Az új pasim miatt anyám teljesen becsavarodott

2011. július 11. 07:12 - csajokespasik

„Egyelőre az a két hónap, amióta együtt vagyok ezzel a fiúval, még nem sok idő: innen már bármerre elkanyarodhat a történet” – nehéz helyzetben van következő Levélírónk, ugyanis évek óta nem tudja elhagyni a családi fészket és sárkány anyját. Most egy friss kapcsolat küszöbén áll, ám fiúja otthon nem szívesen látott vendég.

 

Sziasztok! 29 éves vagyok. Két hónapja van egy barátom. Nagyon régóta nem volt, így eléggé megbecsülöm. A történethez hozzátartozik, hogy még az anyámmal és az öcsémmel élek. 7 éve elköltöztem, három hónapra, de elfogyott a pénzem és vissza kellett térnem a családi fészekbe. Apám már 10 éve külön él. Tehát vagyunk hárman a családi házban. Egyelőre még mindig nem állok úgy anyagilag, hogy el tudnék költözni itthonról. De tudom, hogy hamarosan muszáj lesz, mert lassan, 30 felé már illik külön menni. Szóval, van egy új barátom, akivel elég sok időt töltök. Anyám nem szereti az idegeneket a házban. Őt sem szerette. Többször mondta, hogy ide ne hozzam.

Ezt párszor lenyeltem, majd egyszer csak kirobbantam, hogy közös a ház. Erre rám néz és azt mondja, hogy itt ő főz-mos-takarít, úgyhogy ne oktassam ki. Majd ha saját háztartásom lesz, ott vezényelhetek. Hosszú hónapok elfojtása szakadt fel belőle és olyan dolgokat vetett a szememre, amikről nem is tudtam. Hogy sosem álltunk mellette, rabszolgának használjuk. Ez nem igaz. Ő már 15 éve nem dolgozik, régebben volt egy idegösszeomlása, kórházban is kezelték - én ezért is maradtam mellette. Hogy kiutat találjak a veszekedésből, kérdem, hogy mondja meg, mit csináljak, mert tényleg nem tudom! – az ilyen párbeszédeknek ebben a szakaszban már nincs értelme. Bármit felelsz az csak olaj a tűzre. Nem tudom, szoktatok-e veszekedni anyátokkal, de általában az anyák úgy veszekednek, hogy mindig ugyanazt az egy mondatot hajtogatják. Hogy lezárjam, azt kérdeztem tőle, hogy jó, akkor mondja meg mit csináljak. Erre ő: „tudnod kéne, hogy mit csinálj.” Passz. Nem tudom. Erre ő önostor ezerrel: „Igen, én vagyok a szemét, persze!” Feltettem a kérdést, hogy mit csinált volna, ha férjhez mentem volna már rég. Erre ő: „De nem mentél!!” - Na, én a vita csúcspontján bemondtam, hogy jó, akkor elköltözöm apához. Na, ez volt a tusé. Ennél durvábban nem vághattam volna vissza. Ajtócsapkodás. Azt mondja, hogy jó, akkor ne is egyek itt többet, ne használjam a vécét se stb… Hozzá tartozik, hogy mi ketten az öcsémmel tartjuk el, tehát ez a magára hagyós duma nem áll a lábán. Szóval, az a srác, akivel most járok, ő nyitotta fel a szemem, hogy én is hagytam, hogy bele süppedjek anyám kicsi, lezárt, beszűkült világába. Azt hiszi, mindent tud, de odakint 15 éve nem járt már, csak ezért nem mentem el eddig. Ha választani kell, én a pasim választom. Márpedig most választanom kell. Érzem én, mitől fél anyám, és miért ellenség minden pasi – mert elviszik az ő drága kislányát. De meddig kéne még vele lennem? Hogyan cselekszik egy „jó kislány”, miként bánik egy jó gyerek az anyjával? Nem tudom. Nem tudok többet tenni érte. Apróságokon húzza fel magát. Rájöttem, hogy áldozat akar lenni, még akkor is, ha az ellenkezőjét mutatja. Most napok óta nem beszélünk. Egyelőre az a két hónap, amióta együtt vagyok ezzel a fiúval, még nem sok idő: innen már bármerre elkanyarodhat a történet. Néha annyira ideges vagyok anyám miatt, nem akarom a barátomat is belerántani. De egyelőre minden kedvező. Lehet, hogy ha felajánlja majd, hogy költözzek hozzá (mert ő egyedül él) akkor nem mondok nemet. Ugyanakkor nem várom el tőle.

