Kövessem a páromat Londonba?

2011. február 21. 07:45 - Panni CsP

„A véleményem nem érdekelte. Megyek és kész, jó lesz. Hát, nem, nekem itt vannak a barátaim, a családom, az angolt különben sem nyomom perfekten” – nehéz igazságot tenni a következő sztoriban, melyben a csaj barátja egy ideális kapcsolatot dobna kukába némi könnyen szerzett valutáért. A lányt is magával ráncigálná új munkahelyére, akinek mintha alig lenne beleszólása a pasi terveibe.

 

Sziasztok! Hol is kezdjem? Körülbelül 2 éve vagyok együtt a párommal, de az előzetes jelek szerint, lehet, hogy már nem sokáig. Sosem voltak nagyobb problémáink, nem érzelmi okok miatt fog megbukni a kapcsolatunk, hanem egyéb miatt. A párom barátja már 4 éve kint van Angliában, egy szállodában dolgozik, de évente kb. 3x jön haza, háromszor látja a szeretteit. Mindig arról sztorizik, hogy szinte nem is csinál semmit és dől hozzá a lóvé. Sajnos az én pasim bukik erre. Hogy odakint van-e valakije, nem tudom, de ahogy ismerem, nem remete típus. Szerintem a szabadság, és a gyökerek hiánya (távolléte) is izgatja kicsit. Addig beszélte tele a párom fejét, míg ő is eltökélte, hogy ki fog menni. És akkor vele is így lesz? Évente háromszor láthatom?? Sajnos ez részemről nem fog menni.

Ezt megmondtam neki is, mire lazán azt felelte, hogy a terveiben szerepel, hogy engem is kivisz majd. Vagyis úgy tervezi, hogy kimegy, előkészíti a terepet, én pedig 3-4 hónap múlva követem. Annyira lázba hozta az a lehetőség, hogy Londonban még egy kukás is annyit keres, mint nálunk egy egyetemi docens, hogy elkezdett intézkedni. A véleményem nem érdekelte. „Megyek és kész, jó lesz” Hát, nem, nekem itt vannak a barátaim, a családom, az angolt különben sem nyomom perfekten. Sajnos ő egy önfejű pasi, nem viseli el ha nélkülöznie vagy szűkölködnie kell valamiben. És neki legyen mondva, ugyanilyen gondos a családjára, a partnerére nézve is. Ezért IS szerettem bele. Mondanom sem kell, hogy Kos : ) Szóval, szeretem őt, ezt mondtam is neki, de külföldre nem akarok menni, csak úgy, a bizonytalanba. Miből gondolja, hogy neki is akkora szerencséje lesz, mint a barátjának? Hány magyar kullogott már haza onnan lógó orral?? Úgyhogy két opciót tudok elképzelni: 1. elengedem egyedül és elfogadom, hogy ezentúl majd ritkábban látom. 2. Szakítunk. Ha szerintetek van harmadik lehetőség is, várom…

 
340 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr892676166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.21. 20:39:02

Ja, és az iskola tényleg ingyenes!
Az más kérdés, hogy az átlag borzasztóan buta, bár jóindulatú.
Az iskola a készségfejlesztés szintjénél megáll, magyarul sz. rt se ér.
Itt, kissé északabbra Londontól nem érzek kirekesztést. Skócia az más tészta. Ott akár le is szúrhatnak.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.21. 20:42:16

@ZF2: 3 kisgyerek, apuka, anyuka, kulon privat megoldva havernak:)
a kolis eleten mar tul vagyok(nem cserelnem semmire:))
pasik folyton dolgoznak, a heti 2 off-ot egyutt toltjuk, holnap pl kirandulas.
Es jo mert ha bajom van es nincs itt az en parom, akkor, a masik segit, ha itt van:)
@Igazamvanvagyigazamvan?: meg nem szuntettek meg a lakaskiosztast? en ugy tudtam annak vege ebben az evben, varolistan vagytok?

Rob67 2011.02.21. 20:46:20

Elég beszari a posztoló...
Semmi vér nincsen a pucába, marad a langyos szar.
A csákónak igaza van, talpraesettebb szőke van albionban.
igaz mondjuk rondábbak.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.21. 20:48:55

@Igazamvanvagyigazamvan?: ha van idotok menjetek be a suliba segiteni!! En is ezt csinalom, amikor csak tehetem. Bemesz es segitesz a tanarnak, kiviszed a kolkoket kulonfoglalkozasra, magyarazol nekik. Nem baj, ha tobbet tanulnak meg:)

@vau: sajnos nekunk nem volt eletszinvonalunk otthon:( itt van, pedig nem kerunk/kapunk segelyt, fizetjuk a teljes counsil taxot,(pedig lehetne konnyitest). es megis felrerakunk es kozben elunk is
ja es meg csaldi potlekot kapunk:)

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): nem vettel hazat/lakast?

Globetrotter2014 2011.02.21. 20:54:41

@vau: mondjuk kevés olyan állás van minél színvonalasan megtudsz élni és félre is tudsz teni. SOK cég a fizetési csomagon belül különít el egy csomó juttatást, ezzel elejét veszi a K-EU-i xarrágásnak...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 20:55:53

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: csak a tulajdonos, hivatalosan nincs az nekik kiadva. sőt, leasehold úgyhogy még a tulajdonos se vagyok igazán.

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 20:55:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

???

Ismerve az ingatlanárakat, ezt így hogy sikerült?

Globetrotter2014 2011.02.21. 20:56:43

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: a közös lakás 25 alatt poén, 30 alatt inkább garzon, 30 felett meg jöna család többnyire...

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 20:57:50

@ZF2: Egyetértek.

Alapvetően az a baj, hogy én otthon is el vagyok kényeztetve, a szektoromat elég jól fizetik. Nekem nem lett kolbászból a kerítés, őszintén nem is (nagyon) veszem észre a különbséget.

Mondjuk én nem is vártam a szép új világot, itt a munka, itt kell dolgozni.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 20:58:21

@vau: az attól függ, hogy kinek mi a megszokott színvonal. éppenhogy nem a túl kényelmes, luxuskörülményekből szoktak idejönni...a többiben igazad van, az mese, hogy alig dolgozik valamit szállodában és dől a pénz,meg hogy olyan hú, de jó neki. szállodai munkásként tuti nem.

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 21:01:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): teljesen egyetértek. Gyengébb színvonalról látványos az ugrás.

Viszont az ingatlanárak az egekben, szerintem nettó horror az otthonihoz képest. Még az is jobban megéri ha veszel otthon pár lakást, kiadod és bérled a külföldit.

Szerintem.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:01:09

@vau: úgy, hogy nézz körül Észak-Angliában lakásárakkal kapcsolatban....(Tyne and Wear megyében). meg fogsz lepődni.

lolperec 2011.02.21. 21:03:19

szeretem, amikor egy párkapcsolatban valakinek az az első, hogy juj vele mi lesz.
Szerintem ne menj ki vele, keress valaki mást, aki itthon eltart hogy tudj magadra több időt szentelni. :)
Annyit hozzátennék, hogy amíg kint éltem Angliában senki nem nézett úgy rám, mint egy bevándorlóra, pedig akkor még úniósok sem voltunk, egyedül annyi hírem volt, hogy mesésen tudok főzni, pedig ritkán főztem. usában sem megy már a "nálatok van színestévé?" "megvetted az első farmerod?", a normálisabb helyeken legalábbis tuti nem, sokkal inkább kuriózumnak számítasz, főleg ha úgy szólalsz meg mint ők és nem úgy mint a mekiben a latin pultoslány, vagy a taxiban a turbános fickó. Szóval tessék csiszolni a nyelvet jaés mérnöknek tanulni ;)

Globetrotter2014 2011.02.21. 21:03:37

@vau: akkor meg kár elmenni. Ismerek olyanokat akik lénygesen többet keresnek mint nyugaton, vagy legalább nyugati szinvonalon keresnek. Nekik kár beleávgni egy vaktában kitalált külföldözésbe. A semmibe meg végképp. Egy bizonyos zsintű elbízás eleve elejt veszi a sikereknek... Volt isemrősöm aki kiment jó diplomával és jó készégekkel nem a szakmájába vágú munkába egy hasjóra. Naná hogy 1 hónap után le akart lécelni... VOlt olyan aki kiment a tengeren túlra, egy félévig fát vágott, vagont pakolt, aztán talált egy rendes állást. Én minden esetben valami fix pont krül mentem ki, ösztöndíj, és vagy ismerősök illetve konkrét állásajánlat...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:03:55

@vau: na, most eltűnt. szóval úgy, hogy itt fent nagyon-nagyon sokkal olcsóbbak.

fred.a 2011.02.21. 21:05:44

6 ÉVE ÉLEK LONDONBAN.Bérelek egy 3 szobás +nappalis kertes családi házat és FÉL ÉVET NEM DOLGOZTAM MERT NEM VOLT KEDVEM. most kezdtem el mert már megölt az unalom. Szóval hajrá a barátodnak fog az menni.MOTTÓM : Egyszer élek és én MOST akarok jól élni. Tehát az otthonom ott van ahol a kenyerem megkeresem. Szurkolok neki hogy sikerüljön.
Üdv
Londonból

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:07:02

@ZF2: na ez az. ha valaki otthon jól keres, akkor mi a fenének jön ki ide (mondjuk mosogatni, mint azt egy ismerősöm ismerőse-valami vezető volt - akarta?)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:10:10

@vau: eredetileg az volt a cél, hogy otthon lakást vegyek. erre vettem itt...
plusz, itt sokkal könnyebb volt hozzájutnom, mert eleve elég volt 10%-ot befizetni, és a hitelrészletet a fizetésemhez szabva állapították meg. hogy én mennyit tudok ráfordítani, nem pedig, meghatározták, hogy annyi.

