Így lehetsz király 40 felett is

2023. október 16. 07:59 - csajokespasik

       

               „40 felett oda kell figyelni a test jelzéseire, felismerni az új határokat, nem pedig a kapuzárási pánik gőzétől hajtva belerohanni az életbe” - Posztolónk a saját pozitív és a korosztályába tartozó férfiak negatív példáival szeretné illusztrálni, hogy negyven fölött is van még élet. Saját megfigyeléseivel ösztönözné a középkorúság felé haladókat: kopaszodást megelőző tanácsokat és életmód tippeket is kapunk. Ám a pocakra még ő sem tud megoldást.        

 
       

                Fedezd fel és használd! Érezted már igazán felszabadultnak magad társkeresés közben? Lépj be a Csajok és Pasik közösségébe, hogy az ismerkedés igazán könnyed legyen! Aki még nem tudja: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

Amikor 4 évvel ezelőtt átléptem a negyvenet, féltem, vártam, hogy mi lesz. Most 44 vagyok és ugyanazt tudom mondani – hozzáállás kérdése, de amúgy semmi extra. Élek.
Viszont a velem egyidős barátaimon le tudom mérni, hogy mennyire máshogy éli ezt meg minden férfi. Az egyik ismerősömből teljesen elpárolgott a szexualitás, legalábbis az állítása szerint. A másik meg az ő homlokegyenes ellentéte: minden nőre rámászna. Igazi életművész, volt már házas is, de jelenleg egy húszas csaj lakását használja ingyen. Őt ez az életmód doppingolja, és első ránézésre valóban igazi energiabombának tűnik - bár a vérnyomása szerintem magas. A szélsőségeket még lehetne folytatni az alkoholizmuson át a megszállottan táplálkozástudatos bioéletmód felé. Sokféle módon meg lehet ezt élni: habitus, típus és a biológiai, lelki változások tudomásulvételének függvénye.        

       

               Jelenleg nem keresek párt, de amikor kerestem, azt megtanultam, hogy a nők azonnal kiszagolják, ha valaki nem önmagát adja, és rágörcsöl, hogy mihamarabb célba jusson, és annak a dolognak ott nem is lesz folytatása, azonnal leírnak.
Felvállalom a korom, mert ez van, ilyen az élet. Adok magamra, nem hagyom el magam, otthon edzek kicsit, de nem megszállottan, meditálok is (nagyon hasznos, tudom ajánlani). Megtanultam, hogy 40 fölött sok mindenre oda kell figyelni, és akkor nem lesz baj. A leghülyébb hozzáállás, amikor azt hiszi valaki, hogy ő nem érzi magát negyvennek és ugyanúgy próbál élni, mint jóval korábban. Bele fog reccsenni, ha erőlteti.
Továbbá, ha van gyereke, akkor vagy most jön rá a kései nevelési szándék, vagy elkezd „barátkozni” vele, próbál a laza haverja lenni, hogy fiatalnak és menőnek érezze magát, mindent elkövet azért, hogy fiatalosnak tartsa a gyereke, és ne nézze öregnek, hiába az apja.

40 felett oda kell figyelni a test jelzéseire, felismerni az új határokat, nem pedig a kapuzárási pánik gőzétől hajtva belerohanni az életbe. Nagyon oda kell figyelni, mit kajálsz, mikor fekszel, mikor kelsz, és ha a hajad is meg szeretnéd tartani, akkor különböző pakolásokat lehet csinálni (ciki, nem ciki: ez az ára, sok trükk van a neten) és ami fontos még: sok mozgás. Én így 44 évesen is formában vagyok és jól érzem magam a bőrömben. Felismertem, hogy a piálást sem bírom már annyira, megfigyeltem, hogy alkalmanként max. 7 deci bor / vagy 3 kori sör ami még nem okoz másnapot.
Tudom ajánlani kortársaimnak mindezt, bár aláírom, hogy a genetikai adottságok is sokat számítanak, és ha valaki hízásra hajlamos, ez az a kor, amikor nagyon fel kell kötnie a gatyáját. Amit még tanúsíthatok, hogy megváltozik a hőérzeted: érzékenyebb leszel a hőmérséklet ingadozásra, a hidegre, a melegre, talán a frontokra is, és már nem teheted meg azt, hogy 12 fokban futsz egy háztömböt és megúszod megfázás nélkül. Ezzel nincs mit csinálni, észre kell venni.