 
476 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr553054168

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vajnágh Domokos: Két bőrönd 2011.07.11. 12:39:49

A kulcs érintés nélkül siklott a zárba. A férfi határozott kézmozdulattal elfordította, majd a kilincset erőteljes kattanás kíséretében lenyomta. A magas öntöttvas ajtó hatalmas lendülettel kivágódott, s a kilincs oly erővel csapódott neki a márványfal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:13:38

@Almandin: Óriási szerencse, hogy a feudalizmus nem!
Hiszen mi lehetne szebb perspektíva, mint röghöz kötött jobbágy fiaként rácsodálkozni a napvilágra!

Még szuperebb, ha mondjuk egyidőben születsz Krisztus Urunkkal!
Az mondjuk pech, ha rabszolgaként.

Nem is beszélve arról, ha belecsapsz a kasztrendszer buliba!
Hát az valami álom! Persze kicsi az esély rá hogy bráhmin leszel, de egye fene!

Csak ez a rohadt vadkapitalizmus. Ez nagyon szar!

dr. gernika 2011.07.11. 15:13:50

@Frigyesur: Ne csináld, így is épp eléggé be van ijedve. :)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:15:37

@gyvy: Az az ember nem kamu. Ne légy már ilyen!
(Azt tudtátok, hogy jobbról előzi Chuck Norrist? Van már saját viccoldala is!)

Az ötlet egyébként tök jó! Megírjuk neki? :-)

Almandin 2011.07.11. 15:16:11

@Nathan D'Xantine: Mindenkinek a saját baja a legnagyobb. Persze, ha a vadkapitalizmus győztese valaki, átélheti úgy is ezt, hogy ez a létező világok legjobbika.

dr. gernika 2011.07.11. 15:17:17

@Frigyesur: Ó ezt velem is megcsinálta, pedig én csak szép csendben közelítettem a fejemmel vigyorogva oldalról. És persze éééén vontam el a figyelmét, azért nyomiskodta el! Mr Unagi!

Madpapa 2011.07.11. 15:17:23

@KovA: a katonaság nem nevelt semmire. Max. lógásra, mert a katonáskodásnak nem volt presztízse. Ergo ha tehette, mindenki ott szabotálta ahol tudta. Akit léhűtőnek neveltek otthon, az a katonaságnál sem volt más, és mindig azt leste hogyan tudja kihúzni magát. Egy kényszer volt, nem pedig hazafias tett. A csúcspontja pedig az volt, amikor főbe lőtte magát egy egy ilyen szerencsétlen flótás.
Persze, hogy ez történelmi távlatokban hogy működött nem tudom, de az utolsó 20-30 évben biztosan nem a nevelő ereje volt a jellemző.

Hurri Kán 2011.07.11. 15:19:01

@Nathan D'Xantine:
Mindenképp... Persze h a stáb ráharap, szerény, ámde tisztes jogdíjra igényt tartok, mint ötletgazda... :D

Navarone 2011.07.11. 15:19:40

Vajon a posztoló segít otthon? Mert nekem az jön le, hogy semmit nem csinál, az anyja csinál mindent helyette. És milyen gáz az, hogy elfogyott a pénze? Nem dolgozik?

Gáz!

Easyke (törölt) 2011.07.11. 15:20:12

@Almandin: igen, ezt is írtam korábban (csak senki nem foglalkozik azzal, hogy én mit írok, pedig a lelkemet kiteszem értetek, ti pedig ilyen gépíró-rabszolgának használtok!! :DD), hogy poszternek valszeg az az alap (és ezért nem tud/mer lépni), hogy 1. az anyja rezsijét fizeti, 2. ééés pluszban utána a sajátját, mert az érzelmi kötődés nem ereszti a gondoskodó szerepből. No meg az anyja érzelmi zsarolása.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:21:50

@Almandin: Hát ez szuper! Tehát akkor nincs is probléma igaz?
A rabszolgának nem is volt rosszabb a szicíliai ólombányában, mint a frankhitelesnek. (Csak a hülyéje még azt hitte, hogy a frank az egy nép.) Tök egyforma dolog a kettő! Hát nem?

Viszont sajnos a vadkapitalizmusnak nem lehet nyertese. Hiszen mindenkinek a saját baja a legnagyobb! Ergo mindenkinek egyformá nagy(legnagyobb) problémája van. Pl. "Hova a picsába tegyek ennyi NOKIA-s dobozt? Jajj istenem, de nehéz is nekem az élet..."

