Mindig a pasi dolgai számítanak közösnek

2022. január 31. 07:35 - csajokespasik

„Általában mindig a pasi dolgai válnak közössé, a nőké valahogy nem. Bizonyos beállítottságú kérdéseknek pedig mindig ugyanaz a sorsa” – Posztolónk feltette egyik barátnőjének a kérdést, hogy összeköltözzön-e a párjával úgy, hogy tudja, neki kevesebb tartaléka van. A válaszon elkattogott kicsit.

 

Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal, ez itt a hozzá kapcsolódó párkapcsolati blog, nem csak a társkeresők történeteivel. Ha végeztél a sztorival és szívesen keresnéd te magad is a nagy Őt, nézz be hozzánk! A regisztráció ingyenes és azonnal kipróbálhatod.

 

Azt valahol eddig is sejtettem, hogy nőkkel nőkről nem lehet beszélni, mert rögtön belehelyezkednek a kérdésbe, és általában egyoldalúak bizonyos dolgokkal kapcsolatosan. Egy ismerősömnek (nő) feltettem nem rég a kérdést, hogy összeköltözzek-e a párommal, noha aggaszt, hogy nekem több tartalékom van, mint neki. És erre kapásból rávágta, hogy amíg úgy gondolkozom, hogy „enyém és tiéd”, addig semmiben se közösködjek vele. Értem a masszív női összetartást, és ezt a hozzáállást, de ez valahogy nincs nagyon végig gondolva és általánosító. Én nem így érzem, nekem mindig lesz enyém és mindig lesz neki is övé. Valahogy ez így normális.

De általában mindig a pasi dolgai válnak közössé, a nőké valahogy nem. Bizonyos beállítottságú kérdéseknek pedig mindig ugyanaz a sorsa. Én eddig mindenkivel teljesen külön kasszán voltunk, és minden másban is, ami olyan, és nekik is így volt jó.

Oké, ha valaki úgy közösködne, hogy a haszonelvűségen túl nincs közben egyéb érzelem, az megint más.

Én sosem tudtam azt mondani, hogy nem számít, mindig számontartom a kiadásaimat, az egészen kicsiktől kezdve. Ez az évek múlásával nyilván nem fog változni.

A szerelem se vakított el soha annyira, hogy ezeket az elveket eldobjam ...Azt hittem, ez a normális. Nekem az az (elsősorban női) indok teljesen hasztalan, hogy a pasi rakjon több lóvét bele, a nő meg legfeljebb más téren törleszt majd. Szerintem ez nem az ideális kapcsolatok képlete. Attól, hogy valaki szereti a másikat, még nem kell a saját érdekeit totál elengednie.

 
249 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csajokespasik.blog.hu/api/trackback/id/tr9716992634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 11:15:12

@Infomaniac: nyilván létezik más típusú haszon is. A lényeg, hogy valóban haszon legyen:)

Lorrh 2022.02.02. 11:16:20

@semmi hatalmat senkinek: az emberiség ős evolúciója is azt mutatja, hogy a férfi értéktelen, mert csak a megtermékenyítéshez van rá szükség. Egy férfi elég egy egész falu megtermékenyítéséhez.
Egy kakas is elég egy teljes baromfiudvarhoz.
Ezért pusztítják el a kiscsibéket, ha hím születik, mert csak a tojóra van szükség.
A nő és a gyerek meg értékes. Veszély esetén is a nőket és gyerekeket mentik először.
Ez evolúciós stratégia. Ez ellen akarsz valami vékony kultúrmázzal hadakozni? Nemár.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 11:35:38

@Lorrh: nézd, mint helyesen leírtad, az is elvolúció, hogy a férfi alapösztöne az, hogy minél szélesebb körbe hintse a magját... na most, a nők mást sem csinálnak pár évezrednyi " valami vékony kultúrmázzal", mint ez ellen harcolnak, és megpróbálják a férfira erőszakolni a monogámiát, abból az aljas indokból, hogy a saját szaporulatuknak több jusson...

MsIreneAdler 2022.02.02. 12:03:41

@Lorrh: évek óta, ahogy a tecnika lehetővé tette, imádok játszani. Még anno a tv-re köthető ping pong is lenyűgözött, lekötött. A legtöbb ismerősöm játszik, igaz főleg férfiak. Egyik sem erőszakos. Ez, hogy a videojáték tesz azzá, ez csak amolyan felmentés a szülőknek, hogy neeem nem ő a hibás amiért egy gyökeret nevelt, hanem a játék... Mint ahogy, aki az én generációmban idióta az meg a tv miatt lett ilyen. A gyereknek példamutatás kell, ha azt látja otthon, hogy apa és anya kutyázzák egymást, édesmindegy hogy van-e xbox, ps vagy pc a házban.
Nyilván meg van az ideje a játéknak, a munkának és minden másnak is az életben. Valamint igenis korlátozni kell a hozzáférést egy gyereknél ami kinek is a dolga...? Ja meg van a szülőnek.