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 21:11:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): mert kikészül az ember abban, hogy annyit keres amennyit, mások meg mosogatással megcsinálják arányaiban :)

Őrjítő, hidd el.

Nem egyenesen arányosak a fizetések a képességeiddel, baromi bosszantó látni, hogy alig keresel többet, mint a hülyegyerek a hajón pincérkedéssel.

@fred.a: nincs ott felvétel?

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 21:13:48

@ZF2: Vicces, hogy én leszek most az ördög ügyvédje, de szerintem a kimenetelnek nem az életszínvonalad drasztikus javítása kell hogy legyen a célja.

Az, hogy láss más rendszert, más milliőt, szerintem az fontos.
Ha nem is a milliót, majd a millőt hazaviszem :)

Ezt most találtam ki, tessék érte megdícsérni. :)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:14:58

@vau: na de a hajó az egy totál más kategória.
mosogatással meg kétlem, hogy annyit keresel otthon, hogy jó színvonalon élj, valamint ugyanez vonatkozik ittenre is. adnak érte kb. minimálbért. esetleg kemény hat fontot óránként. s jellemzően nem is teljes állás. azért 200 font egy héten elég nudli.

Globetrotter2014 2011.02.21. 21:19:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): én ettől nagyon paárzok. Mi van ha a lehetőséged bedől, pénzt nem reksel de a pénzt elő kell teremtened a törlesztőre? Mi van ha lemegy a piac a nagy bővítési eufória után? Nekem nagyon sok kérdőjel került a projekt fölé, stabilan jegelve asszem. Addig is támogatjuk az óhazát a megtakakarítással :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2011.02.21. 21:20:50

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): általában nem is mondják komolyan, akik mondják.

Esetleg, hogy valami ontopicot is mondjak a posthoz: szerintem a csávó hülye, a csaj meg nem veszíthet semmit. Vagy enbloc nincs melója, vagy szar melója van, különben említette volna :)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:23:06

@ZF2: miért, ha nem lenne lakáshitel, akkor meg albérletet kéne fizetni. azt pont ugyanúgy nem tudnám, kereset nélkül...speciel a hitelem kevesebb, mint amennyiért egy kétszobásat, amilyen az enyém is, bérelni lehet...
garzont meg röhejesen magas áron lehet bérelni, és akkor örök életemben fizetek egy vadidegennek, plusz bármikor azt mondhatja, hogy bocs, mégsem akarom kiadni, költözz el. ahogy az történt is velünk.

Globetrotter2014 2011.02.21. 21:23:14

@vau: fél évig ok, 1 év után már szeretne valamit viszontlátni az ember, legalább a CV építésével. 3-4 áv után már érdemi megtakarítás kell. Amikor megvettük otthon a házat (5 év spórolása), az valami kézzelfogható volt. Az első új autó is, de inkább a második, családias léptékű volt vívmány. És az hogyha hazaérünk a szomszédságnál 10-20 évvel fiatalabbak vagyunk, és ugyanazt tetteük le eddig az asztalra...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.21. 21:24:46

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
Nem szűnt meg. Lehet, hogy council függő.
Az eleje nagyon nehéz. Angol nélkül ne gyere ki. Az életszínvonalból le kell adni. Nekem 2 cégem volt otthon.
Valóban, az elejét meg kell finanszírozni. Nincs 2 éve, hogy kijöttünk, most buszozok, 320 ért béreljük a council házat, 3 szobás, kertes. 10 év után megvehetem. Tudom fizetni a magyarországi lakásomat terhelő hitelt, svájci, naná, 70.000.-tőke, 73.000.- kamat és kezelési havonta.
Emellett megélünk. Kb negyedévente hazamegyünk. Hárman.
Az élet olcsóbb, mint odahaza, ha nem jársz pub-ba, Mekibe, stb.
Persze, ha a haverokkal minden este csak két sört iszol meg, hazafelé a pubban, akkor kapufa.
Bocs, most búcsúzom, holnap korán kelek, hagyom magam kizsákmányolni. 10,45-ért óránként. Ja, lényeges különbség! Itt ha 11 órát dolgozom, akkor az ugye 11-szer...
Odahaza hogy fizetik a túlórát?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:25:01

@ZF2: jua, és van valami asszem három hónapos idő, ami biztosít keresetkiesésre, meg addig halogathatod is a részletet. szóval, három hónappal max. elmaradhatsz.
de mint mondtam, az albérletet is ugyanúgy fizetni kell..és ott még biztosítás sincs.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:27:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: negyedévente????? az nagyon gyakori, hogy fér ez bele? én eleinte mentem évi kétszer, most meg évente egyszer, mondjuk innen bonyolult, meg pesti se vagyok, otthon is utazni kell.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.21. 21:29:29

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): vau: eredetileg az volt a cél, hogy otthon lakást vegyek. erre vettem itt...
plusz, itt sokkal könnyebb volt hozzájutnom, mert eleve elég volt 10%-ot befizetni, és a hitelrészletet a fizetésemhez szabva állapították meg. hogy én mennyit tudok ráfordítani, nem pedig, meghatározták, hogy annyi
És tegyük hozzá, hogy nem 10 évre veszed fel. 25-50 évre. Nem 14-18% forintkamattal. Vagy 6% svájcifrank alapon, amit aztán felpumpál a forint árfolyam.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:29:34

@Igazamvanvagyigazamvan?: 320 font egy háromszobás házért viszont baromi olcsó. mi kétszobás kerteset béreltünk 450-rt, kint a kertvárosi övezetben, a kisváros kertvárosában, gyönyörű helyen, de semmi nem volt a közelben. a városhoz közel lévő, szintén kétszobás, de mini lakást vadonatúj lakóövezetben meg 500ért...és ez egy átlagos ár itt. viszont el olcsóbban adják őket, mint lent.

[c] 2011.02.21. 21:30:39

@Dövan: Ha manáger lenne a pasija, akkor meg az lenne a bajod.

Amúgy meg: számomra sokkal inkább Anglia klímája, mint Görögországé. Felfordulnék ott a nyáron.
De gustibus non est disputandum.

tris 2011.02.21. 21:31:17

"Mondanom sem kell, hogy Kos : )"

ha engem kérdezel bármi lesz is, megérdemled.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 21:32:40

@Igazamvanvagyigazamvan?: valami 35 évre van asszem, de nem szándékozom addig itt maradni. idővel váltok egy jobbra (ez egy olyan helyen van, mint otthon a lakótelep, eredetileg bérlakásoknak építették őket, 1965-ben, nem épp az elegáns környéken. viszont közel van két belváros, plusz Európa állítólagos legnagyobb bevásárlóközpontja, buszmegálló a ház előtt, metró 10 percre, folyópart három percre. csak nem túl elegáns környék.)

tris 2011.02.21. 21:36:45

az előző hozzászólásomhoz a hülyébbek kedvéért: megérdemled, ha hiszel ebben a baromságban.

ezzel kéne foglalkoznom amúgy úgy látom egyre sötétebbek az emberek ezt jobban megfizetnék, mint a mérnöki munkát.

Murderface 2011.02.21. 21:55:22

"Sosem voltak nagyobb problémáink..."

Ezek szerint már az első nagyobb buktatónál elhasal a kapcsolatotok.

"Mindig arról sztorizik, hogy szinte nem is csinál semmit és dől hozzá a lóvé."

Ez kamu. A munka ott kint is munka. Hacsak nem lop keresetkiegészítésként a szobákból, vagy terít valami narkót. Vagy, ahogy a legtöbben csinálják, gályázik látástól mikulásig, nyomorog, meg fogához veri a garast, valami patkányodúban lakik 20 pakival együtt, hogy aztán amikor hazajön, akkor 1-2 hétig ő lehessen az istencsászár.
Általános szabály, hogy ha itthon se tudsz kijönni a lóvéból, és/vagy állandó problémáid vannak a munkáltatókkal (persze, mindig a munkáltató a köcsög, hogyne...), akkor ott kint is szopni fogsz, mint a torkosborz.