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:22:51

@gyvy: Nagyon stílszerű ez a "ráharap" dolog! Van érzéked hozzá, na! :-)

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:23:15

@gernika: Onkent ment bele a szituacioba, en nem sajnalom. :)))

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:25:05

@Navarone: Öööö... Az a helyzet, hogy 1989-ben elköltöztem otthonról akkor az albérleti szoba 4.000 forint volt.
Mit tesz isten a fizum, szintén 4.000 forint.
Lássuk be: ilyen helyzetben elég gyorsan el tud fogyni a fizetés...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 15:26:53

@gernika:

Igen. Ez aljasság. Nyilván azért nem vettem észre az oldalról közelítő gnómot, mert elvontad a figyelmemet. Az Unagi az más! :)

Veszek gyorsfagyasztott lasagnet, ha netán el*******d a vacsit.

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:30:14

@gernika: Asszem meg mindig nem erezzuk at a jatek sulyat :DDD
(Mr. Unagi?)

Navarone 2011.07.11. 15:30:59

@Nathan D'Xantine: az a helyzet, hogy most nem egy havi fizetés az albérlet :) Ha viszont annyi, akkor lejjebb kell adni az igényeket :) Vagy a legjobb: jó kapcsolatban lenni a szülőkkel, és otthon lakni ;-) Én is ezt teszem, és nem szórok ki pénzt feleslegesen albérletre és lakáshitelre, helyette élvezem az életet a párommal együtt :)

dr. gernika 2011.07.11. 15:31:28

@Frigyesur: :D
@Nard: Az anyuféle kaja megmikrózására gondolsz? :)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:33:58

@Navarone: Hm.
Mondjuk legyen az albi 40e. A rezsije 30e.
És dolgozz eladóként egy plázában 80e-ért.
Télleg nem ugyanannyi...

Tudod, az hogy neked jó, nem jelenti azt, hogy mindeki akinek nem jó, az lógós.

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:34:37

@Nard: "Nyilván azért nem vettem észre az oldalról közelítő gnómot, mert elvontad a figyelmemet..." Vagy mert nyomi vagy :D

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:35:04

@Frigyesur: Hozzáment a Lazacos sushi-hoz...
Meglep?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 15:40:47

@Frigyesur:

Belelógott a feje a képbe és nem láttam tőle, mert nyomi arccal nézett!

@gernika:

Kitelik tőled! :) Hörcsögfogó kesztyű! Csak ennyit mondok! :D

dr. gernika 2011.07.11. 15:42:30

@Nard: Nem lógott bele. Te néztél oda, ezért nyomiskodtad el.

Ezért még számolunk. Csak érjek haza...
:)

Hurri Kán 2011.07.11. 15:42:30

@Nard:
Hörcsögfogó kesztyű:DDD :DDDD Hehehe :DDDDD

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:43:35

@Frigyesur: Csak ha gnóm. Mert akkor ugye oldalról...

Bár megyjegyzem stílusos gnóm sose(!) közelít oldalról. Kinő a sziklából a talpad alatt.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 15:44:42

@Frigyesur:

". Nem sikerult valami WoW-ban neki, es mit gondolsz kinek lett a hiabaj, csak, mert ott volt??! ;("

Igaza volt, én teljesen átérzem. DE! Mivel mocskos ally, ezért nem sajnálom! :)

dr. gernika 2011.07.11. 15:44:52

@gyvy: Nevetgélünk, nevetgélünk? ... *kilép a klumpából* ...

Father Justice (törölt) 2011.07.11. 15:46:29

Lassan körvonalazódni látszik a legjobb megoldás: a posztírónak az öccsét kell meggyőznie, hogy költözzenek közös albiba. Aztán majd mindenki meglátja, mennyit és hogyan bír ki a mama egyedül, jövedelem nélkül. Persze nem kell hagyni, hogy a végletekig elfajuljanak a dolgok, de ha csak ezzel sikerül jobb belátásra bírni, akkor néhány hónap elteltével mindjárt más feltételekkel lehet leülni a családi tárgyalóasztalhoz!

Kizárólag akkor kerülhet légy a palacsintába, ha az egyedüllétet kihasználva a hölgy beújít egy dolgos, szorgos, gáláns, milfkedvelő úriembert állandóra. De ehhez értelemszerűen milfnek kell lennie, így ez a veszély nem biztos, hogy fenyeget. Érdemes lenne kikérni egy szakavatott szakértő véleményét a kérdésben.

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:46:51

@gernika: Jaaaa. (A tesom csinalt ilyet. Varatlanul megcsapott a lakasban, majd kozolte, hogy keszultem fel tamadasra a konyhabol a szobam fele tartva, nyomi vagyok.)