@semmi hatalmat senkinek: tudom, miért szexel az ember ;), de azt is, hogy egy kellemesen eltöltött éjszakának lehetnek olyan következményei, amik megváltoztatják az ember életét. Kicsi odafigyelés mindkét (!) részről, és máris felhőtlen a buli.
A kulcsár-csuti-mzperx-melánia (?) ügynek igenis vannak tanulságai a pór népre nézve is, de nem az amit írtál. Messze nem.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 12:04:35

@semmi hatalmat senkinek: fondorlatos gonosz kurvák! A mai modern férfi viszont alaposan kibaszik velük: a fegyvert vaktöltényre tölti, az éleset meg megtartja magának.

Lorrh 2022.02.02. 12:27:38

@semmi hatalmat senkinek: Teljesen hibásan látod!
A monogámiát a férfi erőszakolta rá a nőre, hogy biztosan tudja, hogy az ő dns-ét örökli a gyerek. Hogy nem kakukkfiókát nevel. Ezért kellett szűzen férjhez menniük a csajoknak.

A pasik sosem voltak monogámok. Meg persze a nők sem, csak sokkal nagyobb titokban csinálták.

@MsIreneAdler: egy kamaszt kb nem tudsz korlátozni. Ott a szobájában a gép és passz. vagy a telefonja. Neked hány éves gyereked van?

Real_Time 2022.02.02. 12:51:53

@MsIreneAdler: A rossz tapasztalat nyilván a praxisból jött, nem írtam olyat hogy soha életemben nem ismerkedtem. Ezen a téren a férfiak már tinédzser korban átesnek olyan buktatókon, amiken a nők először csak 30,40 felett.

Lorrh 2022.02.02. 13:06:58

@Real_Time: na látod, pont ez az evolúció! Amelyik férfi kibírja fiatalon a csajok genyóságát, az majd szaporodik. A többiek nem.

Real_Time 2022.02.02. 13:16:37

@Lorrh: Hát szaporodjon, csak akkor finanszírozza is.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 14:02:10

@Lorrh: de manapság ki a fenét érdekel még a szaporodás a férfiak közül? Ez legfeljebb pont arra példa, hogy miért nem lehet az emberre alkalmazni a biológiai evolúció-alapú modelleket... az állatvilágban ugye az evolúció hajtóereje, hogy a hímek küzdenek a szaporodás jogáért... na, ezzel szemben az ember hímje egyre nagyobb százalékban max a dugás jogáért küzd, a szaporodás inkább a kiküszöbölendő történet...
Látom, arra senki sem tudott reagálni, hogy mi a jó manapság egy férfinak a házasságban...

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 14:10:02

@Lorrh: " Teljesen hibásan látod!
A monogámiát a férfi erőszakolta rá a nőre, hogy biztosan tudja, hogy az ő dns-ét örökli a gyerek. Hogy nem kakukkfiókát nevel. Ezért kellett szűzen férjhez menniük a csajoknak." - valójában a kettő egymástól függetlenül igaz... amit te leírsz, az az örökölhető magántulajdonon alapuló gazdasági-társadalmi rendszer kialakulása. (arról is megvan a véleményem, röviden az, hogy marxista vagyok:))
Bár elgondolkodtató, hogy a mai rendszerek ugye már odáig aljasultak, hogy ha mégis bebizonyosodik a kakukkfióka-probléma, Mgyarországon akkor sem követelheted vissza jogi úton a már kifizetett tartásdíjat...de tőlünk nyugatabbra van olyan aljas szisztéma is, ahol még nem is kontrollálhatod, hogy a nő jogosan kopaszt-e.

Cpt. Flint 2022.02.02. 14:15:27

@semmi hatalmat senkinek: "Látom, arra senki sem tudott reagálni, hogy mi a jó manapság egy férfinak a házasságban"
Nem beszélhetek mindenki nevében, csak a sajátomban.
Szerintem az, amiért az ember társas lény. Azaz a társaság. A humor. A szeretet. A biztatás, gondoskodás, támogatás. Az érintés, összebújás, a szex. Az, hogy közösen könnyebb anyagilag és érzelmileg is túlélni.
És természetesen mindez oda vissza, nem számolgatva, nem mérlegelve, örömmel. Azt nem mondom, hogy önzetlenül, mert igenis azért csinálja az ember, mert nagyon jó érzés.
Hát, ez lehet a jó. Ha összejön. Azt nem állítom, hogy könnyű ilyen társat/kapcsolatot találni, azt sem, hogy mindenki és biztosan talál, sőt. Nagyon sok buktató van, és ebben szerintem többnyire az első és legnagyobb az önismeret és az önmagunkkal való őszinteség hiánya, illetve a kifelé való megfelelési kényszer.
És nyilván vannak, akik jól elvannak magukban. Én is ezt hittem magamról, míg rossz kapcsolatokban voltam. Most meg tudom, hogy nem akarok többé a társam nélkül lenni.

Cpt. Flint 2022.02.02. 14:21:04

@semmi hatalmat senkinek: "de manapság ki a fenét érdekel még a szaporodás a férfiak közül?"
Hmmm, ahhoz képest, hogy marxista vagy, igencsak magadévá tetted a hanyatló, fogyasztás- és egyénközpontú nyugati ideológiát...
Azért a Földön van még pár milliárd férfi, aki akar gyereket, az is érdekli, hogy az övé-e, fel is neveli valahogy. Tudod, azok az elmaradott népek, ezek okozzák a népességnövekedést (még).

