Nálam a nősülés csak egyre tolódik...

2023. november 10. 07:44 - csajokespasik

       

                Levélírónk arra keresi a magyarázatot, hogy miért történik környezetében mindig az, hogy ha megnősül egy haverja, azzal a lendülettel teljesen el is tűnik az életéből, és az addigi rendszeres találkozók nullára redukálódnak. Ő nem tervez nősülést, mert sosem tudta magát alárendelni egyetlen nőnek sem annyira, hogy teljes irányítása alá adja az életét.        

 
       

               Fedezd fel és használd! Érezted már igazán felszabadultnak magad társkeresés közben? Lépj be a Csajok és Pasik közösségébe, hogy az ismerkedés igazán könnyed legyen! Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

Nem tudom, ez másoknál hogy van, de nálam zsinórban fordul elő az, hogyha van egy haverom, akivel mondjuk tizenvalahány év barátsága köt össze, és megnősül, családot alapít, onnantól már teljesen elérhetetlen lesz számomra. Megértem, hogy akkor megváltoznak a prioritások. De ha valaki munkába el tud rendesen járni - tehát tudja a család nélkülözni 8-9 órát -, akkor nem hiszem, hogy ne tudna legalább 1-2 órát is kiszakítani másra. És még az se könnyítés, amikor felajánlom, hogy akkor én megyek hozzájuk, ismernek, nem vagyok zűrös alak, aki berúgna és kellemetlenné válna. De még ez se megy sokáig. Van, hogy még a nejükkel is jóban vagyok, de azt, hogy valóban kedvelnek-e, nem tudom, de úgy tesznek.        

       

               Olyan barátaim is vannak, akiknek már nagykorú a gyereke, lenne idejük, tehát nem is értem, miért zárkóznak el? Megszokásból? Vagy ezt a feleségek csinálják? Lebeszélik a régi barátokról, majd ők viszik nekik a saját, megbízható és ellenőrzött barátokat? – ilyenről is tudok.
Én nem akarok egyelőre családozni, megnősülni, én erre alkalmatlannak érzem magam jelenleg. Több szempontból is. Amikor szóba kerül, mondom hogy majd egyszer... erre ők: „42 vagy, neked már nincs nagyon majd egyszer.” Erre meg azt tudom felelni, hogy az egyik ismerősöm 54 évesen találta meg a párját és hamar el is vette. Tehát nem tartom én se kizártnak, de most nincs kedvem ehhez, ha manapság a házasság teljes korlátozást és teljes elzárást jelent.

Azoknál a férfiaknál figyeltem meg ezt a leragadást, akik korábban céltalanul csak tengették az életüket, vagy rossz családból jöttek. Aztán találtak egy anyut, és mindent megtesznek azért, hogy megtartsák és nehogy rossz fiú legyenek.
Én sosem tudtam magam alárendelni egyetlen nőnek sem, hogy teljes irányítása alá adjam az életem. Ez van. Nem a házasság ellen ágálok, csak érteni szeretném, miért formál át egy embert teljesen. Az agymosás-rész nélkül is mehetne ez az egész. Ha még nem esett volna le valakinek, most nem a féktelen partizás mellett kardoskodom, hanem az emberi, baráti kapcsolatok fenntartásáról beszélek. Ez azért fontos, mert sokan nem számolnak azzal, hogyha asszonyka egyszer csak elválik tőlük, ott maradnak egyedül, hisz a régi barátok már leszámoltak velük, vagy nekik nem lesz már pofájuk felkeresni őket. Mondjuk ki: egyetlen házasság sem olyan szilárd dolog, hogy mindent rá lehetne építeni, mert annyira megéri, de ez már egy más téma.
Elsősorban családos emberek válasza érdekelne, hogy megérthessem az észjárásukat, illetve valódi magyarázatot kapjak erre. Persze az sincs kizárva, hogy én látom ezt az egészet rosszul.          