@Nard: Mijaza 'hocsogfogo kesztyu? Errol szivesen hallanek tobbet is! :D

michaela77 2011.07.11. 15:47:45

Én is inkább kommentelni szeretnék, ehhez képest dolgozom egész nap, mint a kisangyal.
Nincs olyan munkahely, ahol egész napos kommentelgetésért fizetnek nagyon jól?

Gumineaux 2011.07.11. 15:48:43

@Rebelde: Két szó: MamaHotel (és/vagy PapaBank)

Amúgy meg nem tudok sajnálni egy önző 29 éves csajt, aki elvárja az 50+ anyjától, hogy körbeugrálja. Ha nem tetszik neki a helyzet, költözzön el.
Megsúgom: sehol nincs az megírva, hogy mindenkinek _egy teljes lakást_ kell bérelnie. Laktam én is negyedmagammal albérletben és nem ártott meg.

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:49:30

@Nathan D'Xantine: Ezt most biztos nekem?

@Nard: Kozben szovogeti bosszujat. Idezem "Pár év, és simán lenyomom Nardot." :D

Hurri Kán 2011.07.11. 15:51:04

@gernika:
Vigyázz, mezítláb hamar felfázol...

@Frigyesur:
Izé.. úgy tűnik, klumpából kilépve könnyebb elmesélni :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 15:51:14

@Nathan D'Xantine:

Nem magusos gnóm, hanem warcraftos gnóm. Az MMO-k legvisszataszítóbb és leggusztustalanabb teremtménye. A magusos, d&d-s gnóm az oké. :)

dr. gernika 2011.07.11. 15:52:06

@Frigyesur: Amúgy tényleg baromi nehéz megijeszteni, amire büszke, ezért ultranyomi, hogy akkor én tehettem róla.

Hörcsögfogó kesztyű nem érdekel. *lassú íves mozdulat a szemed előtt*

Na lépek, mert megy a vonat, pá!

michaela77 2011.07.11. 15:52:41

@Nathan D'Xantine: sajnos nem tudok lógni. Magam osztom be az időmet, de ha 20.-ára nincs kész minden bevallás, az sajnos feltűnik a főnökömnek is:)
Tegnap láttam tévében a dubajozást, kezdem őket megérteni:D

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:52:45

@gyvy: Amugy nem hulyeseg. Megboldogult Drakulankhoz csak ugy lehetett nyulni, ha testi epseged jelentett barmit is szamodra. Verben forogtak a szemei, kepzelheted.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:52:50

@michaela77: Keresd meg a pártokat...

Bár szerintem rossz ötlet. Inkább lógj a melóból.
Statisztikai tény, hogy minden harmadik angyal bukik...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 15:53:59

@Frigyesur:

Mivel fél attól, hogy a vérszomjas kis Frigyes letépi a karját, ezért csak az erre kinevezett kesztyűben teszi. :) Amúgy igen félelmetes a dög! Tekeri a kereket, meg nyomiskodik a pzs-vel.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:54:34

@Nard: WOW kimaradt. Illetve az első, az rts még megvolt. Már az se teccett...

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:55:37

@gernika: Melletted megedzodott :D

Ooo, a Jedi elme trukkok nem hatnak ram ;)

Na pa kisaranyom, pa nem zavarom, pa, csak elhagyom pa :D

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:56:05

@michaela77: dubajozás???

Nem néztem tévét, csak felvételről a Két pasi...-t.

bájgúnár 2011.07.11. 15:56:19

"Hogy sosem álltunk mellette, rabszolgának használjuk"
Hát ez az a szerep amit ti nők felvesztek és erősitetek magatokban.Ezért vagytok flusztráltak,ezért használnak ki a krapekok.Mert nincs az a férfi akit ezzel a dumával kine zavarnátok a világból.Te ugyan ezt fogod mondani csak a férjednek.Egyébként 30 évesen mi a szart keresel anyád nyakán?Ha magadat nemvagy képes eltartani akkor a férfitól fogod ezt elvárni?Hamar lapátra kerűlsz és mehetsz vissza anyádhoz.

michaela77 2011.07.11. 15:58:35

@Nathan D'Xantine: jaja, szép és csinos lányok kimennek dubajba izé... hostesskedni, eheh... naponta 250ezer és 2millió közötti összegekért. Már csak szépnek, csinosnak és erkölcstelennek kellene lennem:)
Bár azt mondják az erkölcsösség az alkalom hiánya:D

Frigyesur (törölt) 2011.07.11. 15:59:38

@Nard: :DDDD Gondolom akkor te hozza se mersz erni a kis Fricihez :))) Azert ez kemeny :D

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 15:59:50

@michaela77: Aha... Úgy érted még nem kaptál konkrét megkeresést? :-)

michaela77 2011.07.11. 16:02:16

@Nathan D'Xantine: igen, így is lehet mondani:) Valahogy még nem fedeztek fel:)

mutant · http://universal.blog.hu 2011.07.11. 16:05:46

majd ha nem lesz, megbánod, hogy ilyen voltál vele. Anya nélkül nőttem fel...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 16:05:58

@michaela77: Te is azt várod, hogy magától kerüljön a szájadba... a... a sült galamb!