"...a terveiben szerepel, hogy engem is kivisz majd."

Az ilyennek az a vége, hogy már az első hónapban összeszed valami lengyel, vagy félvér csajt, aztán jobb esetben szakít veled, rosszabb esetben párhuzamosan futtat mindkettőtöket. Ne legyen naiva a barátnőd, a pasijának simán van kint már másik nője. Valószínűleg több éve.

Legjobb lenne leülni a fasziddal, megtárgyalni, hogy hogyan képzeli odakint az életet, mert ott sincs kolbászból a kerítés, aztán ha mindenáron ragaszkodik a tervéhez, akkor vágd ki a francba. Mert hosszú távon vagy megbukik a kapcsolatotok, vagy meg fog csalni (és/vagy te is őt).
Szerintem.
Persze, ha nem pizzafutárnak, vagy mosogatónak megy ki, hanem valami normális mérnöki, vagy kutatómunkát szerez (amit erősen kétlek, már csak a haverja állása miatt is, meg a britek azért eléggé xenofóbok), akkor nem szóltam :)

indapass90210 2011.02.21. 22:03:02

@antiszociális exlúzer: csak a nyilvánvaló provokálhatóság számított.

Nekem inkább 40 fok árnyékban :)

indapass90210 2011.02.21. 22:07:10

@tris: az iccaka éppen az MTV-t néztem/hallgattam, ahol egy 315 Ft.-os esemesben leírt két keresztnévért cserébe megmonták', hogy hány százalékos a kapcsolat, egy pár szavas jellemzéssel egyetemben.
És pörögtek az nevek meg százalékok, mint gyurcsók mágikus hengere.

Vogel Zs 2011.02.21. 22:12:38

@Murderface: Hat a kommenteket olvasva ugy latom, hogy csak te vagy az egyetlen draga baratom, aki valoban a UK-ban el. :)

Micsoda suletlensegeket irnak emberek. 320 font egy honapra egy harom szobas lakasert, es 10 ev utan a tied :) Hat ez megalol.
Az lehet, hogy 320 font, de ugy, hogy ha van legalabb 3 gyereked, meg csak egy ember dolgozik a csaladban. Akkor kifizeti a council helyetted a maradekot.
Meg 600.000 Huf os fizetes :) lol
lol
lol
Es ezert ozonlik ide mindenki, mert ez itt mar maga a paradicsom...

Menjetek csak nyugodtan Londonba! Jobb esetben talaltok egy gyari munkat amivel keresel 1200 fontot. Es egy szobaert meg fizetsz 130 fontot hetente. Es 9 masik magyarral laksz egyutt egy hazban, amiben van 1 furdoszoba...

Az a baj, hogy itt mindenki elhisz minden szar nagyzolos meset. Es blinkre omlenek az emberek kifele...

Na mind1, nem is erdekes...

zZZz 2011.02.21. 22:15:36

Csak akkor menj ki ha itthon nagyon rossz ,esetleg atlag alatti korulmenyek kozott elsz.En az Usaban eltem 9 evig aztan honvagy meg stb..))hazajottem,holott kint alvalakozo voltam Subcontractor)atlagban heti 1000 es 2000 kozott kerestem nettoban.Csak osszehasnolitas keppen,5 perces telefonos interju utan felvettek.A fonokommel 7 honap utan talakoztam szemelyesen mert mar kivancsi voltam hogy milyen a feje.Az amerikai emberek nagyon kedvesek es segitokeszek.Sokat dolgoztam es sokat kerestem,nagyon jo szinvonalon eltem,
Aztan kimentem Angliaban.((Altalanossagban elmondhato hogy rendesen proli hely,borzaszton draga es a keleteuropaiaknak nincs tul jo viszhangja.Osszesen 5 honapot eltem kint,de soha tobbet nem megyek meg arra fele sem.Annyi paraszt emberrel talakoztam 5 honap alatt hogy uberelte az amerikai eveket.
Hangsulyozom ez az en szemelyes velemnyem.Lehet hogy neked dolni fog a penz..))

Udv

Vogel Zs 2011.02.21. 22:16:42

Egy rohadt egy szobas lakas 90.000 Font. Az atszamitva 27 Millio forint. De ha fizetsz havi 90.000 Hufot, akkor 10 ev utan a tied. :)
lol

Valoban elnezest kerek mindenkitol, akit megbantottam. Sajnos ezt latni lepten nyomon itt. Mindenki jon a jobb vilag remenyeben, mert ezt-meg azt hallotta az ismerosoktol, rokonoktol. Aztan a munkanelkuli rata, meg az egekben. Evtizedes rekordokat dontoget.

brucellosis · http://londonzoo.blog.hu 2011.02.21. 22:40:40

@nosce: én bekerültem. és a klíma sem szar.

Mr Neanderthal 2011.02.21. 22:47:34

@Vogel Zs: ez igy igaz! mese habbal, amit sokan szovegelnek
mi (asszony meg en) havi 850 plusz rezsiert berlunk egy egyszoba plussz nappalist Islingtonban, plusz council tax, rezsi, az ezer, ezeregyszaz font havonta, es ez egy tok barati ar, mert Islington nem getto es nem mindenki feka (bocs). Plusz 1-2 berlet, hetente ket fonek majdnem 60 font. Londonban kurva nehez council flathez jutni, ha meg kapsz kurva nehez olyat ami olyan kornyeken van, ahol este haza is mersz menni.
Amugy meg aki ki akar jonni, mit veszit azzal, ha megprobalja?

Murderface 2011.02.21. 22:49:01

@Vogel Zs: Hál'istennek nem élek kint, nem vagyok annyira hülye (persze ha a cégem áthelyezne, ottani mérnöki fizetéssel, akkor meggondolnám a dolgot...) :D
Látogatóként is utáltam Londont, mondjuk nem csak a Big Ben-t meg a Trafalgar Square-t néztem meg, mint az átlag nyáladzó turista fotómasinával a nyakában, hanem mint leendő potenciális munkavállaló, bizony beültem a lebujokba, elmentem a munkásnegyedekbe is, kérdezősködtem, meg nyitva tartottam a szemem. Persze nem ítélem el az átlag turistákat, a németek, meg a japók se nagyon mennek ki észak-Csepelre, vagy Pesterzsébetre, esetleg tévednek be a Kálvária+Orczy tér környékére :) Külföldön járva mindig megpróbálok elmenni a leglepukkantabb környékekre, meg a bevándorló negyedekbe (általában a kettő egy és ugyanaz), mert ha esetleg kimegyek melózni, akkor nagy valószínűséggel én is ott fogom kezdeni.
Ezen kívül megbízható informátoraim vannak, a részleteket meg össze tudom illeszteni, egyeztetve megfigyeléseimmel, és az általános emberi viselkedésmintákkal. Skandinávokhoz szívesebben mennék, vagy Kanadába, ha már mindenképp menni kéne.

Mr Neanderthal 2011.02.21. 22:52:10

egyebkent az utobbi egy, fel evben tenyleg nagyon jonnek otthonrol kifele az emberek

Murderface 2011.02.21. 22:58:30

@fejo: /elnézést, ennek most kicsit politikai felhangja lesz/ Mert sokan azt hitték, hogy a GY.F. után nem lehet rosszabb, aztán ezek közül sokaknak kiderült, hogy az O.V. épp olyan rossz, ha nem még rosszabb, és ugyanezek most elhiszik, hogy a briteknél csak nem lehet rosszabb, aztán... Borítékolható, hogy nagy százalékuk csalódni fog kint is.

