A kispap és az eljegyzés

2010. január 20. 07:49 - Panni CsP

A papnövendék kedvenc hobbija a horgászás – talán ennek köszönheti, hogy egy belevaló nő akadt a horgára. A lányt éppen szakítás után vigasztalja a leendő reverendás, nem is sejtve, hogy ebből több lesz gyónásnál. Most újból szembesülhetünk az ősi krédóval, miszerint a legtöbb nőnek a testi-lelki biztonság van az első helyen. Vezekeljünk együtt!

 

Eleinte csak barátok voltunk: talán úgy kezdtünk el közeledni egymáshoz, hogy ő vigasztalt, amikor a párom szakított velem, másfél év után. Korábban is mindig neki (Andris) panaszkodtam, és ő mindig megértő volt, meghallgatott. Csak barátként tekintettem rá, és eleinte talán tudat alatt szerettem bele, nem tudom. Nem emlékszem arra a folyamatra, amikor a barátság határai meglágyultak és a dolog átcsapott szerelembe.

Hét hónapja ismerem Andrist. Igazából csak annyit tudtam róla, hogy kispap, de akkor nem sejtettem, hogy ez most cölibátust jelent, vagy mit. Aztán utána néztem, és megtudtam, hogy kispap az, aki papnak készül, vagyis a püspök által a papnövendék (reverendát viselhet ugyan, de még nem láttam rajta) még gimnáziumi tanulmányait, vagy a teológiát végzi. Tehát nem feltétlenül elkötelezett testestül-lelkestül, csupán „szakosodás előtt van”. De máris érzem, hogy összevissza beszélek, inkább menjünk időrendi sorrendben. Szóval, volt egy pasim, akivel másfél évig voltunk együtt. Nem mondom, voltak szép pillanatok, de sajnos a féltékenykedés és a birtoklás dominált…és mindent elrontott. Eleinte teljesen normális volt, majd valósággal felrobbant, ha egy pasi mellém állt, rám nézett vagy szóba elegyedtem valakivel. Sose csaltam meg, nem is vagyok ilyen vérmérsékletű. Normális lány már az elején szakított volna vele, de én adtam neki több esélyt is. Valamikor sírva fakadt, mert annyira szeretett. Végül ő dobott ki. Andrissal sokat beszélgettünk erről és még ő is azt mondta, hogy üljünk le és beszéljük meg. Ő az utolsó pillanatig azt hangsúlyozta, hogy beszéljem meg a párommal a dolgokat és maradjunk együtt, mert ismeri és rendes embernek tartja. A szakítás után valahogy megkönnyebbültem. Most már minden titkolózás nélkül találkozhattam Andrissal. Éppen valami táborból jött haza és beültünk egy kávézóba. Nagyon sokáig beszélgettünk. Már sötét volt, amikor eljöttünk onnan. A kapunk előtt váltunk el. Megcsókoltam. Ő nem ellenkezett. Nagyon jól esett. Egész este nem aludtam rendesen. Másnap elmondta, hogy ő is sokat forgolódott, a szobatársai nagy örömére - egy budai koleszban lakik.

Összejöttünk. Egyik hétvégén elvitt magával horgászni.

Egy kispap, akinek kedvenc hobbija a pecázás! Valahogy vicces volt. Fogott 3 keszeget, de én előre szóltam neki, hogy bármit is fog, nem pucolom meg, utálom a vergődő, nyálkás dolgokat. Próbáltam egyszer régen apámmal halat vágni, de ahogy rám nézett azokkal az amúgy is üveges szemeivel és közben rángott is…hát feladtam. Aztán apám átvette a kést és odacsapott neki, mire a hal két részletben vergődött tovább, és én itt hánytam el magam. Ezt elmeséltem Andrisnak is, aki nem is nyaggatott tovább halfeldolgozással. Ő nem csinált lelki dolgot belőle: lazán lecsapta mind a 3 keszegét. Meggyőzött róla, hogy nem szenvedtek, mert más a tudatuk. Szóval összejöttünk és már jó ideje együtt vagyunk. Erről a posztról is tud, nem a háta mögött írtam, előzőleg elolvasta, és tetszett neki. Tapasztalatom az, hogy mindent osszunk meg a párunkkal, és baj nem lehet. Andris ugyanezt vallja. És amiért ez az egész írás született: pár napja Andris megkérte a kezem. Üdv: Kati és Andris

 

 
239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr251681198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boss888 2010.01.20. 08:09:41

Sok boldogságot! Én Pápa akarok lenni! Kérdezd már meg Andristól, hogy van-e véletlen valami protekciója a Vatikánban...:)))

kóristalány 2010.01.20. 08:14:02

Gratulálok, sok boldogságot!
A halas részt nem értem, hogy miért kapott jelentőséget a történetben.
Jobban érdekelne, hogy mi lesz a teológiai tanulmányokkal és a papi hivatással.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 08:34:25

Még csak laikus barát volt, rájuk nem vonatkozik a cölibátus :) Dughat amennyi jólesik, bár nem mintha a cölibátus bármit is jelentene nekik. Egy kis fűszer a pedofilia és a homoszexualitás mellé, ami a papságot jellemzi. Kati vigyázzon, nehogy Andris levarrjon pár gyermekkorút! :)

Kósza 2010.01.20. 08:44:57

Pálinkás Jóreggelt!

Kósza 2010.01.20. 08:50:06

kidolgozatlannak tűnik a poszt, lenne pár kérdésem, de a poszt írója nyilván nem fog megjelenni, ugye Panni? :)

vendriner aladár 2010.01.20. 08:56:45

Üdv!

Andris vagyok. Gyerekkoromban nindzsa akartam lenni, de szóltak anyámék, hogy nálunk azok nincsenek. Mondom, de vannak, minden hétvégén látok a templomban belőlük, csak akkor nincs rajtuk a fejüket eltakaró sapka. Az ősök váltig állították, hogy azok papok, én máig nem hiszek nekik.

Így én is beiratkoztam nindzsaképzőbe, nagyon tetszik, csak azt nem értem miért fossák a szót valami Jézusról, pedig ő anno még nem is viselt ruhát. Meg hébert és latint tanulunk, pedig japánul kellene, na mindegy. Nekem azért van kardom a ruha alatt is.

Ezt arra használom, hogyha horgászom és fogok halat azokon mutassam be a gyakorlatokat. Rájöttem, hogy ez imponál a csajoknak, sőt volt egy csaj, akinek nagyon bejöttem. Katinak akkor még volt egy pasija. Olyan ember, akinek ha nemet mondtál sírva fakadt és verte magát a földön. Végül is mégis ő dobta ki Katit.

Erre én jöttem a titkos tanításokkal, de nem ám a keresztes csákóról, hanem másról esszéztem Katinak, s ez annyira magával ragadta Katit, hogy lekapott.

Azóta sok víz lefolyt már a WC-nken, tudniillik rossz az elzárója, s megkértem Kati kezét, otthagytam a sulit, mert azt hiszem nem is nindzsákat képeznek ott...

2010.01.20. 08:58:03

@Kedves Nard:

Legalabb a ferje szereti a gyerekeket... Csaladszereto embert akart vegul is >)

dr. Sigmund Fraud 2010.01.20. 08:58:57

@Kedves Nard: Nem, nem dughat. Katolikuséknál a házasságon kívüli (így a házasság előtti) szex püspöknek, papnak, kispapnak és egyszerű világi hívőnek, szóval mindenkinek egyformán tilos.
A pap csak annyival több, hogy nem is házasodhat, ígyáll össze a "cölibátus".
Házasság hiányában dugni pont egyforma bűn neked és a pápának. Mármint az egyház szerint.

Erásss 2010.01.20. 09:00:57

Jó reggelt!

Sok boldogságot!
Valószínű, hogy Én nem vagyok tisztában a papi cölibátus intézményével, de ez nem azt jelenti, hogy nem nősülhetnek?

Girgesz 2010.01.20. 09:03:59

Jó reggelt!

Érdekes témát feszeget a poszt -bár a halas résznél egy kicsit kiakadtam. Na nem azért, mert ne találkoztam volna horgászó-vadászó pappal, hanem azért, mert ha csak az volt a lényeg, hogy jó volt együtt tölteni a napot, akkor elég lett volna egy mondat erejéig szóba hozni. (Meg különben is: mi van?Apa élve vágja ketté a halat?Remélem ez nem komoly!)

Szóval Andris azért elgondolkodhatna az elhivatottságán. Az első nő aki az útjába akad behálózza? Akkor hányadán is áll a terveivel, elképzeléseivel? Vagy ha inkább a csajt választja, akkor megmarad egyszerű hívőnek vagy Kati lesz a bejárónő a parókián és tovább kezelgeti-inkább őt, mint egy kisgyereket-, vagy inkább lelkész lesz, mert nekik nem kell cölibátust fogadniuk. Az első és az utolsó lehetőséget tartom korrektnek. (Arról nem is beszélve, hogy hülyeségnek tartom a katolikus papok cölibátusát!)

A csajszi viszont szintén elgondolkozhat egy-két dolgon: biztos hogy jó volt elcsábítani egy kispapot? Megérte egy ember terveit dugába dönteni? És ha megérte, akkor mivel fogja tudni meghálálni azt az áldozatot, amit ő hozott meg ezért a kapcsolatért?

Szóval a halas rész helyett inkább ezeket kellett volna részletezni...

boss888 2010.01.20. 09:05:45

Kati nem írta, hogy dugtak volna....

