A gyerekeimhez nincs türelme

2010. január 27. 07:30 - Panni CsP

„Adott egy pasi, aki imád, és akit én is szeretek, de hosszútávon nem tudja tolerálni a gyerekeimet” – ezúttal egy olyan történet következik, ami még nem szerepelt blogunk repertoárjában, mint téma. A gyerek és a párkeresés: mit tehet egy nő, ha a pasija szereti őt, de gyermekei már zavarják? Remélem, hasznos és okos kommentek születnek, melyek hatékony tanácsokkal látják el a posztírót.

 

Sziasztok! Nem gondoltam, hogy egyszer még posztot fogok írni ide, de úgy látszik, mindennek eljön az ideje... Több oka is van, hogy leírom ezeket a sorokat. Először is segít összeszedni és letisztázni a gondolataimat, nem fogok szétpukkadni a bennem kavargó érzelmektől, és még hasznomra is lehetnek a kommentjeitek. Ti meg cserébe kaptok egy sztorit, amiből kiderül, hogy nemcsak a tinik viselkednek idiótán, ha szerelmesek.

Már nem vagyok mai csirke, pár éve elváltam és van két viszonylag kicsi gyerekem. Volt a válás óta néhány rövid lélegzetű kapcsolatom, de a gyerekek és a rossz tapasztalatok miatt nem mertem belebonyolódni semmibe. Igazából magam se tudom, mit is szeretnék, és csak azért nem adtam még fel az egészet, mert néha fájdalmasan egyedül érzem magam, és elrémít a magányos öregkor gondolata. Tavaly tavasszal megismerkedtem egy pasival, aki bár egyáltalán nem a zsánerem, de mégis kezdettől fogva egy húron pendültünk. Nem sok időt tudtunk egymással lenni, mert nekem nagyon kevés a szabadidőm, ő meg külföldön dolgozik. Nyáron két hetet sikerült lopni magunknak, és remekül működött a dolog. Azóta főleg a hétvégék maradtak, ha meg dolgozik interneten tartjuk a kapcsolatot. Lassan eljutottam addig, hogy a gyerekeknek is bemutattam, néhányszor nálunk is aludt, úgy tűnt, működhet a dolog.

Karácsonykor megint együtt töltöttünk egy hetet nála, most már a gyerekekkel (neki is van egy nagy lánya, akivel remekül kijövünk) együtt. Ez már nem volt felhőtlen - ahogy ilyenkor lenni szokott - minden közbejött, ami csak lehetett. Párom hősiesen tűrte a megpróbáltatásokat, de láttam, hogy megkönnyebbült, mikor vége lett.

Ünnepek után minden visszazökkent a rendes kerékvágásba, mi mentünk haza, ő külföldre. Már az első napokban észrevettem, hogy valami megváltozott. Ritkábban hívott, nem beszélt annyit, mint máskor, éreztem, hogy valami nyomasztja, amit nem mond el nekem. Eleinte azt gondoltam, a munka miatt van, de aztán nyilvánvaló lett, hogy más a gond. Érezhetően eltávolodott tőlem. Mikor újra találkoztunk, mégis úgy fogadott, mintha mi sem történt volna. Már kezdtem azt gondolni, hogy rémeket látok, de aztán újra éreztem, hogy már nem ugyanolyan a kapcsolatunk, mint régebben. Néha teljes volt a harmónia, máskor meg mintha elzárkózott volna előlem. Nem tudtam, mit tegyek. Végül egy nyugodt és meghitt pillanatban rákérdeztem a dologra. Meglepetésemre nem kertelt, mintha csak erre várt volna, azonnal kiöntötte a lelkét. Elmondta, hogy ő nagyon szeret engem, sokkal többet jelentek neki, mint gondolta volna, de úgy érzi, hogy a gyerekekhez nincs türelme. Ezen rágódott hetek óta, de nem merte elmondani, mert félt, hogy elveszít. Nem akarom idézni a szavait, mert az túl intim lenne, de olyan szerelmi vallomást hallottam tőle, mint még soha senkitől (fénykoromban sem). Szóval ez a helyzet: adott egy pasi, aki imád, és akit én is szeretek, de hosszútávon nem tudja tolerálni a gyerekeimet. Mit tehetek? Nagyon fáj, mert nem vártam ezt tőle, de becsülöm őt azért, mert nyíltan elém állt a dologgal, nem akart megtéveszteni. Bevallom, nem szeretném elveszíteni, de nincs választásom, a gyerekeim az elsők. Vajon működhet így hosszútávon a kapcsolatunk? Én tulajdonképpen eredetileg sem gondolkodtam összeköltözésben, talán folytathatjuk, ahogy eddig? Lesz időnk így egymásra, mert én nem fogom háttérbe szorítani a gyerekeket. Vagy inkább szakítanom kéne most rögtön, bármilyen fájdalmas is? Mire ezt olvassátok, én már meghoztam a döntést, de szívesen hallanám a véleményeteket.