KovA 2011.07.11. 16:06:22

@Madpapa: Hát ezt másképp látom de abból a szempontból, hogy lélektanilag elősegítette a fiúk önállósodását - mindegy.

Egyébként a lógósok közösség általi megélése és megítélése is alakít lógóson és nemlógóson egyaránt - a szélsőséges helyzetek és körülmények (nem kell feltétlenül jók legyenek, sőt !) segítik az ön és emberismeretet.

KovA 2011.07.11. 16:07:07

@Nathan D'Xantine: Kinek mit - de 0-kat szorozva meg oszva is csak 0-kat kapsz :-) Viszont a heves reakciók arra utalnak nem múltak el hatástalanul - most anélkül szegényebb lennél a heves reakciókkal... :-)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 16:07:42

@mutant: Öööö... milyen is volt vele?
Azt mondta, hogy 29 évesen az apjához költözik?
Brutális! Hogy lehetnek ilyen emberek szabadlábon?

michaela77 2011.07.11. 16:10:33

@Nathan D'Xantine: jaja, a könnyebbik utat választottam, dolgozom egy szar melóhelyen és várom, hogy felfedezzen egy arab herceg.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 16:13:47

@KovA: A heves reakció nem katonaságnak szól, hanem a hülyeségnek. Én spec. szerettem katona lenni.
Kár hogy a seregben ritkán volt rá alaklom.

Rebelde 2011.07.11. 16:15:20

@Nathan D'Xantine:

alakod, alaklod vagy alkalom nem volt hozzá?:)))

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 16:17:48

@Rebelde: Igen... Én is most szúrtam ki... Ciki.
Szóval: alkalom.

Az alakom király! (Elvis késői korszaka)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.07.11. 16:22:06

Kedves levélíró!

Édesanyád függ tőletek, és szeretné, hogy ez a számára kényelmes állapot továbbra is fennmaradjon. A barátod ne is vidd oda, ne tervezz otthon semmit, csak elmérgesednének a dolgok. Beszélj a barátoddal, ismertesd vele egészen nyugodtan a helyzetedet!! Ajánld fel neki, hogy munkát keresel, ha ketten összeköltöztök, de már nem bírod tovább idegekkel, el kell jönnöd. A barátod, biztosan segíteni fog.
Hasonló helyzetben voltam én is, de amikor 19 évesen elköltöztem saját albérletbe, egy fél évre rá rengeteget javult a kapcsolatom a szüleimmel, és elkezdtek segíteni!! Látták, hogy fenn tudom tartani magam (plusz a barátnőm), ha nehézkesen is. Ehhez idő kellett nekik. Idő kell ahhoz, hogy a szülő - főleg akkor ha otthon laksz - elfogadja, hogy felnőtt vagy. Szerintem ez akkor történhet meg igazán, ha elköltözöl. Úgyhogy hajrá, fűzd be a pasid, keress munkát, cuccolj minél hamarabb, mert már így is elég időt vesztegettél. Örülök, hogy kinyílt a szemed, de továbbra sem szabad engednek az érzelmi zsarolásnak! Talán ez a legnehezebb az egészben...

Azt garantálom, hogy az elköltözés után jobb lesz a közérzeted, normálisabb hangulatban telnek majd napjaid, megtanulsz önálló életet élni, és arra is van esély, hogy édesanyáddal javul a kapcsolatod... no és persze a szerelmeddel lehetsz.

Sok sikert kívánok, és boldog életet!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.07.11. 16:26:38

@gyvy: Ilyen amikor melléütve öljük meg a mondanivalót...

Chuck Norris... bekaphatja! Hauuu!