Girgesz 2010.01.20. 09:05:48

@Erásss: szia!
A cölibátus szüzességi(vagy szexmentes élet) fogadalmát jelenti.

Girgesz 2010.01.20. 09:08:54

@boss888: Aha, összejöttek, együtt vannak egy ideje és esténként makraméznak, meg Bibliai felolvasó esteket tartanak egymásnak... ;)

Kósza 2010.01.20. 09:12:01

@Girgesz: cölibátus=papi nőtlenség, a részletes magyarázatot lásd fent :)

Erásss 2010.01.20. 09:13:15

@Girgesz:
Szia! Hát ez az...szexmentes. Ezért nem értem, miért akar nősülni!:))

kóristalány 2010.01.20. 09:14:04

@Girgesz: Nem biztos, hogy ez áldozat volt a fiú részéről.
Ha meg családot alapítanak és szépen felnevelik a gyerekeiket, Istennek se lesz kifogása ellene, hogy elcsábítoták egy szolgáját. :)

Sesut 2010.01.20. 09:16:52

Kicsit kaotikus ez a történet. Katolikus "kispapok" nem koleszban laknak, hanem szemináriumban. A többi vallás viszont nem papot, hanem lelkészt képez - igaz, ezek a lelkészek szabadon házasodhatnak. Még egy lehetőséget tudok elképzelni, hogy Andris nem "kispap", csak teológiát tanul, de azt civilként is bárki tanulhat, akit érdekel a dolog, vagy esetleg hitoktató, kvázi vallástanár szeretne lenni. A papképzés és a civilek teológiai képzése viszont az elejétől elkülönül. Panni nem túl okos, és a jövendőbelije vallásával illetve tanulmányaival sincs tisztában.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 09:17:23

Még mindig jobb, ha egy kispap a pappá szentelése előtt dönt úgy, hogy a családot tekinti hivatásának, és megnősül, mintha papi hivatását (és az azzal járó feladatot, felelőséget) veti sutba hirtelen fellángolásból. Azért furcsa pár lesz ez, egy papjelölt meg egy ateista...

boss888 2010.01.20. 09:18:10

@Girgesz: Hallottam már olyat, hogy esküvőig nem szexeltek, bár lehet hogy átbaszták a fejemet...:)

Sesut 2010.01.20. 09:19:16

Viszont két dologra jó a sztori: mivel az emberek többsége nem lát tisztán a pap-lelkész-cölibátus kérdésben, be lehet dobni, hogy váu, megkérte a kezemet egy pap, másrészt lesznek majd olyan kommentelők bőven, akik leírják, hogy tessék, ilyenek a papok, de gáz.

Erásss 2010.01.20. 09:19:44

@boss888:
....és ezt ki bírja ki?????

boss888 2010.01.20. 09:21:25

@Erásss: Én is kibírnám, ha egy hét alatt összeházasodnék egy csajjal!:D:D

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.01.20. 09:22:31

@Erásss: Idézek: "Tehát nem feltétlenül elkötelezett testestül-lelkestül, csupán „szakosodás előtt van”."

Sesut 2010.01.20. 09:23:10

Egyébként római katolikus papok is nősülhetnek. Annyi az egész, hogy a pápától kell engedélyt kérni, aki feloldhatja őket a fogadalmuk alól - igaz, ez azzal jár, hogy nem lesznek papok többé, tehát visszatérnek a civil életbe. A pápa egyébként általában jóváhagyja az ilyen kérelmeket, nekem személyesen van olyan ismerősöm, aki "kiugrott" pap, megnősült, gyerekei lettek, sőt, már nagypapa.

Sesut 2010.01.20. 09:23:45

@Panni CsP: Bocs, Kati. A sztori írója.

Girgesz 2010.01.20. 09:24:50

@Kósza: Aha-mivel a házasságon kívüli szex bűn, a papok meg nem házasodhatnak, így a végeredmény ugyanaz(no sex). De legalább már tudom a pontos jelentést.

@Erásss: mert rájött, hogy nem is rossz dolog bűnbe esni :DDDD

@kóristalány: szerintem se. Alapból hülyeségnek tartom a cölibátus intézményét. Vajon miért jó, ha valaki az ösztönei, a rendeltetése ellen cselekszik? Mire jó megtagadni azt, ami az emberiség mozgatórugója? Nem ellentmondás-e a cölibátus a "szaporodjatok és a sokasodjatok" paranccsal? Nem okoz-e minden papnál(vagy legalább is a normálisabbjánál) ellentmondást teljesíteni az elvárásokat, a kötelezettségeket és megtagadni a természetet? És végül: vajon miért nincs annyi "beteg" lelkész, mint pap? (Talán azért, mert sokkal egészségesebb úgy ápolni a "nyáját", hogy tudja mi a dörgés, vannak gyerekei, házasodhat, és az asszonnyal kufircolhat is?)

Sesut 2010.01.20. 09:27:24

Ja, és még annyi, hogy vannak görög katolikus vallásúak is, náluk nősülhetnek a papok. Addig kell lerendezniük a dolgot, amíg a tanulmányaikat végzik, ha addig megnősülnek, nős papok lesznek, viszont nem építhetnek karriert: görög katolikus püspök csak nőtlen lehet. Ennek az az oka, hogy a püspökség olyan sok feladattal jár, hogy a család és a munka nem összeegyeztethető, az egyikre nem maradna elég idő...

Erásss 2010.01.20. 09:27:54

@Girgesz:
Nézőpont kérdése, hogy mi számít bűnnek...!:))

Father Justice (törölt) 2010.01.20. 09:28:23

Akinek érthetetlen volt a hal-motívum:
www.keresztenymagyarorszag.hu/tortenelem/jelkepek/hal
Mivel a hal magát az egyházat jelképezi, éppen a történet lényege rejlik ezekben a sorokban. András laza mozdulattal csapta le a keszegeket = mindenféle belső vívódás nélkül tudott szakítani korábbi elhatározásával, és elhagyni a papság intézményét a telt keblek miatt.

Erásss 2010.01.20. 09:28:23

@boss888:
Hát igen. 1 hetet még csak-csak ki lehet bírni!:D

Father Justice (törölt) 2010.01.20. 09:29:16

Egy hét alatt összeházasodni jó, de elég költséges lehet.

M11an 2010.01.20. 09:30:30

"Aztán apám átvette a kést és odacsapott neki, mire a hal két részletben vergődött tovább, és én itt hánytam el magam."

Kamu. Először a pikkelyektől kell megtisztítani, aztán felvágni a hasát és kibelezni. A fejét csak ezután kell (opcionális) levágni.

Ergo : a hal nem vergődhetett tovább két részletben.

Az ügyet lezárom. :)

Erásss 2010.01.20. 09:31:33

@M11an:
Mondjuk én sem szívesen tapogatom a halat...tényleg undorító! :S

kóristalány 2010.01.20. 09:32:00

@Girgesz: Én is hülyeségnek tartom a cölibátust. Szerintem a túlzott önmegtartóztatás és önsanyargatás hosszú távon lelki deformációt okoz.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 09:32:15

Lehet hogy valójában is nem is Kati, hanem Béla. :)

Girgesz 2010.01.20. 09:32:54

@boss888: Biztos van ilyen, de jó ez? Mi van, ha a nászéjszakán derül ki, hogy az ágyban nem is passzolnak egymáshoz? Akkor nem jobb lett volna ezt megtudni előbb?

@Erásss: lehet, hogy ki lehet bírni, de minek fölöslegesen szenvedni? :DDD

@Klogg: én is ismerek ilyen volt papot. Jó fej és azt mondja, hogy nem bánta meg a döntését, sőt, azt bánta volna egész életében, ha így tesz.
Szerintem az egész katolikus papságot meg kellene reformálni, mert idejétmúlt szervezet. Még jó, hogy én református vagyok :)

alumi 2010.01.20. 09:35:01

Nekem elég hihetetlen, hogy aki papi hivatásra készül, az csak úgy ukkmukkfukk asszongya, hogy "teszek a reverendára, inkább nősülök"
Gázos mindkét szereplő.

Erásss 2010.01.20. 09:35:34

@Girgesz:
Így van! Fölösleges szenvedni!:))
A nászéjszaká témával kapcsolatban. Tényleg ki kell "próbálni" a másikat, hogy működik e a szex egyáltalán. Ha nem, le kell zárni a kapcsolatot.:))

kóristalány 2010.01.20. 09:35:54

@Primitív Állat: Ilyen mély értelme/mondanivalója lenne a posztnak? Nehezen tudom elképzelni.
Pedig ez jó kis eszmefuttatás. :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 09:37:02

@primu:

Lehet csak jobb híján volt cölibátusban, nem önként! :D

Girgesz 2010.01.20. 09:37:15

@Erásss: hát igen... mással jót tenni nem bűn. És el sem tudok képzelni jobbat, mint amikor egy kielégült nő fekszik mellettem :D

@Primitív Állat: fő a határozottság...meg a halászlé ´;)

@kóristalány: egyetértünk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 09:37:41

Nem szoktam itt kommentelni, de ez olyan aranyos történet volt, hogy mégis megteszem. Kívánok nektek:
- Sok örömet és sok gyereket.
- Andrisnak egy diakónusi szolgálatot.
- Karácsonyra pisztrángot, harcsát, vagy makrélát, mert azt döglötten árulják, nem kell tovább pucolni.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 09:38:07

@Girgesz: Honnan tudod, hogy mennyi a "beteg" pap? Mert ha egy is akad, az hetekig bulvárhír? Aki nősül és gyerekei vannak az meg hibátlan, ugye?
A cölibátusnak az ad értelmet, hogy nehéz helyzetben ne legyen semmi, ami eltántoríthatja. Lásd a családos erdélyi lelkipásztorokat a 70-es 80-as, vagy Tőkést a 90-ben, akiket zsarolhattak a családjukkal, volt anya aki évek múlva annak örült, hogy a Secu válási iratokat akart aláiratni vele, mert így megtudta, hogy a férje még él valahol a Duna-deltában.
A cölibátus mindig vitatott volt, a IV. századtól kezd törvénnyé válni. Kivételek is akadnak bőven.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 09:41:32

@Primitív Állat: igazi szerelmi vallomás, halleluja!:-)

ON: sok boldogságot, erőt, egészséget, gyermekáldást kívánok. Elvált - katolikuséknál érvénytelenített nősülés után - vissza lehet térni a papi pályára? Ezt tudja valaki?