 

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr4418255251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2023.11.10. 08:52:29

"Elsősorban családos emberek válasza érdekelne"
Engem meg normális emberek posztja érdekelne.

bz249 2023.11.10. 10:32:07

Az is lehet, hogy inkabb valami izgalmasabb programot talaltak a veled valo talalkozas helyett. Pl. kukoricakapalas, a lepcsohaz felmosasa, adobevallas elkeszitese, esetleg a belyeggyujtemeny rendezese.

Nevem senki. 2023.11.10. 12:26:39

@bz249: Vagy most vetik el a jövő évi tarhonyát.

Creativus 2023.11.10. 13:04:17

A fogyasztói társadalom - amely 5 évtized óta virágzik - kitermelte ezt a céltalan élettengetőt, sőt azokat a rossz családokat amelyből jövőkről szó esik. Hamis hiedelmekkel ámítottak mindenkit a kényelmessé tett élettel és a könnyen hozzáférhető élvezeti cikkekkel manipulálva az embert. Azt az embert, aki evolúciósan, és felemelkedett az állatvilágból, és aki a megváltoztathatatlanul attól érzi magát értékesnek, és stabilnak, hogy küzdelmekkel teli környezetben él és erőfeszítéseket tesz a létéért. Ezt csak ez a fejlett nyugat verné ki a fejünkből, és buzdít arra a létre, amelyet sokan már felismernek: ez a hedonizmus. Ami elkényelmesít, sőt követelőzővé tesz, elégedetlenné és céltalanul bolyongóvá. Azaz nem találja meg magát, s bulizik nyakra főre, és sültgalambokat vár, amit a szájába nyomnak, még elmenni sem kell érte, mert ha kellene, akkor nincs rá szüksége, bár vágyik rá.
Nem más ez mint a régi patkánykísérlet - az élvezetért pedálnyomkodás - áldozata, azaz ugyanez a drogfüggőségekben szenvedőknél megfigyelhető motivációhiány. Amelyet követő szorongást ma már százféle - többnyire digitális - élvezettel igyekszünk elzsibbasztani, s amely tovább mélyíti ezt a kínzó kórt.
Aki megházasodik, és felvállalja az ezzel járó küzdelmet, erőfeszítéseket, az észreveszi magán, hogy értékesebb lett ettől, pláne ha gyerekeket is vállal. S bár visszanosztalgiázik a múltbéli boldogtalan "paradicsomba", de a világért sincs szüksége rá, mert akkor értéktelenebbnek érezte magát. Ösztönösen tudja, mint a "leszokott" dohányos, hogy elég egy szál cigi, és visszazuhanna a függőségbe, így kerüli a régi haverokat, a visszarántó helyzeteket. Aki mégis visszaesek, abból lesz az emlegetett rossz család, ahol elhanyagolják a gyermeket. Másik véglet ez a "mindent a családért", amely szintén függőség, az önértékelés növelés függősége, ahonnan elkényeztetett gyermekek származnak, akiknek "mindet megadtak", és nem tanították meg az erőfeszítést igénylő emberi létre.
Korunk legsúlyosabb problémája van mindezek mögött, és a jelen észrevételezés is egy felkiáltójelként értelmezhető következmény. Ez a tengő-lengő létmód az embert mérgezi, az utódok vállalására képtelenné teszi, nehéz belőle kiszakadni. Ahogyan a levélíró se tud, de ez nem az ő hibája, hanem egy hiedelmekkel teli társadalmi környezeté.

bz249 2023.11.10. 16:03:59

@Nevem senki.: vagy akar az, bar az oszi tarhonyahoz mar tul keso van... mondjuk a klimavaltozas miatt kitolodhatott a tarhonya tenyeszidoszaka. Ellenben viszont a mekongi bolyhoscsapu tarhonyamoly larvai meg nem fagynak el, ugyhogy megis inkabb permetezes lesz az.

Sztravinszka 2023.11.10. 16:36:41

Poszter nem tudja, hogy a házasság az olyan, mint a Bermuda-háromszög. Eltűnnek benne dolgok.