zrx_xzr 2011.02.21. 23:03:44

én spec egy bankban dolgozom, alapbér havi nettó 5000 font, elég jól lehet belőle félretenni, és anglia is szép, csak folyton szar esős borús az idő, lakásbérlet studio flat kb 600 font, 1-2 szobás 1000 font, kisebb bungalow 1100-1500 font, ennyiért nagyjából már találsz színvonalasat 35 km-re londontól : ) kocsival nem tudsz bejárni, m dugó, vonatjegy 300 font wokingból/ hó ..igaz jól keresek, kirándulni még majd kijövök, de hamarosan hazamegyek, vagy legalábbis vissza németországba (ott a fizetés csak 60-70%-a itteninek, viszont olcsóbb az élet és átlagos munkával sokkal szebb környezetű munkahelyek vannak, londonban nagy a szórás és sok a mindenféle afrikai)..itt pénzt lehet keresni, otthon meg élni normálisan.. pár év alatt jó diplomával és munkával félretehetsz annyit, h ne kelljen nagyon dolgoznod többet, de ha szar a fizetésed, pillanatok alatt elmegy lakásra, stb .. inkább azért érdemes kijönni, h angolul normálisan megtanulj és tapasztalj ..ha pénzt is keresel közben sokat, az jó ..senkinek semmi baja külföldiekkel, igazából itt mindenki leszarja még a szomszédját is, köszöngetni sem szoktak ..london egy putri, külvárosi részek gyönyörűek és nincs olyan sok bengáli meg bantu néger ..shoppingolni jó oxford street-en és hétvégén vidéken autózni ..1-2 év pont elég belőle, vágyom Balatonra és napos Adriára, pénz nem minden, de jó ha van

zrx_xzr 2011.02.21. 23:10:12

ja és londonban kocsit felejtsd el, havi parkolás brókeren keresztül 200 font körül van, simán parkolóház napi 35 font/ nap vasárnap is, dugó és conjection fee (behajtási díj) belvárosban ..vidéken lehet csak normális színvonalon élni, mint otthon ..de onnét csak vonattal tudsz értelmesen bejárni.. nekem fontos az autó, németország meg arra épül, minenki kocsival jár dolgozni.. ha nem tudod itt megengedni magadnak ezeket a dolgokat, életszynvonalad csökken jól .. gyerekkel ki se gyere, privát tandíj normális suliban 20ezer font/év.. ha jó állami suliba akarják járatni gyereket, akkor odaköltöznek, h esély legyen rá bejutni, ha nicns pénz marad a krishna iskola ingyen.. mo-n viszont tök színvonalas sulik vannak államilag is, amit itt meg semtudnál fizetni mondjuk 3 gyereknek (én egyedül vagyok, de most megy rá a két és feledik kapcsolatom a távollétre)

hampsteadivitéz 2011.02.21. 23:11:35

Sokan sokfélét irnak, mindenkinek lehet igaza, én leirom a sajátomat:

Kicsit több,mint 4 éve vagyok kint Londonban, utcát seprek, heti 56 órára(ami a reggeli elindulástól a hazaérkezésig utazással együtt 50) bruttó 550 fontot kapok(nettó 400). az éghajlat tökéletes a melóra, nem fagyok szét és nem is sülök meg. Aki azt irja, hogy itt koszosak az utcák az gondolom nem egy túl jó hírü önkormányzat területén lakik/lakott. Összességében a börszín elég változatos az igaz, de még mindig több emberség van többségükben mint odahaza. Olcsó és jó házat is lehet bérelni, csak rendeszeresen kell csekkolni az ingatlanoldalakat.
A "város" megitélése szempontjából nagyon fontos a lakóhely, ne költözz pl az önkormányzati ingatlanok közvetlen környékére, na meg bizonyos kerületekbe és nem fogod putrinak gondolni(London kb 70%a tökéletesen élhetö)
Munka mindig van, bár jóval szükebbek a lehetöségek mint amikor kijöttem(nálunk a cégnél pl jelenleg nincs)
A havi megélhetéshez nagyjából nettó 600font kell, ezen felül tud az ember szabadon gazdálkodni a pénzzel. Sajnos a különbözö magyar kiutaztatási cégek csak kihasználják az embert, ezért van mindenki a tömegszállásokkal megáldva.
Az eredeti poszthoz annyit irnék, hogy ha te nem akarsz angliába menni akkor ugyis mindegy, ha ugy döntesz hogy kimész a pároddal akkor viszont készülj fel, hogy az elsö pár honapban nehéz lesz, ha azalatt nem sikerül kettötöknek össz havi nettó 2000s fizut összeszedni akkor még tovább nehéz lesz :)
ja és aki Angliát még csak térképen látta az ne posztoljon okosságokat hogy mi a két ország között a különbség.
Nekem tetszik a város, sajnos Magyarország egyre kevésbé, amikor hazautazom mindig depressziós leszek, minden annyira szürke és lehangoló és sajnos erröl csak a begyöpösödött gondolkodású emberek tehetnek, akik azt hiszik, hogy az ember ott kezdödik ahol az irodai asztal, mindenki más egy ****, otthon a bmw-s még direkt áthajtana az összesepert leveleiden(már ha lenne otthon utcaseprés :D ) itt meg a maseratis megkérdezi hogy kérek-e forró teát, na ez a nagy különbség a kultúráink között és ezért is tart ma Magyarország ott ahol.
összességében, ha csak lóvé kell, akkor keress legalább nettó 1200at havonta, túlorázz amennyit lehet, aztán menj haza, ha nem keresel ennyit akkor a pénz dolog nem fog összejönni, ha hosszabb távra tervezel, akkor minél hamarabb probálj tisztességesebb környékre költözni és innen továbbfejlödni, ha nem sikerül menj haza.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 23:22:26

@Murderface: ez a "kivisz" amúgy is kétséges. hogy "visz?" mert azt ugyan nem fogják értékelni, ha odaáll a főnöke elé, és közli, hogy figyelj, a barátnőmet nem vennéd fel dolgozni (pláne, ha angolul se tud). ha akar, menjen a lány, de keressen munkát, ne arra várjon, hogy majd valami lesz.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 23:29:50

@Vogel Zs: neked is mondom, hogy dugd már ki a lábad néha Londonból. gőzöm nincs, mennyi itt egy council lakás, de mivel a normál albérlet kétszobás lakásra 45-500 közt mozog, simán lehet annyi.
lakásárakat meg nézd már meg fentebb. még Worcestershireben is annyi volt egy egyszobás, amennyit írsz, 90ezer, nemhogy Londonban, viszont ismerősömék most vettek kétszobás (ezt itt úgy kell érteni, hogy két háló, plusz nappali), kertes, kétszintes házat, 70valahányezerért. én a sajátomat, szintén kétszobás, de lakás, 74 m2, 47ezerért vettem. ahogy északabbra megy az ember, egyre olcsóbbak.
@zrx_xzr:
te meg ne nagyzolj itt, mert azt fogják hinni, hogy havi 5000 nettó általános. mikor baromira nem az.

zrx_xzr 2011.02.21. 23:37:51

nem nagyzolás, de havi nettó 3000 alatt sztem olyan életszínvonalbeli különbséget élsz meg, ami miatt nem érdemes itt lenni.. csak max nyelvet tanulni és tapasztalatot szerezni.. a cityben a bankokban ennyi a fizetés, jogászok 45-75 ezret keresnek bruttó egy évben, kereskedők 70-150 bruttó/év ..egyéb szellemi munkákkal mintha 25-45 között lenne/év, de cáfolja meg, aki tudja pontosabban ..a költségekre olyan 1200-1500 font elmegy havonta és még nem utaztál haza ..kipróbálni érdemes, jobb, mint simán kirándulni -_-

hampsteadivitéz 2011.02.21. 23:51:13

a havi 3000font annak nem különbség, aki otthon is megkapta a milliót, hát amiatt tényleg nem érdemes itt lenni :) viszont a nagy többség lazán az otthoni fizetésének a 3-4szeresét keresheti itt és kis odafigyeléssel milliókat tehet félre évente

zrx_xzr 2011.02.21. 23:56:22

@hampsteadivitéz: nem tudom egyszerűen elképzelni, hogy havi mondjuk 1500 font nettóból hogy lehet megélni londonban.. patkányoslakásban 8-an? mert egy londoni studio flat is 1000 font ..nem is értem ezeket a 300-400 fontos kétszobás lakásbérleti árakat, amiket itt írnak ..tegyük fel, ketten laknak, akkor mondjuk 2000-et keresnek, 1500 lakás + council tax + bérletek és olcsón megúszták, de tegyük fel maguk pucolják a krumplit és nem mennek étterembe sem soha, akkor marad kettőnek 500 font / hó és még haza sem mentek és még kocsit sem tartanak és egyáltalán semmire nem költenek.. nem értem, hogy lehet ebből itt megélni :(

hampsteadivitéz 2011.02.22. 00:06:52

@zrx_xzr: bérelsz egy lakást amit kiadsz és bérelsz egy másikat amiben laksz, off-street parking(pedig 2es zóna) így a lakás alig néhány 100, parkolás ingyen van, hazamenetel 200font oda-vissza 2embernek, csak okosnak kell lenni, ennyi. Havi 1000 fontot tudok így félretenni és egyáltalán nem élek rosszul és még nem is kell sokszor fözni :)
persze ha valaki 2 kézzel szorja a pénzt annak lehet a havi 5000 is kevés

hampsteadivitéz 2011.02.22. 00:09:30

ja és mielött még azt mondanád, hogy az 1000 az semmi, az én 25 éves fejemnek ez elég

zrx_xzr 2011.02.22. 00:16:16

@hampsteadivitéz: bérelek egy lakást, amit kiadok? mármint hogy mortgage-el veszek egyet, kiadom és bérlek egyet? ..ez sem rossz, de nem mertem lakást/házat venni UK-ben, m ha nem lenne munkám, akkor 100 milliókat nem tudnék visszafizetni, eladni el lehetne, de ha bezuhannak a lakásárak (és itt van hová zuhanniuk a tégla áráig), akkor egy szép nagy hitellel megyek haza ..abban látok egyedül fantáziát, ha mondjuk akik most kezdenének dolgozni fősuli/egyetem után, barátok többen összeállnak és kibérelnek együtt vmi házat és akkor fejenként nem drága és színvonalas is ..1000 fontot nem rossz félretenni havonta így ..én spec meghalnék, ha nem mehetnék akkor haza, amikor akarok vagy spórolnom kellene egy café latte-n, de az is 3 font mondjuk napi 2x már 60 font / hó

zrx_xzr 2011.02.22. 00:19:48

1000 font nem rossz félretéve 25 évesen (én 33), meg dolgozni otthon is kellene vmit, ingyen meg nem olyan jó ..és itt van hová fejlődni meg előrelépni, otthon zéró ..legrosszabb esetben normálisan tudod a nyelvet, hazamész és azzal otthon is jól keresel ^^