Hurri Kán 2011.07.11. 16:30:23

@Nathan D'Xantine:
Mindenki bekaphatja... A nők 2X :DDD

KovA 2011.07.11. 16:31:09

@Nathan D'Xantine: @Madpapa:
Mindenesetre a következőt figyeltem meg - kicsit később:
az embert ilyen helyen éri mindenféle benyomás mindenféle emberekről - a viselkedésük adott helyzetekben.
Később a civil életben ugyanezeknek a benyomásoknak a töredékei elegendőek ahhoz hogy kiegészitsd a hiányos mozaikot.
Tudod kiben bízhatsz, ki nem bír el felelősséget, és kitől mit várhatsz milyen helyzetekben.
Mindenki jó ember míg meg nem próbáltatik - de nekem kell vigyáznom hogy olyan próbára ne tegyem amit nem áll ki és kárt okoz.
Egy egy gesztusra érzékeny leszel - amire korábban oda sem figyeltél.
Megtanul az ember előre gondolkodni mi hogy hat - mert egy ekkora próbáknak kitett közösségben van alkalma megfigyelni, megélni a hatásláncokat (lélektani és ítélet értelemben is).
Még akkor is ha nem tudatosodik - működik.
És valóba sokkal nehezebben ragadt az ember fia a mamahotel inkubátorában - pedig nem egy a munkásszállón kellett hogy kezdje a pályáját - felsőfokú végzettséggel is.
Kevébbé voltak hajlamosak nem kirepülni - és szerintem ennek nemcsak gazdasági okai voltak.
Meglehet az is igaz - hogy azok a családok még kevésbbé voltak kiszipolyozva felhalmozott gyerekindító tartalékaikból technikai csodaeszközök, és egyéb csecsebecsék iránti agymosás által felfokozott "igényesség" által - de létbizonytalanság által se - másrészt persze igen az akkori rendszer rossz gazdasági hatékonysága és tehetetlensége miatt kétségtelenül igen.
Mégis azt látom, hogy a jelenlegi korosztály ütőképessége - a maga helyzetén javítani egyéni és közösségi értelemben is - erősen lecsökkent. Ennek több oka is van - de ez is az egyik - a közösségi élet próbákban való gyakorlásának és élményének a hiánya. A másik a mértékvesztés. És még sorolhatnám.

I am Not A Princess I am A Khaleesi 2011.07.11. 16:31:53

Ez baromi idegesítő sztori volt! Költözz el! Rég el kellett volna! Éld a saját életed!!!

neoteny · http://word.blog.hu 2011.07.11. 16:49:08

Mindennek ára van; a mamával való életnek is, az egyedülállóságnak is, a fiúval történő egybeköltözésnek is. A kérdés mindig az, hogy miért mennyit hajlandó (vagy képes) fizetni az ember gyermeke.

KovA 2011.07.11. 16:54:25

@Nathan D'Xantine: :-) hihihi ... én annyir anem szerettem volna de kiváncsi voltam rá - végül örültem, hogy voltam valami olyasmi - sőt kifejezetten tanulságos volt hogy jelentős szünettel mégegyszer - az első volt az oltás - a második az oltás próbája :-)
Ha elolvasol pl. olyan könyveket mint Böröcz sándor Kiáltás a mélyből - no azon meg lehet figyelni az egyének sorsközösséggé fejlődését szélsőséges helyzetben - nem azért írta a könyvet...
Hogy akik összerezzentek az őreik lépésére kezdetben - 6 év Szibéria kényszermunka után - az őrök tartottak tőlük...
Hogy akik egyénileg erősek voltak és uralkodtak kezdetben - nem élték túl a dolgot - mert a közösségek nyomor idején ösztönösen összezárnak - és akit kirekesztenek annak vége - ha magától nem - segítenek neki saját magát hátulról fejbeverni egy gerendával 6x...
5 év után saját színházuk volt a nyomor közepén...
Szóval izgalmas könyv volt - lehet a sorkatonaság élménye nélkül analfabéta lennék ilyesmit elolvasni.
Mert nem az a lényege, hogy mekkora szívások vannak...
Érdekes módon ilyen volt pl. (számomra meglepő) módon a Kertész Imre féle Sorstalanság (egyik) végkicsengése is...
Nem a szörnyülködtetés, nem az ámulatba ejtés - nem is az ítélet a lényeg... - ember, közösség és önismeret - no persze már akit érdekel vagy az élet megtanította olyan élmény-nyelvre ami segít megsejteni valamit a tartalomból - ez nem holmi érdem - egyszerűen csak szerencséje vagy szerencsétlensége az embernek.
De minden heg is gazdagabbá tesz egy érzékkel, és minden megélt dolog bővíti az élmény-szókincset - ami a szavaknak valódi tartalmat ad.
Azért nem kár az olyasmi sem mint a sorkatonaság - nem a katonásdi a lényege - meglehet ha valaki azt várta tőle - hát oka volt csalódni első menetben. Ez aztán megakadályozhatja abban hogy túllépjen rajta. Akkor is gazdagabb a tudattalanul szerzett és ható megélésekkel. Más lenne nélküle mint vele és nem biztos, hogy jobb, de valószínűleg szegényebb.