Lorrh 2023.11.11. 10:15:24

@Sztravinszka: olyan mint a bikini háromszög, ott is eltűnik minden :-)

Andy73 2023.11.11. 11:34:41

Ez szerintem egyedi, nem általános. Ha sok haverod van, akikkel rendszeresen együtt töltöd a szabadidőt, akkor természetes, hogy ha valamelyik egy komoly kapcsolatot kezd, akkor onnantól a párjával tölti a szabadidejét, és a haverokkal ritkábban találkozik. Ehhez nem kell házasság sem, és nem jelent alárendelt szerepet. Egyszerűen fontosabb a párod, mint a haverok. Ha családot is alapít valaki, akkor pedig a gyerekek fontosabbak.
Nekem egyébként régen sem volt sok haverom, és nem voltam bulizós típus. Csak kevés igazi barátom van, de velük továbbra is tartom a kapcsolatot. Korábban sem töltöttem velük az összes szabadidőmet, de a házasság után sem ér véget az igazi barátság.
Egyébként elég fals a dilemma, ahogy beállítod. Egy normális komoly kapcsolatban nem vagy alárendelt, hanem inkább mellérendelt. Ha valaki vágyik rá, egy párra, aztán gyerekekre is, akkor teljesen természetes, hogy időigényes a dolog, de vágyik is rá az ember, hogy a párjával legyen. De ha te nem vágysz rá, nem érzed rá magad alkalmasnak, akkor nem kell erőltetni.

arandanos 2023.11.11. 11:44:02

"Én sosem tudtam magam alárendelni egyetlen nőnek sem, hogy teljes irányítása alá adjam az életem. Ez van. "
Hát ezt jól megbeszélted magaddal. De a valóságban ritka, hogy a gonosz, a férjén uralkodó feleség a fent vázolt jelenség oka.
Egyszerűen nem érnek rá, illetve még ha rá is érnének, baromi nagy macera az egész megszervezése. Már ha normális férfiakról, jó apákról beszélünk, akik kiveszik a részüket a gyereknevelésből, és akik tudják, hogy minden "családmentes" szórakozás azt jelenti, hogy a másik fél (a feleség) nyakába szakad az egész meló.
Aki nem ilyen, az biztosan jár a haverokkal, kollégákkal szórakozni, legfeljebb behazudja az asszonynak, hogy túlórázik.
De az is benne van a dologban, hogy a modern társadalomban a gyerek körül forog a világ, irreális elvárások vannak a szülők felé, ha ehhez hozzáveszed az egyre romló gazdasági mutatókat és a létbizonytalanságot, az jön ki, hogy a szülők erőn felül teljesítenek, és nem jut idejük, energiájuk másra. Egy gazdagabb, egészségesebb társadalomban ez másképp van, nem is robbannak le az emberek nyugdíjaskorukra, mint nálunk.

bz249 2023.11.11. 12:11:47

@arandanos: egyszerubb ez... amikor csaladod lesz, es/vagy komolyabb munkad, akkor kevesebb idod lesz. Ezert jobban meggondolod, hogy mire cseszed el. A posztolo meg unalmas, ami onnan derul ki, hogy se kapcsolata, se UJ baratai* nincsenek (ha lennenek, miert erdekelne ot, hogy mi van a regi barataival, akik le se szarjak ot).

*itt haver/ivocimbora ertelemben

arandanos 2023.11.11. 12:38:00

@bz249: Igen, igazad van abban, hogy ez természetes jelenség a szülővé válás után.
De azt is látom, hogy a szülők nagyon be vannak feszülve, néha jó okkal, néha nem.
Pl. egyrészről s.k. termesztett és feldolgozott biokajával kell etetni a gyereket, 0-24-ben az igényeit lesni, organikus játékokat venni, sőt készíteni neki stb. Másrészről különórákra kell hordani, mert az iskolában már nem kap megfelelő tudást a boldoguláshoz. Vagy ott a "mindenhová utaztatjuk a gyereket kocsival" jelenség, aminek a látszattal ellentétben nem az a lustaság az oka, hanem az, hogy manapság nem merik egyedül elengedni a gyereküket sehová. Régen ez másképp működött, én egyedül voltam azzal, hogy még felsős koromban is értem jöttek a suliba a nagyszüleim, és tök cikinek éreztem, voltak kulcsosgyerekek. És még lehetne sorolni. A lényeg, hogy a szülők ideje nagyon le van kötve, talán a kelleténél jobban.