Joe69 2011.02.22. 01:20:53

Én csak Németben éltem 2 évet ösztöndíjjal.Szerintem a posztoló ne féltse a pasiját, a pasik nem kellenek az ottani csajoknak, lúzernek számítanak, esetleg ha fiatalok és jól néznek ki, szexuális játékszernek 50 körüli nőknek, vagy rosszabb esetben köcsögnek. A csajok esete más, ők el tudják adni magukat, csajexportban jók vagyunk, kurvától milliomosfeleségig bármi bejöhet. Amúgy meg a posztban említett esetben mindenképpen meg kell próbálni, nekem olyan benyomásom van, hogy a posztoló se magában, se a párjában nem bízik. Ugyanakkor, ha jól látom középszintű szolgáltatóipari képzettséggel rendelkeznek, amit bárhol használhatnak, ha dolgosak, be fog jönni. Enélkül itthon szülői -családi segítség nélkül nem fognak egyről kettőre jutni. Egyben letesztelhetik a kapcsolat komolyságát is.

JOKKA21 2011.02.22. 05:58:34

Majd össze szedsz egy másik pasit, amíg a pasid Londonban lesz.
MNK

JOKKA21 2011.02.22. 06:51:12

Utálom az angolokat, hogy tudtok náluk(velük) élni?Azoktól kérdezem, akik kint élnek(éltek), egyszer voltam Angliában meccsen, de elég is volt, nagyképű banda az angol.

JOKKA21 2011.02.22. 06:54:52

Kedves Nard a hejjespaseen még mindig jót nevetek.:D
-MNK-

Globetrotter2014 2011.02.22. 10:59:38

@Joe69: szerintem csak simán randa voltál :) Ha van olyan ország ahol könnyű csajozni az a németeké...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 15:53:27

@Vogel Zs:
Ha nincs info-d, miért írsz hülyeségeket? Megadjam az irányítószámom? elküldjem a számlaösszesítőt?
Azért 320 font, mert COUNCILHOUSE!
Hogy értsd: az önkormányzat építteti, piaci ár alatt adja ki. Miért? Mert mondjuk neki nem kell adózni utána! Amúgy az előző 2 szobás lakást piaci áron 495-ért béreltem. Plusz 100 font helyi adó.
A menet a következő: az építési vállalkozó szerződést köt az önkormányzattal. Kap földet, amiért cserébe a felépített lakások, házak egy részét átadja önk.-i tulajdonba.
Azért ez a rendszer, mert az önk. 10 év múlva el akarja adni! Miért? mert van esze! Nem neki kell felújítani! Ezért is nem gettót épít, mert akkor ugye ki venné meg?
Ráadásul a bank se adna hitelt rá. Capisco?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 16:03:52

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Mint írtam fentebb, önkormányzati. Amúgy Londont útálom, voltam benn párszor, katasztrófa! Nem látom be, miért jó ott dolgozni? London már rég nem az angoloké. Gyarmatosították.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 16:07:29

@zrx_xzr: Tisztában vagy azzal, hogy magyarországi fiatalok nem azért mennek külföldre, mert 3000 fontnyi fizetést kapnak? A bankból biztos nem látszik , de az átlagfizetés JÓVAL kevesebb, ha egyáltalán kapsz munkát!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 16:37:58

@Vogel Zs: Az lehet, hogy 320 font, de ugy, hogy ha van legalabb 3 gyereked, meg csak egy ember dolgozik a csaladban. Akkor kifizeti a council helyetted a maradekot.
Meg 600.000 Huf os fizetes :) lol

Nem. A törvény szerint a gyereknek élettér jár. 1 nappali, 1 szülői háló, 1 gyerek háló. Ezért hívják 2bed nek. A nappali az alapvető tartozéka egy lakásnak.
OK számoljunk? Bevétel:
Enyém: 1600 nettó
Asszony: 700nettó (részmunkaidő)
Child tax benefit 83
child tax credit: 113
Worker tax credit: 309
Kiadás: lakás:320
Helyi adó 100
gáz,villany, víz kb 70
tv adó. 30? (nem tudom fejből)
tv telefon internet 37,5
mobil 2 db 70
autó 2 db:
biztosítás 750
road tax 37
iskola: 4 éves kortó kötelezö. Ingyenes! Nem úgy mint nálunk, ténylegesen
Orvos: a "szar" fizetésünk miatt kaptunk NHS kártyát
Orvosi vizsg: ingyenes
Felírt gyógyszer ingyenes ( omeprazole tartalmú gyógyszert kell szednem, otthon vényre 2500 Ft volt/ hó, itt ingyen van)
Szemüveg: 47,25 -öt fizet az NHS az árból.( most akcióznak, 75 Fontért vehetsz"sztk keretest" + a második ajándékba jár!BOOTS

Ja, NEM azért jöttem ki, mert útálom Magyarországot. A cégeim tönkrementek-válság-, munkát nem kaptam, mert túl öreg vagyok
(47), mert kevés az angolom.
Itt a kutyát se érdekelte!
Otthon azért a havi 4-500 megvolt.
Itt is. Bár a gyomorfekélyt otthon szedtem össze. Lásd: APEH, KPM, Munkaügyi stb ellenörzés.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.22. 19:18:41

@zrx_xzr: de, nagyzolás. mert egyáltalán nem átlagfizetés, hanem nagyon is kirívó, pláne a szállodában, gyárban dolgozóknak, amiknek az emberek többsége kijön. speciel 3000 nettót se keresnek a főnökeim se, ahhoz már nagyon nagy menedzsernek kell lennie, az 5000 körüli nettóhoz meg már head of servicenak errefelé. márpedig az emberek többsége rohadtul nem ilyen munkakörben van itt kint. úgyhogy ne vakíts.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.22. 19:23:10

@zrx_xzr: na, itt eléggé kilóg a lóláb, ha egyáltalán igazat mondasz. havi nettó 5000 fontos fizetésre nem mersz mortgage-ot kérni? ne röhögtess már. az emberek 99%-a nem keres ennyit. mégis van mortgage-uk, és fizetik is. pláne, hogy azt úgy állapítják meg, hogy mennyit tudsz rászánni, nem mondanak egy fix. összeget. ha meg igazat írsz, javaslom, hogy nyisd ki kicsit a szemed, és nézz körül, mennyit keres pl. egy hotelben mosogató. aminek kijön az emberek többsége. a többség ugyanis nagyon nem jogásznak, meg bankárnak megy ki a Citybe, ha nem tudnál róla.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.22. 19:53:28

ja, és még valami, a bérekről. az angol minimálbér jelenleg 5.93 font. (öt font, 93 penny, gyengébbek kedvéért). takarításért, szállodai munkáért, vendéglátózásért, gyári munkáért, amiket szoktak csinálni a kijövők, adnak esetleg akár 6 fontot is. bruttóban. a teljes munkaidő változó, a munkaügyi hivatal szerint heti 30 óra már az, de ha mondjuk 40-et csinál egy héten, akkor legyen hatfontos órabérrel heti 240. az 1040 BRUTTÓ egy hónapra. megkapja kb. a 85%át, (ha nem fizet nyugdíjat), marad belőle kb. 880 font. ismétlem, ha hat fontot kap, és negyven órát dolgozik hetente (ami egyáltalán nincs garantálva). ez elég kevés. a havi 5000 nettótól meg pláne távol van.

Joe69 2011.02.22. 19:54:25

@ZF2:
Ez igaz volt a falomlás előtti Keletnémetországban. Akkor és ott sztárok voltunk. Azóta éppolyan K-ájrópai lúzerek, mint bárki más. A csajok pedig alapból ott is elvárják a legalább velük egyszintű fizetőképességet. Az általam mostanában jobban ismert bajor vidéken inkább a digózás megy most is.