Girgesz 2010.01.20. 09:41:57

@sikisiki: saccolok...az elmúlt 20 évben hány papról lehetett hallani, hogy meleg, pedofil, megtörte a cölibátust, stb. és sokról hallani a környezőtelepüléseken, ismerőseim között is. És mennyi evangélikus lelkészt tud szembe tenni ezekkel?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 09:43:32

@tarquin - washlady: Nem tudom, de meglepne. Miért, tervezed? :-P

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 09:45:10

@Girgesz: A világon hány katolikus pap, és hány evangélikus lelkész van? (Arról nem is beszélve, hogy az evangélikus lelkészeknél olyan ritka a cölibátus, mint az árvaházban a szülői értekezlet.)

szerintem___1 2010.01.20. 09:46:04

Girgesz: a papnövendékek nem tesznek nőtlenségi fogadalmat, azt csak az áldozó pappá szentelésükkor kell. Elhivatottság? Nos. A Római Katolikus egyházban vannak különböző papi formák: áldozópap, szerpap (más csoportosítás szerint világi, vagy szerzetes pap). A szerpapok nem tesznek nőtlenségi fogadalmat. Ebből azt akarom kihozni, hogy az áldozó pappá szentelése előtt úgy dönt a növendék, hogy marad szerpap, akkor megnősülhet, családot alapíthat. (a szerpap nem mutathat be áldozatot, nem gyóntathat, de egyéb papi feladatot elláthat). Amúgy pedig inkább papnövendékként derüljön ki, hogy mégis a családot választja, mint a pappá szentelése után. (Egyébként ismerek olyan embert is, aki nem akart sohasem pap lenni, csak teológus. Neki is be kellett emiatt vonulni a szemináriumba.)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 09:47:21

@Girgesz: mondjuk osszuk el ezt min. 2-vel, az emberi gonoszság faktor miatt.:-( Nálunk mindenki terjeszti, hogy a plébinek van nője, és ki az - ill. kik azok, mert a közvélemény min. 5-ről tudja "teljes bizonyossággal", hogy ő az - de főként olyanok, akik soha az életben nem beszéltek vele egyetlen szót sem. Bocsi, ez kijött.

kóristalány 2010.01.20. 09:47:47

@sikisiki: "A cölibátusnak az ad értelmet, hogy nehéz helyzetben ne legyen semmi, ami eltántoríthatja. "
Ez érthető, de szerencsére mostanában már nemigen kell ilyen helyzettel szembesülnie a papok többségének.
Ilyen alapon a lelkészekre is vonatkoznia kéne a cölibátusnak.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 09:48:07

@Csokis: dehogy, csak érdekelt egy röpke pillanatra.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 09:48:26

@sikisiki:

Mind beteg állat. Remélem kihalnak ezek a férgek.

Leszarom mit szenvedtek Romániában.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 09:48:56

@Girgesz: Saccolj! Szerinted hány katolikus pap működik/működött a II. világháború óta, és hány evangélikus Magyarországon. Hány "eset" merült fel eközben. Aztán ha ez megvan, én kiszámolom az arányokat. De ne ám oda lyukadjunk ki, hogy a katolikus egyház működése kártékony, minden erkölcsi rossz onnan származik!

Egyházi házasságot kötött férfi, mégha érvénytelenítik is, természetesen nem szentelhető pappá.

Sesut 2010.01.20. 09:49:53

@sikisiki: Abszolút egyetértek. Többször beszélgettünk a cölibátusról egy olyan pappal, akit jól ismerek, hiteles embernek tartom. Ő azok közé tartozik, akik egész életükben tartották a fogadalmukat. Azt mondta, igazából nem is a szexmentesség jelenti a legnagyobb áldozatot, persze, eleinte az is hiányzik, de egy idő után, illetve egy bizonyos kor fölött már nem igazán. Neki a legjobban az hiányzott, hogy nincs mellette egy olyan társ, akivel megoszthatja a napi gondokat, illetve nem lehetnek gyerekei.
Én személy szerint sok papot ismerek (nagybátyám, unokatestvérem is az), de egyetlen aberráltal sem találkoztam még. Közelről sem szent mindegyik, olyanról is tudok, akinek nagyon diszkréten van egy társa, de aberrált egy sincs köztük.
És ellenpéldaként ott van egy gyerekkori barátom, aki lelkész házaspár gyereke, sokan voltak testvérek, és széthullott a család, a szülőknek nem volt idejük a gyerekekre, elváltak, újra házasodtak...

Kósza 2010.01.20. 09:50:00

@kóristalány: a katolikus egyház kapzsiságát, mohóságát, a vagyonának felaprózásától való félelmét se hagyjuk ki a számításból.

Father Justice (törölt) 2010.01.20. 09:51:50

Ez utóbbit úgy olvastam: "..azt csak az álmodozó pappá szentelésükkor kell.." Bár így huncutabbul is hangzik.

@kóristalány: Dolgoztasd meg a fantáziádat. :) Mondjuk itt nem nagyon kell, mert elég egyértelmű, hogy csajos-papos történetbe ágyazott rejtvényről volt szó. Ki tudja, talán Panni még jutalmat is osztogat majd. :)

Devil2 2010.01.20. 09:53:10

Jó reggelt kívánok!

Itt megint olyan dolgokról megy az észosztás amiről lövése sincs a tisztelt nagyérdeműnek. Ez persze nem csak e blog olvasóira, kommentelőire vonatkozik, hanem szinte az egész világra. Ha nem értünk egy (másik) vallást, akkor ne nyilatkozzunk róla hogy így hülyeség, meg úgy baromság. Ezekből a dolgokból nem egy háború tört már ki, és sajnos fog is még..

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 09:53:27

@sikisiki: vettem, köszi. Roppant érdekes, mert vétküket megbánó ex-gyilkosok is szentelhetők.

Kósza 2010.01.20. 09:54:07

@sikisiki: szerintem meg de, ha a Vatikán érvényteleníti a házasságot, igazoltan különélnek, nincs gyerek, akkor áldozópappá szentelhető.

Girgesz 2010.01.20. 09:54:49

@Csokis:
1. lesz@rom, hogy a világon hány pap van van és ez milyen arányban van az evangélikus lelkészek számával. Én arról beszélek, hogy Mo-n mi a helyzet. Mivel református vagyok, így inkább ezekben a körökben mozgok, de nem tudom bezárni a fülem, mikor az ismerőseim mesélik, hogy X.Y. pap a bejárónőjével... és ezt el is fogadják a hívek, mert szerintük az a természetes, ha a férfi és a nő megtalálja egymást. A híreket is figyelem és hány mo-i papról hallani, hogy valamilyen bűnt követett el? Ezzel szemben hány evangélikus, unitárius, stb. lelkészről hallani hasonlót?
2. Mivel tudom, hogy az evangélikusoknál nincs cölibátus, így nem értem, ezt miért nekem írtad?

@szerintem___1: pont erről beszélek én is -inkább alapítson családot az olyan, akihez ez közelebb áll, minthogy megtagadja a vágyait és később, mint elferdült lelkivilágú pap élje le az életét.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 09:57:21

@sikisiki:

"De ne ám oda lyukadjunk ki, hogy a katolikus egyház működése kártékony, minden erkölcsi rossz onnan származik!"

Pedig de. A katolikus egyház évszázadok óta károsítja az emberiséget maradi szarjaival és a maffiás módszereivel.

Sesut 2010.01.20. 09:57:58

A sajtóban megjelenő botrányok egy része szipmlán kama. Konkrétan olyan pedofilügyről tudok, ahol egy ismerős volt az "érintett" pap - becsületsértésért feljelentette a rágalmazót, akinek a számítógépébe véletlenül belecsapott a villám, így nem tudta bizonyítani, hogy tényleg léteztek azok a képek... viszont négymillió forintért hajlandó lett volna visszavonni az állítását...
Biztos vannak pedofil papok. Mint ahogy vannak pedofil tanárok, orvosok, fodrászok is. De ettől még érdemes gyököt vonni abból, amit az ember a médiában lát/hall/olvas.

kóristalány 2010.01.20. 10:02:53

@Klogg: "Ő azok közé tartozik, akik egész életükben tartották a fogadalmukat. Azt mondta, igazából nem is a szexmentesség jelenti a legnagyobb áldozatot, persze, eleinte az is hiányzik, de egy idő után, illetve egy bizonyos kor fölött már nem igazán. Neki a legjobban az hiányzott, hogy nincs mellette egy olyan társ, akivel megoszthatja a napi gondokat, illetve nem lehetnek gyerekei."
Csak tisztelni azokat az embereket, akik valóban a hivatásuknak szentelik az életüket. Nekem nehéz ezt elképzelni, mert én nem lennék rá képes. A papok többsége bizonyára ilyen ember, de valahogy mindig a kivétel kap nagy publicitást. Az emberi természet már csak olyan, hogy szereti lehúzni azt, aki jobb nála. Ezért is lehet, hogy ilyen sok támadás éri őket(persze biztos azokban is van igazság).
Ettől függetlenül, én azt gondolom, hogy bizonyos mértékig a vallásnak haladnia kéne a korral, a megváltozott körülményekkel, kihívásokkal.