 

 
331 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr231702756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sieddie 2010.01.27. 13:01:37

Megcsalás?Amellett,hogy szarul esik az embernek, nem számon kérnék....Azzal fogadnám, hogy mióta nem szeretsz?Mert lássuk be ha megcsalnak vagy megcsalom a másikat problémák elől való menekülés...Annak oka van, amit nem mernek kimondani a másiknak.

Kósza 2010.01.27. 13:01:42

@Kedves Nard: ha ezeket komolyan gondolod, amiket leírsz, akkor azt kell mondjam, lesz majd alkalmad élesben is kipróbálni!

kóristalány 2010.01.27. 13:05:19

@Primitív Állat: Szerintem a gyerekekben még nem tudatosult egészen, hogy ez az "újdonság" állandósulhat is. Nekik még öröm és kellemes változatosság a hétköznapokhoz képest, ha ő is velünk van. Nem hiszem, hogy féltékenyek lennének, vagy tudatosan el akarnák őt marni. Talán, ha több időt töltöttünk volna együtt ez is bejátszana, de így nem hiszem.

jani130 2010.01.27. 13:07:06

-..még a Kennynek is van apjaaaa.
-Igen kicsim? És mi a kérdésed?

Najó mostmár leállok.

darkmirjam 2010.01.27. 13:09:02

@sieddie: "be ha megcsalnak vagy megcsalom a másikat problémák elől való menekülés"

A vágy mint probléma. Csak a probléma, meg a menekülés nem stimmel. Az emberek csalnak csak simán kalandorkodásból, részegségből kifolyólag, fogadásból, törlesztésként, bosszúból, kíváncsiságból, meggondolatlanságból, hedonizmusból, hirtelen felindulásból, józan megfontolásból, unalomból is. Jó, ezek közül néhány tényleg probléma. Sőt, minden megcsalás magában hordozza egy jobb, igazibb, szeretetteljesebb új kapcsolat kezdetét. Valaki mással. Még csak el sem tudom ítélni.

kóristalány 2010.01.27. 13:09:15

@sieddie: De igen, szeretem. Pont ez a probléma. Ha nem szeretném, rögtön kiraktam volna a szűrét. A gondot éppen az okozza, hogy szabad-e szeretnem őt ezekután?

darkmirjam 2010.01.27. 13:11:18

@darkmirjam: Új kapcsolat kezdetének lehetőségét akartam mondani. Úgy értem, néha kifejezetten jó, ha az ember nem annyira hűséges a lomha Lajoshoz és így megtalálja végre förge Pétert, az igazit.

sieddie 2010.01.27. 13:11:20

@kóristalány:

"Nekem ez egy komoly kapcsolat. Azért is mutattam be a gyerekeknek, mert vele el tudnám képzelni a közös életet. Még egyszer mondom, a közösséghez nem kell egy fedél alatt laknunk"

Milyen közös élet, ha nem lakunk együtt?Arra nekem a barátaim vannak, nem a társam.El fog jönni amikor nehezére esik is?Hogy érvényesül a jóban-rosszban?Ha valakit mélyen teljes szívemből szeretek, akkor azzal jól érzem magam,akkor miért ne költözhetnénk össze?Vagy mégsem jó mindig?

kóristalány 2010.01.27. 13:16:34

@sieddie: Azt hiszem ebben a kérdésben nem fogunk közös nevezőre jutni.
Eddig nekünk bevált ez a módi. Ha együtt voltunk, csak egymásra koncentráltunk, ha meg távol, akkor sem éreztük egyedül magunkat, mert tudtuk, hogy a másik vár, és hamarosan újra találkozunk.

darkmirjam 2010.01.27. 13:17:46

@sieddie: "Hogy érvényesül a jóban-rosszban?"

Hát szerintem egy kapcsolat kezdetén jó az, hogy ha főleg a jó dominál, így együtt felkészülhetünk a rosszre. Nem kell mindjárt a rosszal előhozakodni. Ráér, jön az magától.

Sarkas a példa, de a lábszag megismerése nem az első randihoz tartozik.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.27. 13:18:06

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér):

Mindenki bosszúálló, de úgy intézném, hogy ne a gyereknek legyen rossz. Még nem álltam semmilyen szörnyű bosszút senkin :) Exnőimen se.

kóristalány 2010.01.27. 13:19:02

@sieddie: "Vagy mégsem jó mindig? "
Nem, nem jó mindig. Most emelje fel a kezét az, akinek volt olyan kapcsolata, amiben mindig minden jó volt!

darkmirjam 2010.01.27. 13:20:21

@kóristalány: Egy estéseket is lehet mondani? :)

sieddie 2010.01.27. 13:21:36

@darkmirjam:
Részegség=boldogtalanság,gátlásosság feloldása, tehát gátlásos önbizalomhiány,problémák elfelejtése
Kalandor=bizonyítási kényszer ezt is elkaptam, ami szintén önbizalomhiányból táplálkozik.Öregedéstől való félelem
Bosszú=Túlzott egó.
Hedonizmus=boldogtalanság
Kíváncsiság=unalom,boldogtalanság
Unalom=Kihívásoktól való menekülés,önbizalomhiány