body_andras 2023.11.11. 13:14:20

Elvált "családosként" a válaszom: üdv a 21. században. Akik 25-35 között nem jutnak el idáig, azok már nem is fognak. Férfiaknak 40 fölött is teremhet babér ha jó formában tartják magukat, de alapvetően már 20-25 éves korban a családalapítás gondolata is kiirtódik a fiatalokból. Korosztályomon látom: a populáció kisebb hányada szerencsésen összehozott 1-2 gyereket, a többieknek a horizonton sincs olyan kapcsolat amire lehetne építeni.
Fogyasztani, jól szórakozni akar a nép. Fogalmuk sincs, miről maradnak le.
@arandanos: Akinek összejön a gyerek, azoknak munka mellett szinte a teljes életük körülöttük forog, ez teljesen igaz. Óvodában nem érnek rá a pedik nevelni, mert csoportonként 30nak kell a napot túlélni. Vidd külön sportra, fejlesztésre, mindenre, mert odabent csak az fejlődik aki genetikailag Einstein és Amerika Kapitány szerelemgyereke. Iskolában az állam helyett a szülők tartják fent az intézményt. Eközben évente több szülői értekezleten összeül a lakógyűlés típusú konklávék legrosszabb fajtája. Tini korban aggódhatsz, nehogy a lumpen prolik kasztja beszippantsa. A háztartás személyenként hatványozza a tennivalókat és a költségeket. Egy jól fizető meló pedig bizony közlekedéssel együtt 10-12 órát is kivesz a napból.
A régi haverok közül átlagosan hárommal évente max 5-6x van idő találkozni (meg is adjuk a módját). Tehát nem szűnik meg a szociális élet, inkább a fiatal években megszokott, felhígult verzió lecserélődik minőségibb, ritkábban találkozó társaságra.

Lorrh 2023.11.11. 15:26:18

@body_andras: ez most jó volt! megyek is le a pincébe és felkötöm magam kövérlacibácsi mellé.

body_andras 2023.11.11. 18:31:35

@Lorrh: Előtte küldj képet Lacusról, mert nem hiszem el :)

Reactor 2023.11.12. 00:01:33

Nem akar megházasodni? Legalább megvan a magához való esze. Ahogy a példájában írja is: a haverok gyakorlatilag nemlétezővé válnak onnantól, hogy kivették az utolsó szelet esküvői tortát is a frigóból. Legalábbis a válásig, ill. amíg ki nem hűl a hitvesi ágy. Onnantól majd egyre gyakrabban láthatod viszont a régi haverokat, főleg kocsmák söntése mellett, ahol józanabb pillanataiban azt kívánja, bárcsak sose nősült volna meg...hát nem lesz egy örömteli viszontlátás. Szerintem spórold ezt meg.
Ha nem tudtad alárendelni magad egy nőnek se, az csak annyit jelent, hogy nem vagy társfüggő. Ennek inkább örülnöd kéne. Nézd meg, hová vezet.

@Creativus: A hedonizmus már létezett jóval korábban is. A kártékony fogyasztói társadalom már csak egy következménye, ennek forintosítása, szarházi gennybánya alakok által.
Mindamellett más a hedonizmus, és más az, ha valaki meg akarja kímélni magát rengeteg idegbajtól, lelki sérüléstől és esetleg anyagi csődtől. A házasságtól való távolmaradás ez utóbbit szolgálja. A legkevésbé sincs igazolva, hogy aki szingli marad, az minden esetben habzsidőzsiző hedonista aki nagykanállal falja az életet. Igen, vannak ilyenek is, de ez a kisebbség. A döntő többség egyszerűen nem akarja tönkrevágni az életét.
Attól, hogy az ember nem aszkéta vagy echte flagelláns módon él, az még nem hedonizmus. Valamilyen szintű "kényelemre" szükséged van, ha meg akarod őrizni a civilizált emberi tartásod. Persze, lehet élni délszláv sátrascigány módjára is, akinek arra van igénye...és kapaszkodj meg: még ÍGY is lehet bárki hedonista!
Aki pedig megházasodik, a sokkal nyugalmasabb életét sírja vissza. Mert térdig állni a szarban még mindig jobb mint nyakig ülni a szarban, akkor is, ha úgy érzed, milyen jó meleg...