Kósza 2010.01.20. 10:02:58

@Klogg: Mint ahogy vannak pedofil tanárok, orvosok, fodrászok is. Viszont a felsorolt foglalkozást űzők, és még sokan mások, nem hirdetik magukról az ő szentéletűségüket! Apró, de nem elhanyagolható különbség! Szerintem.

kóristalány 2010.01.20. 10:05:41

@Kósza: Ez igaz, ez is egy begyöpösödött, megkövesedett dolog, ami sok embert irritál.

AndOr01 2010.01.20. 10:06:00

@M11an: Lehet, hogy tükörponty volt :) Ott nincs pikkely, oda lehet vágni! :D

Girgesz 2010.01.20. 10:07:21

@Devil2: Szia!

Lövésem azért van egy-két dologról, véleményem meg szinte mindenről :DDD
Amúgy meg Mo-n vagyunk,tehát úgyis mindenhez értek és mindenhez jobban értek, mint más ;) :DDDDD

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 10:18:02

@tarquin - washlady: Lehet, hogy elhamarkodtam a választ, de utánajárok.
A gyilkosság-bűnbocsánat és házassági eskü nem egy kategória, ettől még igaz lehet, amit állítottam.

A cölibátus egyházi intézmény. Amint már szóba került, nem mindig volt kötelező, és mindig viták övezték. Kivételként a görögkatolikusok a legjobb példa.

Mondjuk úgy, hogy az egyház két részből áll: van egy isteni része, ott istenien mennek a dolgok, és van egy emberi, ott meg emberien.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 10:18:28

@Kósza:

Isten nevében is kevés fodrász,tanár és utcaseprő hányt kardélre meg máglyára több millió ártatlant vagy küldött a biztos halálba. Persze igazából pénzért tették, de biSZtos megmagyarázzák, hogy "de neeeem iiiis" :D

sertésszamba:-/ malacmambó 2010.01.20. 10:20:42

Kicsit kaotikus a katolikus házastársi viszony ...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 10:20:47

@sikisiki:

Igazából nincs szükség rájuk, ingyenélő banda. Aki hisz, nélkülük is elvan, aki meg nem, az meg csak felesleges appendixnek tartja őket. Főleg hogy az én adómból is jut ezeknek a beteg aberrált kapzsi szarevő gennyeknek. Tartsák el magukat a híveikből, vagy fel lehet oszlani. És persze adózzanak is!

Kósza 2010.01.20. 10:24:02

@Kedves Nard:
"Nekem nem kell, aki lát,
Nekem nem kell, aki ért.
Minden titkod túl sötét.
Hát ne kívánd hogy sorsomat bízzam rád."

ez a szentírás :)

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 10:24:38

@kóristalány: Az egyházak azért próbálnak haladni a korral. Ám a tanítás (a keresztény egyházak esetében) 2ezer éves, és az alap nem változik. Mondhatjuk: írva vagyon. Az értelmezés meg nem jelenthet próbálkozásokat, ezért a változások alig észlelhetők, és aprók. Talán valóban túl óvatosak. A hívők sem rugalmasak ám, a II. vatikáni zsinat rendelkezései lassan fél évszázadosak, de még van akinek nem egyértelműek. Vagy lásd ökumené...

kóristalány 2010.01.20. 10:24:57

@Devil2: Nem észosztás, csak vélemény nyilvánítás.

Devil2 2010.01.20. 10:28:17

@Girgesz: Szevasz! :) Látom eltalált a kommentem. :D

@kóristalány: Van aki vélemányt nyilvánít, és van aki észt oszt. :)

kóristalány 2010.01.20. 10:29:01

@sikisiki: Mindenkinek soha nem is lesz egyértelmű. :)
Biztos igazad van, de én már mélyebben nem mennék bele a témába, mert abszolut hozzánemértő vagyok.

Girgesz 2010.01.20. 10:36:42

@sikisiki: és lassan itt lenne az ideje egy újabb zsinatnak, mert amint felfedezik a Földön kívüli életet, dugába dől a tanítás.
(Nem beszélve az ember és a természet közötti viszony átalakulásáról,az újabb fizikai felfedezések magyarázatáról,... vagy csak szimplán a modern kor embereinek megfelelő egyházszervezetek kialakításáról.)

Girgesz 2010.01.20. 10:40:59

@Devil2: Talált, süllyedt. Még jó, hogy mentőcsónaknak mindig ott a humor. Meg akinek nem inge, az nem veszi magára... ;)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 10:47:10

@Girgesz: Mert te írtad:
"az elmúlt 20 évben hány papról lehetett hallani, hogy [...] megtörte a cölibátust, [...] És mennyi evangélikus lelkészt tud szembe tenni ezekkel?"
Ezért.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 10:50:38

@Girgesz: Megvolt! Most az ősszel. :-) De ne kérdezd a végeredményt, mert nem olvastam utána. Az első mondata azonban valahogy úgy hangzik, hogy az egyház tanítása nem zárja ki a földön kívüli életet... :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 10:53:52

@Girgesz: Gondolom épp az a baj, hogy van az a kettősség, hogy egyrészt kéne haladni a korral, másrészt egy ekkora szervezet nagyon nehezen mozdítható. Vagy lassan mozdul, vagy törik. Nem tudom jól elmpndani, de Asimov nagyon jól leírta az Alapítványban, hogy miért nem reformálható a Galaktikus Birodalom. A katolikus egyház gondolom most van azon az úton, hogy vagy megmerevedik, és elpusztul, vagy megreformálják és szétrobban (már most is "vissza kellett venni" a II. Vatikáni Zsinat reformjaiból, hogy ne szakadjanak), esetleg lassan alakítható. Majd kiderül, de hogy mi lesz, azt szerintem mi már nem fogjuk megérni. Szakadt itt már a katolikus és az ortodox, a katolikus és a református, nem is beszélve, a sok, kis kivált szektáról, vallásról, vagy az oldalvízen elevező görög katolikusokról, aztán valahogy mindig túlélték, és a legnagyobbak maradtak.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 10:54:24

@tarquin - washlady: a Katolikus Egyházi törvénykönyv szerint pappá nem szentelhető aki:

3. aki -- akár csak polgárilag is -- házasságot kísérelt meg ...
4. aki szándékos emberölést követett el, vagy sikeresen magzatelhajtást végzett, és mindaz, aki ebben pozitívan közreműködött;
5. aki magát vagy mást súlyosan és szándékosan megcsonkított, vagy öngyilkosságot kísérelt meg;

Kósza 2010.01.20. 10:57:33

@sikisiki: már megbocsáss, de nem a II vatikáni zsinat volt az utolsó? Vagy valami egyházmegyei zsinatról beszélsz? :):)

alumi 2010.01.20. 10:58:05

A halas részt én sem értettem, de teljesen azt hittem, mikor elkezdtem olvasni, hogy valami hallal csapkodós szadomazopornóba fog átmenni.

Girgesz 2010.01.20. 10:59:27

@Csokis: még most sem értem. Ha mellettem érvelsz, akkor fogalmazz egyértelműbben, ha meg ellenem, akkor ne ragadj ki részeket a hsz-omból, hanem az egészet értelmezd. ;)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 10:59:36

@sikisiki:

Volt olyan pápa aki mindezt elkövette! :) Ott a mostani pápa példának, a Hitler-jugend tagja volt.

Szelid sunmalac 2010.01.20. 11:04:38

@sikisiki: Es ha csak megkisereltem az emberolest es egyszer lattam a tv-ben egy not, akinek majdnem abortusza volt, attol meg molesztalhatok gyerekeket puspoki suvegben?

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.20. 11:09:57

Érdekes. Ne ma megszokott poszt. A legnagyobb dráma a halak agóniája volt a történetben.
Nem derült ki, hogy a fiú katolikus -e. Mintha csak Ők szívatnák magukat...
A leányzó elgondolkozott már azon, hogy mi lesz a vége a kapcsolatnak?

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 11:11:58

@sikisiki: lexikon.katolikus.hu/S/szentel%C3%A9si%20akad%C3%A1ly.html

Na, megnéztem: Én úgy olvasom, hogy már megszüntetett akadály esetén adhat a Szentszék felmentést, ergo elvileg lehetséges.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 11:12:24

@Kedves Nard: Én is voltam kisdobos, de nem kérdezték meg, akarok-e lenni. Ellenben anyámnak mondták, hogy akarjak.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 11:12:38

@Girgesz: Jó, akkor az egészre: szerintem aberrált, becstelen emberek vannak mindenhol a világon, legfeljebb egyes helyzetek (politikai hatalom, emberekkel való bizalmas kapcsolat) jobban kihozzák belőlük a rosszat, és manapság a média jobban kiteregeti, mint mondjuk ötven éve. Csak az a kérdés, hogy ha egyszer hallottam egy katolikus papról, aki gyerekeket abuzált, akkor mind ilyen? És ugyanez érvényes-e a rajztanárokra, a kőfaragókra és a balett táncosokra is?