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 14:24:11

@Cpt. Flint: Bocsi, én nem azt kérdeztem, hogy mi a párkapcsolat előnye, hanem azt, hogy mi a HÁZASSÁG nevű iNTÉZMÉNY előnye a férfiaknak... (mi is együtt vagyunk a párommal 25 éve, abban pontosan tudom, mi a jó)

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 14:28:08

@Cpt. Flint: "semmi sem idegen tőlem, ami emberi" - mondotta volt Marx a kuplerájból kifelé menet (legalábbis így szól az ismert történet:))

Cpt. Flint 2022.02.02. 14:41:35

@semmi hatalmat senkinek: Ha ilyen jó a kapcsolatod, akkor mi a PROBLÉMÁD a házassággal? De legyen:
1. A házassággal kifejezed, hogy a feleséged mások számára tabu.
2. A házasságban született gyermekek után te is automatikusan jogosult vagy a kedvezményekre. Beiskolázási támogatás, gyereknevelési támogatás, családi adókedvezmény, családi pótlék, pótszabadság.
3. A feleséged egy csomó hitelnél alapból az adóstársad lesz.
4. A közösen szerzett javakból egyenlően részesültök. Te is.
Stb.
Elvileg ugyanazok az előnyeid (és a "hátrányaid"), mint a nőnek.
Tudom, most jön az, hogy "de a bíróságon, meg legtöbbször"... Az a baj, hogy erre nem lehet vitát alapozni. A jog szerint a legtöbb esetben megvan az egyenlőség.
És ha jól választasz, és csak akkor házasodsz, amikor biztos, hogy jól választottál, akkor egyáltalán nem merül fel az a kérdés, hogy kinek előnyös a házasság.
Szerintem az intézménnyel nincs baj. Az emberekkel van.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 15:01:08

@Cpt. Flint: "Tudom, most jön az, hogy "de a bíróságon, meg legtöbbször" - jöhetne valóban az is, de nézzünk inkább egyszerűbb dolgokat:
1, Miért akarnám tabusítani?
2, Ez inkább a gyereknek jó, az automatikus apasági vélelem, vagyis mindenképp rendezett apaság.
3, az meg a büdös banknak jó, több helyről is be tudják hajtani a lóvét
4, ehhez nem kell házasnak lenni, az élettársi kapcsolat ugyanúgy vagyonközösséget eredményez
"Elvileg ugyanazok az előnyeid (és a "hátrányaid"), mint a nőnek." - leszámítva az apasági vélelem intézményét.
Szóval lássuk be, manapság a házasság a GYEREK érdeke, leginkább... a férfinek saját magának nincs sok előnye belőle...

Almandin 2022.02.02. 15:06:41

@Real_Time: A saját szemléletedet vetíted ki az összes férfira. Ha ez így lenne, egyetlen generáció alatt kihalna az egész emberiség. Itt azért nem tartunk. Amúgy nem szégyen a tudatos gyermektelenség se, nem baj, hogy nem akarsz gyereket, de azért a világ nem teljesen úgy működik, ahogyan ezt gondolod.

Almandin 2022.02.02. 15:27:46

@semmi hatalmat senkinek: Vannak azért sokan, akiknél inkább attól alakul ki a "kémia", hogy a férfi személyiségét tartják vonzónak. Ez első látásra nem mindig jön át. Kivétel, ha a férfi egy ismert ember, mondjuk színész vagy politikus, aki interjúkat adott, sokszor nyilatkozik, ezért valaki már ismeri valamennyire az első randi előtt is (más kérdés, hogy az interjúk és az internetes benyomás csalókák is lehetnek). Nem tartom jó ötletnek az ismerkedés legelején szexelni. Ezt általában kétféle férfi erőlteti: az egyik a nőcsábász, aki ezzel a trükkel fektet meg rövid idő alatt sok nőt, a másik a mai világ türelmetlenje (ez nő is lehet), aki rászokott, hogy a neten az információkat egy kattintással eléri, nem kell erőfeszítést tenni.
Aki nagyon hamar ágyba bújik, kilencven százalékosan rövidre zárja a kapcsolatát, akár az akarata ellenére. Ha a jellembeli-gondolkodásbeli nagy eltérések csak később jönnek elő, sokkal nagyobb a kiábrándulás, ha már szexeltek is. Kiégettséget is okozhat, ha valakivel ez rövid időn belül több emberrel megtörténik. A könnyűvérű nőket leszámítva ez nem való a nőknek. Kivéve, ha el akarják magukról mondani, hogy átment rajtuk egy fél város.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 15:46:52

@Almandin: OK, ez is egy vélemény. De arra is van javaslatod, hogy az általad leírtak szerint hogyan lehet kezelni az általam említett problémát, tehát a társkeresőket elkülöníteni a "férj-, és apajelöltet" keresőktől?