Egy kiegyensúlyozott kapcsolatban nincs túl nagy egó,sem önbizalomhiány, sem boldogtalanság, így megcsalás sem.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.27. 13:21:58

@darkmirjam:

förge Péter olyan rohadt förge, hogy számos más menyecskét is pörget a brén :)

dr. gernika 2010.01.27. 13:22:47

@Kedves Nard: "Még nem álltam semmilyen szörnyű bosszút senkin :) Exnőimen se."
*köhögésbe fulladt röhögés*

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.27. 13:23:30

@Kedves Nard:
Mint elvi lehetőség: elvált nő varrassa össze a micsodáját, és égettesse ki az agyából a kufircoló-központot, nemde? :))

@darkmirjam:
néha fennakadnak rajtad a szemeim - ez a tolerancia! (pozitív a meglátásom, mielőtt félreértenéd :D)

@kóristalány:
ez az egyensúlyozás, ez tényleg kimerítő. Mikor és kit mutathatsz be a gyereknek? Vajon szabad-e a gyereknek megkedvelnie valakit? És meddig? És ha lelép? Akkor megint sérülnek, szabad-e ezt tenni? Örökös dilemma ...
Nekem szimpatikus, ahogy csinálod. Szurkolok és sok türelmet kívánok nektek, a pasit és a gyerekeket is beleértve!

Kytia 2010.01.27. 13:24:19

@primu: "egy életre elcseszi a viszonyát akár a saját gyerekével is, mert pont a legkritikusabb években vonja ki magát a dolgokból"

Jaja, aztán később, amikor már nem hajkurássza a fiatal csajokat akkora lendülettel, illetve ő maga nem kell már nekik, jól jönnének a "szerettei". Ha lennének.
Nálunk más a helyzet. Nem tömény szigor volt, hanem tömény önzés, és álszeretet. És én nem fogok megbocsátani soha.:) Ha 10 év múlva mást mondok, öntsetek nyakon egy vödör jeges vízzel.

Hogy miért maradnak inkább egyedülálló apák? Szerintem a nők is kezdenek elferdülni. Vagy csak kinyílt a csipájuk, nem tudom. Felfogás kérdése. Mindenesetre kevesebb a meggyötört mártír, mint 40 évvel ezelőtt. Ezt én pozitív változásnak tekintem, bár azt nem, hogy nem törődnek a gyerekeikkel. Az én korosztályom most tele van olyan lányokkal, akik hallani sem akarnak gyerekről, miközben a fiúik már sürgetnék a témát. Ennek egyik oka lehet például, hogy már nem bízunk a férfiakban. Kíváncsi vagyok, mi lesz 20 év múlva.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.27. 13:27:52

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér):

Nem, dehogy. Csak ha ennyire ragaszkodott a gyerek nála való elhelyezéséhez, akkor vállalja azt, hogy esetleg ez néha kellemetlen lesz.

kóristalány 2010.01.27. 13:30:54

@Kytia: Nem is a férfiakban kell bízni, hanem magunkban. Ha megállsz a saját lábadon, és nem akarsz egy férfira támaszkodni, sokkal jobban fogod érezni magad, és szerintem ez a párkapcsolatnak is kimondottan jót tesz. Persze senki nem úgy vállal gyereket, hogy ha esetleg a pasi lelép, majd én felnevelem egyedül, de jó tudni, hogy képesek lennénk rá.

Kytia 2010.01.27. 13:31:29

@Primitív Állat: "Akár tetszik, akár nem, egy klasszikus párkapcsolatban bizonyos értelemben igenis birtokolják egymást a felek. Ha nem így lenne, a megcsalást sem kérhetnéd számon a másikon, hiszen az ő teste nem a te tulajdonod, nemdebár?"

Régebben olvastam a megcsalós blogot, ott az emberek (kommentelők) 99%-a ezen volt a legjobban felháborodva. Hogy mit képzel az, aki "birtokolni" akarja a másikat. Akkor most úgy kéne egymás mellett élnünk, mint a szobanövényeknek, vagy mi?:)))

kóristalány 2010.01.27. 13:32:19

@Kytia: Persze ezt nem személy szerint neked címeztem.

kóristalány 2010.01.27. 13:33:49

@Kedves Nard: Kár lenne tagadni, a biztonságérzet nagyon fontos. Hogy ez kinek mit jelent, az már megint más kérdés.

tuli _ 2010.01.27. 13:34:30

@Kedves Nard: a bosszú mindig a gyerekeken is csattan.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.27. 13:35:15

@Kedves Nard:
még lehetett volna fokozni? :) - bisztos nem merted elengedni a fantáziád! :DDD

sieddie 2010.01.27. 13:37:04

Röviden tanácsom az,hogy tégy rendet először magadban akarod ezt vagy sem?Komolyan gondolom, de ne költözzünk össze,hétvégi apuka ne legyen, de hétvégén találkozzunk, addig csak szenvedni fogsz.Miután ezt eldöntötted megbeszélsz vele egy találkozót, elmondod,hogy mennyire szereted, de a gyerekeidet nem tudod leölni, így vagy elfogad gyerekestől (gyereknevelés problémájával) vagy nem?Döntsön!Ennyire egyszerű, de mégis nehéz...tóvábbi jó napot mkinek!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.27. 13:50:29