A pocak: lesz. Mit tudsz vele tenni? Az égvilágon semmit, el kell fogadni. Kisebb vagy nagyobb mindig lesz. Próbaként füllentettem már magam 35-nek nőknek és látszólag szó nélkül elfogadták, olyanok, akikkel akkor találkoztam először egy társaságban, tehát nem is akartak nálam bevágódni. Mondjuk frissen voltam borotválkozva, az is számít.
Hogy 54 évesen is ugyanezeket elmondhatom-e, nem tudom előre, de remélem. Dolgozok rajta. Remélem, hasznosakat mondtam.
Robi          

 

 

21 komment
Címkék: tanulság

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr9718235625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztravinszka 2023.10.16. 10:50:20

Tök jó írás. Negyvenesen még mindenki fiatal amúgy. De ha ennyit piálsz, mert ez sok, az csúnyán meglátszik az arcon később, és a pocakhoz is van köze. Ha jól akarsz kinézni, egészségesen élni, akkor ezeket az áldozatokat meg kell hozni. Nehéz lesz.

God Harald 2023.10.16. 11:21:05

Mennyei királyság!:)

Andy73 2023.10.16. 11:45:38

Szerintem a kopaszság nem gond, gyakori a férfiaknál, és sok nő férfiasnak is tartja - elég röhejes ellene küzdeni. Sokkal nagyobb gond, ha beletörődsz a pocakba. Ha viszont rendszeresen 3 korsó sört vagy 7 deci bort (gyakorlatilag egy egész üveg!) iszol, akkor ne csodálkozz, ha sörhasad lesz, hízol és öregszel is, mert ez bizony masszív alkoholizmus. Én se vagyok antialkoholista, de ennek a mennyiségnek a fele is bőven elég alkalmanként - és tényleg csak alkalmanként, nem rendszeresen.
A testsúlyt rendszeres mozgással és egészséges táplálkozással lehet karban tartani. Tapasztalatom szerint a mozgás a hasznosabb, diétázni legalábbis nem szeretek, de ha eleget sportolsz, akkor nincs is rá szükség. Lehet otthon is edzeni, de a szabadban is futni, vagy kezdetben kocogni, vagy legalább sokat gyalogolni - az őszi idő erre éppen ideális. Ha többet sportolsz, mint iszol, akkor nyert ügyed lehet. Az egészség és a normál testalkat azonban csak előfeltétele a boldog életnek és párkapcsolatnak, nem önmagában való cél.

body_andras 2023.10.16. 12:11:08

@Andy73: Ezt szerintem nem naponta issza hanem 1-2 hetente 1x. Elvileg időt szán önmaga karbantartására, felteszem dolgozik is, kortársai szintén dolgos emberek, némelyiknek gyereke / családja van. Nem fog ez minden nap de még csak hetente sem eljárni bulikázni. Azért havonta 1-2x egy üveg bor vagy egy pár jó sör még nem a világ vége, jobbak az esélyei mint a naponta sör plusz aktimel kombónak.

Sadist 2023.10.16. 12:47:32

Kár, hogy a nők és párkapcsolatok terén ugyanolyan fogalmatlan maradtál, mint húszévesen.

Lorrh 2023.10.16. 15:22:41

@Andy73: A has az a belekre rakódó zsír. 40...50 fele lelassul az anyagcsere és ez okozza. Meg a gének. Van aki tud tenni ellene, van ahol meg alkati sajátosság és a fejed tetejére is állhatsz.
Nem lehet azonos mércével mérni a sok milliárd embert.
Nagyapám hordó borokat ivott, láncdohányos volt és zsír lélegzett be, mégis...

Lorrh 2023.10.16. 15:23:31

@Sadist: kemény szavak, de mind mindig, most is mennyire jól eltalálsz mindent.

blur7 2023.10.16. 17:20:13

Úgy látom, hogy komoly konkurenciája akadt Modor Tibinek. Nem is értem a Robit a végén.

Sadist 2023.10.16. 18:05:08

@Sztravinszka: "Negyvenesen még mindenki fiatal amúgy."

Kit akarsz átbaszni? Az ember 40+-osan legjobb esetben is középkorú, de egy profi sportoló vagy gyerektelen nő pl. már öregnek számít.