Almandin 2022.02.02. 15:57:21

@semmi hatalmat senkinek: Mondd el nekik az első randin, mit szeretnél (gyermektelen maradni). Hidd el, több olyan nő van, aki nem akar gyereket, csak ezt M.o.-n ciki beismerni. Az őszinteség a legjobb stratégia. Sokan pl. akarnak társat, akár férjet is, de gyereket nem.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 16:11:07

@Almandin: Félreérted... itt a kulcskérdés nem a gyerek mint személy. A kulcskérdés az, hogy tőlem valóban a bugyija nedvesedjen, és ne a fejében lévő számológép kattogjon. Ne járjak úgy, mint a már szóba került celeb-páros még véletlenül se...tudod, Edinácska a megfelelőnek ítélt genetikájó-eltartóképességű kannal legyártatta a babukáit, és most már foglalkozhat azzal, akitől tényleg beindul... tehát magyarul az exe megkapta belőle a felelősséget-kötelességet-terhességi idegbajt meg mindent, ami rossz egy kapcsolatban, a jelenlegije meg megkapja a haverok-buli-fantát, szóval azt, ami pozitív egy kapcsolatban...

Infomaniac 2022.02.02. 17:09:39

@semmi hatalmat senkinek: csak ami adhoc eszembe jut, például:
a feleség meghallgatja az aznapi munkahelyi problémákat és áhítattal tekint hősére :) - egotuning, jóérzés (kölcsönösség mondjuk nem árt)
Feleség összeszedi a széthagyott szennyes cuccokat és megfelelően szétválogatva kimossa
Feleség menedzseli a csekkeket, adminisztratív teendőket
Feleség segít, hogy hol talál valamit az ember fia otthon vagy a hűtőben
Van normalis élelem a hűtőben
El lehet menni a feleség kezdeményezésére néha kultúrát fogyasztani
Feleség közreműködésével egyedül nem kivitelezhető tisztaság érhető el a lakásban
Szex és bújás lehetőség

Persze szupermanek ezt szinte mind tudják egyedül is, de kevés szupermen van, jó inkább a szinergiákra építeni a normál halandóknak

Infomaniac 2022.02.02. 17:18:44

@Cpt. Flint: de jó, hasonlókat is írtam, úgy, hogy a tiéd nem is olvastam

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 17:21:48

@Infomaniac: Idézve magamat az egyik fentebbi hozzászólásból:"Bocsi, én nem azt kérdeztem, hogy mi a párkapcsolat előnye, hanem azt, hogy mi a HÁZASSÁG nevű INTÉZMÉNY előnye a férfiaknak... (mi is együtt vagyunk a párommal 25 éve, abban pontosan tudom, mi a jó)"

Lorrh 2022.02.02. 17:31:45

@semmi hatalmat senkinek: tényleg egy ilyen erkölcsi hulladéktól kell példát venni? Lehet egyáltalán ez érv normális emberek diskurzusában? Csak azért mert ez van az arcunkba nyomva? A tudjukkik által?

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 17:36:14

@Lorrh: Nézd, attól, mer magvan a privát véleményünk a szereplőkről, attól még egy abszolút létező jelenség, legfeljebb nem ennyire direkt módon... az izgalmas szerintem a jelenség, nem a konkrét páros..

Reactor 2022.02.02. 17:43:30

@Lorrh: Jajjj, megint a régi lemez. A kompjúteres játékok a Sátán műve, immár sokadszorra. Kérlek nyugtass meg, hogy ezt te sem hiszed el. Ez az állítás legutoljára az "ataris" időkben állta meg a helyét - igen, azok a játékok valóban ilyenek voltak. Spaceship shoots lazor, BOOM! Persze, eme műfaj rajongóinak ma is készülnek ilyen játékok, ahol az az egyetlen cél, hogy mindenkit meg kell ölni - de ezek rétegjátékok. Bőven van ellenpélda is, ahol gondolkozni kell, nem ajtó kinyit-szörny lelő-kincs összeszed. A kétezres években magam is készítettem egy ilyet.
Hidd el, a videójátékok nemcsak "gétéából" meg Call of Vérpistikéből állnak ám.
Az evolúciónál már megbeszéltük, hogy nem feltétlenül fedik egymást a homeosztázissal. Nem kellene mindennek szabad folyást engedni, ami evolúciós törekvés, legalábbis a mai modern társadalomban nem kellene, és nem is lehetne. Egy törzsi társadalomban persze működhet a dolog.

@semmi hatalmat senkinek: Ez igaz, viszont sok esetben, ha felhozod az első randin a szexet, második már nem lesz belőle.

@Infomaniac: A haszon definícióját már korábban kitárgyaltuk hasonló témában: bármit annak lehet nevezni, aminek pozitív hozadéka van az adott ember számára. Szóval nem csak az anyagiakra kell itt gondolni.