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér):

Persze, de sikerült stílusost, ámde zsigerborzolót alkotnom. :)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 13:53:06

@kóristalány: azért ez nem ugyanaz, nyilván létezik az az önbizalom, hogy fel tudnám nevelni, hiszen meghalhat az apja pl., de olyannak mégsem szülök, aki nem neveli fel, ha velem történne valami. Vagy ez nem is szokott szempont lenni?

kóristalány 2010.01.27. 14:03:00

@tarquin - kisördög: "olyannak mégsem szülök, aki nem neveli fel, ha velem történne valami." Természetesen nem.
Sajnos hogy melyik pasiból milyen apa lesz, az csak élesben dől el, előtte nem lehet tudni.
Nyilván az a cél, hogy a szülők együtt neveljék fel a gyereket. Nem vagyok feminista, eszembe se jutott volna elválni, csak mert egyedül is fel tudom nevelni a gyereket. Mégis az ember egy csomó stressztől és görcsöléstől megszabadul, ha tudja, hogy nem függ senkitől.

tuli _ 2010.01.27. 14:06:36

@tarquin - kisördög: pedig az általad említett dolog döntő szempont.
olyannak sem szülök gyereket, akiről tudom, ha bármi miatt elválnának útjaink, akkor nem tisztel majd, vagy akit én nem tudok tisztelni a szerelem múltával.

Kytia 2010.01.27. 14:09:51

@kóristalány: Hát, persze, de hányan mondhatják el magukról, hogy képesek lennének ezt anyagilag megoldani. Mert az érzelmi részével csak megbirkóznék, de azért a GYES-en lévő, egyedülálló kismama egy nagyon szar helyzet. Arról nem beszélve, hogy GYES után sem kap könnyen munkát.

jobbosbalos 2010.01.27. 14:16:46

Szerintem sürgősen hagyd abba ezt a kapcsolatot.
Popper Péter szerint (és ezt sajna az én bőséges tapasztalataim is megerősítik),kis kompromisszumokat kötni lehet, megalkudni nem. Én is éreztem már azt, hogy az életemből nem kevés időt pazaroltam megoldhatatlan dolgokra. Ezt az időt SOHA nem kapod vissza senkitől. Egy párkapcsolatban a problémák megoldása nem azt jelenti, hogy ha nem szereti a nyavalyás a lakodalmas rockot, akkor is hallgatnia kell ezt a szemetet teljes hangerővel, mert én imádom - vagy engem szeret, de a gyermekeimet nem, ezért hozzon a szerencsétlen ÁLDOZATOT (csináljon úgy, mintha).Ha csak rólad kell gondoskodnia, mert beteg vagy, az nem áldozat,mert szeret. Más gyermekét elviselni nagyon nem ugyanaz, mintha a sajátom épp eszement, azt ugyanis kötelességem. Gyermekeid létezése a te döntésed volt, következésképpen a te felelősséged is, és e felelősség nem ruházható át másra - részben sem, csak ha önként teszi. Jobban jársz, ha megőrzöd szép emlékként, minthogy pár év múlva az arcodba kapod, hogy mennyit nyelt miattad. Addigra a szerelemhormon termelődése ugyanis leáll az agyban.
A szex maradhat, bár a történtek után az is necces.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 14:17:48

@tuli _: ez alap.

@kóristalány: meg sem fordult a fejemben, hogy feminista lennél.:-) Azon viszont őszintén csodálkozom, hogy nem lehet előre tudni, milyen apa lesz belőle. Vagy annyira kifordulna önmagából?

dr. gernika 2010.01.27. 14:20:15

@Kedves Nard: :D
Csak szörnyen gonosz. :DDD

kóristalány 2010.01.27. 14:21:34

@Kytia: Így igaz, én végigjártam/járom ezt az utat, és irtózatosan nehéz. Anyagilag, és érzelmileg egyaránt. Nekem főleg az a sokat emlegetett biztonságérzet hiányzik: mi lesz a gyerekekkel, ha velem történik valami?

darkmirjam 2010.01.27. 14:25:03

@tarquin - kisördög: Asszem én feminista vagyok. Valamiféle homályos bosszú lehet ez nálam, csak már elfelejtettem kin és miért is.

Egyébként amennyire egy nő megváltozik, ha anya lesz belőle, úgy egy férfi is. Minkét fél közös és saját kis életét teljesen megváltoztatja. Beláthatatlan nagy kanyar. Konkrétan mintha kicserélnék az emberkéket. Az eddig kicsit aggódós lányból igazi hárpia is lehet, a hétvégi egy-két sörből pedig masszív alkoholizmus.

kóristalány 2010.01.27. 14:27:25

@tarquin - kisördög: Lehet, hogy csak én voltam vak annak idején. :)
Nem hiszem, hogy kifordulnának magukból, de a gyerek születése olyan nagy változást okoz az életben, hogy arra nem lehet felkészülni. A legnagyobb jóakarat és igyekezet ellenére is van, hogy valaki nem tud felnőni a feladathoz.

kóristalány 2010.01.27. 14:30:29

@jobbosbalos: Nem akarom átruházni a felelősséget, még csak megosztani se. Csak szertnék én is egy kis boldogságot, törődést, érezni, hogy fontos vagyok valakinek. Hogy nő vagyok, nem csak egy "házirabszolga".