Kósza 2010.01.20. 11:13:17

@tarquin - washlady: ugye-ugye, az internet korában már nem lehet megvezetni a népet :)

kóristalány 2010.01.20. 11:14:26

@sikisiki: Elolvastam, nekem tanulságos volt.

Hoffy 2010.01.20. 11:17:26

Szerintem ha tényleg el akar venni, akkor semmi gond de ha nem akkor vigyázz, mert csak házvezető nő lehetsz, így hívják a kat. papok illegális feleségeiket. Vagyis soha nem vállal fel és csak onnan lehet tudni, hogy közötök van egymáshoz, hogy a gyerekek a papra hasonlítanak.

Kósza 2010.01.20. 11:17:29

@tarquin - washlady: ja, és ne várj reakciót, a kollega a tényekre nem reagál :)

Goompah 2010.01.20. 11:18:44

Úttörő sem szabad elhatározásából lett valaki, ha jól tudom. Sőt a KISZ-tagok jelentős része sem volt meggyőződéses kommunista, a belép(tet)és automatikusan történt.

Ratzinger még annyira sem volt náci, amennyire pl. Kurt Waldheim háborús bűnös. Ennek legpompásabb igazolása, hogy még a zsidók sem találnak rajta fogást, pedig rászállnának, ha lenne miért.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 11:21:59

@tarquin - washlady: Hajlok rá, hogy igazad van. Dehát azért születnek a szabályok... :-)

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 11:23:24

@Kósza: Szerintem is az volt az utolsó. De nem értem, mire akarsz ezzel célozni.

minden nick foglalt... 2010.01.20. 11:23:33

Szerintem a cölibátus szopás. Uff.

sikisiki (törölt) 2010.01.20. 11:24:50

@Hoffy: Egy kis faluban akkor van gáz, ha vörös hajú a plébános.

Kósza 2010.01.20. 11:25:59

@sikisiki: arra, hogy azt válaszolted Girgesz újabb zsinatot felvető kérdésére, hogy most volt ősszel.

Girgesz 2010.01.20. 11:30:07

@sikisiki: na, akkor ígérem behozom ezt a fél éves lemaradást, mert tényleg érdekel(sajnos kisebb gondom is nagyobb volt az ősszel annál, hogy az egyházakat figyeljem.)
www.origo.hu/tudomany/20091119-vilag-teremtese-vatikan-egyhaz-idegen-lenyekert-is-meghalte-jezus-a.html -pedig ezt olvastam is, de mégsem ugrott most be.

@Csokis: így már jobban értem.Asimov sok okos gondolatot írt le :D

2010.01.20. 11:41:19

@primu:

Legalabb nem kellett volna sikosito, ha mar csuszos a hal.

@Girgesz:
A robot nem arthat emberi lenynek.... Nekem inkabb a "visszaterek" es a "by your commmand" valoszinubbnek tunik a jelenlegi robotikai fejlesztesek alapjan.

alumi 2010.01.20. 11:43:03

@Budapesti Brigaderos: ja, tudod, hogy megdobnak kővel, csapj oda hallal..:)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.20. 11:44:14

Ennek a cikknek mi értelme volt?

Mentsük meg a keszegeket a papoktól vagy a papokat a postolótól?

alumi 2010.01.20. 11:45:10

úristen (hogy stilszerű legyek),
ne mondjátok, hogy egy szar, kritikán aluli poszt ekkora vallásügyi vitát indított el?

ennek az egésznek mi köze van a valláshoz és általában a papokhoz? nagy büdös semmi.
hasonló kilátásai vannak ennek az egész szájkaraténak, mint egy ballib-magyar gárda típusú beszélgetésnek.

kóristalány 2010.01.20. 11:52:25

@RAMBO: Bármelyik a kettő közül Istennek tetsző cselekedet lenne. :)

2010.01.20. 11:52:27

@primu:

Es tartsd oda a masik.... ?

Girgesz 2010.01.20. 11:53:49

@sikisiki: na jól van, megnyugodtam a zsinatot illetően-csa nem maradtam le annyira :D

@Budapesti Brigaderos: Asimov egy csomó dolgot megjósolt, vagy jól látott(persze voltak tévedései is). Azért van pár írása, amit nem szeretnék, ha bekövetkezne :D
(Nem is tudom kitől hallottam, de nagy igazság: "Asimov Verne reinkarnációja-vagy lehet, hogy inkább a továbbfejlesztett változata." :D

2010.01.20. 11:54:37

Bizserdessek dezsverek, fennhangon dizserjetek bazurat, merd radog guldte a fold fergeit. Alleluja !

(Angyal tisztelendo)

BéLóg 2010.01.20. 11:55:46

Katolikus papok közül a görögök (azaz a görög katolikusok) NŐSÜLHETNEK.
Igaz csak egyszer az életben (azaz ha a nej előbb hal meg, ennyi volt) és csakis a papszenteléssel együtt.
Ha valaki többre vágyik mint parókusi (rómaiaknál ezt plébánosnak hívják) élet (pl. pispeki címre vágyik, akkor nem nősülhet.

Egyéábiránt a cölibátus NŐTLENSÉGET jelent szó szerint nem pedig szexnélküliséget. Egy papnak mondjuk a szexelés olyan vétek, amely megbocsátható a pispeknél tett gyónással.
Valszeg ők ilyesmivel járnak a gyóntatószékbe, az átlag katolikus meg a "szokásos" már megint loptam, csaltam, hazudtam kezdetű mantrával.

2010.01.20. 11:59:50

@Girgesz:

Asimov nemikepp idealista volt, alabecsulte a kapzsisag es hatalomvagy korrumpalo hatasat az emberekre.

BéLóg 2010.01.20. 12:04:28

@Girgesz: Mondjuk arra a házas református papra, akit a FELESÉGE rajtakapott hogy a közös gyerekükkel hüm, hüm, izé a hátára meg egyebek. A pap Romániába menekült a felelősségrevonás elől.

Ezzel senkit nem akarok mentegetni. A bűn nem hivatásspecifikus, se nem faji vagy nemi kategóriákra oszlik. A bűn az EGYÉN tulajdona csakis.

Az is tény, hogy a bűnre hajlók KERESIK azt a közeget, ahol kiélhetik gonoszságukat, ezért igenis több pl. a szexuálisan aberrált tanár, nevelő, pap, oktató, orvos, stb. mint mondjuk mérnök vagy atomtudós.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 12:06:12

@sikisiki:

Én voltam kisdobos, meg úttörő is, de leszartam az egészet, az úttörők közül ki is rúgtak, mert basztam bemenni hétvégén a suliba gereblyézni meg egyéb rabszolgamunkát csinálni. Micsoda katasztrófa volt nekem :D

Az egyházak haladnak a korral, már pénzt is mosnak bűnszervezetként :)

@BéLóg:

Megrontottam 15 ministránsfiút, meg levarrtam 50 özvegyet és csináltam 30 leányanyát :)

@minden nick foglalt...:

Épp ez az, hogy még az se! :D

Köldökszösz (csodalampa) 2010.01.20. 12:06:14

Tiszta Tövismadarak!

Most elmorzsolok egy könnycseppet rálf atyáért.

kewcheg 2010.01.20. 12:09:39

Ismét hálás téma, akárcsak egy autós oldalon a Suzuki-fikázás...Mmm,lehet szidni: egyház,Vatikán,vallás,cölibátus etc...Nekem ez egy kicsit úgy tűnik, hogy ha van sapka az a baj,ha nincs akkor meg az...Aki eleve ellenséges a vallással, a hittel szemben annak az egyház semmilyen formájában nem fog tetszeni...ellenben az illető szívesen megfogja és elfogyasztja a Pokolról elnevezett energiaitalt, mert az trendi.Lehet sokmindent mondani az Egyházról (itt most a katolikust értem) de bennem mindig két tény merül fel: 1., minden logikus,józan emberi számítás szerint az egyháznak már régesrég meg kellett volna szűnni, el kellett volna tűnni a föld színéről.
Oszt itt van.
Ergo: a világot a csoda kormányozza. 2. A zuhanó repülőn mindenki imádkozni kezd...:)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 12:09:55

@Kósza: mindig voltak, akik nehezebben hagyták.:-)

katee 2010.01.20. 12:10:23

@Kedves Nard: Te nem vagy normális! Alapjában hülyeség, amit írtál, és persze valótlan is. Kevés olyan posztot olvastam, ami katolikus témáról szól, és ne gyalázták volna a pápát a kommentekeben. Hát ez most is sikerült. Gratulálok! Mindig lesznek baromállatok!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 12:16:34

@katee:

hu.wikipedia.org/wiki/Cesare_Borgia

Tessék itt egy kedves pápa. Jó kis katolikus :)

Nem hülyeség amit írtam, mind tényszerű. Nem mondtam hogy háborús bűnös a pápa, csak elég furi hogy volt hitlerjugendest is bevesznek pápának.

reccs 2010.01.20. 12:17:43

@katee: egy jó történelemkönyv? Azért gondolj bele, 500 évvel ezelőtt a pápai "poszt" elsősorban iszonyatos politikai-gazdasági-ideológiai hatalmat jelentett, királyokénál nagyobbat akár, így akit a hatalom vonzott, annak ez elsődleges cél volt. Ráadásul az olasz nemsség vadászterülete volt a pápai cím.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.20. 12:20:48

@Klogg:

Nem értem: ha úgyis otthagyja az egyházat, minek kéne bármiféle engedély a pápától?