@MsIreneAdler: Pontosan :))) erről van szó. Nem minden videójáték szól a cél nélküli rombolásról, de amelyik erről is szól, az se nevel hülyét a gyerekből. Legalábbis nagy átlagban nem. Akiből mégis, nos, az eredendően is egy mélyhülye kretén volt, őérte pedig úgysem kár.
Lásd a Dragonball-mizériát anno: az ORTT betiltotta ugye, mert egy hülyegyerek kiugrott a tizedikről miközben hívta a Varázsfelhőt, és szétkenődött a flaszteron alant, mert a Varázsfelhő nem jött. Igen, voltak ilyenek is. A bő 99%-nak meg esze ágában se volt, csak szerette nézni, ahogy Son Goku püföli Dermesztőt, és élvezte az izgalmas kalandokat. De sebaj, tíccsuk be a Dragonball-t, mert LYáLY, csúnyarossz erőszakos rajzfilm, adjunk le helyette valami Szerencsétlen Nyomi Kalandjai-t, amit a lőtéri kutya nem néz...
Persze érthető a dolog: egy rajzfilmet be lehet tiltani, a hülyéket nem.

@Almandin: Ez a "kémia" dolog hülyeség, női bulvárszemét terméke. Nincs semmiféle bizonyítható "kémia", a női magazinok találták ki az olvasótábor ezoterikusabb részének. Erre az égvilágon semmit nem lehet alapozni.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 17:46:51

@Infomaniac: kicsit konzervatív a feleség szerep nálad:)

_Amatőr_ 2022.02.02. 17:48:34

A házasság intézményének (és a monogámiának) az volt az előnye, hogy a nem alfa hímeknek is garantálta a nőt. Persze, ezt mára a válás intézménye megsemmisítette.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 17:49:46

@Reactor: hát pedig gyűrű van a kémiában is és a párkapcsolatokban is!

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 17:53:11

@Reactor: "sok esetben, ha felhozod az első randin a szexet, második már nem lesz belőle." - ideális esetben a nő hozza fel:)
" Ez a "kémia" dolog hülyeség, női bulvárszemét terméke" - dehogy is, pont az a jól működő kémia, amit leírtam az előbb:) - ha a nő akarja letépni a gatyádat:)

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 17:54:57

@Cirigli Jenő: Hogyne, pont az az alattomosan, lassan ölő halálos méreg... (benzol:))

Cirigli Jenő 2022.02.02. 17:56:30

@_Amatőr_: ugyan hogy garantálta a nőt? A házasellátó kiutalt nekik egyet?

Cirigli Jenő 2022.02.02. 17:59:35

@semmi hatalmat senkinek: nemcsak benzol, a többi aromás vegyület is, mint az aromatol, toluol, stb. De tény, hogyha megérzed a jellegzetes benzolszagot, akkor le kell lépni!

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 18:03:33

@Cirigli Jenő: Egyensúlyt teremtett a keresleti és a kínálati oldalon...

_Amatőr_ 2022.02.02. 18:10:43

@Cirigli Jenő: Pontosan! Az európai kultúrában a "házasságellátót" úgy hívják: keresztény egyház.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 18:15:26

@_Amatőr_: jaja, a vallások liberalizálták a szaporodás jogát, és egalizálták annak az esélyét...

_Amatőr_ 2022.02.02. 18:29:44

@Cirigli Jenő: Nincs így. Ma már egy nőnek nincs szüksége férfira az egzisztenciához.

Infomaniac 2022.02.02. 18:30:52

@semmi hatalmat senkinek: jó, azt utána olvastam.
Kolléga válaszolt.
Amit hozzá tudok tenni, hogy sok emberben van egy ösztönös birtoklási vágy. Így papír is lesz a birtoklásról :-D

Cirigli Jenő 2022.02.02. 18:31:52

@_Amatőr_: esetleg egy család alapításához?

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 18:36:48

@Cirigli Jenő: abszolút nincs így... a házasság valaha garantálta a férfinak a hosszútávú, aránylag biztos párkapcsolatot, és benne a szexet is... a válással és a házasságon belül is értelmezett szexuális erőszakkal mindkét, a férfiakra vonatkozó előnye megszűnt. Ma már csak a nőknek meg a gyereknek jó, mert az átkozott automatikus apasági vélelem viszont a mai napig megmaradt...

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 18:38:00

@Infomaniac: amit ma már a hajadra kenhetsz, lásd előző válaszom...

_Amatőr_ 2022.02.02. 18:40:30

@Cirigli Jenő: Ahhoz sincs szükség férfira. Ott a mesterséges megtermékenyítés.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 18:42:01

@semmi hatalmat senkinek: tehát jól működő házasságok nincsenek, ahol a férfi is jól érezheti magát?

Cirigli Jenő 2022.02.02. 18:43:15

@_Amatőr_: de hátha van még olyan nő, aki természetes megtermékenyítést szeretne.

_Amatőr_ 2022.02.02. 18:59:09

@Cirigli Jenő: Rengeteg ilyen van, viszont ehhez nincs szükség házasságra.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 19:02:29

@Cirigli Jenő: Biztos van, én is hallottam már ilyesmiről, csak látni nem láttam még túl sokat:) Az ember végülis lelheti örömét értelmetlennek tűnő dologban is:) Meg végülis, ha a gyerek a fő cél, még nem is értelmetlen...

Cirigli Jenő 2022.02.02. 19:20:23

@_Amatőr_: hát hálistennek nem kötelező házasodni. Aki akar megteszi, aki nem nem. Aztán olyanokat kijelenteni, hogy a másik tábor döntése baromság, az teljesen értelmetlen.:)

Cirigli Jenő 2022.02.02. 19:22:27

@semmi hatalmat senkinek: Bohus se látta a doki néni picsáját, mégis elhitte, hogy van neki!