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 14:32:35

Csupa nyitva hagyott kérdés... A gyerekek fiúk vagy lányok, esetleg mindkettő, "viszonylag" mekkorák, azaz kinőtték-e már a hiszti korszakot vagy sem, mennyire volt a hölgy elfogult a gyermekeivel szemben, amikor róluk mesélt a pasinak, mi a baj a gyerekekkel (veszekszenek, undokok, rendetlenek, stb.), megkedvelte-e a két gyerkőc az új embert, az játszik-e velük vagy már örül, hogy egyet felnevelt és nem kezdené elölről, stb.,stb.
Aki ezek ismerete nélkül próbál meg véleményt alkotni, főleg tanácsot adni, az csak kibickedni szeret. De az az anyuka se veszi nagyon komolyan a dolgot, aki mindössze annyit kérdez, hogy mások mit tennének egy nagy vonalakban sem ismert szituációban.
Egyébként pedig eleve rossz az a megközelítés, hogy a gyereket kellene háttérbe szorítani vagy szétválni. Gyereket lehet nevelni és biztosítani róla, hogy anya szereti őket, de most kicsit beszélget a bácsival, ők meg azért vannak ketten, hogy játszanak egymással is néha.

tuli _ 2010.01.27. 14:33:12

@tarquin - kisördög: jó lenne, ha az lenne, de egyre kevésbé látom. :(

darkmirjam 2010.01.27. 14:34:58

@espadazo - Játékbolt:: A hiányzó részleteket már kommentekben megkaptuk, megkérdeztük. (hat éves fiú, kilenc éves lány)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 14:35:30

@jobbosbalos: Kicsit gyakorlatiasan fogalmaztad meg, de valahogy így van. De egy nő ezt soha nem fogja elfogadni, még ha öt tudós áll előtte és igazolja napokon át! :-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 14:38:12

@darkmirjam: Köszi, nem volt energiám átolvasni az összes kommentet.
A fiú gondolom igényli, hogy pasi módjára játszanak vele. Egy lány gyermek mellett "felnőtt" férfinak ez esetleg terhes lehet.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 14:44:55

@darkmirjam: Köszi, nem volt energiám átolvasni az összes kommentet.
A fiú gondolom igényli, hogy pasi módjára játszanak vele. Egy lány gyermek mellett "felnőtt" férfinak ez esetleg terhes lehet.

Netuddki. 2010.01.27. 14:45:44

Lópisztojt! Addig jó vagy neki amíg, khöm. van ingyennumera, na szóval addig. Ha valóban tervezne veled, akkor a gyerekek nem lennének akadály.

Kósza 2010.01.27. 14:46:32

@kóristalány: kérlek értsd jól, és ne bántódj meg rajta, de ha veled ne adj Isten vakami történik, akkor van a gyerekekenek apja! Felnőne a feladathoz, de soha ne kerüljön rá sor!

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 14:49:52

@darkmirjam: @kóristalány: komolyan mondom, nem értem. Ez egy döntés. Ismerem és akarom a másikat, vagy nem. Vállalom a gyerekeinket, vagy nem. Nem gyereket, családot úgy általában, mer' az köll. Ennyi erőből én meg űrhajós akarok lenni, de mégiscsak tudom, hogy ez a reményem azért elég megalapozatlan lenne. A körülmények mindig változnak, emiatt természetesen bármikor előfordulhat, hogy jobb külön, mint együtt. De ahol a gyerek lesz ez a körülmény, amihez az egyik fél nem tud alkalmazkodni, akkor ott addig is színjáték zajlott. (És én miért nem tudom befogni a számat?:-)

Kósza 2010.01.27. 14:54:02

hű de vastagok ma az ujjaim,.... bocs az elgépelésekért!

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 14:57:48

@jobbosbalos: helyes motivációnak pedig azt nevezzük, amikor nem azért tesz meg valaki valamit, mert én úgy akarom, hanem ráébresztjük, hogy ezt igaziból ő akarja. Ez mondjuk nem Popper.

kóristalány 2010.01.27. 14:58:21

@espadazo - Játékbolt:: Próbálom összefoglalni: fiú 6, lány 9. Nem vagyok elfogult, és nem hallgattam el semmit. Kedvelik a páromat, és eddig úgy tűnt, hogy ez kölcsönös.

"Gyereket lehet nevelni és biztosítani róla, hogy anya szereti őket, de most kicsit beszélget a bácsival, ők meg azért vannak ketten, hogy játszanak egymással is néha. "
Tudom hogy lehet, csak azt nem, hogy van-e jogom hozzá(merthogy én vállaltam, hogy legjobb tudásom szerint felnevelem őket, és megadok nekik mindent, ami tőlem telik), és nem ártok-e ezzel.