Amúgy a posztra adott kommentek sokfélesége is mutatja, hogy a "magyarok külföldön" c. téma tipikusan az egyéni stratégiák műfaja. Mindenkinek máshogy jön be, mindenki nagyarc, az is, aki éppúgy vagy még jobban szív, mint ahogy otthon tenné. Persze, ott még hajléktalannak lenni is jobb...

Globetrotter2014 2011.02.22. 20:35:21

@Joe69: te most viccelsz. Persze van egy trend a dologban, a kialakult versenyhelyzet miatt pl az olaszoknak nagykából bárhol köjnnyű becsajozni, de mennyi sírtak olasz egyetemista barátaimn, hogy a helyi csajok csak az amerikaiakra buknak (ez kb azt jelenetette hogy velük nem futatták meg azokat a kötelező köröket ami nélkül egy olasznak nem udvarlás az udvarlás). A németeknél azt tapasztaltam, hogy egyrészt elég nyitott nép. pláne külföldön, de ha nem faluban élsz hazai pályán is, illetve hogy közel sem kell annyi megrendezett rituálé, mint pl az oalszoknál. Persze a magyar lányokat nehéz verni, de nyugaton a német lányok a legkönnyebben becserkészhetők...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 21:57:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
nekem is gyanús ez az 5000. Van egy ismerősöm, 3,500 ért jött ki, Londonba, kutató- fejlesztő mérnök.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 22:00:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Ismesős: magyartali?
A: Te mennyit keresel?
B: 1600-at.
A: Csak, nekem összejön 2.200-is.Amúgy hol dolgozol?
B: Buszozok.
A: Te, nincs hozzátok felvétel?

zrx_xzr 2011.02.23. 01:31:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): csak azt mondtam, h 3000 font nettó alatt tiszta nyomor londonban élni.. am a kaja is rossz errefelé, kajakra nem jönnék londonba kevesebb pénzért.. otthon sokkal színvonalasabban lehet élni, de németországban is kevesebb pénzből ..pláne nem diplomásoknak ezerszer színvonalasabb egy német munkahely, mint a bevándorlókkal teli tesco-k a sáros udvarukkal ..mind1

zrx_xzr 2011.02.23. 01:34:08

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem kamu.. a kereskedők 75-150k között keresnek / év.. - vice president-ként kb 100ezer bruttó, executive directorként 150ezer bruttó ..ezek nem azt jelentik, mint otthon, hogy elnök meg igazgató, hanem banki alkalmazotti statuszok.. efölé jön a bonus, jó reggelt

zrx_xzr 2011.02.23. 01:50:03

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): hát nem merek, mert gondolkozom.. talán azért is vagyok kereskedő.. ingatlanok kurvára túlértékeltek.. mondjuk veszel egy házat 300ezer fontért (remélem legalább freehold-ot veszel), szépen fizetgeted.. aztán egy nap kirúgnak.. nem lesz munkád.. a havi min 1000-2000 font törlesztőt mégis miből fizeted tovább? ..mondjuk magyar fizetésből, ha épp itt nem találsz munkát? ..jönnek az okosok, hogy el lehet adni.. de amikor nem találsz munkát, ált azért van, mert válság.. lehet, h jön a second dip.. válságban bezuhan ingatlanár.. mondjuk lemegy 200ezerre.. a bank értékesíti a lefoglalt házad mondjuk 150-ért, a maradékot fizetheted életed végéig.. hállelúja érdemes volt UK-ben dolgozni.. inkább költsd el otthon, amit itt megkeresel, annak van értelme, itteni ingatlanárak simán tudnak esni hatalmasat, amíg el nem érik az építőanyag és munkabér árát.. az átlagember által megvehető (Mo-ról az 1700-as években eltűnt kettős tulajdonú) leashold lakásokról ne is beszéljünk, ahol fizeted a kb havi 100 font maintenance fee-t a maintenance cégnek vagy freeholdernek.. plusz ha lejár a leasehold, már előtte 40 évvel hitelt sem kapsz rá, magyarul értékesíthetetlen.. ha meghosszabbítod (ha belemegy a freeholder), fizethetsz mondjuk 100 év hosszabbításért 5000 fontot egy kislakásnál ..lakások többnyire leasehold, de néhány van, ami 999 évre, de sok csak 99 évre.. házak általában freehold.. de az meg olyan 300k egy normálisabb, londontól kintebb.. angol kollégáim annyira paráznak a lakásárak esésétől, hogy van aki eladja a saját házát a feje felől.. németeknél 50-70-ezer volt egy studio flat és vettem düsseldorfban 30ezerért garázzsal a credit crunch alatt egyet, tényleg anyagár.. és ott ki lehet adni majdnem 10% hozamot hoz euro befektetéstől nem rossz (münchen ott is kurva drága) ..angoloknál lakást veszel mondjuk leaseholdot studio-t 100k-ért, kiadhatod max 550-ért/hó, ebből még költségek és te javíttatod a jellemzően szar vezetékrendszert, m angol lakások elavult vackok, ami nem új, nem mint németoban vagy otthon.. házat veszel mégrosszabb, 250-350k az ára és ki tudod adni 900-1200-ért / hó ..benne áll a pénzed, hozam nem vmi fényes, értékvesztés kockázata óriási, risk-reward aránya nem vmi jó.. persze nem kizárt, h újra tovább csak menetel majd felfelé ingatlanár, végülis európában és a világban is csak 1-2 hely van, ahol tényleg normálisan lehet keresni és összpontosul a pénz .. aki kijön jól gondolja meg, legtöbb munkától és munkakörülménytől itt rosszul lennék, ahogy elnézegettem.. elég csak végigautózni a városon, de mindenki mást szeret.. én spec inkább messze lakom londontól, m legalább normális a környék és megfizethető.. jah, akármennyit keresnék is gondolkoznék, ha 10x ennyit, akkor is ^^

zrx_xzr 2011.02.23. 01:55:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: tisztában vagyok vele ..érdemes külföldet kipróbálni, de nem úgy kell jönni, hogy pénzért, hanem tanulni nyelvet, tapasztalatot szerezni, fejlődni.. ha akkor is kijönnél, ha nullára jössz ki előnyben, akkor gyere, de ha csak a pénzért, lehet, h szenvedni fogsz (a pénzhiánytól vagy a környezettől, amitmeg tudsz engedni magadnak) .. ingatlanok kurva drágáhk, ha szállás megoldott olcsón, akkor nagyon jó itt lenni.. ez a kulcskérdés.. vki írta, h iskola ingyenes, nekem kollégám sokat szívott vele, h találjon normális iskolát gyereknek.. meg a nurserybe is nem jelented időben a kölköt, nem lesz hely, aztán fizethetsz egy vagyont gyerekfelügyelőnek..

A Tyne folyó déli partja 2011.02.23. 14:36:06

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem, egyaltalan nem ismeros. nem igazan szokott senki felvagni. es mivel a tobbseg nem is keres vagyonokat (ertsd, szalloda, takaritas, gyari munka, de meg az irodai, mint az enyem se magas, valamint a diplomas ber is kb. 1500-ra jon ki havonta, es olyan munkaja meg keveseknek van, nem igazan nagyzol senki.

@zrx_xzr: na, ezen kiakadtam. talan neha lepj ki a burzsuj kornyezetedbol. bakker, annyit keresel havonta allitolag, amennyit az emberek nagy resze fel ev alatt (se, felrakni meg plane nem tud), es nem mered megengedni magadnak, hogy lakast vegyel. tan, ha nem kastelyban gondolkodnak, meglepodnel. "havi min. 1000-2000 font"? marhasag, mint mondtam, annyit fizetsz, annyit allapitanak meg, amennyit ra tudsz szanni. ha te havi netto minimum 5000 fontot keresel, siman felre tudsz rakni vesztartalekot, abba lehetne hagyni a sirankozast, mert eleg hiteltelenre sikerult. egyebkent meg, biztositast is kothetsz ra (a munkahely elvesztesere), plusz harom honapot keshetsz a mortgage-dzsel. egyebkent meg, mit remegsz te ettol, ha ekkora fizetesed van, biztos valami szuper szakember vagy, jo munkakorrel, siman talalsz.

a masikra: kepzeld, en bizony a penzert jottem. nyelvet tanulni nem lett volna tul nagy ertelme, jobban tudok angolul sok angolnal.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 18:06:41

@zrx_xzr:
Lehet, hogy ez az oka a gazdasági válságnak, meg a banki különadónak? Aránytalanul sokat keres egy banki alkalmazott!
Könyvelő, a legmagasabb ACCA/CIMA végzettséggel, legalább 5 év gyakorlattal 35-43.000 font / év( forrás: Hays accountancy & finance)

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 18:10:03

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Miért, havi nettó 5000-re simán megállapíthatnak 1000-2000 törlesztőt!?
De ha havi 4000-ből nem jön ki a megtakarítás is, akkor gond van.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 18:16:50

@zrx_xzr:
A válságnak 10-12 hónap múlva vége. Ha nem, tökmindegy, mert háború lesz.
Az ingatlanok árai a következő évben esnek, majd stagnálnak. A lakosság kb újabb egy év múlva tér észre a sokkból.
Persze, sok függ a bankok hozzáállásától is.
(Hitelkonstrukciók) lásd Magyaro.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 18:20:16

@zrx_xzr: hát nem merek, mert gondolkozom.. talán azért is vagyok kereskedő.. ingatlanok kurvára túlértékeltek.. mondjuk veszel egy házat 300ezer fontért (remélem legalább freehold-ot veszel), szépen fizetgeted..