_Amatőr_ 2022.02.02. 19:28:24

@Cirigli Jenő: Szerencsére semmi sem csak fekete vagy fehér. Annyit kell megérteni, hogy az elmúlt évtizedekben a párkapcsolati piac nagyon megváltozott. Ez a változás olyan, mint egy vonat: van, aki lekési, van, aki felszáll rá, van, aki eléugrik, de megállítani úgysem tudja. :)

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 19:33:05

@Cirigli Jenő: amint látod, én is elhiszem... csak az ember egy olyan állatfaj, aki mindenben igyekszik értelmet keresni:)

Real_Time 2022.02.02. 19:46:05

@Infomaniac: Jól látod, ezek a dolgok mennek egyedül is, nem csak "a feleséggel", nálam legalábbis mindenképpen lassan 40 éve. De máshol sem jobb a a helyzet, ahol a feleség baszottul nem ér rá ezekre, mert vagy ugyanolyan elfoglalt mint a férje, vagy akár még jobban. Ugyanakkor ha gyerek születik, ott a férj kötelessége ugyanaz mint 60 éve is volt, pluszba ma már besegíthet az általad felsorolt dolgokba is a férj, mert hát a feleség ugye is elfoglat, aztán meg "egyenlősdi" van. A 60 évvel ezelőtti állapotokhoz képest viszont a feleség bármikor beadhatja a válópert, különösebb komolyabb indok nélkül. Ezért is hívják a modern femkó rendszerben kötött házasságokat Házasság 2.0-ának.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 19:49:23

@semmi hatalmat senkinek: hát de így???:))) Persze ha nincs kihívás a szakmai életben, akkor érdemes új tudományok után nézni!:)

Infomaniac 2022.02.02. 19:51:15

@Reactor: ó, dehogynem létezik a kémia. Tudnék példákról mesélni.

Almandin 2022.02.02. 19:54:53

@semmi hatalmat senkinek: Van egy rossz hírem: a szexuális vágy változó. Ha valaki kíván téged, évekkel később már lehet, hogy nem fog, sőt, mást fog. Másrészt sokan összekötik a kellemeset a hasznossal. Attól, hogy testileg vonzó nekik egy férfi, még házasodni olyannal akarnak, aki még lehúzható is. Amíg testileg jó nekik az ágyban, megtartják, utána lecserélik. Természetesen ez nem az egész női nemre igaz, én pl. sose akartam férfival eltartatni magam.

Almandin 2022.02.02. 19:55:52

@Infomaniac: Te inkább cselédet akarsz, nem társat.

Reactor 2022.02.02. 19:57:22

@Cirigli Jenő: Hát bizony, és akárcsak a benzol, a házasság is lassan ölő, sorvasztó méreg :)

@Infomaniac: Tudományosan nincs megalapozva, hogy létezne ilyesmi, azért írtam, hogy ez teljesen az ezotériába, illetőleg a parapszichológiába való dolog. Ugyanúgy, mint a "bevonzás", a karma, a többi. Hinni lehet benne, persze, de ettől még nem lesz létező dolog.

Almandin 2022.02.02. 19:57:51

@Real_Time: A nagyszüleim kábé 60 éve váltak el, de már 70 éve szétköltöztek. Magyarországi értelmiségi pár voltak. Ennyit arról, hogy azt hiszed, hogy akkor nem voltak válások.

Almandin 2022.02.02. 19:59:35

@Real_Time: Amúgy te nem a Férfihangról szedted össze ezeket az antifeminista nézeteidet?

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 20:03:58

@Cirigli Jenő: Hogy a már említett kedvenc filozófusomat idézzem: "The philosophers have only interpreted the world, in various ways. The point, however, is to change it."
A valódi kérdés ugyanis az, hogy hogyan lehetne a férfi-nő viszonyában a felborult egyensúly helyett egy új, működő egyensúlyt teremteni...

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 20:05:25

@Almandin: arányaiban sokkal kevesebb. Fenn van a KSH-n az idősoros válási statisztika a népmozgalom címszó alatt...

Cirigli Jenő 2022.02.02. 20:14:09

@Reactor: próbáltad? Mármint a házasságot? A benzol sokkal gyorsabban öl. Persze minden attól függ, hogy milyen rákot okoz.

Infomaniac 2022.02.02. 20:14:33

@Almandin: ?? Ezt miből szűröd le?

Almandin 2022.02.02. 20:15:09

@semmi hatalmat senkinek: Ebben igazad van. Viszont ennek az is az oka, hogy 60 éve faluhelyen még nagyon elítélték a válást, emiatt sokan nem merték megtenni. Sok nő eltartani se tudta magát egyedül. Ez azért szerintem nem követendő minta, vagy úgy gondolod, hogy baj, hogy a nők nagy részét már nem lehet benne tartani akár egy rossz házasságban, mert képesek eltartani magukat?
Az olyan házasságokért nem kár, amelyek felbomlanak. Azok a jó házasságok, amelyek akkor is megmaradnak, ha nincs kényszer az együtt maradásra.