Kytia 2010.01.27. 14:58:21

@kovi1970: Nekem is ez jött le. Viszont az ingyennumerát (ahogy írták korábban) nem akarja kihagyni, ezért mikor beközli, hogy "nem akarok veled komoly kapcsolatot", utána rögtön megtoldja egy überelhetetlen szerelmi vallomással. Én ezt olvastam ki belőle, ezért gondolom, hogy itt nem sok döntenivalója van a posztírónak, legfeljebb annyi, hogy akar-e dugni a pasival, vagy sem.

Kytia 2010.01.27. 15:01:07

Rohadt blogmotor.:(

kóristalány 2010.01.27. 15:02:19

@Kósza: Adja az ég, de én nem hiszek benne, hogy felnőne.
Nyomós okom van erre, de ezt nem szeretném nagy nyilvánosság elé tárni.
Egyébként ismerek két férfit is, aki egyedül nevelte fel a gyerekét, tehát nem az a gondom, hogy egy férfi ne lenne erre képes.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.27. 15:03:25

Már úgy hiányzik egy kis horoszkópozás!

@espadazo - Játékbolt::
aham ... kicsit beszélget. A bácsival. Meg játsznak ketten. Jóvan, te se láttál gyereket, csak filmben :)

@tarquin - kisördög:
a zabaj, hogy az élet nem fehér/fekete. Ennyire nem szabad leegyszerűsíteni. Azt hiszem, folyton orrba vernének engem a falak, amiket elvekből, meg miegyebekből állítok/állítottam magamnak, ha nem lennék rugalmas. Félre ne értsd: nem neked kritika... én fizettem túl sok at az elveimért :) - és persze mostanság már sajnálom is a világszép orromat :)))))))))))

kóristalány 2010.01.27. 15:04:08

@tarquin - kisördög: Nem kell befogni a szádat, tudom, hogy ez is benne lehet a pakliban, bár nem hiszem.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.27. 15:04:32

@tarquin - kisördög:
na tessék :D - fogyasztás-generálás! Egyébként ez aljas, manipulatív marketingeszköz napjainkban. Csak mondom.

Father Justice (törölt) 2010.01.27. 15:09:20

@Kytia: Akár! Egy másik hasonlat - ahogy a Mester is megénekelte: "Az égitestek nem kaptak értelmet, megférnek mégis szépen egymás mellett. A nagy égitest nem bántja a kisebbet... ők nem ölik egymást, mint az emberek..." Sokat tanulhatnánk a szobanövényektől és a bolygóktól is. Szépen, nyugodtan eltözsölögni egymás mellett. :)

darkmirjam 2010.01.27. 15:11:44

@tarquin - kisördög: Úgy hívják ezt, hogy kezdeti lelkesedés. Bevállalom, megjönnek a picik de a reklámokból jól ismert kiegyensúlyozott, gazdag, sokat takarítós boldogság helyett valami egészen sajátságos helyzetbe kerülünk. Nem véletlenül anyósul meg sok anya, ha szült, olyan tanult viselkedéseket kezd utánozni, melyeket eddig soha. A gyerek meg ahelyett, hogy cuki kis jófej lenne, aki boldogan rohan a kertből a joghurttért, kis akarnok. Ha a férj jól keres, keveset van otthon, ha közepesen, minden pénz elfogy, ha gyengén, jönnek az anyagi gondok. A barátok lekopnak, nem az ő hibájuk, senkie, egyszerűen egészen más együtt kussolni a langyos szarszagban, ha végre elaludt a baba, mintha sörözve filozofálgatnánk a világ pusztulásáról.

kóristalány 2010.01.27. 15:14:03

Most elbúcsúzom egy időre, mert szülői értekezletre kell mennem. :)
Este még benézek hozzátok.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást/tanácsot/kritikát, ha hiszitek, ha nem, sokat segített.

kóristalány 2010.01.27. 15:31:14

Szóval mégegyszer...
Most elbúcsúzom egy időre, mert szülői értekezletre kell mennem. :)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást/tanácsot/kritikát.

Kósza 2010.01.27. 15:32:06

@tarquin - kisördög: megjött a jó szél Amerika felől, teljes vitorlázattal vártam, most robogok! :)

kóristalány 2010.01.27. 15:32:41

A blogmotor úgy gondolja, hogy köszönetből sose elég. :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 15:33:45

@kóristalány: Azzal, hogy van magánéleted, nem veszel el tőlük semmit. Pasit meg olyat kell keresni, aki foglalkozik velük is, ha kell és nem csak azon jár az esze, hogy nézzetek egymás szemébe.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.27. 15:36:14

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér): Szerintem most végletekben gondolkozol :-)
Úgy értettem, néha ez, néha az, egészséges egyensúlyban. Nehéz ügy és nem két hét, de kialakul. Ekkora gyerekek már elég fogékonyak, ha következetesen bánnak velük.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 15:45:24

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér): nem értem félre, még párszor be kell törnöm az orrom, úgy látszik.:-) Ha mindenki olyan egoistán állna hozzá, mint én, ennél is jobban visszaesne a népszaporulat. Az rendben, hogy nem minden fekete-fehér, de ha megközelítőleg sem tudom megmondani, hogy milyen, akkor soha nem tudom, mi vagy ki áll velem szemben, szerintem. Nyilván tévedhetek.