Bocs, nem személyeskedni akarok, csak érzek némi ellentmondást: ha így látod, hogy tudod ajánlani az ügyfeleidnek jó szívvel?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.23. 19:52:22

@Igazamvanvagyigazamvan?: persze. ha tudja fizetni, akkor igen. de ha utána elveszti a munkahelyét, azért havi nettó 5000ből még akkor is szép összeget félre tud tenni, ha annyi a törlesztőrészlet. aztán el is adhatja, kiadhatja, vissza is adhatja az ügynökségnek (sőt, nálam első helyen szerepelnek, hogy X. évig nekik KELL visszaadnom.)

freeholdot, ja, van is arra pénzem...
de bizony, ez a bajom, eléggé kétkedve fogadom, amit ír. beír ide egy egyáltalán nem általános fizetés, hanem kirívóan magasat, és nyavalyog, hogy nem meri lakásvásárlást megkockáztatni.
amúgy, a "jaj, mi lesz, ha elveszted a munkád és nem tudod fizetni a hitel" szövegre: miért, az albérletet tán nem kell fizetni? azt sincs ingyen, és pl. nekem is,meg több ismerősömnek is kevesebb a havi törlesztőrészlet, mint amennyit fizettünk egy ugyanígy kétszobás bérléséért. pedig az még kisebb is volt...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.23. 19:54:35

@Igazamvanvagyigazamvan?: ja, nálunk a legmagasabb évi 41616 font, ebben mindenféle van, councilnál dolgozom...és konkrétan a pénzügyön, úgyhogy elég jól látom, melyik munkás milyen béren van.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 20:43:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
amúgy, a "jaj, mi lesz, ha elveszted a munkád és nem tudod fizetni a hitel" szövegre: miért, az albérletet tán nem kell fizetni? azt sincs ingyen, és pl. nekem is,meg több ismerősömnek is kevesebb a havi törlesztőrészlet, mint amennyit fizettünk egy ugyanígy kétszobás bérléséért.

Megelőztél!
Bár igaza van, de ez sajnos így van mindenhol. Bárhol élsz, hitelt felvenni kockázatos. Persze még emlékszem arra, hogy A jólképzett pénzügyi szakemberek arra bíztattak mindenkit, hogy most érdemes hitelt felvenni, lehetőleg svájci frank alapon. A következményeket persze én viselem.

zrx_xzr 2011.02.23. 23:44:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: tudom, sokan irigylik, hogy banki kereskedők mennyit keresnek. de a folyamatos stresszt és azt, hogy kéthavonta kirúgják dolgozók egy részét, azt nem irigylik. azért keresnek ennyit, mert ebből kell élni, amikor épp nincs munka. és nem tudni, hogy utána csak feleannyiért találsz-e. ha épp rád van igény, sokat kapsz, még sign-on bonust is, ha nincs, akkor meg kopp. ..bár jogos, hogy nagy a szakadék fizetések között, én sem tartom normálisnak.. én is vettem olcsón lakást, de németoban.. nem a hiteltől félek, hanem az ingatlan árának lezuhanásától.. talán vége a válságnak, de nem vagyok benne biztos..

zrx_xzr 2011.02.23. 23:46:04

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem olyan ügyfeleim vannak, akiknek hitelt ajánlok.. de ha ügyfeles lennék, árulnék hitelt, igen.. mindenki maga dönti el, mibe vág bele..

zrx_xzr 2011.02.23. 23:50:32

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): mondom az a baj, ha beomlik a lakáspiac.. ha német vagy magyar árak lennének ingatlannál, nem tartanék tőle, de ez egy jó nagy lufi ..85%, hogy nem lesz belőle gond.. de nem akarom feltenni a kialakított relatív jólétem egy ház miatt.. a ház legyen értem, ne én a házért.. Anglia nem lenne rossz hely, de jószívvel akkor sem tudnék kiadni annyi pénzt vmiért, ami eleve nem ér annyit.. egyszerűen nem tartom józannak.. de lehet, h nektek van igazatok.. a témához kötődően am én elvesztettem vkit, aki fontos volt, m a pénzt és a külföldöt választottam.. és tönkrement két év alatt a kapcsolat, ami fontos volt nekem.. most meg már nem lehet visszacsinálni, igyekszem, h mást ne rontsak el vele, 1x meg kell tudni állni.. bár sztem ott kellene lakni, ahol ketten együtt jobban megélnek.. de a nők inkább barátokhoz, otthonhoz, stb kötődnek, másképp gondolkoznak =[

zrx_xzr 2011.02.23. 23:55:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): számold ki 300ezer font kamatát és szinte értelmetlen beleölni egy ingatlanba, amit ki tudsz adni mondjuk bruttó 1200 fontért és a bérlőd még nyűglődik, hol ez romlik el, hol az, adók, stb.. ha te lakod, még ok, ha hosszú távra tervezel itt élni ..de jellemzően pár évre jönnek ki magyarok és külföldiek sztem.. pár év munka, félretesznek és otthon egy itteni garzon áráért úszómedencés házat vehetnek, ami azért színvonalbeli különbség

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.24. 16:20:06

@zrx_xzr:
Én is így számoltam. Szerintem is lutri a ház bérbeadás, ha van pénzed, inkább a tőzsdén, évi 10%-ot fixen kell hogy hozzon. De! Ha úgy gondolkozol, hogy a bérbeadás bevételéből fizeted a törlesztőt, és egyszer lesz egy tulajdonod, akkor van benne csízió.
Ingatlanpiac: még kb 10 %-ot esik ebben az évben, aztán stagnál. HACSAK a bankok, nem kezdenek el tömegesen szerződést bontani, árverezni. Bár szerintem nem érdekük. Nem Magyarország, hogy az árverezett lakásokat már vásárolják fel a benfentesek

Bankárok: tudod, ha egy autószerelőt megkérdezek, megcsinálta-e a kocsit, jó-e, mire számítsak, joggal várom el, hogy szakértelmének megfelelően igazat mondjon. Ha nem, számonkérem rajta, és garanciában javít.
Megkérdeztem a bankom: mi a legjobb? Hitel! Svájci!
Tévedtünk. Van ilyen. Visszamentem, most mi legyen, mit javasolnak? A válasz: Közöm? A Maga döntése volt, tessék fizetni, vagy viszem! Meg a másikat is, meg az Anyjáét is, ami fedezetnek ott van mögötte!
Na ez ami undorít! Tudod, ha közösen vállalkozunk, akkor ne csak a nyereség legyen közös, hanem a veszteség is.
És bassza a csőröm, hogy jóval kevesebből kell fizetnem a részleteket, mint amit az keres, aki a rossz tanácsot adta.

Más: segíts, légy szíves, mert nem értek valamit.
A ft frank árfolyam változás miatt megnő a törlesztőm.
Értem, nő a tőketartozás. ok, nő a kamat, hiszen a bank is ki kell hogy fizesse annak, akitől felvette. DE MIÉRT NŐ A KEZELÉSI KÖLTSÉG?

zrx_xzr 2011.02.24. 20:58:07

@Igazamvanvagyigazamvan?: tőzsde azért kockázatos, ha nincs tapasztalata vkinek, akkora összeggel tőzsdézzen, amit nem baj, ha elveszít.. a legjobb, ha betesz vmi kisebb összeget és úgy tekinti, nincs is.. ha szerencsés/ügyes és csinált belőle kb 2x annyit, azonnal vegye ki, amit eredetileg betett.. innét kezdve a megnyert pénzzel játszadozzon és akkor olyan, mint egy ingyenes szórakozás : ) ..ha már nagyon biztos a dolgában, akkor lehet nagyobb összeggel, de szigorú money management-tel, különben könnyen lesz bukó.. nyerni nagyon nehéz, veszíteni könnyű..