KovA 2011.07.11. 16:56:55

@Nathan D'Xantine: ja-ja - jómagam is idetévedt Marslakó volnék az antianyag iker galaxisból tudom :-)
De az is mellékes.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 16:59:29

@Frigyesur:

Én simán, nincs kesztyűm :) Amúgy nagyon nyomi a kis Frici.

@michaela77:

Arab herceg, úgyérted homokinigger? :) Van egy csomó a keletinél és aszongyák hogy cséndzsmáni. :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 17:02:36

@gyvy:

A környéken lakik sok gyémántos herceg , C típusú állampolgár :)

Hurri Kán 2011.07.11. 17:02:43

@Nard:
Azok nem hercegek... :D

neoteny · http://word.blog.hu 2011.07.11. 17:03:53

@Nard:

"homokinigger?"

Csak az, amelyiknek nincs olaj a homokja alatt; amelyiknek van, annak még az amerikai elnök is behajol.

www.youtube.com/watch?v=sBKdPQstQAM

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 17:21:44

@neoteny:

Én leszarom őket, nekem mind az. Meg tevezsoké.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.07.11. 17:26:13

@Nard:

Kétlem hogy annyira leszarnád őket... vagy soha nem vettél igénybe belsőégésű motorral meghajtott járművet?

Muha 2011.07.11. 17:38:29

@neoteny: ő csak a texaszi olajat használja. :D

neoteny · http://word.blog.hu 2011.07.11. 17:43:58

@Muha:

Hogyne; minden szénhidrogén-láncra rá van nyomtatva hogy "garantáltan nem szaudi, kuvaiti vagy iraki eredetű"... ;)

mutant · http://universal.blog.hu 2011.07.11. 17:44:56

@Nathan D'Xantine: Hát elég baj az, hogy 29 évesen otthon lakik!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.07.11. 17:50:18

@neoteny:

Volt egyszer egy arab megrendelő, aki CNC-s munkát rendelt, de a kikötése az volt, hogy semmiféleképp nem lehet izraeli acél. És ezt bizonyítani kellett :)

Amúgy az oroszok is termelnek ki olajat, nem is keveset ott a brent olaj is.... :)

Muha 2011.07.11. 18:01:02

@neoteny: az lehet, hogy nincs rányomva, de hogy assembled in China, az szinte biztos. :D

Hurri Kán 2011.07.11. 18:04:55

@Muha:
Kína ma már drága. Már viszik olcsóbb helyekre a termelést :)

Hurri Kán 2011.07.11. 18:17:43

@Muha:
India, Banglades, meg hasonló egzotikus országok... Pusztán a gyártási költségeket tekintve már nem Kína a legolcsóbb.

Muha 2011.07.11. 18:19:04

@neoteny: szerintem a levegő is onnan jön. arra sincs ráírva. :D

neoteny · http://word.blog.hu 2011.07.11. 18:21:12

@Nard:

"Amúgy az oroszok is termelnek ki olajat, nem is keveset ott a brent olaj is..."

Ez így igaz; sőt a kanadaiak is termelnek ki olajat, az USA olajimportjának 20%-át és a földgázimportjának 18%-át ők szállítják.

Mindenesetre amikor orosz vagy Brent olajat veszel, akkor is hozzájárulsz az arab olaj árához (és bevételeikhez), hiszen azonos minoségu olajat feltételezve az árak együtt mozognak.

Hurri Kán 2011.07.11. 18:22:28

@neoteny:
Minden összefügg mindennel... HA este berúgok, és későn megyek haza, másnap a barátnőm főnöke kurva ideges...

Muha 2011.07.11. 18:25:10

@gyvy: Ha én meg ideges vagyok, szinte biztos, hogy a főnököm barátnője inni fog. :D

TROLL 2011.07.11. 18:43:18

Az új anyám miatt a pasim teljesen becsavarodott...

Almandin 2011.07.11. 19:21:19

@Johnny Joker: Mivel a helyzetben az anya is függőségben van, ezért ő is zsarolható. A posztoló simán mondhatná neki, hogy mivel ő meg a testvére tartják el, ha nem áll le a magánélete piszkálásával, akkor tőle nem kap pénzt, csak annyit, amennyi a saját (a posztoló) rezsiköltségeit fedezi. Lehet, hogy ez túl keménynek hangzik, a posztolónak nem muszáj megfogadnia a tanácsot, de a helyében én bekeményítenék. A kedves anyukája már bizonyított, hogy nem fontos neki a lánya boldogsága, így nem kell bűntudatot éreznie a módszer alkalmazása miatt. Saját fegyverét kell az anya ellen fordítani. Mivel a posztoló még mindig fél konfrontálódni az anyjával, az annak a jele, hogy jól bedomesztikálták. Itt az ideje elkezdeni az anya domesztikálását, megérdemli. Mindenesetre a módszer alkalmazását érdemes átgondolni, mert (főleg az elején) szinte garantáltan hatalmas botrányhoz vezet. Hosszú távon viszont valószínűleg megéri.

indapass90210 2011.07.11. 23:16:40

Tudjuk már, hogy ki vette a gumit?