moonshadow 2023.11.12. 08:01:15

Nem a nők miatt van ez, hanem a barátság alapvetően egy felszínes dolog, a természete ilyen.
Addig barátkoznak az emberek, amíg a dolgok többségében ugyabban a cipőben járnak.
Iskolai barátságok megszakadnak amint valaki iskolát vált.
Munkahelyi barátságok megszakadnak amint valaki munkahelyet vált.
Barátságok megszakadnak amint két barát között életmód, szemléletmód, státusz, gazdagság, gyerekvállalás vs gyerektelenség stb. eltérések alakulnak ki. A barátság alapvető szerepe is csupán annyi, hogy közel azonos cipőben járkáló barátok visszaigazolások formájában támogatják egymást.
Valójában azonban csak a közeli rokonságra számíthatsz fontos kérdésekben, ha kialakult a kölcsönösség.
A barátság időpocsékolás...

Real_Time_2 2023.11.12. 08:02:44

@body_andras: Amíg a modern feminista rendszerben egy nő bármikor következmények nélkül benyögheti a válást addig ez a hozzáállás a férfiak részéről nem is lesz másképpen. Lehet a fosflixen nyomatni sorozatban a "főhősnőket", de amikor az egyik nem szerepét közel 100%-ban megváltoztatjuk, úgy teljesen természetes hogy a másik nem hozzáállása is változni fog.

Andy73 2023.11.12. 09:11:06

Gyanús, hogy az írónak nincs is lehetősége a házasságra, nincs is olyan nő a láthatáron, aki hozzámenne feleségül. Ehhez gyártott egy kis ideológiát, hogy magyarázza a helyzetét.

Andy73 2023.11.12. 09:15:18

@moonshadow: az igazi barátság megmarad, ha teszel érte, akár kontinenseken át is, főleg a mai világban. Amiről te írsz, az nem barátság, hanem alkalmi, felszínes kapcsolat, ismeretség.

Lorrh 2023.11.13. 07:26:39

@Real_Time_2: a mi házasságunkban én nyögtem be a válást és nem a feleségem. Akkor én most nő vagyok?
Mind a ffi mind a nő benyögheti a válást macikám.
Nem a válás a lényeg hanem hogy ki neveli a gyerekeket, ki vállal durván nagyobb szopást a válás után.
Te ugyebár a tartásdijon problémázol?
Nálunk meg én neveltem a két gyerekünket nem a feleségem. Most akkor fejreállt a világnézeted?
De igen, legtöbb esetben a nőknél marad a gyerek és emiatt nekik többlettámogatás kell.
Bizony.
Tetszettek volna nem csinálni gyereket - ahogy antalljózsibácsi mondta.

Real_Time_2 2023.11.13. 07:30:40

@Lorrh: Te szerintem döntsd el először megint januárig, hogy most akkor férfi leszel vagy nő. Utána visszatérün rá.

Lorrh 2023.11.13. 09:35:08

@Real_Time_2: sosem voltam nő. De mondjuk igény lenne rá.

Diorella Queen 2023.11.13. 18:22:22

Teljes korlátozás meg elzárás lenne egy házasság?! Ki a faszom hint el ilyen baromságokat a köznépnek? Az tény, hogy a jó partikat jobban fogják a felfújt szájú pláza macák,mint kéne és ezzel rögtön el is basszák a kapcsolatokat. De a nagy átlagnak nem a bezárásról szól a házasság, hanem az összefogásról, az összetartásról ,amire igen nagy szüksége van most a családoknak. És ebbe , meg a két munkahelyekbe + a gyereknevelésbe nyilván nehezebben férnek bele a barátok. De bele kell férjen, bár többnyire a vége az, hogy megjelenik egy harmadik fél a kapcsolatba és jól széjjel bassza a házasságot.