nehéz megmondani, meddig esnek a lakásárak.. UK-ben úgy estek az utóbbi időben, hogy az alacsony kamattal mortgage-re sokan vettek lakást ..ha még a kamat is nagyobb lesz, nem tudom, mi következik.. bár lehet, hogy rosszul látom ..Mo-n tényleg nem nagy a kockázat, lassan drágábból lehet építkezni, mint az ingatlanárak ..angliában ha hosszabb távon itt maradnék, egy kis lakást azért vennék, hogy ne bérletre menjen a pénz, hanem saját lakásba és azon veszteni sem sokat lehet .. de egyrészt annyira nem szeretem ezt az országot, másrészt nem is maradok sokáig, a lakások meg ált leasehold, még csak nem is igazán sajá ..csináljátok, csak óvatosan, gondoljatok rá, ha nem lesz munkátok, hogy tudtok belőle kiszállni
am kipróbálni mindenképp érdemes angliát és németországot, legalább 1-2 évre : ) más a világnézet is, minden ..de otthon hagyni vkit, akit szerettek, inkább ne : (
a hiteltanácsadó csak elmondja, mi a legjobb ajánlat és mik a kockázatai ..attól függetlenül jócskán rá kell hagyni, ha kigondolsz vmit, h x pénzed lenne rá, oszd le kb kettővel és akkor nem lesz gond.. nagyjából képben vagyok a hitelekkel, de én is szívtam egy magyar lakáshitellel ..amikor megkaptam az összeget, kapásból 1% kifizetési jutalék volt, h rá is utalták a számlára a pénzt.. ezt elfelejtették említeni és nem kis pénz volt..
csak magad szidhatod, ha vmibe belevágsz, soha ne hallgass senkire, kérj ki több véleményt és mérlegelj magad ..lehet, h a tanácsadó is jó szándékkal mond vmit, m ő sem látja benne a kockázatot
..a kezelési költséget az adott évben a fordulónapkor fennálló tőkehátralékra számítják fel jellemzően.. pl január 21-én még hátravan x CHF, ezt átszámítják gondolom forintra és annak a nem tudom másfél százaléka a kezelési költség ..ha nőtt a tőketartozás, nőtt a kezelési költség is.. elég szemét dolog, én a külföldi utalásokra haragszom, hazautalok mondjuk 2000 eurot németoból, erre azt mondják, h mondjuk 5 euro a bankköltség.. nem azt mondják, h akkor 1995 eurot kapok meg, hanem 2000 eurot vételi árfolyamon mondjuk 260-on, a bankköltség pedig 5 euro eladási árfolyamon 280-on ugyanabban a pillanatban :D ez nagyon agyat felbaszós :D nem az összege miatt, csak kajakra egy sorba van pofájuk odaírni :D
am ha tudok segíteni neked vagy bárkinek, akkor mailben akos.schweger@gmail.com -ra írjatok, már amennyire tudok persze.. kül úgy néz ki, h bezárják a cégünk részlegét hamarosan, úh talán jó, h nem vettem semmit UK-ben :D erről ennyit ^^

A Tyne folyó déli partja 2011.02.24. 21:10:11

@Igazamvanvagyigazamvan?: persze, hogy kockázatos, de mi nem az?
az albérletből is kidobhatnak akármikor. velünk pl. ez történt, holott mi voltunk az elsők, akik a piacra frissen kikerült házat kivették, négy hónap múlva közöle a tulajdonos, hogy ja, meggondolta magát, inkább nem akarja kiadni. költözzünk el.
minden kockázatos, egy új munkahely is. az is, ha kimész az utcára...@zrx_xzr: tán ha nem 300 ezer fontos lakásban gondolkodnál...mondom, hogy nézz már szét a burkodon kívül is.
"azért magas a bankárok fizetése, mert ha elvesztik a munkahelyüket"
ja, másnak meg mindenkinek totálbiztos munkahelye van, (pláne most) nekik nem kell magas fizetést adni, minek az? stressz sincs egyiknél se,nyilván.
nekik nem kell megélni akkor, amikor nincs munkájuk, vagy mi? gondolkozzál már, mielőtt hülyeségeket írsz.

zrx_xzr 2011.02.24. 21:19:34

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): mondjuk a bérbeadó is érthető.. németországban pl kockázatos lakást KIADNI .. a bérlőnek több joga van, mint a bérbeadónak.. csak akkor lehet felmondani a bérleményt, ha igazoltan saját célra kell a tulajnak a lakás és nem csak hétvégi, hanem mindennapos használatra.. így 3 hónap ..ha más céllal mondod fel, akkor az nem egyszerű ..ha pedig úgy vetted, hogy már volt benne albérlő, akkor saját célra is 3 év a felmondási idő a bérbeadó részéről.. tudom, m szívtam vele :D ..angliában jellemzően úgy kötnek bérleti szerződést, h 6 hónap mondjuk garantált, 3 hónap felmondási idő (össz 9 hónap tuti így) és évente hosszabbítják.. bár sok mindent nem béreltem itt, de nekem így működött ..és UK-ben turkásznak a fizetésedben, anyagi helyzetedben, mennyit keresel, hol dolgozol, őrület -_-

a legolcsóbb olyan lakás, ami kb 30 nm volt, londontól 30 km-re normális zöldövezetben, amitől még a megálló is messze volt, 105ezer lett volna.. leasehold 99 évre, amiből 79 volt hátra.. 34 milliót kiadni egy egérlyukra, ami még leasehold is nagyon lol.. ez volt legolcsóbb, ami elég szép volt, gondolkoztam rajta, de hagytam a fenébe (szerencsére) ..két év fix kamattal 3,79% lett volna a hitel 10 év futamidőre, két év után előtörleszthető az egész ingyen, illetve évente 10% előtörleszthető ingyen ..kevesebb lett volna, mint most a bérleti díjam a havi törlesztő, és annak is nagy része tőketörlesztés lett volna, ebből a szempontból tényleg megérte volna.. de a lakásárakban nem bízok, nem tudnak meggyőzni róla, h az az összemalterozott tégla annyit ér :D
nem hülyeség és semmi nem biztos.. nálunk sem.. csak az, h nem egy lakás törlesztéséért akarok élni ..mind1

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.26. 10:47:06

@zrx_xzr:
csak magad szidhatod, ha vmibe belevágsz, soha ne hallgass senkire, kérj ki több véleményt és mérlegelj magad ..lehet, h a tanácsadó is jó szándékkal mond vmit, m ő sem látja benne a kockázatot

Ezzel csak az a baj, hogy a felelősség hárul át, mossátok kezeitek, döntsön az ügyfél.
De azért megyek szakértőhöz, mert ő ért hozzá, én nem!
Mintha azt mondanád, az orvosnak nincs felelőssége a műtétnél, mert a beteg dönt!!!

zrx_xzr 2011.02.26. 10:57:48

az ugyfeles latja a kockazatokat es el tudja mondani, de a dontes a tied ..gondolom mondta, hogy van arfolyamkockazat ..de pl ha forinthitelt vettel volna fel chf hitel helyett es tortenik vmi csoda, hogy a forint eros lesz es a chf hiteltorleszto csak fele lenne, szidnad az ugyfelest, miert beszelt ra forinthitelre ..a dontes a tied ..arrol nem is beszelve, ha angliaban elsz, akkor neked nem forint/chf kockazatod van, gondolom gbp-ben kapod a fizetesed ..bar a magyar bankok ha jol tudom nem engednek kozvetlen chf-ben torleszteni, hogy kaszaljanak a folyamatos valtogatason

zrx_xzr 2011.02.26. 11:00:15

az ugyfeles latja a kockazatokat es el tudja mondani, de a dontes a tied ..gondolom mondta, hogy van arfolyamkockazat ..de pl ha forinthitelt vettel volna fel chf hitel helyett es tortenik vmi csoda, hogy a forint eros lesz es a chf hiteltorleszto csak fele lenne, szidnad az ugyfelest, miert beszelt ra forinthitelre ..a dontes a tied ..arrol nem is beszelve, ha angliaban elsz, akkor neked nem forint/chf kockazatod van, gondolom gbp-ben kapod a fizetesed ..bar a magyar bankok ha jol tudom nem engednek kozvetlen chf-ben torleszteni, hogy kaszaljanak a folyamatos valtogatason

zrx_xzr 2011.02.26. 11:02:03

az ugyfeles latja a kockazatokat es el tudja mondani, de a dontes a tied ..gondolom mondta, hogy van arfolyamkockazat ..de pl ha forinthitelt vettel volna fel chf hitel helyett es tortenik vmi csoda, hogy a forint eros lesz es a chf hiteltorleszto csak fele lenne, szidnad az ugyfelest, miert beszelt ra forinthitelre ..a dontes a tied ..arrol nem is beszelve, ha angliaban elsz, akkor neked nem forint/chf kockazatod van, gondolom gbp-ben kapod a fizetesed ..bar a magyar bankok ha jol tudom nem engednek kozvetlen chf-ben torleszteni, hogy kaszaljanak a folyamatos valtogatason
süti beállítások módosítása