvashatod).

Ahogy azt is olvashattad, h kurvára nem egy gazdag külföldi környezetben hoztuk meg a döntést, h lesz gyerekünk. Mo-on se volt semmink, csak munkánk, amit bármikor elveszíthetünk. Meg életünk, olyan mint mindenkié, tehát bármikor meghalhatunk.
De szerettük egymást és gyereket akartunk, ahogy a természet megteremtette bennünk ezt a vágyat. A szaros Mo-on lettem terhes. Élhetnénk most ott is. De aztán úgy alakult, h fogtunk a férjemmel egy-egy bőröndöt, ami belefért beleraktuk, és nekivágtunk szerencsét próbálni. Simán lehetett volna rosszabb is. Nem várt minket kint senki és semmi.  Mondhatod, h hülyék vagyunk vagy felelőtlenek, de a világunk tele van olyan emberrel, mint mi. És tele van olyan emberrel, mint te. És telis tele van még nagyon sok más gondolkodású emberrel.

Nem osztom az észt. Te se osztogasd, mert nem vagy túl okos! Maradjunk abban, h véleményt cserélünk egy blogon!

Egyébként se tudom már, ki hozta fel ezt a témát (lehet pont te). Mert ez a poszt nem ezt a kérdést vetette fel. Nem azt kétdezte a poszter, h szerintetek Mo kibaszott szar helyzete ellenére merjünk e belevágni ...
De lehet a "nagy igazad mellett" erre már nem is emlékszel!

Nyugodtan írd le még 5x, h nem értelek, oszotom az észt... Mindig válaszolok majd (ezt bemásolom, újra, meg újra), me nagyon udvarias lány vagyok! ;))
De nem hiszem, h pont ezen a blogon   fogod megváltani a világot.

"arra pedig tovabbra is varom a valaszokat, hogy miert nektek van igazatok, es nem mindenki masnak"

Miért, miért? Mert ez a véleményem, és kitartok mellette. 

"ld. meg csokkento magyarsag"

Azzal egy percig nem vitatkoztam senkivel, h sokkal kevesebben vállalnak gyereket. Ebben szerintem nem velem vitázol.

becsoccsent 2011.11.01. 09:17:47

@Picicsibe: pont ezert nem kellett volna belekezdenem.

te sajnos azt sem erted, hogy mit nem ertesz. igy nem lehet vitazni.

pá :)

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.11.01. 09:34:44

@becsoccsent: Drágaszágom! Akkor a gyerekekkel együtt ugorj a Dunába! Add fel a kibaszott életet, de előtte vegyél rá még több embert.

Képzeld, tudom mi van Mo-on, mert az egész családom ott él. Tudom, h a faszom Orbán most azt csinál, amit akar...
És ennek ellenére a véleményem az, ami...
Mondtam, tarthatsz hülyének és felelőtlennek...

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.11.01. 15:29:41

@becsoccsent:
a gépnarancsos cikk nettó demagógia (nem vitatva, hogy tartalmaz igazságokat is - de az meg ennek a műfajnak a sajátja), remélem, felismerted

okosan játszódjatok @Picicsibe: -vel ám!

Nagyzee 2011.11.02. 01:50:20

@becsoccsent: Azon elgondolkodtál már, hogy ha igaz az elméleted, akkor miért az ún. jóléti államokban jellemző a csökkenő népesség és az alacsony szülési hajlandóság, és nem a fejlődőekben, ahol sokkal rosszabb életminőség mellett gyorsan nő a népesség?

Egyszóval az elméleted egy ordas hülyeség. Biztos a németek, svédek, stb. is az óriási létbizonytalanság miatt (sőt konkrétan az Orbán-kormány intézkedései miatt:p) nem vállalnak elég gyereket, a nigériaiak meg biztos azért vállalnak olyan sokat, mert ott sokkal jobb körülmények között lehet felnevelni az utódokat mint Európában.

radnaughty 2011.11.02. 23:18:47

kedves posztoló!
te egy igazán hülye barom vagy! 31 éves nőnek azt mondani, hogy várjatok még? mire ember?? hova??? csak annyit tudok tanácsolni, hogy verd a fejed a falba, vagy amidet akarod.
süti beállítások módosítása