Ja: egy apácának tűnő valaki ma indult blogja:

leticianover.blog.hu/

A végén még ő is férjhezmegy :-)

katee 2010.01.20. 12:21:21

@reccs: én a mostani pápára vonatkozólag értettem a hülyeséget. Tény, hogy a "sötét" középkorban voltak furcsa dolgok, az Egyházban is.

ivrilider 2010.01.20. 12:57:45

Nem tudom, mit nem értenek, akik akadékoskodnak. Az én interpretációm, hogy a fiúcska részben azért ment papnak, mert nem ment neki annyira a csajozás, amikor még a pályaválasztás előtt állt. Így adódott kézenfekvőnek. Ám amikor ráérzett, odahagyta... Semmi kivetnivalót nem látok benne, ez az élet rendje a különféle szabályokkal és útmutatókkal áthatott társadalmakban... A tapasztalat is mindig a korai beidegződések szűrőjén át keletkezik, kár megrovásokat tenni valakire, aki szakít a korábbi irányelveivel...

Rebelde 2010.01.20. 13:04:54

ez a poszt elég hiányos, talán nem véletlenül... ha gör.kat. kispap az illető simán házasodhat, nem egy nagy csoda ez

Stupidella 2010.01.20. 13:06:56

Nekem fura, hogy manapság még létezik olyan, aki a cölibátust választaná.

@tiboru: újabban ilyen témájú blogokat reklámozol? :)

Girgesz 2010.01.20. 13:09:34

@csodalampa: épp azon gondolkodtam,hogy hogy is hívták a papot ebben a filmben :D

Girgesz 2010.01.20. 13:11:22

@Stupidella: Vajon miből gondoltam, hogy Erással együtt te sem fogod megérteni azt, aki cölibátust fogad ;)
:DDDDDDDDDDD

Stupidella 2010.01.20. 13:17:57

@Girgesz: miért, Te talán megérted ezt a kőkorszaki marhaságot? :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 13:18:02

@Kósza:

Az őszinteséget és a nyers valóság kimondását sokan bunkóságnak tartják. Leginkább az álszentek, képmutatók és a tudatlanok és/vagy megtévesztettek. Én ahol tudok aláteszek azoknak, akik belőlem akarnak megélni, élősködni (lehúzós egyházak pl) :)

Epokit Drive 2010.01.20. 13:25:42

Amúgy a cölibátus nem is olyan vészes, ha az ember szert tesz mellette egy ilyen cölibára...

Kósza 2010.01.20. 13:27:30

@tarquin - washlady: Ő a névadóm :), Aragorn
Viharedzett arcú, éber tekintetű férfi, aki nincs híján a fegyvereknek, s ruházata sok utazástól viseletes. Papsajt Ászok, a fogadós Vándornak szólítja, s azt mondja: ő egy Kósza, egyike a vándorló északi embereknek, a dúnadánoknak.

Erásss 2010.01.20. 13:30:47

@Girgesz:
Mert ezt nem lehet megérteni. Hogyan tud valaki olyan dologról lemondani, ami jó? Pontosabban, ha nem próbálta még, akkor sem értem, hogyan tud lemondani olyasmiről, amit nem is ismer...Ha viszont már szexelt és lemond róla, akkor nagyon szerencsétlen emberrel keveredhetett össze, aki egy életre elvette tőle a kedvét....:D

Kósza 2010.01.20. 13:32:11

@Kedves Nard: csupán az elb@szott fotók miatt, amit belinkeltél, a véleményeddel, az észérvekkel semmi bajom, de bizonyos szinten túl már nem tartom helyénvalónak más elveit fricskázni. És ez a két kép együtt ilyen volt, ráadásul semmi köze sem volt az általad emlegetett hitlerjugend múlthoz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.20. 13:32:36

@Girgesz: És még egy: félre ne érts, van nekem is elég bajom a katolikus egyházzal, de értékelem, hogy legalább próbálkoznak. :-)

Off: Tulajdonképpen sosem értem, hogy van az, hogy miközben a ferenceseké az egyik legszigorúbb szerzetesrend (pl. a középkorban a legdurvább, legrettegettebb inkvizítorok voltak a jezsuiták után/mellett) mégis ők tudják a legemberközpontúbb (hú, de hülyén hangzik) katolikus közösségeket létrehozni. Amikor jó "sztorikat" hall az ember ismerősöktől, azokról nagyrészt kiderül, hogy valami ferences szervezésű tábor, buli, akármi volt. Nem reklám, tényleg nem értem, persze az is lehet, hogy csak véletlenül mindig így dobta a kocka az ismerősök körében.

Girgesz 2010.01.20. 13:33:15

@Stupidella: nem. Beállok a sorba közétek. De azért mégiscsak jobb ezt hölgyektől olvasni ;)

@Kósza: S közben az egykor dicső dúnadán nép nagy királyainak egyetlen élő, egyenesági leszármazottja, aki vállán hordja ősei bűnét, és a jó megmentésének terhét. :D

kóristalány 2010.01.20. 13:37:29

@Erásss: Ez valami olyasmi, mint amikor lemondasz a csokiról a fogyás érdekében, csak itt egy fennköltebb célról és nagyobb áldozatról van szó. :)
Én már a csokinál is kudarcot vallottam...

ohrana 2010.01.20. 13:39:26

@Stupidella: Az a vicc, hogy ez NEM kőkörszaki marhaság. Eleinte nem is volt, a keleti egyházaknál is csak korlátozottan van (szerzetesek, püspökök)

o

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.20. 13:43:40

@Stupidella:

Az én koromban már gondolni kell arra is, hogy mi van odaát...

Kósza 2010.01.20. 13:43:48

@Girgesz: de a legszebb, hogy még egy tündét is képes volt kibeszélni a bugyijából! :)

Girgesz 2010.01.20. 13:45:03

Eszembe jutott még valami: "Pap leszek, a pokolba is!" :D
(Hogy a hülyeség milyen könnyen megmarad az emberben?!?)

@kóristalány: ez meg olyan Micimackós okfejtés volt :D -de találó.

Stupidella 2010.01.20. 13:46:55

@tiboru: ugyan...!

@Girgesz: :)

@ohrana: nyilván nem szó szerint kőkorszaki, ez egy jelző volt arra, hogy egy kissé elavult dolognak tartom.

Girgesz 2010.01.20. 13:50:42

@Kósza: Igen... érdekes, hogy erről a tettéről nem zengenek ódákat a kastélyokban, nem énekelnek vidám nótákat róla a hobbitok, de még csak Kovi sem csinált belőle pornófilmet :D
Pedig képzelheted, hogy egy örök élettel megáldott, az istenek szépségét magán viselő lény mit nyújthat egy buja éjszakán ;)

alex4 2010.01.20. 13:55:43

@Girgesz: Szvsz, Micimackó sértésnek venné, ha valaki a vallásosok közé sorolná, hiszen az ő jelmondata („Gondol, gondol, gondol!) inkább a józan ész használatát érzékelteti - ez utóbbit viszont semmilyen vallás nem tartja kívánatosnak! Még csak azt kéne! :))

kóristalány 2010.01.20. 13:55:53

@Girgesz: Törtem is a fejemet rajta sokáig :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 13:56:25

@Kósza:

Az én adómból is zabálnak érdemi produktív munka nélkül azok a gennyzsákok (egyház pl) nehogy már ne fricskázzam, gúnyoljam, vagy sértegessem őket akkor, és amikor úri kedvem tartja! :) Az hogy számodra mi elfogadható, panaszold el Zsákos Frodónak! :)

Goompah 2010.01.20. 14:01:47

A cölibátus gazdasági okait mindenki ismeri. Hogy aztán milyen álszent magyarázattal nyomták le szegény papok torkán, az már más kérdés.

Ha a protestáns egyházak papjai, lelkészei kellőképp tudják Istent és az egyházközség tagjait szolgálni, akkor erre egy nős katolikus pap is képes lenne. Sőt papnő is, bármily eretnekségnek hangozzék is.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 14:02:31

@Stupidella: a kaotikus egyház számára a nők még mindig ördögi teremtménynek számítanak, régi hagyomány ez már náluk, egészséges férfiember pedig nem paktál az ördöggel, marad a cölibátus.:-)

Girgesz 2010.01.20. 14:05:16

@alex4: Micimackó, mint logika fáklyájának hordozója? Ez jó :DDDDDDDD

@kóristalány: közben hány csupor méz fogyott el?

Girgesz 2010.01.20. 14:08:40

@tarquin - washlady: ajjaj!Akkor az én lelkem már odavan, mert lepaktáltam egy csinos kisördöggel? :DDDDD

kóristalány 2010.01.20. 14:14:53

@Girgesz: Hány is?... gondolj, gondolj, gondolj...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 14:16:40

@tarquin - washlady:

A zeredendő bűn miatt! :D A zördögtő' való mind!

gabcigirl 2010.01.20. 14:25:54

Jó hír a papoknak: a Biblia, ha végigolvassák, SEHOL NEM TILTJA a nősülést- sőt kifejezetten javasolja is. Úgyhogy nyugodtan lehet tehát családot alapítani meg gyermekeket vállalni, hajrá !!!