@darkmirjam: bevállalod, mert azt feltételezed, jó lesz? Vagy hogy? És ha lelkesedés alábbhagy, kisétálhatsz?

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 15:47:41

@Kósza: vitorlát bonts, tartsd az irányt.:-)

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 15:48:51

@kóristalány: ezt te tudod, én meg beszélek össze-vissza.:-)

Ligu 2010.01.27. 16:12:19

Hányni tudok a "számomra a gyerekem a legfontosabb dolog az életben, mindent meg akarok adni nekik, stb..." típusú nőktől.
Főleg ha egyedülállóak és sírnak, hogy milyen nehéz nekik férfit találni. Hát ilyen hozzáállással nem is csodálom.
Ha ilyen fontos a gyerek, akkor ne akarjon párkapcsolatot, mert azt is karban kell tartani...
Az a féri, aki komoly párkapcsolatra vágyik, nem akarja folyton azt hallani, hogy más fontosabb, mint ő. Akár a saját gyermekéről van szó, akár máséról.
Apuci és anyuci kapcsolatának legalább olyan fontosnak (ha nem fontosabbnak)kell lennie, mint a gyermek-szülő kapcsolatnak, hiszen az a gerince az egész családnak, nemde? (Márha valaki családot akar...) Erre az alapra épül az egész, ha ez nincs, borul az egész. És ezt sajnos nagyon sokan nem látják be, akik a gyermeket első helyre teszik, aztán csodálkoznak, hogy romokban a házasság. Jó mondjuk ebben nagy része van a médiának is, aki ezt a szülőképet nyomtja az elmúlt 20 évben, hogy kényeztesd el a gyereket, vegyél meg neki mindent, fogyassz, de ez már megint egy másik téma.
Arról nem beszélve, hogy miután az érintett gyermekek felnőttek és elköltöztek otthonról, mihez kezd a díszes anyuka? Akkor már jó lesz az addig háttérbe szorított férfi? Ha addig nem lép le... Ha meg mégis maradt véletlenül, akkor puhapöcs éz azért nem lesz jó...
Vagy tovább próbál anyáskodni a felnőtt gyermekei fölött? Biztos "szeretett" anyós lesz belőle...
És persze a gyermek meg továbbviszi majd a jó kis "példát" a saját párkapcsolatában, meg a gyermekeivel, aztán mindenki csodálkozik, hogy miért is olyan szar az élet...

jobbosbalos 2010.01.27. 16:31:53

@Kedves Nard: Azon ne múljon

@tarquin - kisördög: Valóban nem Popper:-)))Ezt az elméletet a nők tudják kitűnően a gyakorlatban alkalmazni. Én is részese voltam épp elégszer- hol élveztem, hol nem. Élveztem akkor, amikor tudtam mire megy ki a játék, és nem, amikor ez nem tetszett. Amit nem vettem észre, arról nem tudok nyilatkozni. Hiteles adataim e három variáció számáról és arányairól a dolog természeténél fogva nincsenek. Mindenesetre szerethető tulajdonság, feltéve, ha az ffiember azért egy kicsit magánál van még. Arra azért nagy tételbe ne fogadj, hogy a lakodalmassal kapcsolatban bármire is ráébresztenél, bármilyen módszerrel.
Jelezném: nem vagyok Popper fan.

@kóristalány: Semmi baj a törekvéseiddel, alakulhatott volna másképpen is. A baj az, hogy hormonjaink nem állnak a felügyeletünk alatt, szintúgy a feronomok érzékelése sem.
Ideális az lenne, ha az ember kémiája harmonizálna az egy férj, egy feleség egy életre,a gyerekek, és az anyagiak, szempontjából racionális elképzelésre.
A te posztod is azt bizonyítja, hogy ez sajna nincs így.
Tényleg kár.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 16:42:50

@jobbosbalos: lehet ezt a játékot nagyon jól játszani, a szándék viszont soha nem mindegy.:-) A lakodalmasra még magamat sem bírnám rábeszélni.

tarquin - védőháló nélkül 2010.01.27. 16:52:02

@Ligu: a párkapcsolatot két embernek kell karbantartani, nem csak anyunak. Mondasz okosságot, de nem nálad van az Igazság.

dr. gernika 2010.01.27. 16:53:48

@Ligu: Ez a férfiszemszög, és teljesen elfogadható észérvek, de akkor sem tudom elképzelni, hogy az a kis lény, aki belőlem nőtt ki és teljesen életképtelen nélkülem, ne legyen nekem mindennél fontosabb. Pedig még nem is vagyok anya, csak elképzelem.
De ez nem feltételez mindenképpen majomszeretet, és ha az ember észnél marad, tud koncentrálni a párkapcsolatára is, mert bizony gondozni kell azt is.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.01.27. 17:17:32

Máshol olvastam, de ideírom most:
Akkor vagy jó anya (szülő), ha a gyerekednek gyökereket és szárnyakat adsz!
Mindkettő egyformán fontos! Nagyon-nagyon szeretném ezt a fejembe vésni ...

jobbosbalos 2010.01.27. 17:36:24

@Drága IV gernika (1749 - Haiti ): Igazad van, a gyermek nem kéredzkedett a világra, kutya kötelessége a szülőnek, hogy felnevelje. Lehetőleg normális körülmények között.