Infomaniac 2022.02.02. 20:16:56

@Reactor: naggyon nagyon távol állnak tőlem az ezo meg spirituális dolgok.
De a szex viszont nem. És ott vannak megmagyarázhatatlan vonzódások és megmagyarázhatatlan nem-vonzódások.

Almandin 2022.02.02. 20:19:18

@Infomaniac: A hozzászólásodból. Miért, te nem tudod elvinni a szennyest a tartójába, nem vagy képes figyelni, mennyi élelem van otthon, megvenni, ami kell, esetleg feltakarítani magad után? Azokból a funkciókból, amit egy feleségnél összeírtál, alig szerepel valami emberi kapcsolatra utaló mondat, ott is az a lényeg, hogy TÉGED hallgasson meg, ha hazaérsz (neked legyen hallgatóságod). Őt ki hallgatja meg? Érdekelnének egyáltalán a gondolatai? Amúgy téged anyád szolgál ki, vagy egy nő, vagy bejárónőt fizetsz, vagy netán ellátod magad? Szerintem az a legvalószínűbb, hogy anyád, a legkevésbé valószínű, hogy te saját magad.

Real_Time 2022.02.02. 20:19:46

@Almandin: Nem, oda én viszem őket néha, szintúgy komment formájában ;)

Cirigli Jenő 2022.02.02. 20:27:12

@Infomaniac: és miért pont kémia? Kémiai potenciál?

Reactor 2022.02.02. 20:28:59

@Cirigli Jenő: Isten ments, nem ment el az eszem! Előbb fog befagyni a pokol, minthogy megházasodjak! Szerencsére ez a veszély nem fenyeget :)
Egyébként meg ismered a mondást: az okos a más kárán tanul, a hülye a sajátján se.

@Almandin: Na ilyen házasságból van egyre kevesebb, és azoknak is legfeljebb a fele az, amit tényleg tartósnak és őszintének lehet nevezni.

@Infomaniac: Ebben nincs semmi megfoghatatlan "kémia", az egészet le lehet vezetni tudományosan biológiai és pszichológiai okokra. Azt sem misztikus hatalmak okozzák, ha valaki hirtelen megkívánja mondjuk a csokoládét, pedig alapból mondjuk nem is szereti.

Almandin 2022.02.02. 20:43:08

@Real_Time: Igen, éreztem annak a társaságnak a hatását a hozzászólásaidon. Szoktam őket olvasni, pedig nagyon más a világnézetem.

Almandin 2022.02.02. 20:51:03

@Reactor: Pedig van a vonzalomnak, szerelemnek kémiája. Biokémiailag levezethető, mi zajlik az emberben, milyen hormonok termelődnek, stb.
utikalauzanatomiaba.blog.hu/2020/06/24/a_szerelem_biokemiaja

Cirigli Jenő 2022.02.02. 21:08:52

@Reactor: szerencséd, hogy megmenekültél! Nagyobb veszélyben voltál mint sir Robin Rossznyavaja várában!

Cirigli Jenő 2022.02.02. 21:11:01

@Almandin: köszönöm, kedves tőled!:) Így könnyebb a dokumentáció ellenőrzés. Be kell vallanom, kicsit most munkaalkoholista vagyok:)

Infomaniac 2022.02.02. 21:13:15

@Almandin: nő vagyok, bocsika, a feministább fajtából és voltam nagyon hosszú kapcsolatban.
Csak mondtam pár dolgot, ami eszembe jutott, néhány saját tapasztalat, néhány nem.
Férfi és nő egyenlő, de nem egyforma. A szinergiákat kell kihozni a dologból.
A férfi oldalra koncentráltam, mert az volt a kérdés. A másik irányra is lenne példám, természetesen. (Nem ATM meg hasonlók)

Infomaniac 2022.02.02. 21:18:13

@Almandin: volt takarítónőm is jó ideig, amikor tényleg nagyon sokat dolgoztunk és nem volt menedzselhető a dolog.
Pedig szeretek takarítani. Az exem meg főzni szeret.

Infomaniac 2022.02.02. 21:20:44

@Cirigli Jenő: Mert így nevezte el valaki. :))
De amikor ilyen objektíve megmagyarázhatatlan dolgok vannak, akkor én a feromonokat gyanúsítom, az meg biokémia.

Almandin 2022.02.02. 21:28:55

@Infomaniac: Ez érdekes. Úgy látszik, hiába vagy egyenjogú nő, erősen hatott rád a mai magyar mentalitás. Az ugyanis kábé ezt gondolja a feleség funkcióiról. Nálad a tudatos és a tudat alatti én ellentmondásban van.