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2010.01.20. 14:26:10

@Kedves Nard:

miert probalod osszemosni az egyent a szervezettel? miert a vallas hibaztathato bizonyos tettekert? miert nem ismersz pozitiv peldat? minden cigany bunozo? minden zsido nyereszkedo gazember? etc etc. azt hiszem sokkal kevesbe ismered a vallast vallasokat mint ahogy hiszed. kiemelsz negativ peldakat mert pozitivokat nem ismersz,mert azok nem jelennek meg a bulvar sajtoban...

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 14:30:04

@Kedves Nard: nem volt az ellenállás sem túl nagy ott a fa alatt, azóta próbálják helyrehozni a bakit:-))

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 14:31:40

@Girgesz: ezt nem tudhatom, nem én vagyok a jóisten.:-)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 14:40:42

@bolkonszkij: dehogy, az én eszemmel káosz lenne, nem világegyetem.:-)

bolkonszkij 2010.01.20. 14:43:24

@tarquin - washlady: Ahogy elnézem a világunkat, akár Te is terethetted volna.:)
Amúgy a katolikus egyház konezrvativizmusa számomra három dologban csúcsosodik ki: cölibátus, fogamzásgátlás merev elvetése, nők nem lehetnek papok.

Girgesz 2010.01.20. 14:43:51

@tarquin - washlady: hát igen... összerakták amijük volt és jólelb@szták az életük. :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 14:48:43

@lacikafan:

Itt speciel a katolikus egyházról volt szó. Egyén, nem mondtam egyént, csak annyit, hogy a mostani pápa hitlerjugendes volt.

Az ős kaján 2010.01.20. 14:49:02

@Kedves Nard: Igazad van, de terád sincs szükség.

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2010.01.20. 14:50:05

@Kedves Nard:
es? nem azert szeretjuk....
Csajkovszkij meg buzi...ot sem azert szeretjuk...

kencel 2010.01.20. 14:52:58

LOL. Akkor most mi lesz a kiscsakoval. Pap lesz igy is? nem vagom a colibatus mennyire tamogatja a hazassagot. Meg a vegen kiderul hogy nem is pedofil aztan megnosul:D:D
A tortenetrol eszembe jut a Maffiozok cimu hires sorozatbol az a jelenet amikor a Pap a maffiavezer felesegehez jart rendszeresen(mint utolag kiderul kajalni) es kozben probalta odalogatni az oreg egyszemut. Persze nem sikerult. KOzben masokknal igy probalkozott.
Ugyes vagy kispap.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 14:56:44

@lacikafan:

Csajkovszkij nem is volt pap sem egyházi személyiség/vezető! :)

@Az ős kaján:

Dehogynem, kiből lenne amúgy adóbevétele az országnak? A csuhások csak viszik a pénzt.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 14:57:00

@Girgesz: na, ebben sem vagyok teljesen biztos.:-)

@bolkonszkij: én például biztosan nem tudnék fényt teremteni, meg fekete lyukat sem, meg időt sem.. meg..meg..:-) Tudtommal a róm.kat egyház a fogamzásgátlás bizonyos módszereit utasítja el, de ennek is utána kellene olvasnom.

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2010.01.20. 15:04:10

@Kedves Nard:
amugy az elso megjegyzesemhez beteheted a katolikus szot a vallas ele :) ugyanugy nem fogsz ismerni pozitiv peldat...ha a rosszat keresed valamiben akkor meg is fogod talalni. keresd a jot :)! szerinted mivel foglalkozik egy pap amikor nem misezik?

Girgesz 2010.01.20. 15:05:04

@tarquin - washlady: a paradicsomból ki lettek tiltva... pedig ott aztán arany életük volt! Itt meg jöttek a betegségek,az öregség, a munka, stb. Akkor valamit csak elb@szarintottak azok ketten annak idején!
(Meg különben is... miért éppen paradicsom? Miért nem sárgabarack?Az sokkal finomabb!)

bolkonszkij 2010.01.20. 15:06:15

@tarquin - washlady: Én úgy tudom, hogy általában véve a fogamzásgátlást (pl. az óvszer használatát) utasítja el, valamint az abortuszt még a megerőszakolt nők esetében is. De lehet, hogy tévedek, én sem vagyok naprakész.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:07:45

@Girgesz: felismerték a szabad akaratot. Nem mindenkinek jó az akolban.

Kósza 2010.01.20. 15:11:29

@tarquin - washlady: ha jól tudom, a naptár-módszer kivételével mindent elítél, még a Kelenföldnél kiszállást is :)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:11:38

@bolkonszkij: abortuszt nyilván, és minden olyan fogamzásgátlási módszert, amely gátolja a megtermékenyített petesejt beágyazódását. Nem tudom, hogy az óvszert elutasítják-e, megnézem, nem vagyok jó katolikus:-)Elképzelhető, ha minden mesterséges eszközt tiltanak.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 15:12:06

@lacikafan:

Semmit nem csinál. Lóg, herever, pedomacit játszik. Vagy valami látszatmunkát csinál.

Girgesz 2010.01.20. 15:12:30

@tarquin - washlady: hát...ha felismerték volna a szabad akaratot, akkor dönthettek volna úgy is, hogy inkább maradnak. Máshol meg a szabad akarat, mint az emberiség nagy ajándéka szerepel.(Ez a gondolat szerepel az Angyalok városa c. filmben is, meg jó pár patinásabb irodalmi műben.) Akkor most hogy is van ez?

alex4 2010.01.20. 15:14:34

@Girgesz: Azért - szvsz - még így is több józan észt szorított bele Milne, mint ami a vallásosokra jellemző.

Csak képzeld el, pl, ha egy társalgásban vki istenről beszél, vajon visszakérdez vki más, hogy a „jó, de melyik"?, beleGONDOLván, hogy jónéhány minden6ót (ugye, mindegyik, külön-külön „egy és igazi és univerzális"!) képzelnek be maguknak az emberek a Föld különböző pontjain.

Melyik dolog a menő? Ostyás-kannibálosdit játszani egy katolikus templomban vagy imamalmot pörgetni Tibetben (hogy tömjénzsolt gúnyolódását az amerikai énekes-táncolós misékről ne is említsem)?

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:16:03

@Kósza: a Kelenföldnél kiszállás elítélésének magyarázata nem is akármilyen :-)

bolkonszkij 2010.01.20. 15:16:48

@tarquin - washlady: Kérlek, jelezd majd, hogy mire jutottál. A védekezés tiltása kiváltképp időszerű például Afrikában, ahol nagyon sok HIV-pozitív van. Másrészt a katolikus papoknál is az elfojtott ösztönök felszínre törnek - Boccacccio novelláiban hemzsegnek a szoknyapecér papok.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 15:18:04

@bolkonszkij:

Ott sem engedélyezte a pápa az óvszer használatát! Volt is ebből botrány.

Kósza 2010.01.20. 15:20:08

@tarquin - washlady: szinte bájos, a magnak ilyetén nagy becsben tartása! :)

Girgesz 2010.01.20. 15:21:06

@bolkonszkij: Boccaccio biztos nem ismerte a papokat, és csak azok rossz oldalát látta, mert csak azt fújta fel a korabeli sajtó }:-)

bolkonszkij 2010.01.20. 15:22:27

@Kedves Nard: Volt, de a katolikus egyház emlékezetem szerint nem nagyon revideálta az álláspontját. Egyébként Giordano Bruno megégetése miatt is egy-két éve kértek elnézést - közben eltelt vagy 500 év. A katolikus egyház malmai lassan őrölnek.

Girgesz 2010.01.20. 15:25:01

@Kósza: főleg, ha valaki a másik vonalon közlekedik, akkor cseszheti, ha Kelenföldnél száll ki :D

@alex4: Erről inkább nem fejtem ki a véleményem, mert megalapítanék még egy vallást :DDDDDDD

Girgesz 2010.01.20. 15:26:42

@bolkonszkij: hát eléggé lassan... és szerinted Bruno bácsi megbocsájtott?

bolkonszkij 2010.01.20. 15:27:14

@Girgesz: Igazad lehet, nyílván a korabeli Blikket tanulmányozva írta meg nagy művét a csapodár papokról.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:28:32

@bolkonszkij: házastársak esetében nem tiltja.:-))) Furfangosak.

@Kósza: és a feleség kielégüléséé a házastársi szeretet nevében:-)

Kósza 2010.01.20. 15:28:45

@Girgesz: más vonalon békésen lehet haladni a végállomásig! :)

bolkonszkij 2010.01.20. 15:28:51

@Girgesz: Hát ha a pápa kéri szépen, akkor biztosan.:)

Kósza 2010.01.20. 15:30:20

@tarquin - washlady: ugyan kérlek, ezügyben világos, és helyes az iránymutatás, a feleségnek pont annyi ideje jut rá, mint a férjnek! :)

bolkonszkij 2010.01.20. 15:31:02

@tarquin - washlady: Köszönöm, ezt nem tudtam. De vajon mi lehet a logikája? A feleség ne essen teherbe, az esetleges barátnő pedig igen? Hogy van ez?

bolkonszkij 2010.01.20. 15:34:35

@Kedves Nard: Igen így is mondhatjuk. Holott neki volt igaza.

Girgesz 2010.01.20. 15:35:22

@Kósza: te,ez nem sz*pás? ;)

@bolkonszkij: ez kb.olyan, mint amikor egy gyilkos bocsánatot kér a szülőktől, amiért megerőszakolta, majd megölte a tizenéves lányukat. Akkor már qrvára mindegy!A pápa is ahelyett, hogy bocsánatot kérne pár csontváztól inkább azon gondolkodhatna, hogy most elkerülje a jövő bűneit...