Sztravinszka 2023.10.16. 18:28:31

@Sadist:
70-80-hoz képest, amikor tényleg megrottyanunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.16. 21:02:40

Én idén tavasszal töltöttem be a 93-at, és kva jól érzem magam a bőrömben. Igaz, nem iszom és nem dohányzom, és már a szex sem olyan, mint 90 évesen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.16. 21:09:43

"Felismertem, hogy a piálást sem bírom már annyira, megfigyeltem, hogy alkalmanként max. 7 deci bor / vagy 3 kori sör ami még nem okoz másnapot."

@body_andras:

"Ezt szerintem nem naponta issza hanem 1-2 hetente 1x."

Az "alkalmanként az én olvasatomban azt jelenti, hogy egy alkalommal ennyit iszik meg. Ez szerintem nem utal a gyakoriságra.

Én ennek a negyedétől is kikészülnék, persze én egyáltalán nem iszom szeszt. Korábban még szilveszterkor megittam egy pohár pezsgőt, de pár éve már szilveszterkor sem.

Viszont egy kedves barátnőm iszik helyettem is, napi 2-3 liter bor és pár deci pálinka a szokásos adagja.

Lorrh 2023.10.17. 07:37:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lyó neked!
Nekem már 60 évesen sem volt olyan a szex mint 20 évesen. Azóta meg még lejjebb ment.

Rubasov nertárs 2023.10.19. 13:28:06

@Sztravinszka:

"Negyvenesen még mindenki fiatal amúgy."

Én is mondogatom sűrűn magamnak, mikor futni kell a gyerek után, hogy a 40 az új 20, csak még én sem hiszem el magamnak.
Amúgy meg 44 évesen nemtől függetlenül nem a pocakméreten meg az "ideális" piamennyiségen kéne merengeni, hanem a gyerek(ek) suli, edzés, nyelvtanulás háromszögén.
Ha meg bármi okból nem lehetett gyerek, akkor a minőségi közös időtöltésen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.19. 13:59:09

@Rubasov et.:

44 éves korára aki nem tanult meg min. egy idegen nyelvet társalgási szinten, az már nem is fog. Saját tapasztalat, de nem önmagamon.

Sztravinszka 2023.10.21. 08:48:12

@Rubasov et.:

Máshogy értelmezzük a biológiai kort. Amire én gondoltam: bármilyen műtétnél negyvenesnek az orvosok általában azt mondják, hogy a maga szervezete még fiatal... én kizárólag fizikai, testi síkon foglalkoztam a poszttal, valószinüleg beszűkült az érdeklődésem, na pláne a mondanivalóm :)))

De ha már megszólitottál... mindenkit az aktuális helyzete és életproblémája foglalkoztat. Te előirhatod, hogy mi a kötelező sablon (család, gyerek, karrier, nyelvtanulás), de sokan ebbe feszt nem fogunk beleférni, és akkor ez egy hiábavaló körforgás marad. Te mondod a magadét, hogy kinek hogyan kéne élnie az életét, én meg mondom a magamét: magánügy, foglalkozzál a saját életeddel. Röviden.

Na azért még az ideális piamennyiségről. Alkoholisták országában erről a témáról mindenkinek mindig kell tudnia, beszélnie, néha elmerengni rajta, mert igy vagy úgy, érintett mindenki. Pocakméretről is, ha másért nem, a katasztrofális eü miatt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.21. 09:09:21

@Sztravinszka:

Az alkoholt, a cigarettát és minden kábítószert ingyen kellene adni, viszont az állami egészségügy csak piaci áron gyógyítsa az ezekkel összefüggő betegségeket.

Hulljon a férgese.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.21. 11:16:25

@Sztravinszka:

Dehogy. Ez a szabadságjogok abszolút tiszteletben tartása. Mindenki szabadon úgy teszi tönkre magát, ahigy akarja, viszont a következményeket ne hárítsa másra.

Természetesen minden alkoholistának, dohányosnak, drogosnak joga lenne magán-egészségbiztosítást kötni, ha talál olyan biztosítót, amely megfelelő díjért vállalja a kockázatot. Ez nem új dolog, az extrém sportolóknál sem vállalja a TB az ezzel összefüggő kockázatot, ők ma is külön magánbiztosítást kötnek, ha akarnak.

Az alkohol, dohanyzás és a drogok egészségi kockázata pedig nem kisebb, mint az extrém sportoké.

A társadalmi károkat nem említem, mert azokat kb. fedezi a jövedéki adó.

Arthur Fleck 2023.11.17. 09:56:26

Úgy éreztem most magam, mintha egy menopauzás vagy hypothyroid csoport hozzaszólásait olvasnám.
süti beállítások módosítása