Diorella Queen 2023.11.13. 18:26:32

@Lorrh: Nem értem miért kell szégyellned,hogy egy nagy fenekű, kötözött sonka testű, rövid nyakú kis öregedő nőcske vagy ? Én mondjuk még nem, de majd biztosan az leszek. Na és? És akkor mi lesz ha már nem leszek cép? Mi van ha már most sem vagyok szép? És mi van akkor, ha egy nehézbombázó vagyok? Kinek és hol és miért számít?
A lelkem a lényeg. A test, csak egy köret.
Persze nem árt, ha nem néz ki az ember annyira szarul, de a plasztikai sebészet is már nagyon fejlett. Mészárosból is majdnem Gulyás Gergelyt csináltak.

Diorella Queen 2023.11.13. 18:28:22

@Real_Time_2: Nocsaknocsak...?!
A kitartott győri ribancot, sikerült elüldöznöd végleg a blogszférából?

God Harald 2023.11.13. 20:55:52

@Diorella Queen: ki a győri kitartott ribanc?
Nekem egy melóm van, de amellett se jutna időm haverokkal lógni. Mondjuk egyúttal szerencsés is vagyok, mert hazaérek melóból (ha kell vásárlással kombinálva) 18.30-19.00 körül, átöltözöm és egy jó barátommal egy órát ütögetünk a klubban. Végülis van időm barátra!:)

Lorrh 2023.11.14. 13:23:24

@Diorella Queen: ne is mondd! Most randiztam egy pont ilyen nővel. Arca nagyon szép volt, de rövidlábú rövidtestű kötözött sonka volt és még a haja is rövidre vágva.
Miért gondolják 50+os nők hogy nekik jól áll a rövid haj??? Teljes agyrém. Az egyetlen ami nőies lehetne bennük és inkább megcsonkítják magukat. Broáf.
De az se baj, ha nem akarnak nőiesek lenni, csak akkor ne randizzanak, ne várják a fehérlovas herceget.

God Harald 2023.11.14. 16:21:26

@Lorrh: áá, vagy úgy?! Nem tudtam, hogy kitartott ribanc. Bírtam a csajt rendesen!:)

jajnemár 2023.11.14. 21:53:52

@Lorrh: nem, ez az a barátság, amit csupán egy pillanatnyi, közös élethelyzet tart össze. Kocsma, iskola, munkahely, teniszpálya. Az "igazi" barátság azért ennél tartósabb, az hosszabb szüneteket is elvisel, hogy aztán ott folytatódjon, ahol abbamaradt. persze, erre igény is kell.

Diorella Queen 2023.11.15. 17:40:18

@Lorrh: Ezt én sem értettem soha!Én egyszer vágattam le, sm ki akarta nyírni a fodrászt. Nekem félhosszú és santorini szőke. :D
Most mondjuk elég hosszú már.

Diorella Queen 2023.11.15. 17:43:10

@jajnemár: Mindent egy pillanatnyi élethelyzet tart össze ebben az életben.
Inkább az lenne a nagy kérdés, hogy kinek mi az élet?
Mi lenne az igazán nagybetűs élet?
Nem feltétlen a sok pénz megléte, az csak a lehetőséget adná.
Én pl kincskereső lennék mint Marty Lagina :DDD

Diorella Queen 2023.11.15. 17:45:38

@Lorrh: Amúgy te nem nős vagy? Mint ha azt írtad volna. Akkor miért randizgatsz bárkivel is?

Lorrh 2023.11.15. 19:17:33

@Diorella Queen: húsz éve elváltam. De házasként is randizhatok: van a pápától (II.János Pál) pecsétes papírom erről.

Hova tűnt a wombat? ahova Damon Hill.
süti beállítások módosítása