Father Justice (törölt) 2010.01.20. 15:37:19

@tarquin - washlady: Én tanultam hittant gimnáziumban. Az akkori állás szerint a katolikus egyház egyetlen fogamzásgátlási módszert tartott elfogadhatónak: a női szervezet termékeny és terméketlen időszakaihoz történő igazodást. Bár ez önmagában is elég maradinak tűnik, nem is ezzel volt problémám, hanem hogy ütött egy másik "szabályt", amit ráadásul pár órával azelőtt tanultunk. Nevezetesen, hogy a szex akkor megengedett, ha nem csupán a testi örömszerzésre irányul, hanem a gyermeknemzés szándéka is megvan. Namármost ha tervezetten olyan időpontokban szexelek, amikor minimális eséllyel sikerülhet gyerek, eleve nincs meg az utódlás szándéka. E kérdést fel is tettem az atyának, aki pár másodperc gondolkodás után ezt a választ szolgáltatta: "Ööö... következő fejezet..." :)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:37:52

@Girgesz: ne feledjük, hogy előtte nem voltak döntési helyzetben.

bolkonszkij 2010.01.20. 15:39:46

@Girgesz: Ha jól tudom, akkor általában az inkizícióért is nemrég kértek elnézést. Évekkel ezelőtt jártam Toledoban az inkviziós múzeumban (nem a spanyol katolikus egyház, hanem az állam hozta létre), nagyjából három-négy termet tudtam végignézni, utána ki kellett mennem levegőzni: ennyi szörnyűséget életemben nem láttam...

Girgesz 2010.01.20. 15:50:11

@bolkonszkij: nekem elég volt, amikor elolvastam, amit egy korabeli realista író lejegyzett a papok módszereiről... azt hiszem, ezekért elmormolhat párrózsafüzért a katolikus egyház minden tagja, mire bocsánatot nyer.

@tarquin - washlady: de voltak...mikor egyenek, mikor ússzanak, mikor simogassanak állatokat/egymást.
Aztán jött Éva meg az ő kígyója és a nő döntött úgy először, hogy hallgat arra a bránerra(lehet, hogy ez volt az eredeti neve, csak túl hülyén hangzott volna és átkeresztelték kígyóra?) és eszik a tiltott gyümölcsből. Szóval csak a nő esett bűnbe először... és különben is: ha nem volt gyakorlatuk a szabad döntésben, akkor miért csinálták?-inkább kezdték volna kisebb volumenű dolgokkal(pl. előröl, vagy hátulról?) :DDDDDDDDDDD

Girgesz 2010.01.20. 15:51:30

@Kedves Nard: de ez a variáció nem is volt benne a Blöffben :P :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 15:52:36

@bolkonszkij:

Azért vicces, hogy a népirtásért (nyilván Bruno csak egy volt a milliókból) egyszerűen bocsánatot kér, és azt hiszik ennyivel el lehet intézni. Aki merényletet követett el a pápa ellen, mégis sittre került, tőle miért nem fogadják el azt, hogy "Bocsi, szar poén volt" ? :)

Pinochettől miért nem fogadták el, hogy bocsánat? :) Tőlük meg mindenki fogadja el? Szemforgató korrupt szemét bagázs.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:58:33

@bolkonszkij: házasságon kívüli szex katolikuséknál? Miről beszélsz?:-))))))

@Primitív Állat: jó kérdés.:-)))unokaöcsém most nősül, be is jelentkeztek paphoz, hogy járnának jegyesoktatásra. Mire a fiatal pap: Mégis, mit tudnék én maguknak oktatni erről?:-))

Kicsit lemaradtak katolikusék, mert a nem hormonális, de nem is mechanikus fogamzásgátlásról hallgatnak. Hm. Összehívok egy zsinatot.:-)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 15:59:33

@Kedves Nard: a merénylőtől elfogadták. Meg is tért a nyájba, ha jól tudom.

Kósza 2010.01.20. 15:59:42

@tarquin - washlady: nem vagy Te még vénasszony, hogy zsinatolj! :)

bolkonszkij 2010.01.20. 16:01:57

@Girgesz: Sok kiállított eszközről azt sem tudtam mire való, de ott voltak a szemléltető ábrák. Volt például egy elmés szerkezet, amit benyomtak a kínzásra ítélt szájába, az egyik hosszú vastüske az áldozat nyelvébe fúródott, a másik a szájpadlásába - így akadályozták meg, hogy az ordításával zavarja a hóhérok elmélyült munkáját

@Kedves Nard: Sok száz éve volt, minek jobban bolygatni a múltat.:)

Kósza 2010.01.20. 16:03:47

@bolkonszkij: türelem, mindjárt rátérünk a holokausztra is :)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 16:10:17

@Kósza: még lehetek, nem árt felkészülni.:-))

alex4 2010.01.20. 16:11:17

Valaki fennebb már említette a vallási megosztottságot és az egyes istenkék nevében elkövetett disznóságokat.

Ma sincs ez másképp - sajnos! Egy friss hír:

Meghaladja a kétszázat Nigériában a keresztények és muszlimok közötti összecsapások halálos áldozatainak száma. A zavargások Jos városban újultak ki vasárnap egy mecsetépítéssel kapcsolatos vita miatt. (mtv teletext 131. oldal)

Milyen szép példa az ökumenizmusra! :)))

Girgesz 2010.01.20. 16:12:47

További szép napot!- mára úgy érzem elég észt osztottam ki. Nekem meg alig maradt a végére :DDDDDDD
Most megyek haza és feltöltődöm holnapra ;)

bolkonszkij 2010.01.20. 16:15:05

@tarquin - washlady: OK, nagyon is világias a logikám, nem vettem figyelembe, hogy házasságon kívüli szex náluk ab ovo nincs, s ami nincs, arra nem is vonatkozhat semmilyen szabály. De vajon mi vonatkozik, mondjuk, az élettársakra?

Kósza 2010.01.20. 16:23:41

@tarquin - washlady: tényleg,... miért is érdemelne bocsánatot az, aki egy emberölés után még a pápát is megmerényli?! :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.20. 16:27:36

@alex4:

Speciel a buddhistákat csípem, még egy buddhista terroristáról nem hallottam még.

Kósza 2010.01.20. 16:32:17

@Kedves Nard: Új terrorizmus címszó alatt találod őket

Kósza 2010.01.20. 16:38:35

további jó fecsegést, kellemes estépítést! Sziasztok!

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.20. 16:44:04

@Kósza: ezt ne tőlem kérdezd, a pápától nyerte el. Még a kegyelmet is kijárta neki.

Nikica21 2010.01.20. 20:57:53

Jó estét!:)
Jó kis sztori...olyan mesebeli!:)

Erásss 2010.01.20. 21:25:18

Halihó esti műszak!

Nikica21 2010.01.20. 21:29:52

@Erásss: Megérkeztél....hol hagytad nyugodtabbik feled?:)

Erásss 2010.01.20. 21:32:52

@Nikica21:
Nem tudom hol van, eltűnt az éétteerreenn!:D

DEVIL! Hiányzol a leltárból!:D

Nikica21 2010.01.20. 21:39:35

Devil hol vagy Te drágaság?:D

Nikica21 2010.01.20. 21:43:43

@Erásss: Na mind1 addig beszélgessünk mi csajok...hogy vagy?:)

Erásss 2010.01.20. 21:48:58

@Nikica21:
Ezen a papos dolgon megdöbbentem...A mai világban cölibátus.:))

Különben jól vagyok. Neked hogy telt a napod?

Nikica21 2010.01.20. 21:54:39

@Erásss: nekem a mai napom kifejezetten jól!:) De igazából semmi kül...gyógyulgat a lábim!
Lánykád is gyógyulgat?:)

OwL 2010.01.20. 22:32:50

A "Kati és Andris" -ig megvoltam róla győződve, hogy ismerem ezt a párocskát, mert két közeli ismerősöm ugyanezt evezte végig. Csak a Kati nem stimmel, még az Andris is ok. :P

Amúgy klassz sztori, nincs ebben semmi rossz. Kicsit hosszú volt a horgászat meg halpucolás kifejtése. :)

2010.01.21. 08:51:48

@Kedves Nard:

Kifejezetten ironikus, hogy II. Janos Pal meg lengyel ellenallo, nem ? :D

BéLóg 2010.01.22. 21:08:44

@Kedves Nard: Tudod, te észlény, a mai Magyarországon nagyjából az 1975 előtt születettek mindegyike volt leninkisdobos meg leninúttörő, és nem igazáv VÁLASZTÁS alapon.
Németországban meg az adott korosztály, szintén nem önkéntes alapon volt hitlerkisdobos meg hitlerúttörő.
Sajnálom hogy ennyire ostoba vagy.

Frucsasz 2010.01.24. 20:11:08

Nem is láttam, hogy pályázatot hirdettetek "Írjunk posztot betépve!" jeligére... Két mondat közt van, hogy 10 év időugrás is történik a sztoriban.

Amúgy gratulálok, egy kispap, aki annyira céltudatos, hogy az első nőért otthagyja azt, aminek/akinek elvileg az életét szentelné... és a hobbija Isten teremtményeinek agyoncsapdosása. Mert msá a tudatuk... Sweet. :(
süti beállítások módosítása