Joe69 2011.07.11. 23:23:06

Ez azért jó poszt, mert az írója nem akarta megjátszani az ilyen blogokban szokásos jajmelyikbulibankitszedtemföl coolgyerek huszonéves függetlenfaszajuppigyerekszuperszingli figurát. Igen, ez a magyar nyomor, emberek. Hogy harminc körüli felnőtt emberek nem tudják eltartani magukat és megoldani a lakhatásukat, mert egy átlagjövedelem nem elég erre. És még mindig arra kell várniuk sokaknak, mikor dobja fel végre a talpát valamelyik felmenőjük, hogy végre hazavihessen valakit dugni, az esetleges családalapításról már ne is beszéljünk. Az anyafigura is tök tipikus. Össze vannak zárva és táncolnak egymás idegein..

A posztoló dolgát még az is nehezíti, hogy ha a pasijától várja a megoldást, akkor az valószinüleg lelép. Én is tettem így már kapcsi legelején - sajnálom, de nem az a funkcióm, hogy mások családi problémáit kezeljem.

Almandin 2011.07.12. 12:57:02

@Joe69: Sajnos ez a szörnyű igazság, sokan nem tudnak önálló életet kezdeni anyagi okokból. Mindenesetre nem tudom, miért ódzkodik sok férfi attól, hogy magához vegye a nőt, akit állítólag szeret. Bár a mai párkapcsolatok többségében a szerelem föl sem merül, ahogy írtad, inkább "kapcsik" vannak. A legtöbb férfi nem akar összeköltözni a nővel, ha problémát detektál, lelép. Bár a nők nagy része is azonnal megfutamodik, ha nem a tökéletes álomherceg bukkant fel a színen. A problémákhoz a legtöbb mai ember nem úgy áll hozzá, hogy megoldja, hanem menekülni kezd. Természetesen ha túl sok a probléma, vagy komoly baj van, akkor nem érdemes a kapcsolatba belevágni, de ma ha valaki nem tökéletes (értsd: nem hozza a fogyasztói társadalom által elvárt szintet), már megy is a kukába. Nem csoda, hogy így rengeteg a magányos ember, meg zömében felszínes "kapcsik" léteznek, még akkor is, ha nem egy buliban szedték fel egymást.

KovA 2011.07.12. 13:54:02

@Almandin: Olcsó a hús és olcsó húsnak híg a leve :-)
Másképp vannak agymosva az emberek.
A pasik biológiai/szexuaális motivációja primtiv - és az élet/megélhetésmód nyomása miatt is a mérvadó értékrend úgy módosult, hogy inkább kiszolgálja a pasi-féle primitív motivációt - semmint szoros szövetségre ösztönözze - ami inkább megfelelne a női utódcseperintő küldetésnek.
A verseny az Isten - a húspiacon is - liberalizáció okán az erkölcsbírót eltávolították... és hát az így keletkezett árverseny következtében a pasik olcsón laknak jól.

A társadalmat meg a profitgazdaság uralja, az meg azt vallja, hogy jobb ma egy dollár profittal több mint holnap egy gyerek.
Ennek megfelelően torzul a kultúra az életmód és az értékrend és dagadnak a problémák mint a scarabeus galcsinja - csak mi gyúrjuk amíg túl büdi nem lesz...
Nekem má' rég az.

Almandin 2011.07.12. 14:01:33

@KovA: Így főleg azok járnak rosszul, akik házasságra, családra vágynak, mert egyre kevesebb olyan ember van, mint ők, aztán nehezen találnak egymásra, vagy egyedül maradnak.

KovA 2011.07.12. 15:20:03

@Almandin: Így van. És mit tegyünk ?

Almandin 2011.07.12. 22:29:28

@KovA: Éljünk úgy, ahogy a természetünk diktálja (persze csak ha tudunk, mert pl. találunk hozzá embert).

pifu77 2011.07.15. 13:55:39

szia poszt iro, vedd fel velem a kapcsolatot, en pont ebbe a helyzetbe vagyok csak e ferfi vagyok. pont ez a problema nalunk is ha szertetnel rola beszelni keress meg.
süti beállítások módosítása