@tarquin - kisördög: a probléma sajnos abban áll leginkább, hogy két testvér vagy egy új "apuka" és a gyermek rivalizálása nagyon nem ugyanaz. Pláne, ha az ezt karban tartani akaró anyuka momentán szerelmes - ami mint köztudott, kissé rombolja a józan ítélőképességet. Ha a szerelem elmúlik, lehet, hogy a kényszerű balanszírozás is okafogyottá válik.
Patt.

Ligu 2010.01.27. 17:40:49

@tarquin - kisördög:
Egyetértünk, én nem állítottam hogy csak anyunak kell karbantartani, szerintem is 2 szereplős a téma.

@Drága IV gernika (1749 - Haiti ):
Szerintem meg mindkét kapcsolat fontos (párral-gyerekkel) és megvan az ideje (minden nap!), hogy mikor kell az egyiket, mikor a másikat előtérbe helyezni. Ha ez az egyensúly felborul, arra mindhátom szereplő rábaszik, ki így, ki úgy...
Te akarnál olyan férfit, akinek pl. a kocsija a "szeme fénye", és fontosabb neki, mint Te?

dr. gernika 2010.01.27. 21:11:28

@jobbosbalos: Ez a minimum.
@Ligu: Szerintem meg kiforgattad amit írtam, mert én alapvetően nem mondtam neked ellent, csak a hányingeredet tartottam durvának. Naná, hogy fontos a párkapcsolat, tenni is kell érte, de ha az a gyermek elemi érdekeinek rovására megy, akkor egy igazi, jó anya akkor is azokat fogja előtérbe helyezni. De ez alatt nem a kényeztetést, a harmadik fél nevelési kísérleteinek meghiúsítását, a "majmocska mindennél fontosabb" hangoztatását értem.
A kocsit meg a saját ivadékunkat viszont ne tegyük már mérlegre. :)

Nikica21 2010.01.27. 21:25:21

Jóestét esti kommentelő társak!:D

Devil2 2010.01.27. 21:33:50

@Nikica21: Jó estét kívánok! :)

Devil2 2010.01.27. 21:35:54

Remélem Erásom is befut hamarosan.. :)

Nikica21 2010.01.27. 21:47:38

@Devil2: biztos befog!
Mostanában kicsit megbomlott eme hármas közösségünk!:D

Devil2 2010.01.27. 21:56:24

@Nikica21: Na szóval mi az a szudoku? Erás azt mondja, valami játék.

Nikica21 2010.01.27. 21:58:22

@Devil2: Tegnap még leírtam Neked! Miindjárt idemásolom!:D

Nikica21 2010.01.27. 21:58:55

jajajajaj az a számos játék 3x3kockákban 1-9szám és minden sorban és oszlopban mindegyik 1x szerepelhet csak!:)
Szép álmokat Nektek!

Devil2 2010.01.27. 22:01:00

@Nikica21: Hopsz, máris kidőltél? :))

Jó éjt!

Erásss 2010.01.27. 22:09:32

@Devil2:
Neeeeeeeeeeeee menj el!:))))))))

Nikica21 2010.01.27. 22:15:53

@Devil2: neeem, csak átmásoltam bocsika!:D
De amúgy nézd meg írd be keresőbe játsz vele!:)

Nikica21 2010.01.27. 22:22:04

@Devil2: Neeem mentem sehova, csak átmásoltam a tegnapit bocsi!
Miért nem próbálod meg a szudokut?:D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.01.27. 22:24:30

@Ligu:

Szerencséje van, mert a pasiját hidegen hagyják az autók, a foci és sör.

katarandi 2010.01.28. 12:47:51

Én is hasonló helyzetben volta nekem sem és neki sem volt könnyű.De,ha téged annyira szeret akkor el kell fogadnia,hogy ők is vannak.Nálam a lányomtól megkérdezte,hogy elfogadja e pot apukájának majd tőlem a kezemet kérte meg.Én sokszor kettesbe hagytam őket a munkám miatt és rengeteg közös programjuk lett.Neked kell tenned,hogy el fogadják egymás.

semota · http://livewithit.blog.hu 2010.01.29. 10:49:54

A pasi még csak 1x találkozott a gyerekekkel. Ez alatt az idő alatt még simán változhat a gyerekek hozzáállása, meg a pasi hozzáállása is a gyerekekhez.
Bár ha a pasi tényleg külföldön él, és nincs tervbe véve az összeköltözés, akkor nem értem, hogy ez miért merül föl problémaként.
süti beállítások módosítása