Cirigli Jenő 2022.02.02. 21:34:17

@Infomaniac: ám legyen! Biztos csak poszttraumás állapotban vagyok még ennyi idő után is a háromfázisú egyensúlyi rendszerektől! A lelki egyensúlyomba kerültek!:))

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 22:55:45

@Infomaniac: "Férfi és nő egyenlő, de nem egyforma" - ebben tökéletesen egyetértünk.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.02. 23:05:14

@Infomaniac: most eltekintve attól a fontos ténytől, hogy mi 25 éve vagyunk NEM HÁZASOK:
"a feleség meghallgatja az aznapi munkahelyi problémákat és áhítattal tekint hősére :) - egotuning, jóérzés (kölcsönösség mondjuk nem árt)"
Mi mindketten itthonról csináljuk a saját vállalkozásunkat, úgyhogy az egyik ha elkáromkodja magát az egyik szobában, a másik már pontosan tudja, mi a baja... bizony, ha az emberek majd 24 óra/napot töltenek együtt, ez már csak így müxik...
"Feleség összeszedi a széthagyott szennyes cuccokat és megfelelően szétválogatva kimossa" - pipa, bár mosni a mosógép mossa...
"Feleség menedzseli a csekkeket, adminisztratív teendőket" - ez az én feladatom, a párom és a hivatal/netbank reménytelen párosítás lenne, nem bírná idegekkel...
"Feleség segít, hogy hol talál valamit az ember fia otthon vagy a hűtőben
Van normalis élelem a hűtőben" - pipa
"El lehet menni a feleség kezdeményezésére néha kultúrát fogyasztani" - pipa
"Feleség közreműködésével egyedül nem kivitelezhető tisztaság érhető el a lakásban" - én genetikailag allergiás vagyok mindenféle rendszerre és rendre
"Szex és bújás lehetőség" - pipa.
Szóval látod, ehhez egyáltalán nem kell a házasság...

Cirigli Jenő 2022.02.03. 00:25:48

@Infomaniac: be is baszna, ha a munkahelyi problémákat mesélné az ember otthon!:)

Infomaniac 2022.02.03. 02:03:55

@Almandin: @Cirigli Jenő: hát, van, akinek szüksége van ilyenre, van, akinek nem. Milyen jó, hogy nem mindenki egyforma.

semmi hatalmat senkinek 2022.02.03. 02:05:33

@Cirigli Jenő: szerintem nincs vele semmi gond, amíg az ember nem megy át vele energia-vámpírba...

Reactor 2022.02.03. 06:16:32

@Almandin: Persze, ez eddig se volt titok, hogy hormonok termelődnek a szerelem hatására, a dopamin, oxytocin stb. szerepe, a "rózsaszín köd effektus" meg effélék. Ez viszont maximum a saját "kémiád", a másikéról nem tudhatsz semmit. Meg aztán, ha "kémia" dolga lenne az egész, egyetlen online társkereső se működhetne, hisz a "kémia" nem terjed netkábelen.

Ez a "házicseléd" téma már felmerült egyszer. Oké, a nő nem fogja a pasas koszos gatyáját mosni, és hurkakóbászt meg pörkűttöt csinálni. Ezek szerint akkor az egyedülálló nők mindennap étteremben kajálnak, otthon meg szalad az egész ház?

Real_Time 2022.02.03. 06:39:48

@semmi hatalmat senkinek: A házasság ma már nem szól másról, mint egy papír ami feljogosítja a nőt a férj anyagi lehúzására, válás esetén. Ez persze csak azzal a férfival fordulhat elő akiről van mit lehúzni. Amelyik férfiból viszont nincsen a nőnek bármilyen vagyoni vagy más haszna, azzal el sem jut a dolog a házasságig (hipergámia).

Cirigli Jenő 2022.02.03. 09:29:43

@Real_Time: teljesen igazad van! Ezek a rohadék ribancok ott lesekednek mindenhol. Én annak idején átvertem az asszonyt: dzsentri életmódot folytattam, fokhagymás szelet helyett Zala felvágottat reggeliztem, Borsodi helyett Drehert ittam… Észre sem vette, hogy semmim sincs. Esküvő után kérdezi, hogy hol a takarékbetétkönyv? Mondom nincs. Hol a kocsikulcs? Az sincs. Hol a lakás tulajdoni lapja? Hááát…albérlet. Úgy meglepődött, hogy teherbe esett!

Cirigli Jenő 2022.02.03. 09:42:14

@Peni a Valdes: óvakodj tőlük, borzasztó már amit művelnek! Van hogy rontást tesznek rád:(

Infomaniac 2022.02.03. 12:25:41

@Reactor: én szívesen mostam a koszos gatyáját, meg mostam utána a wc-t, ő meg főzött például. Szinergiák, mint mondtam.

A lakásom tiszta, amikor tehetem, de igen, a főzés sokszor rendelés vagy mirelit.

Almandin 2022.02.03. 13:41:59

@Reactor: Szerinted csak nő végezhet háztartási munkát? Nyilván az egyedülálló nők is végeznek házimunkát. Ha viszont egy családban többen vannak, az a fair, ha megosztják a munkákat.

Almandin 2022.02.03. 13:43:21

@Reactor: Amúgy a kémia kábelen is kialakulhat (vagy filmvásznon, stb.) Sok nő esik bele híres színészekbe pl. úgy, hogy csak filmen látta.

Infomaniac 2022.02.03. 14:08:23

@Almandin: az spec nem a kémia kategória. Nálam a szerelem és a kémia nem ugyanaz legalábbis.
süti beállítások módosítása